LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Johan,
In principe hoeft u niets te doen omdat Pretium toegezegd heeft contact op te nemen met de Geschillencommissie. Als dit ook in de brief staat dat zij dit doen, dan hoeft u niets te doen. Zo niet dan zou ik:

een kopie van de brief met het voorstel van Pretium, ondertekend door u als u daarmee akkoord gaat, sturen naar De Geschillencommissie en aangeven in een begeleidende brief dat Pretium het geschil opgelost heeft door bijgevoegde schikking.
Geef ook aan de Pretium met u heeft afgesproken dat Pretium kontakt opneemt met de Geschillencommissie.

Vergeet niet kopie van voorstel + eventueel brief naar Geschillencommissie voor uzelf te maken, zodat u voor uzelf zwart op wit heeft wat er met u afgesproken is.

Fijn dat er een voor u gunstige schikking is getroffen!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Bedankt T. de hond

Bij de brief zit een machtiging die ik moet tekenen. Mocht men die binnen hebben dan gaat het naar de commissie. Terwijl ik begrepen had, uit het telefoongesprek, dat de tegenpartij de commissie telefonisch op de hoogte zou stellen, voordat ik de papieren zou krijgen. Maar misschien is de brief van beide partijen elkaar gepasseerd.

Kwootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Kwootje »

Mijn moeder heeft zich begin augustus ook onbewust klant laten maken. Ze is ouder dan 72 jaar. Wie weet waar de volledige voorwaarden van de coulanceregeling staan? Staat de advertentie nog ergens?

En wat kan ze het beste doen? Tot op heden heeft ze niets betaald, terwijl als ze aan de regeling meedoet, ze in ieder geval wel moet gaan betalen. Dat is ze eigenlijk helemaal niet van plan. Toch maar betalen en afwachten of ze voor de regeling wordt geaccepteerd?

Graag reactie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik niet begrijp is dat veel mensen toch maar blijven proberen om met Pretium tot een oplossing te komen terwijl - getuige alle horrorverhalen - blijkt dat dat geen zin heeft. Er is lijkt het een soort koudwatervrees om naar de geschillencommissie te stappen. Begrijpelijk maar niet nodig en daarom jammer. Een geschil aanspannen bij SGC heeft veel voordelen:

-Procedure is schriftelijk. Eventueel is het mogelijk uw standpunten tijdens een zitting toe te lichten. Dit is echter niet verplicht.
-Kost u uiteindelijk veel minder tijd, geld, energie en emoties
-Is in de meeste gevallen gratis, aangezien de bescheiden kosten (eur 50) door de tegenpartij betaald moeten worden bij gelijk van de eiser. In het ergste geval krijg je ongelijk (erg onwaarschijnlijk) en ben je die 50 euro kwijt en niet meer.
-Direct na bevestiging ontvankelijkheid geschil door SGC en pas daarna betaling klachtengeld wordt het geschil door SGC in behandeling genomen. Pretium kan vanaf dat moment niets meer vorderen zolang er geen uitspraak ligt.
-Geschil wordt snel afgehandeld en uitspraak is bindend voor beide partijen
-Dwingt hufterbedrijven als Pretium Telecom op de knieën.

www.sgc.nl -> Telecommunicatie

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ kwootje

Als u 72 jaar of ouder bent kunt u gebruik maken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom sinds 6 september 2008.

Dit houdt in dat u als u op het moment dat u gebeld bent door Pretium 72 jaar of ouder bent tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement kunt beëindigen door Pretium schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen.
Doe dit schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging, met kopie geldig identiteitsbewijs.
Mocht u correspondentie via familid gedupeerde laten lopen, voeg dan kopie geldig identiteitsbewijs van dit familielid bij + machtiging van gedupeerde dat deze de zaak voor hem/haar behartigt. Dit om onnodige vertraging door Pretium te voorkomen.
Vergeet niet ook het kwartaalblad Privilege te annuleren wat ongevraagd het 1ste jaar toegestuurd wordt waarna het stilzwijgend wordt omgezet in een betaald abonnement.
Zet in brief dat u de onterechte automatische incasso's per datum einde ongewenste overeenkomst als beëindigd wilt zien. Niet eerder doen, omdat een voorwaarde van pretium is dat de betalingen via automatische incasso voldaan zijn om voor de coulanceregeling in aanmerking te komen.
Om van hen af te komen is het verstandig om hun spel via hun regels te spelen. Zo wordt het gewenste doel: ontbinden ongewenste overeenkomst hopelijk bereikt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Letterlijke tekst 6-9-08
Coulance Regeling Ouderen Pretium Telecom
Pretium Telecom

Geachte lezer,

Als u 72 jaar of ouder bent, kunt u gebruikmaken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom zoals nader omschreven in deze brief. Bent u jonger dan 72 jaar, help dan uw ouders, grootouders of oudere vrienden van de Coulance Regeling Ouderen gebruik te maken indien gewenst. De Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom is als volgt:

1. U bent 72 jaar of ouder op de dag dat u middels telefonische verkoop een rechtsgeldige overeenkomst bent aangegaan voor een jaarabonnement van Pretium Telecom voor vaste telefonie.

2. Tot drie maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst kunt u tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement beëindigen door ons schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen.

3. Buiten het schriftelijke verzoek hoeft u niets te doen voor de overdracht van uw abonnement voor vaste telefonie naar uw vorige telecomaanbieder. Pretium Telecom verzorgt de overdracht. Aan de overdracht van uw abonnement naar uw vorige telecomaanbieder zijn geen eenmalige of extra kosten verbonden.

4. De kosten van uw Pretium Telecom abonnement en uw gesprekskosten tot en met de datum van de overstap naar uw vorige telecomaaanbieder dient u aan Pretium Telecom te voldoen om van de Coulance Regeling Ouderen gebruik te kunnen maken.

Wij garanderen u dat wij de Coulance Regeling Ouderen op uw verzoek zullen uitvoeren zoals hierboven omschreven. Maar natuurlijk hopen wij bla bla bla

mecano
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 13:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mecano »

Ik heb eindelijk een schriftelijke bevestiging binnen van mijn "opzegging", moet eigenlijke ontbinding van contract zijn aangezien ik nooit een contract met hun heb afgesloten. Ik heb hun meerdere malen gefaxt, veel brieven naar hun antwoordnummer gestuurd en 1 naar hun postbus aangetekend met ontvangstbevestiging gestuurd. Het heeft tijd, moeite en geld gekost, maar het was allemaal waard. Hopelijk zijn we nu van deze oplichters af.

Maar nu las ik dat ik die Pivilege blad ook moet opzeggen? Het blad zat in de envelop samen met de andere papieren en nergens wordt ook maar een woord gerept over een abonnement van dat blad.

En nog erg bedankt TdeHond en pbarendse!

marjanbrock
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marjanbrock »

:( Wij willen overstappen van pretium naar een andere telecomprovider.
Nou dat zullen we weten :? Eerst bellen om te zeggen dat mijn isdnlijn overgezet moest worden naar een analogelijn. Dit kon niet zeiden ze moest ik bij KPN zijn. KPN gebeld, nee mevrouw u hebt bij ons geen contract dus moet u bij pretium zijn. Weer gebeld die mevrouw aan de andere kant van de lijn werd zelfs boos en zei dat ze dit niet konden het was dus alles of niets en niet terug naar een analoge lijn. Dus dan alles maar opzeggen en dan maar een andere telefoonnummer want ik kon dat dus niet mee overnemen naar een analogelijn. Toen gebeld om te vragen hoelang het opzeg termijn was aangetekend de brief verstuurd. Daarop een reaktie gehad die niet bevredigend was. Dus weer een aangetekende brief!! Nou nu hadden ze het begrepen in die aangetekende brief heb ik ook meteen aangegeven dat ze ons pretiumlidmaatschap op moesten zeggen. Brief gehad dat ze ons af zouden laten sluiten. Wij hadden een datum afgesproken want tot die datum loopt ons abonnement. Wat gebeurt er nu. Wij gaan op vakantie en komen terug blijkt dat we al afgesloten zijn 2,5 week voor de afgesproken datum en nu willen ze ook nog dat we ons abonnement betalen tot de afgesproken datum. Dacht het niet he
Ga een klachtenbrief schrijven en ben benieuwd of het iets oplevert.
O ja en ons pretiumlidmaatschap kan pas volgend jaar worden opgezegd moet ik dan weer opnieuw een brief sturen???
Groetjes Marjan :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar nu las ik dat ik die Pivilege blad ook moet opzeggen? Het blad zat in de envelop samen met de andere papieren en nergens wordt ook maar een woord gerept over een abonnement van dat blad.
Privilege van Pretium
http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege
Quote:
"Magazine Privilege is het kwartaalblad voor klanten van Pretium en wordt gepersonaliseerd per post verstuurd en is niet te koop in de winkel"
Dit blad wordt na een jaar gratis aangesmeerd te zijn stilzwijgend omgezet in een betaald abonnement á Prijs abonnement:
65,- Euro !, terwijl een los nummer euro 4,50 kost, prijswijzigingen voorbehouden. Dit blad schijnt 3 maanden voor afloop v.h. jaar opgezegd te moeten worden.
volgens 1 klant van Pretium.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

O ja en ons pretiumlidmaatschap kan pas volgend jaar worden opgezegd moet ik dan weer opnieuw een brief sturen???
Ik heb een site gevonden over dat lidmaatschap van Pretium wat ik overigens al een heel bizarre constructie vind en wat ook dat dure abonnement op hun blad Privilege verklaart.
65 euro is voor het lidmaatschap + hun flutblad.
http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap
Ik ga er spitten of ik een rechtsgeldig antwoord op uw vraag kan vinden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

11. Duur en beëindiging
11.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, te rekenen vanaf het moment van de aanmelding door Contractant voor de Pretium Diensten, met daarbij een stilzwijgende verlenging van telkens 1 jaar tot wederopzegging.

11.2 De opzegging als bedoeld in lid 1 van dit artikel door de Contractant kan slechts geschieden na voorafgaande schriftelijke kennisgeving aan Pretium en met in achtneming van een termijn van tenminste 3 maanden voor het verstrijken van een jaartermijn mits de Contractant het gebruik van de Pretium Diensten staakt en gestaakt houdt vanaf het moment van de dag waartegen wordt opgezegd, derhalve de dag waarop de jaartermijn eindigt.
volgens de algemene voorwaarden:
http://www.pretium.nl/informatie/?algemene_voorwaarden

U heeft meer als 3 maanden voor het verstrijken van de jaartermijn het lidmaatschap opgezegd. Het lijkt mij dus niet legitiem om u te verplichten volgend jaar nog eens uw lidmaatschap op te moeten zeggen!

Kijk of u ze kunt faxen en eis om binnen een week toezending van bevestiging einde lidmaatschap met verwijzing van bovengenoemde artikelen in hun flut algemene voorwaarden.
Geeft aan dat mochten zij u hier niet in tegemoet komen u een klacht indient bij Consuwijzer.nl

Dat zou ik zeker nu al doen omdat er een koppelverkoop schijnt te zijn van een abonnement + een lidmaatschap, terwijl ik tot nu toe nog nooit iemand heb zien schrijven dat hen in feite 2 overeenkomsten aangesmeerd worden, die beide opgezegd moeten worden. Dit wordt m.i. in de telemarketing gesprekken niet vermeld voor zover mij bekend.
Laatst gewijzigd door TdeHond op 28 sep 2008 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Consuwijzer zal reageren met een soortgelijk antwoord indien Pretium uw fax niet bevestigt:
"U stelt zich op het standpunt dat ....... geen gehoor geeft aan uw schriftelijke verzoeken. Op basis hiervan willen wij u adviseren uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie of het Juridisch Loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of met een rechtsbijstandverzekeraar. Ook kunt u informatie vinden op Rechtspraak.nl."

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Marjan
Nog een vraagje: hoeveel maanden voor einde overeenkomst telefoonabonnement heeft u opgezegd?
Als dat minder dan 3 maanden was, dan heeft Pretium u alsnog te pakken.
Ik lees in de AV van telefoonabonnement dat de opzegtermijn 1 maand is voor einde contractsdatum, terwijl de opzegtermijn voor het lidmaatschap van Pretium drie maanden is.

Dan zou einde lidmaatschap Pretium pas eind datum contract volgend jaar zijn.

Ik stel voor om consuwijzer te bellen of deze gang van zaken legitiem te noemen is.

marjanbrock
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marjanbrock »

--------------------------------------------------------------------------------

@ Marjan
Nog een vraagje: hoeveel maanden voor einde overeenkomst telefoonabonnement heeft u opgezegd?
Als dat minder dan 3 maanden was, dan heeft Pretium u alsnog te pakken.
Ik lees in de AV van telefoonabonnement dat de opzegtermijn 1 maand is voor einde contractsdatum, terwijl de opzegtermijn voor het lidmaatschap van Pretium drie maanden is.


[/quote]

Het lidmaatschap van pretium telecom heb ik een maand van te voren opgezegd en ik heb afgelopen vrijdag gehoord dat dat inderdaad per 10-10-08 stopt. Ik heb nu ook de naam van de mevrouw die ik toen aan de telefoon had. Ik had dus toen gehoord dat het lidmaatschap van pretium telecom per 10-10-08 afliep en dat ik een maand opzeg termijn had dus heb mijn eerst en tweede aangetekende brief voor 10-09 verstuurd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ik u goed begrepen heb is nu het telefoonabonnement beëindigd per 10-10-8.
En heeft ze beweerd dat uw lidmaatschap waaraan het blad Privilege gekoppeld is pas volgend jaar opgezegd kan worden? Dit maakte ik op uit uw vorige bericht.

Dat telefoonabonnement beëindigen moet zo goed gaan.

marjanbrock
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marjanbrock »

Ja dat klopt teminste zo hebben ze het me verteld en het lidmaatschap kan pas in augustus 2009 worden opgezegd. Maar dat heb ik inmiddels al aangegeven in de brieven dat dat ook beeindigd moet worden dus ik hoop dat het goed komt anders maak ik in mijn agenda voor april maar nog een notitie dat ik dat opnieuw moet opzeggen.
Maar ik ga echt geen 2 weken abonnement betalen waar ik van hun geen gebruik meer van mag maken.
Ik heb inmiddels al wel een klacht ingediend bij consuwijzer. Dit zal ik in mijn klachten brief aan hun ook kenbaar maken.
Groetjes Marjan

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Marjan,
t.a.v. Pretium's te vroege afsluiting ( 2 1/2/ week) waardoor u geen gebruik meer kon maken van hun diensten tot einde contract:

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Indien Pretium u geen restitutie verleent voor de periode waarin u niet in staat was om van hun dienst gebruik te maken, maar van u eist dat u betaalt is het verstandig om dit als een geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dan kunt u meteen voorleggen de bizarre situatie dat u na beëindiging van uw telefoonabonnement door Pretium gedwongen wordt nog voor een jaar lidmaatschap te betalen omdat daar een andere opzegtermijn ( 3 maanden) voor geldt i.p.v. 1 maand zoals bij het telefoonabonnement het geval is. U eist dan eventueel dat u gelijktijdig nu ook lidmaatschap beëindigt.

Als u zonder meer niet betaalt dan leidt dit tot betalingsachterstand, incassobureau en uiteindelijk tot rechtszaak, wat kostenverhogend zou kunnen werken als u deze zaak niet zou winnen.

jyopgenoort
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 20:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jyopgenoort »

Ik wil ook even reageren op de agressieve manier van Pretium Telecom om klanten te werven. Ik ben in juli telefonisch benaderd door Pretium Telecom om een vast abonnement op de telefoonverbinding te nemen dat 15,- euro goedkoper is dan de huidige. Ik vroeg met wie spreek ik en zij zeiden met KPN. Ik zei: nou als het abonnement inderdaad goedkoper is en geheel vrijblijvend dan wilde ik dat wel doen. Pretium Telecom bevestigde inderdaad dat het geheel vrijblijvend was. Er werd een bandopname gestart om e.e.a. vast te leggen. Na terugkomst van onze vakantie lag er een contract in onze brievenbus voor een Pretium Weekend Vrij abonnement ad €16,75 per maand. Met dit abonnement kan ik het gehele weekend vrij bellen. Dit was voor mij niet interessant want ik heb mijn telefoongesprekken via mijn ADSL lijn (goedkoper) lopen. Er was tijdens het gesprek niet gesproken over telefoongesprekskosten. Ik belde dus gelijk op om mijn abonnement niet door te laten gaan. Echter, Pretium meldde dat de opzegging binnen 7 werkdagen na dagtekening had gemoeten. Vanwege mijn vakantie kon ik dat niet. Ik zei dat deze voorwaarde niet in het telefoongesprek was vermeld. Nu zit ik er volgens hen een jaar aan vast. Ik ben inmiddels al aan het faxen, brieven aan het opsturen, maar hierop geen bevredigende reactie. Tenslotte heb ik het bandopname gesprek opgevraagd om aan te tonen dat zij niet alle informatie in hun 1e gesprek aan mij hebben doorgegeven. Dit kan volgens hen 5 tot 6 weken duren. Ik wacht nog steeds. Ik wacht ook nog steeds op de eerste gratis factuurspecificatie die zij in hun contract hadden beloofd. Groeten J. Opgenoort

Patrick1168
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2008 22:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Patrick1168 »

Ook ik wil reageren op al deze negatieve berichten.
Mijn vrouw is een aantal maanden geleden benaderd door iemand van kpn met de mededeling dat wij goedkoper konden bellen.
Zij heeft verteld dat wij geen telefoonaansluiting hadden en dat wij bellen via het bedrijf waar ik voor werk.
Na een aantal weken (16 mei)kregen wij een brief dat ons telefoon nummer per 16 juni overgenomen zou worden door PT telecom.
Ik heb toen gebeld en een aangetekende brief geschreven met de mededeling dat ik geen telefoonaansluiting had en of zij mij dat schriftelijk wilde bevestigen.
Na een aantal weken nog geen reactie en weer gebelt met de vraag hoe het zat?
Ik moest maar schriftelijk de voicelog aanvragen maar dat kon wel een aantal weken duren.
Nu 28-09-2008 nog steeds niets gehoort, begin ik hem toch wel een beetje te knijpen daar er wel steeds geincaseerd wordt door PT.(hoe komen zij aan mijn rekening nummer).
Ik moet iedere keer deze bedragen storneren en dat wordt ik een beetje zat.
Wat nu te doen?

Groeten Patrick1168

feniks
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2008 22:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door feniks »

Hallo, ook mijn schoonouders (die al op leeftijd zijn), zijn benaderd door Pretium. Ze gingen in zee met deze maatschappij. Vervolgens ontvingen ze ook het pretium magazine, waar je dan ongevraagd op geabonneerd wordt. Het eerste jaar is dat dan zogenaamd gratis, en vervolgens betaal je 65 euro per jaar.
Tenslotte wilden ze graag van deze agressieve telefoonmaatschappij verlost worden. Maar dat gaat niet zomaar. Je moet schriftelijk en aangetekend opzeggen, vervolgens ontvang je een brief in dreigende taal, dat indien je niet binnen 30 dagen reageert, je nummer komt te vervallen bij KPN.
Gelukkig konden wij e.e.a. voor hun in orde maken, maar Pretium is een zeer hardnekkig vervelend opdringerige telefoonaanbieder, die met name oude mensen op een dubieuze wijze hun diensten opdringt.
Ik zet zeer zeker vraagtekens bij de wijze waarop dit gebeurt.

Gesloten