LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Kunnen ze je zomaar afsluiten dan?

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Dan ontvang je een week later de onderstaande tekst (letterlijk overgetypt):

Geachte NN,

Per brief dd hebben wij u verzocht uw telefoonkosten van nn jongstleden voor een bedrag van € xx,xx alsnog aan PT te voldoen, omdat u tot tweemaal toe onze automatische incasso van bovengenoemd bedrag ongedaan heeft gemaakt.
Tevens hebben wij u in dezelfde brief erop geattendeerd dat wij uitblijven van uw betaling uw uitgaande telefoonverkeer zouden moeten blokkeren om te voorkomen dat het bedrag van uw niet betaalde telefoonkosten nog verder oploopt.
Helaas hebben wij geen betaling van het genoemde bedrag ontvangen. Met tegenzin hebben wij dan ook uw uitgaande telefoonverkeer moeten blokkeren. U kunt daardoor niet meer bellen; u kunt uitsluitend nog gebeld worden. Deze blokkade blijft bestaan totdat wij de betreffende betaling ontvangen hebben.
Wij verzoeken u dan ook om bovengenoemd bedrag binnen zeven werkdagen vanaf dagtekening van deze brief over te maken op XXXX ten name van PT te Haarlem onder vermelding van uw klantnummer xxxx. Zodra wij de betaling ontvangen hebben kunt u binnen 24 uur weer bellen.
Hoewel wij reeds gerechtigd waren uw telefoonaansluiting af te sluiten, hebben wij deze stap nog steeds niet genomen om te voorkomen dat u uw telefoonnummer verliest en eenmalige heraansluitkosten moet betalen.
Niet ingaan op dit tweede betalingsverzoek betekent wel dat wij helaas ook uw inkomende gesprekken moeten blokkeren. U bent daarna niet meer bereikbaar op uw vaste telefoon.
Voorkom blokkade van uw telefoonverkeer en uiteindelijke afsluiting van uw telefoonverbinding, met vervelende gevolgen zoals het verlies van uw telefoonnummer en € 47,55 aan eenmalige heraansluitkosten. Maak vandaag nog het genoemde bedrag van de openstaande factuur over op bovenstaand rekeningnummer van PT.


De moraal van het verhaal is wel aardig.....ik bel nog steeds en wordt nog steeds gebeld...rararara radar hoe kan dat?

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Wat dus uit het bovenstaande duidelijk blijkt is dat ze echt intimideren door maar steeds met afsluiten te dreigen. We kunnen ons voorstellen dat vooral ouderen daar danig door van streek raken. Dit is zo gemeen maar we weten hier allemaal hoe gewetenloos [Bericht aangepast door de moderator] is.
Uitgaand bellen doen wij met 1655 voor de nummers en KPN is daarvan op de hoogte. Intussen hebben wij de KPN aanvraagformulieren voor een "nieuw" abonnement ook weer ingevuld. KPN heeft inmiddels bevestigd dat we binnen termijn xx naar hun overgaan, bye bye PT!
Trouwens na wat gebel en correspondentie met KPN klantenservice blijkt dat zij zeer coulant zijn bij terugkeer van klanten die er door PT zijn ingeluisd. Ze willen je natturlijk ook graag terug. Als dat zover is zal ik daarover ook berichten.
Het enige wat PT naar mij idee zou kunnen claimen zijn eventuele door ons gemaakte gesprekskosten via hun lijn. Die betalen we dan netjes. Abonnementsgeld betalen we niet omdat zij via [Bericht aangepast door de moderator] aan het abonnement zijn gekomen, maar dat regelen we keurig via onze advocaat.
Al met al kost het allemaal veel energie en waarschijnlijk gokt PT erop dat je dan toch maar uiteindelijk de handdoek in de ring gooit, helaas, zijn ze bij ons op het verkeerde adres beland!

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Ongelovelijk. Je betaalt niet, je hebt nog steeds een verbinding, en je waagt het nog om te klagen? Wat voor een mentaliteit is dat? Het is toch niet meer dan normaal dat je betaalt voor je telefoon? Ik snap werkelijk niet waar je je druk om maakt en al helemaal niet hoe je deze op zich keurige brief van Pretium zo kunt lezen dat het een dreigement lijkt. Voor mij ben je gewoon een zwartrijder die het belachelijk vindt dat die voor een trein kaartje moet betalen. Er valt op de NS veel aan te merken, maar dat is toch geen excuus om te gaan zwart rijden?

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Robin is een webrep van Pretium :evil:

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

Als ik nog even mag, want ik wilde nog even op een andere discussie terug komen.

@hejeja. Ik denk dat het een heel goed idee is om per seconde af te rekenen. Dan weet je tenminste zeker dat je alleen betaalt voor wat je praat. Wellicht willen ze wat kosten berekenen voor het maken van de verbinding, maar daar jheb je toch je abonnement voor. Ik denk dat dat heel redelijk is. Maar zelfs met het rekenen van die eerste minuut ben ik nog wel voordeliger uit. Het kan altijd beter.

@Miauw. Ik heb Pretium nu al een tijdje en ik herinner me dat de eerste rekening 3,35 euro goedkoper was. Het is ongeveer hetzelfde gebleven.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Beste Robin,

Waarschijnlijk wordt je door [Bericht aangepast door de moderator] betaald om PT in een wat positiever daglicht te brengen. Helaas ben je daarvoor hier op het verkeerde adres. Maar voor jou, hardleers als je bent, gewoon de feiten nog even op een rijtje:
1) We zijn onder het mom van KPN telecom gebeld met een voordelig aanbod. PT bleek hier achter te zitten. Callcenter of niet (ach wat zielig voor PT dat ze zulke domme callcenters inschakelen). Dat is dus misleiding en oplichting.
2) Er wordt geschermd met de beroemde voicelog. Alles daarover kan je hier nalezen hoe die worden opgebouwd.
3) Wij hebben geen aanbieding of bevestiging gekregen en de wettelijke termijn van 7 dagen is nooit genoemd, niet mondeling en niet schriftelijk
4) We hebben de hele kwestie aanhangig gemaakt bij de Hoofdofficier van Justitie in Haarlem, ConsuWijzer Leidschendam, aangifte gedaan van oplichting en misleiding bij de politie, een advocaat in de hand genomen en diverse media benaderd. Gewoon om ons ordinaire recht te krijgen.
5) Zwartrijder? Huh...ik bel via carrier select (KPN 1655) want dat lijntje is nog steeds van KPN en niet van PT. En breng mij nu is aan mijn boerenverstand hoe rechtsgeldig een abonnement is wat via oplichting en misleiding is verkregen en waarbij nooit gerept is van de wettelijke bedenktermijn van 7 dagen.

Nee de echte zwartrijders hier zijn de lieden van PT en die doen dat op een misleidende wijze via het telecomnet van KPN door zich als KPN voor te doen. En dat is wat we hier op overtuigende wijze aan het licht brengen.

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Het is al laat en ik heb de hele dag gewerkt, voor Fortis, even voor alle duidelijkheid.

Ik wil wel toegeven dat ik even uitschoot en snap de reacties dan ook wel. Ik ga wel eens in de aanval als in een tegenaanval verwacht. Op dit forum heb toch al eerder gezien dat mensen die een positievere ervaring met Pretium vertellen niet helemaal behoorlijk worden bejegend en daar reageer ik op.

Maar even dit, want dit is vaag en snap ik niet:
Er wordt geschermd met de beroemde voicelog. Alles daarover kan je hier nalezen hoe die worden opgebouwd.
Alles wat ik er van weet is dit: KrikvdKruk heeft geklaagd bij de Geschillen Commissie en die hebben heel duidelijk uitgesproken dat de voicelog geldig is en op de juiste wijze tot stand is gekomen. Het is ook voorgekomen dat die voicelog niet op de juiste wijze tot stand is gekomen en in die gevallen heeft Pretium de fout erkend en restitutie gegeven.

Ik blijf van mening dat Pretium zich daarmee voldoende welwillend opstelt.

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Ik heb zelf honderden voicelogs voor Pretium opgenomen en die zijn ook prima in orde.
Alles word duidenlijk verteld, dat ze overstappen op een andere abbonement, dat hun lijn word overgenomen door Pretium Telecom.
Pretium Telecom word wel 5-6x genoemd.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

ik denk dat forum leden die voor pretium zijn de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt !
ik vind het mensen met een(simpele geest) dat kun je ze niet kwalijk nemen !
ik hoop een ding dat de overheid pretium aan pakt omdat dit bedrijf al heel veel mensen op gelicht hebt !!
ik vind deze mensen die de praktyken van pretium goed keuren ook mede plichtig daar aan
deze mensen moeten zich diep schamen voor het leed dat ookhoog bejaarde en andere mensen door dit bedrijf word aan gedaan!
en dat er te praten is met pretium is gebakken lucht :!: :!:
daar bij laat ik het en blijf bij mijn standpunt wat ze ook van mijn ver
haal zeggen
en die meneer die voicelogs voor pretium hebt op genomen moet zich ook diep schamen als i straks boven komt heeft hij wel wat teverantwoorden :!: :!:

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

@ robinv van 14 oct 22h

Robin zou kunnen weten dat tegen het besluit van de Geschillencommissie tegen vdKraats inmiddels een rechtszaak loopt in Haarlem. Ik zou dus maar niet te snel dit voorbeeld nemen om 'aan te tonen' dat PT correct handelt.

Ook JvdBerg meldt, terecht, dat veel gesprekken correct worden gevoerd en correct worden opgenomen. Maar dat neemt niet weg dat er grote aantallen, laten we zeggen 'incidenten' zijn waarin terecht wordt geklaagd. Zo zijn er ook gevallen waar de Geschillencommissie Telecommunicatie Pretium Telecom in het ongelijk heeft gesteld.

Tenslotte wil ik mijn eerdere punt herhalen dat er behalve met (meerdere) calls ook problemen zijn met de wijze waarop PT vervolgens te werk gaat.

Laten we hopen dat PT het licht ziet en zich correct gaat gedragen. Dan zijn op slag de problemen de wereld uit.

--

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ach ja, Pretium...
Ik werd een tijdje geleden ook door ze gebeld. Omdat ik al eens wat dingen aan het uitzoeken ben geweest, omdat ik via een collega ook wat informatie van Pretium kreeg, wist ik onder andere iets over hun algemene voorwaarden. Vooral over de paragraaf dat zij zich het recht voorbehouden je privé gegevens aan Jan en Alleman door te geven. Het gesprek ging ongeveer als volgt:
PT: U spreekt met die-en-die, van Pretium Telecom (dat zei deze dame dan weer wel netjes...), wij kunnen u een aanbod doen om voordeliger te bellen!
Ik: Ja, en ik weet ook wel waarom...
PT: Hoezo dan?
Ik: Jullie verkopen mijn privé gegevens, en daar ben ik niet van gediend.
PT: Nee, dat is niet waar, dat doen wij niet.
Ik: Kijk even in jullie algemene voorwaarden, paragraaf 10. Daar staat letterlijk dat jullie het wel doen.
Tuut, tuut, tuut... Callcenter had dus gewoon botweg opgehangen. Zegt voor mij genoeg!

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

@ beuk Geplaatst op 15 Okt 2008 08:59 door beuk

Ben ik helemaal met je eens.

Erger nog, ik weet nog van collega;s dat ze gewoon het volgende hebben gezegt:

"Een hele goede middag! U spreekt met Sjors van KPN Telecom."

Heb ik toen ik het hoorde gelijk aan een supervisor doorgegeven en deze personen werden toen ook gelijk op staande voet ontslagen.
Maar zo hebben ze waarschijnlijk toch al heel veel mensen opgelicht.

Maar dit bewijst dat de controle op de gesprekken zelf erg slecht is.
De call centra doen er dus niks aan om het belgedrag van de agents te controleren. Ik moest het zelf aangeven anders hadden ze waarschijnlijk nu nog zo gebeld en was dit forum nog voller geweest.

wittesusan
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wittesusan »

beuk, ik neem aan dat je met die " problemen zijn met de wijze waarop PT vervolgens te werk gaat" doelt op de wijze waarop Pretium medewerkers zelf, en niet de callcenters, mensen te woord staat. Ik wil je geen woorden in de mond leggen, dus corrigeer me als ik ongelijk heb.

Ik werk zelf in het bedrijfsleven en als mensen onze klantenservice bellen weet ik uit ervaring dat ze betere service krijgen als ze (1) klant zijn en (2) zich beleefd uitdrukken. Natuurlijk zijn ze allemaal professioneel en getraind om iedereen goed te woord te staan. Maar ze zijn ook menselijk en ik kan het soms aan ze zien als ze met iemand aan de telefoon hebben gezeten die ze voor van alles en nog wat uitmaakt.

Ik wil daarom aanraden dat je nadenkt over de manier waarop je je opstelt en mensen te woord staat zoals je zelf verwacht dat anderen jou ook te woord staan. Ik zeg dit niet tegen iemand in het bijzonder, maar meer in het algemeen. Ik denk dat als je dit doet je zult zien dat de mensen bij Pretium je graag willen helpen. Dat is mijn ervaring tenslotte. Ik hoop maar dat de emoties niet zo hoog zijn opgelopen dat dat niet meer kan.
Vriendelijke groet
Susan

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Lijkt hier wel een soap.
Eerst was er Robin, de medewerker van Fortis.
En nu weer WitteSusan. Zal wel werkzaam zijn bij een Ijslandse bank.
En dan was er nog de callcenter-mederker van middelbare leeftijd, briljant, 2 keer afgestudeerd in korte tijd, dodelijk ziek.

En wie schrijft toch die teksten....

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Denk iemand die elke keer een nieuw account aanmaakt.
Zou je eigenlijk aan de forum beheerder moeten vragen.
Of ze even de IP's kunnen checken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Goed idee, omdat het begint op te vallen. Ik heb het gevoel dat diverse medewerkers van Pretium of de call centers identiteiten hebben aangemaakt.
Ik heb dan ook besloten hun bijdragen voor kennisgeving aan te nemen en daar verder niet op te reageren.

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Wat misschien ook wel handig is en dat wil ik vanmiddag wel doen;
Even een lijstje maken met alle " IlovePretium" berichten en kijken of er dingen overeenkomen waaraan je zou kunnen zien dat het dezelfde persoon is. Mocht de forum beheerder zelf niks doen.

Blind fire
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blind fire »

Onlangs heb ik mijn vader via een porteringsformulier van KPN weer bij diezelfde KPN gekregen. We zijn weer blij. De dreigbrieven en aanmaningen van PT werden nu toch wel wat vervelend. Sindsdien (2 maanden geleden) is het opvallend stil. Ook op mijn aangetekende brieven wordt niet meer gereageerd.

Wat mag/kan ik nu van Pretium nog verwachten? Ben ik er nu vanaf?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Omdat u aanmaningen gekregen heeft, zie
hier incassoprocedure

U bent pas van hen af als u schriftelijke bevestiging annulering, c.q. ontbinding/ beëindiging contract ontvangen heeft.

Als u niet binnen 4 weken na schriftelijk verzoek annulering/ontbinding contract een reactie van P. heeft ontvangen raad ik u aan e.e.a voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Gesloten