LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Niet te geloven dat je er in één minuut vanaf was. Sommige forumleden doen er al een paar jaar over
Zouden ze toch wat geleerd hebben bij PT
gr. lenalida

Viking43
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2009 22:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Viking43 »

Door misleiding en onwaarheden volledig op het verkeerde been gezet toch JA gezegd tegen naar ik dacht KPN zelf, ja ja!!
Tot ik de beruchte envelop ontving van Pretium.....
Dag er na gebeld en gefaxed en zie daar...je bent er in 1 minuut vanaf, en dat is zeer goed nieuws!
Nu maar hopen dat eea ook administratief goed uitpakt.... :twisted:

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Partners die optrekken in de kruistocht tegen Pretium Telecom....het rapport is razend interessant. Neem eens de moeite om het te lezen. Het zal voor velen van u een feest der herkenning zijn. [Bericht aangepast door de moderator] overtreedt op vele fronten de wet....en deze heerschap durft dan nog te beweren dat PT voldoet aan wet en regelgeving. Lees zijn brieven nog maar eens na. En...de [Bericht aangepast door de moderator] heeft dus wel alle gesprekken - van a tot z - keurig vastgelegd maw verzoeken om het hele gesprek te beluisteren kunnen dus worden gehonoreerd. Maar u weet natuurlijk wel waarom [Bericht aangepast door de moderator] uw verzoek categorisch afwijst. Wel, in het rapport leest u klipp und klar
waarom. Feitelijk zijn dus de contracten - gezien de wetsovertredingen van [Bericht aangepast door de moderator] en zijn vazallen eenvoudig te ontbinden en dient Nyks aan u alle kosten te vergoeden. [Bericht aangepast door de moderator] en zijn trawanten moeten maar eens aan een andere job denken: CEL-LIST ! Klik op de hyperlink van HerrDockterOetker en er gaat een wereld van list en bedrog voor u open.

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Interessant rapport van consuwijzer, ziet er degelijk uit.
Ik begrijp dat PT binnen 4 weken hun werkwijze moeten veranderen anders moeten zij 1000 euro per dag boete gaan betalen als dwangsom. Moeten we in de gaten houden. Viking fijn dat je er zo snel vanaf bent. Ik zou wel nog een klacht indienen bij consuwijzer, omdat het telefoongesprek niet voldoet aan de informatie-eisen die in de wet koop op afstand zijn vermeld. Is tenminste een signaal dat hun werkwijze nog niet is aangepast.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Zaterdag weer zo,n paginagrote advertentie in de landelijke dagbladen en de volgende morgen dan dat stukje "Pretium Telecom beboet" in de De Financiële Telegraaf. Het is om van je stoel te vallen.
Je hoort er veel mensen wat over zeggen maar de hele pagina lezen doet men al lang niet meer. Ik ben het volledig eens met schrijvers op dit forum dat PT een belachelijk lage boete heeft gekregen. Vanaf oktober 2008 mochten wij nooit meer wat van PT vernemen. Hoop dat dat zo blijft. Er is geen eurocent aan PT betaald. Wij hadden geen idee wat Pretium Telecom en Pretium Privelege was. Dank aan dit forum voor de hulp en adviezen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Hallo forumlezers.

Afgelopen week heeft het advocatenbureau Bird & Bird ( jullie weten wel dat kantoor dat gefinancierd wordt door…juist ja) signalen afgegeven dat de aanklachten misschien worden ingetrokken. In mijn geval ben ik daar absoluut nog niet zo zeker van, want ik krijg de indruk een iets andere behandeling te krijgen dan mijn mede slachtoffer mevrouw Bracke. Hoe dan ook, voor haar hoop ik dat het heel snel tot een einde komt. Als de rechter een beetje meewerkt kan dat tussen nu en twee weken een feit zijn. Of PT de klacht intrekt heeft te maken met gesprekken die achter de schermen zijn gevoerd of worden gevoerd op directieniveau tussen de Geschillencommissie en PT, aldus Bird & Bird. Ook daarna moet je het dan nog maar afwachten.
Op de site van het ministerie van EZ heb ik in een vraag en antwoord sessie van de heer Heemskerk ook gelezen dat er gesprekken gaande zijn. E.e.a. heeft betrekking op de samenstelling van de Commissie, waarin PT voorstelt deze te wijzigen. Het heeft te maken met de afgevaardigde van KPN, waarbij PT zich in de verdediging geschaad voelt.
Voor alle duidelijkheid: het zijn gesprekken, hierover is nog niets besloten en tot op de dag van vandaag is het wel zo dat de Geschillencommissie volgens procedures en regelgeving juist heeft gehandeld. Het komt er hierop neer dat mevrouw Bracke en ik als chantagemiddel worden gebruikt ( tenminste zo voelt het bij ons) om over onze ruggen nu bepaalde zaken voor elkaar te krijgen. Alleen de politiek ( de heer Heemskerk) heb ik persoonlijk verantwoordelijk gesteld voor de emotionele en psychische schade die is ontstaan. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat een bedrijf, waarvan je weet hoe ze in de praktijk handelt, zoveel ruimte neemt of krijgt en alles maar negeert, aan haar laars lapt en zonodig iedereen voor de rechter sleept, zo ook wij als consumenten die notabene door de Geschillencommissie in het gelijk zijn gesteld. Ze gebruiken ons consumenten nu als dwangmiddel, om er voor te zorgen dat er geen KPN afgevaardigde meer zitting heeft in de Commissie!!. Iets anders kan ik er niet van maken. Ik ben nu opnieuw gedagvaard en wel op 30 september 2009. Weer een half jaar in de wachtstand. Moet je je voorstellen dat dit aan de orde zou zijn bij de oudere generatie.
Dit is totaal onacceptabel en heb derhalve opnieuw de heer Heemskerk bestookt (incl. kopie dagvaarding) om zijn verantwoordelijk te nemen. Hij heeft een half jaar de tijd om voor mij de zaak ongedaan te maken.
Hoe dan ook. Ik hoop dat de uitspraak binnenkort in de zaak van mevrouw Bracke oplossing biedt voor mij en dat uiteindelijk nu een uitspraak komt dat na een afgegeven bindend advies geen mogelijkheid is dat de consument voor de rechter kan worden gedaagd. Duimen maar.
Wordt vervolgd.

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Ik duim voor je Radarbert en dank voor de update. Je hebt hoe dan ook een fikse steun in de rug met de onthutsende conclusies van de Consumentenautoriteit. Ik weet, dat staat los van jouw case, maar toch. Hierdoor is XXXX definitief ontmaskerd. Voor ons was dat al geen issue want wij wisten jaren geleden al dat deze man en zijn kompanen

[verwijderd in verband met overtreding gedragsregels]

Gokje, XXXX zit niet te wachten op nog meer negatieve publiciteit want jullie case zou dat kunnen generen en dan komt XXXX weer ongeregiseerd in de pers. Dan moet hij weer een mallotige advertentie plaatsen, een idioot onderzoek uitvoeren etc. Hij komt tot een compromis met de Geschillencommssie en je kunt de dagvaarding verscheuren.
Tja, da's weer GeenStijl van XXXX.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Pretium-hater-drie
Ik vind het ook een naam van niks.
Misschien wordt het tijd dat de forum-leden samen een paginagrote rectificatie plaatsen in een landelijk dagblad, waarin we aan Pretium onze spijt betuigen over onze uitlatingen alhier.:lol:

De vragen/antwoorden over de kantonrechtzaak van Pretium tegen Radarbert/Bracke staan op http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... 128572.pdf

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Eindelijk heeft de Consumentenautoriteit een boete uitgedeeld. Ze zijn een nulletje vergeten, maar hebben verder de Pretium-liefhebbers van dit forum uitstekende diensten bewezen. Met dank aan de vasthoudendheid van Mei Li vos, PvdA, die maar liefst 4 keer hierover Kamervragen heeft gesteld.
Zo heeft Pretium geen poot meer om op te staan bij alle incassoprocedures, die samenhangen met ontbinding van de telefonische overeenkomst. Deze contracten zijn alle op een cruciaal punt (verkeerde ontbindingstermijn) in strijd met de Wet Koop op Afstand. Pretium heeft bij een rechtbank geen schijn van kans.
De GeschillenCommissie heeft in het verleden ten onrechte Pretium in het gelijk gesteld, en zal zijn mening moeten herzien. Ook hier gaat Pretium bij alle ontbindingsgeschillen nat vanwege strijdigheid met de Wet.
De rectificaties, die Pretium via vele rechtszaken heeft afgedwongen, zijn ten onrechte uitgesproken. Verschillende vormen van misleiding bij Pretium-werving, zijn door de Consumentenautoriteit vastgesteld.
De Consumentenautoriteit heeft gebruikgemaakt van viocelogs van het hele gesprek. Daarbij is vastgesteld, dat de echte gesprekken in belangrijke mate afwijken van de voorgeschreven standaardscripts. Dit leidt tot de conclusie, dat een voicelog met alleen een wilsuiting niet voldoende is. Het hele gesprek zal in de voicelog moeten worden vastgelegd.
Nog beter is natuurlijk een vereiste schriftelijke bevestiging (of E-mail) van de klant.

In onze rechtzaak tegen Pretium heeft Pretium via 2 advocaten van Bird &Bird zijn laatste kunstje geleverd (21 blz. verweer). Het is eigenlijk 1 groot stuk Geenstijl. Hopelijk, hebben we een deskundige rechter. Uitspraak 1 april.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Succes. Hopelijk wordt u in het gelijk gesteld.
Dan wordt recht gedaan.

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Ze gaan er nog steeds mee door. Mijn tante[86] kreeg eergisteren de gevreesde map in de bus. Ze had gedacht een vriendelijke dame met een enquete geholpen te hebben.
Haar brief was gedagtekend op 6 mrt. dus ze had nog 2 dagen om er weer vanaf te komen . Gisteren is de aangetekende brief de deur uitgegaan nu maar hopen ,dat het daarbij zal blijven.
Evengoed heeft het haar,dus nu al geld gekost. Wat een schande,dat de OPTA dit toelaat.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Doornloosroosje, de dagtekening maakt geen worst uit. De teller gaat pas lopen bij ontvangst van de brief. De opzegging is dus nog ruim op tijd verstuurd.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

doornloosroosje

... en daarbij valt jouw tante van 86 onder de coulance-regeling.
Coulance Regeling Ouderen

Ter bescherming van kwetsbare ouderen heeft Pretium Telecom de Coulance Regeling Ouderen in het leven geroepen. Deze regeling geeft iedereen van 72 jaar en ouder een extra lange bedenktijd na het telefonisch aangaan van een rechtsgeldige overeenkomst met Pretium Telecom.

Tot 3 maanden na het aangaan van een overeenkomst voor een jaarabonnement voor vaste telefonie van Pretium Telecom staat het elke klant van 72 jaar of ouder vrij om terug te gaan naar zijn vorige telecomaanbieder, zelfs als al van het jaarabonnement van Pretium Telecom gebruik wordt gemaakt. Zonder opgaaf van redenen en zonder extra kosten. Wij brengen uitsluitend de kosten voor gebruik van de vaste telefoon tot aan de terugzetting naar de oude telecomaanbieder in rekening. Ook de terugzetting wordt door Pretium Telecom verzorgd.

JJa
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JJa »

Mijn moeder is nu ook slachtoffer geworden[Bericht aangepast door de moderator]. Ze belden om kwart voor 6. Mijn moeder dacht dat ze de kpn aan de lijn had. Ze vertelden dat KPN werd overgenomen door pretium en dat enkele gegevens gecontroleerd moeten worden i.v.m. het contract. Dus adresgegevens klopte allemaal, bankrekening hadden ze ook al, alleen vroegen ze nog of ze per automatische incasso wilde betalen. Nadat ze deze oplichters aan de lijn had gehad en aan ons vertelde wat ze zeiden. Ze zei dat ze de KPN aan de telefoon had en dat KPN overgenomen werd. Ik en mijn vader vertrouwden dit niet echt, dus gelijk de KPN gebeld. Zij wisten natuurlijk van niks. Ik ben op google gaan zoeken en kwam dit tegen. We hebben gelijk een brief gestuurd dat het contract ontbonden moet worden. En ze hebben aan de telefoon niet eens iets gezegd over een nieuw contract.

Wat een praktijken zeg. Mensen laten denken dat ze KPN aan de telefoon hebben en dan een nieuw contract aansmeren zonder dat mensen het door hebben.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@JJa:

Hebben jullie de brief wel aangetekend met handtekening retour gedaan?

Anders zegt PT nog dat ze de brief niet hebben ontvangen!

Zo gemeen zijn ze dus echt wel!

Succes!

JJa
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JJa »

We hebben een standaard brief van consuwijzer gedownload. Bedankt voor het advies om het aangetekend te verzenden. Dit gaan we zeker doen!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Misschien een idee om dit te melden bij consuwijzer. Via consuwijzer is het uiteindelijk bij de geschillencommissie en consumentenautoriteit terecht gekomen
PT moet stoppen met hun activiteiten, dus bekend maken!!
gr. lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het belangrijkste is dat u verzend- en vooral ontvangstbewijs ( de handtekening retourkaart) goed bewaart in combinatie met een kopie van uw brief.

De track en trace zal niet als rechtsgeldig bewijs gezien worden. De verzend- en vooral gedateerde ontvangstbewijs wel.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Tdehond:

Natuurlijk moet je alle stukken die je maar hebt en te pakken kunt krijgen (zoals de uitdraai van de aflevering) zorgvuldig moet bewaren!

Lijkt me nogal logisch!

Het ging mij er maar om dat alles wat je hebt ook bewaart want zelfs na een half jaar of een jaar kunnen ze er nog weer op terug komen en als je dan 'de zooi' hebt weggegooid omdat je denkt dat je er vanaf bent dan kun je alsnog weer problemen krijgen!

Dus: gewoon álles bewaren!

Een andere piraat (de NEM) is namelijk bij mij (na een half jaar niets meer te hebben gehoord) begonnen via een incassobedrijf te dreigen met afsluiten! Reeds vanaf juni 2008 zit mijn moeder al weer bij haar oude maatschappij en de eindafrekening hebben we al in augustus 2008 betaald!

Pretium zie ik daar ook toe in staat!

Dus: gewoon álles bewaren!
Laatst gewijzigd door MamMaria op 15 mar 2009 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben het helemaal met u eens. Na jaren kan een bedrijf weer beginnen de (ex) klant het leven zuur te maken. Ik heb b.v. een dossier over een ander bedrijf wat tot mijn dood toe bewaard blijft.

Van de NEM heb ik ook horrorstories gehoord. Zucht. Wanneer wordt de klant weer als koning behandeld? ( retorische vraag)

Gesloten