LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@evgajo:
Je mag nog van geluk spreken dat ze inderdaad toegeven dat ze de brief hebben ontvangen!
Ik heb zelf ondervonden dat ze zelfs van brieven met handtekening retour zeggen dat ze die niet ontvangen hebben!

Veel sukses met deze (in mijn ogen) piraten!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik denk dat het heel belangrijk is om brieven aan Pretium aangetekend te verzenden, kost je wel ruim € 6,00 maar dan kunnen ze nooit ontkennen dat ze de brief niet hebben ontvangen
Ik wil eigenlijk de Kamer aanschrijven om hierover vragen te stellen heeft iemand een idee aan wie je dat moet richten?
fijne dag verder, gr. lenalida

evgajo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2008 23:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door evgajo »

Nou, ik zeg ze gewoon dat die voor hun neus hebben in de computer.
En dat is precies wat het geval is.
Want van elk communicatie dat er gevoerd word tussen klant en telecom word opgenomen en elke brief wordt in de computer gezet.
Maar het verschil is wel dat ik zo nu en dan door het managersment word gebelt en zij kunnen niet verzwijgen dat ze van geen toeten of blazen afweten.
Maar gelukkig prijzen????????????????????????????????????
Ik weet het niet, zou u zich gelukkig prijzen als je jaren lang goede klant meende te zijn van bedrijf en dan zo te worden bedrijgt???????????
Je kan nergens meer naar toe, geen andere provider kun je meer kiezen, want Pretium heeft zonder onze toestemming het zeggenschap over het telefonisch abonnement. Ik zie het eigenlijk het zelfde als dat iemand zonder toestemming is beroofd van zijn vrijheid. Maar goed, dat even terzijde. Nee, ik geloof niet dat u in deze situatie erg blij bent.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ evgajo

Waag er nog 1 aangetekende brief aan met ontvangstbevestiging.
Geeft in brief aan dat u een schriftelijke rectificatie wenst waarin Pretium erkent u zonder uw toestemming ingelijfd heeft.
Geeft aan dat u geen eurocent wenst te betalen aan Pretium.
Specificeer de financiële schade die u geleden heeft, inclusief de kosten van de aangetekende brieven, mobiele belkosten etc.
Geeft hen 10 werkdagen de tijd om schriftelijk te bevestigen dat u klant werd zonder uw toestemming en hier dus nooit sprake van een overeenkomst geweest is. ( daar zijn n.l. 2 partijen voor nodig)
Geeft hen 4 weken de tijd om de financiële schade te vergoeden.
Geeft aan dat mocht u geen schriftelijke bevestiging en/of schadevergoeding ontvangen binnen de gestelde termijnen u e.e.a. zult voorleggen aan de geschillencommissie telecommunicatie.

In uw geval heeft Pretium tevens een nieuwe wet overtreden. Zie link hieronder

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

U kunt tevens een klacht over deze vorm van telemarketing indienen.
hier
en
hier

Ik adviseer u om zodra het nieuwe belmenietregister in werking treedt u hier aan te melden. Hierna overtreedt elk callcenter de wet als zij u bellen.

Succes. Zou u hier de afhandeling door Pretium willen posten?

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik heb net op de site gekeken van de consumentenautoriteit en daar staat het volgende:

Nieuwsbericht | 15 oktober 2008 | Oneerlijke handelspraktijken vanaf nu verboden


Vandaag is de Wet oneerlijke handelspraktijken (Wet OHP) in werking getreden. Deze wet verbiedt aanbieders om 'oneerlijke handelspraktijken' toe te passen bij de promotie, verkoop en levering van producten en diensten aan consumenten.

De nieuwe regels vinden hun oorsprong in een Europese richtlijn en gelden in alle 27 landen van de Europese Unie. Voor ondernemers betekent dit een vereenvoudiging: op het terrein van handelspraktijken geldt één set uniforme regels in alle EU-lidstaten, in plaats van met van land tot land verschillende wetgeving. In Nederland zijn de regels opgenomen in het Burgerlijk Wetboek.

De Wet oneerlijke handelspraktijken beschrijft namelijk gedetailleerd welke verkooppraktijken misleidend en agressief zijn en daarom verboden.

Volgens mij is die wet al in werking hoewel we net vanmiddag gebeld zijn door Electrisch Bedrijf Nederland. Weet iemand de site van de Opta of hoe dat ook mag heten?
gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik ben verder aan het snuffelen geweest op internet en heb dit gevonden

http://www.consuwijzer.nl/

daar kun je je klachten indienen via telefoonnummer 088-0707070 van 8.30 - 17.30 uur tegen nationaal tarief
Kan ook via e-mail, snuffel zelf maar even
gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik heb inmiddels een klacht onder de handelwijze van Pretium Telecom ingediend bij Consuwijzer en zojuist een bevestiging van ontvangst gekregen en het streven is dat we binnen 6 dagen antwoord krijgen
Misschien een idee om dit ook te doen. Ik heb ze ook verwezen naar de 118 pagina's van dit forum over Pretium
Wordt vervolgd, gr. lenalida

dadeboom
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008 15:32

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dadeboom »

Ook wij zijn door Pretium flink om de tuin geleid. Wij werden gebeld met de mededeling dat zij in het vervolg de dienstverleing van KPN zouden overnemen omdat KPN met onze abonnementsvorm ging stoppen. Bovendien zouden we goedkoper uit zijn en zou KPN gewoon de techniek blijven verzorgen. Het werd ons min of meer voorgespiegeld als een administratieve actie.
Helaas zijn wij met deze club in zeer gegaan.
Onlangs werd onze rekening belast met een bedrag zonder specifictie vooraf. Tijdens een telefoongesprek hierover (eerst 5 minuten wachten) werd gezegd dat dat bij Pretium normaal is. Eerst wordt de rekening belast en de specificatie volgt later. Vervolgens werd het gesprek eenzijding beëindigd. Ik heb het bedrag op de bankrekening gestorneerd en schriftelijk aangegeven dat ik niet belast wil worden zonder nota vooraf. Wat schetst mijn verbazing als het weer gebeurd ondanks mijn uitdrukkelijk opdracht dit niet te doen. Nu biedt men mij aan mijn contract te beëindigen als ik vooraf mijn totale contractstermijn betaal. En dat terwijl ik daar niet om heb gevraagd. Inmiddels liggen er een paar brieven waaronder 1 aangetekende bij de directie van Pretium waarop niet wordt gereageerd. Eén ding is wel uidleijk bij deze club;Je wordt er niet als klant hbehandeld. Dat was bij KPN wel wat anders.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Geachte Dadeboom,

Vraag zo spoedig mogelijk bij de KPN een formulier aan om terug te kunnen keren. Doen ze graag, bel wel even van te voren dat ze geen extra kosten in rekening brengen, is bij ons ook gebeurt.

Wat Pretium betreft, alle brieven nadat je bent overgestapt ongeopend retour en laat je niet bang maken met hun eigen incassobureau.

Het enigste wat ze kunnen is hard schreeuwen en bluffen.


En als je dat nog niet hebt gedaan, schrijf je in bij : www.infofilter.nl

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@dadeboom:

Doe alsjeblieft één brief met handtekening retour én één brief normaal met de post!

Het wil nog wel eens voorkomen dat de brief "niet wordt ontvangen"!
:?

Natuurlijk ook van elke brief even een kopie maken, je bent ze hoogst waarschijnlijk nog nodig bij dit soort (in mijn ogen) terroristen!

Sukses met het verloop van de zaak.
Laat je nog even horen hoe of het allemaal afloop?

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Goeiemorgen, ik zit me al een hele tijd af te vragen hoe het te regelen is dat hierover in de tweede kamer vragen worden gesteld.
Heeft iemand een idee hoe je zoiets moet doen, wie moet je aanschrijven, welke partij, welk ministerie? Ik ben een leek op dat gebied maar misschien zijn er onder jullie mensen die de weg weten, laat het dan alsjeblief weten
verder een fijne dag en laat je humeur er niet door vergallen
gr. lenalida

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

ik weet niet of de site www.parlement.nl je iets zegt (en of die werkt), maar ooit heb ik op deze manier iets op de agenda gekregen, en daar is Jan de Wit toen mee aan de slag gegaan (waarschijnlijk omdat ie er zelf ook al mee bezig was, maar enige support uit de bevolking kan altijd worden meegenomen.


Je kunt vanuit die site de afzonderlijke fracties benaderen. Wellicht een idee om het beide te doen.


Overigens is er van pretium waarschijnlijk ook wel een antwoordnummer te vinden. Dat kun je via google proberen.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Er zijn allang kamervragen gesteld over dit soort praktijken door Mei-Li Vos. Kijk maar op de links die op eerdere pagina's van dit forum staan. Heb je even, want het zijn al flink van pagina's! Of zoek op internet m.b.v. Google. Het is wel de moeite waard om je erin te verdiepen.
Pretium BV, Antwoordnummer 1118, 2000 VE Haarlem t.a.v. klantenservice (voor zover ze die hebben . . .).
Postbus 6128, 2001 HC Haarlem (niet zo handig om iets aangetekend te versturen - denk ik).
Amerikaweg 10, 2035 RA Haarlem. Hier word je vriendelijk te woord gestaan. De ene keer krijg je geen reactie, de volgende keer wel. Ik kreeg een keer binnen een uur thuis de voicelogs te horen. Is dus net wie je te spreken krijgt.
Tel. nrs.: 0900 - 16 37 000 of 023 - 533 51 42. Geen idee of het telefonisch lukt om contact te krijgen met PT, zelf niet geprobeerd.
Ik blijf de ontwikkelingen volgen, wat betreft mezelf en bij de anderen. Het lijkt GTST wel!

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Je schrijft elke brief 1 x naar het Faxnummer, 1 x met postzegel naar hun adres en 2 x naar het antwoordnummer. Eentje voor de directeur en eentje voor het hoofd klantenservice. Je weet dan zeker dat er 1 brief aangekomen zal zijn. Heb je geen Fax, via een postagentschap kun je voor 1,25 euro + 0,25 eurocent per extra A4 een Faxbericht versturen. Je hebt dan gelijk een bewijs van verzending.

Ons probleem is de wereld nog niet uit. Pretium Telecom heeft mijn moeder begin september "zonder overleg" over gezet naar KPN.
(ik wacht nog op reacties van PT op mijn schrijven van 17 okt. i.v.m. portering)) KPN was niet het Telecom bedrijf waar mijn moeder weggekaapt is. De afgelopen weken is mijn moeder door KPN telefonisch benaderd met het verzoek onmiddelijk te betalen omdat zij anders afgesloten zou gaan worden. Zij kreeg geen kans om uitleg te vragen of te geven. Een contract heeft zij nooit schriftelijk of mondeling bevestigd en ook nooit uit haar brievenbus gevist. Ze is er zelfs al jaren geen klant meer. Een rekening heeft zij van KPN nimmer ontvangen. Na ruim een uur bellen met de diverse afdelingen van KPN heb ik een vermoeden hoe het ongeveer in elkaar zit. Ze moet in elk geval abonnementskosten betalen van september t/m januari 2009. Vanaf de dag dat ze bij de nieuwe provider zit kan ik het terug vorderen. Dat is dus vanaf gisteren.
Haar nieuwe telecomprovider is het regionale kabelbedrijf en deze heeft vandaag bevestigd dat haar nummer officieel bij hun onder gebracht is. Afsluiten kan de KPN dus niet. Mijn moeder is overigens bereid om de werkelijke kosten aan KPN te betalen. Schuld komt in haar woordenboek helemaal niet voor.

Met dank aan Pretium Telecom heeft mijn moeder nu een warm contact met 4 telecomaanbieders. Tele2 heeft inmiddels de zaak rechtgezet. Zij verdienen dus een complimentje. Nu moet ik dus weer brieven gaan schrijven naar KPN. Misschien moet ik alsnog mijn aantekeningen bundelen en een gecombineerde klacht indienen bij de geschillencommissie. Het is ook aardig om zo,n bundel maar eens op het internet te publiceren. Ik zoek nog een journalist!!!!
Ik wordt er ..........tureluurs, moedeloos en heel erg boos over.
Wordt vervolgd!!!!!!!!!

thachosen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 13:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door thachosen »

Hallo,

Mn moeder werld 6 nov gebeld om door een "KPN PT" medewerker of goedkoper te gaan bellen etc. Mn moeder kan niet zo goed nederlands en wilde ze een brief hebben waar alles opstaat. Dat blijkt dus et contract ofzo te zijn. Ik kom eerst gister terug van vakantie en zie ik een vrief dat ik per 11-12-2008 wordt overgenomen door PT. Ik heb nog paar x gebeld met PT kreeg een of ander Kwee aan de tel. Die was best wel stom aan het praten. Ik vertelde dat ik de brief veel te laat kreeg. dat is ook zo ik kreeg em pas 21 nov. Hoe kan ik dit allemaal annuleren? Heeft iemand een idee? Ik heb met KPN gebeld die zegt ook je zal met PT contact moeten opnemen.
Alvast bedankt!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Goeiemorgen allemaal, hier ben ik weer, vanmorgen werd ik gebeld door de KPN die mij attendeerde op de coulanceregeling voor ouderen vanaf 65 jaar en die is drie maanden geldig. De KPN zei heel fijntjes dat Pretium er w.s. zelf niet mee zou komen en dat klopte
Ik heb zojuist Pretium Telecom aan de telefoon gehad en die handhaven hiervoor de leeftijdsgrens van 72 jaar!! (ga ik ook nog uitzoeken of dat wel correct is)
In ieder geval gaat er vandaag een aangetekende brief naar hun kantooradres Amerikaweg 10, 2035 RA Haarlem (dus niet naar hun postadres sturen) waarbij ik een beroep doe op deze coulanceregeling voor ouderen met het verzoek de overgang van het telefoonabonnement dat per 12 december zou ingaan terug te draaien en dan moeten ze dat doen. Wel moest ik fotocopieën van onze legitimatiebewijs bijsluiten
De kosten hiervoor komen voor rekening van Pretium, dus weer wat geleerd, doe je voordeel ermee
fijne dag verder, gr. lenalida

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Lenalida,
Pluspunt dat je PT aan de lijn kreeg. Dat was enige weken geleden wel anders. Nog een pluspunt dat ze de gemaakte kosten voor aanleveren van de gegevens betalen. Dat was bij mij niet bekend.
Als je een beroep doet op hun coulanceregeling geef dan gelijk aan dat mocht dit op jou niet van toepassing zijn je dan een beroep doet op wetsartikel 7: 46d lid 1. Hiermee kun je een contract wat op oneerlijke gronden tot stand is gekomen ook binnen 3 maanden ontbinden.
Juich pas als je daadwerkelijk van je contract af bent.
Ons heeft dit hele gedoe alleen maar geld gekost. Grootste probleem bij ons vermoed ik, dat mijn moeder haar nummer door PT geclaimd is bij KPN, deze dit verzoek heeft ingewilligd terwijl ze een abonnement had bij een andere provider. Ze is nu door PT weer terug gezet naar KPN waardoor de ellende nu opnieuw begonnen is. Het bewijs dat brieven door PT niet gelezen worden of niet begrepen. Ze doen maar wat. Laten we hopen dat ze met goede bedoelingen een nieuwe start gemaakt hebben.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi Hejaja, het is gewoon op ons van toepassing, we zijn dus boven die 72 jaar grens die Pretium stelt, maar daar ga ik nog achteraan.
Als de KPN het over 65 jaar heeft vind ik het gek dat PT het over 72 jaar heeft.
gr. lenalida

digigirlirene
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 15:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door digigirlirene »

Ik adviseer iedereen een klacht in te dienen, zoals ik vandaag gedaan heb, bij de Consumentenautoriteit.

Die geven een goed advies... en bieden een luisterend oor.

Uiteindelijk overwint het goede het kwade wel, let op mijn woorden!!!

Gesloten