LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

T de Hond en mede forumlezers:

De bevestiging is schriftelijk binnen dat de dagvaarding zal worden ingetrokken. Het is inderdaad van de zotte dat het wordt gedoogd dat over de rug van de consument afspraken tot stand worden gebracht.
Het is de omgekeerde wereld dat iemand die nog nooit met Justitie in aanraking is geweest of wil komen, zomaar in een geschil als deze voor de rechter kan worden gedaagd door een bedrijf dat ( en dan zeg ik het heel netjes) de regels aan haar laars lapt en alle respectnormen en waarden overschrijdt.
Net als mijn maatje Krik vd Kruk ( we zijn ooit gezamenlijk ter zitting verschenen bij elkaars geschil bij de Geschillencommissie) wordt rechtvaardigheid beloond. Dus medegedupeerden: als je in je recht staat, weet dat dit ooit zegeviert. Je hebt er wel heel veel geduld en kracht voor nodig, want bij ons heeft het dan wel 2 jaar strijd gekost.
De vele mediaaandacht van het laatste jaar en de aandacht die de politiek er aan heeft besteed heeft inderdaad al vruchten afgeworpen in het aanscherpen van de regelgeving omtrent telefonische verkoop. De toezichthouders hebben meer macht gekregen. Maar ik denk nog niet dat we er zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ radarbert,

een felicitatie is wel op zijn plaats.

Van harte!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Radarbert
Van harte gefeliciteerd!
Het is een oefening van geduld geweest, maar het recht heeft gezegevierd!

Het wachten is nu nog dat het kwartje valt bij onze overheid dat werving van klanten telemarketing in zijn geheel verboden wordt!

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

Radarbert, wat een opluchting! Van harte proficiat met dit meer dan goede bericht.
Al blijft het van de gekke hoeveel inspanning/moeite/frustatie het heeft gekost om van iets af te komen waar je nooit om gevraagd hebt. :evil:
Mede dankzij jouw volharding heb ik het idee dat er langzaamaan vanuit de politiek toch wat meer tegengas aan dit zotte bedrijf wordt gegeven.
Dus wat dat betreft is alles niet voor niets geweest. Je bent een held!
Ook voor jou geldt: nu verder lekker genieten van een Pretiumloos leven 8) .

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Radarbert,

Geluk gewenst met deze uitkomst. En voortaan meteen de hoorn op de haak knallen bij een telecolporteur. Ik las bij de Vara dat je ook telefoonbeantwoord apparaten hebt met een functie, die afgeschermde bellers (dat zijn telecolporteurs altijd) blokkeert. Dan gaat de telefoon niet eens over. Ik ga eens zoeken.

Groetjes,
MementoMori

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Radarbert,
Van harte gefeliciteerd. Fijn voor je dat het voorbij is!
Ik ben nu 1 1/2 jaar bezig, moet het dus nog eventjes volhouden.
Maar ik zet door!
Eerlijkheid duurt het langst en oneerlijke praktijken moeten bestraft worden.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Jante,
Anderhalf jaar is wel behoorlijk lang. Ik ben niet nieuwsgierig, maar wel benieuwd in welke fase van "Pretium-gelukzaligheid" je verkeerd.

We zijn er nog lang niet want de door de staatssecretaris afgekondigde maatregelen zijn uiterst minimaal, zie
http://www.ez.nl/Actueel/Pers_en_nieuws ... op_afstand .
Wel wordt de haagse trage burocratie van de Consumentenautoriteit enigszins versterkt via het opleggen van voorlopige sancties, maar dat zal weer tot nog meer rechtzaken leiden, waar de misleide consument geen ontbindingsrechten aan kan ontlenen.

De ontbindingstermijn wordt op termijn verlengd van 7 werkdagen naar 14 dagen, maar daar blijft het bij. Geen schriftelijke bevestiging en geen verplichte hele voicelog of wilsuiting bij koude telefonische werving bij Diensten. Zou niet mogen vanwege toekomstige geniale wetgeving van de EU.

Ter ere van verbanneling HerrDoktorOetker nog een echte duitse link ( zie http://www.zdnet.de/news/wirtschaft_tel ... 4123-1.htm ). In Duitsland kan de consument wel beschermd worden. Misschien kan de staatssecretaris ook eens een kijkje nemen.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Goed nieuws van Pretium Telecom!
Schoonvader in feb. overleden, contract opgezegd in mei zie eerder bericht forum en alles wordt netjes teruggedraaid!
Dus géén fakturen meer. Ik ben ze niets meer verschuldigd. Dit stond keurig netjes in een brief. Dat noem ik service!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat is goed nieuws. Hartelijk gefeliciteerd!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo KrikvdKruk,

GE-WEL-DIG !!!!!!

Ik ben meteen naar HerrDoktorOetker gefietst met dit nieuws. "Kommt Deutschland denn doch endlich wieder zu Hilfe?" zei hij. Ja, hij blijft fout. Maar voor de lezers heeft hij het Duitse bericht op jouw link vertaald:
----------
Bondsraad stelt Wet tegen ongewenste telefonische werving vast.
Vrijdag 15 mei 2009 (Björn Greif)

De nieuwe regeling voorziet bij overtredingen in boetes tot € 50.000,--. Bedrijven mogen niet meer met afgeschermde nummers bellen. Langdurige overeenkomsten moeten schriftelijk of per E-mail bevestigd worden.

De Bondsraad heeft vandaag het in maart door de Bondsdag goedgekeurde wetsontwerp tot "Bestrijding van ongeoorloofde telefonische werving en verbetering van de consumentenbescherming bij bijzondere distributie vormen" vastgesteld. Daarmee treedt de nieuwe regeling, die voor ongeoorloofde telefonische werving in boetes tot € 50.000,-- voorziet, in werking.

Bedrijven mogen in de toekomst niet meer door middel van afgeschermde telefoonnummers bellen. Overtredingen kunnen met een boete tot € 10.000,-- (typfout: moet zijn € 50.000,-- volgens het wetsvoorstel zelf) bestraft worden. De 14 daagse bedenktijd (herroepingsrecht) gaat nu ook voor overeenkomsten over kranten en tijdschriftabonnementen en loterijen gelden, wanneer deze telefonisch afgesloten worden. Langdurige oveeenkomsten - zoals een wijziging van een telefonieabonnement - worden in de toekomst pas geldig als de klant de wijziging schriftelijk of per E-mail bevestigt.

Bij diensten, die direct per telefoon of fax geleverd worden, zoals het verstrekken van inlichtingen, geldt geen herroepingsrecht. Deze uitzondering heeft de Bondsdag nieuw in het wetsontwerp opgenomen.

Duitsland heeft hiermee de strengste wetgeving voor telefonische werving in Europa. Hier geldt de "Opt-in" regeling, die telefonische marketing alleen toestaat wanneer de consument die opgebeld wordt, hiermee vooraf heeft ingestemd. Verrassende telefoonoproepen voor klantenwerving, zogenaamde "Cold Calls" zijn verboden. In veel andere landen geldt een "Opt-out" regeling - daar moet de klant expliciet weigeren dat hij gebeld wordt.
----------

Die Duitse boete geldt per geval. De 100.000 telefoontjes van Pretium zijn bij maximale boetes in Duitsland dus goed voor € 5.000.000.000,--. Aanschouw de Nederlandse lamlendigheid.

Staatssecretaris Heemskerk lult maar wat als hij beweert dat hij het door Europese regels geen behoorlijke bescherming kan voorzien. De Duitsers doen het gewoon. Het punt is dat Heemskerk het niet wil. Het Ministerie Economische Zaken is namelijk de pure lobby van het bedrijfsleven in Nederland. Het overlaten van de consumentenrechtsbescherming aan hen is hetzelfde als de vos op de kippen laten passen. Nederland is, zoals President Obama van de USA al opmerkte, een piratennest.

Op 1 juli wordt de brief van de staatssecretaris in de Tweede Kamer behandeld. Misschien komt het Duitse nieuws daar ook bij in beeld. Met zorg zie ik de houding van de PvdA tegemoet. Mei Li Vos maakt wel kabaal, maar als je heel kritisch kijkt naar haar opvattingen en voorstellen, zie je dat het weinig vorstelt en niet aankleunt. Zie bijvoobeeld http://meilivos.pvda.nl/renderer.do/men ... Id/346819/ met het citaat:

"Herhalen; Vos wil verkopers gaan verplichten de klant, nadat zij 'ja' hebben gezegd, te laten herhalen wat zij zojuist hebben aangeschaft. “Hiermee maak je klanten bewust van wat ze kopen of welk abonnement ze afsluiten.“ Deze methode werkt volgens het Kamerlid beter dan de klant een schriftelijke bevestiging te laten sturen. “Dat levert teveel gedoe op. Daar heeft het bedrijfsleven geen zin in.”

"Consumentenbescherming is te veel gedoe voor het bedrijfsleven". So what? Hier zie je diezelfde merkwaardige vergissing, die de staatssecretaris ook maakt. Ik ben bang dat de PvdA eerder de staatssecretaris uit de wind zal willen houden, dan het consumentenbelang zal willen dienen.

Hierbij ook nog de link naar "De Telefoongids" http://www.geocities.com/hdoekter/ want bij de Vara hebben ze die om duistere redenen overal verwijderd.

Groetjes
MementoMori

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Hallo KrukvdKrik,
Wat mijn "Pretium- gelukzaligheid" betreft, kan ik zeggen dat ik nog lang niet zo ver ben!
Na een verzoek van Pr. om betaling van een jaar abbonnementsgeld,
Na onmiddelijke blokkade van van mijn telefoonverkeer (terwijl ik allang weer bel via mijn eigen Telefoonaanbieder)
Na dreiging met een Incassobureau,
Is het een paar maanden stil! (zijn te druk met jullie zaken denk ik)
Als Pr. mij een brief stuurt met eisen, stuur ik een brief terug met mijn eisen.
En dat is dat ik een schriftelijke bevestiging wil ontvangen waarin staat dat ik geen contrakt met hun heb en ook nooit gehad heb!
Als Pr. doorgaat en verdere stappen onderneemt, stap ik onmiddelijk naar de Geschillencommisie.
We wachten af, maar ik kan je zeggen dat ik het onderhand spuugzat ben!!

hecarolu
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2009 12:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hecarolu »

Kan altijd handig zijn voor wie persoonlijk contact met Pretium wil, het adres: Amerikaweg 10, Haarlem (schalkwijk). :wink:

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Hallo Jante,

Ik snap dat je het spuugzat bent, om aan de incassofratsen van Pretium overgeleverd te zijn. Maar je bent zeker niet de enige.
Bij iedere incassodreiging zult u de poot stijf moeten houden en dat geeft echt wel een gelukzalig gevoel.
Om echt geld van u te krijgen zal Pretium naar de rechter moeten stappen en dat zal met een onwettig afgesloten overeenkomst niet goed uitvallen voor Pretium. Dat weten ze zelf ook wel en ze zullen dat wel laten.
De schriftelijke bevestiging, dat het contract ontbonden is, zal waarschijnlijk ook nooit verstuurd worden, tenzij ze door de Consumentenautoriteit of politiek gedwongen worden.

Op 1 juli zal de commissie Economische Zaken weer spreken over Telecom met de Staatssecretaris o.a. over zijn teleurstellende brief met "extra maatregelen" (zie http://www.ez.nl/Actueel/Pers_en_nieuws ... he_verkoop).

De belangrijkste woordvoerders in het vorige overleg waren Aasted Madsen-van Stiphout (CDA), Elias (VVD), Gesthuizen (SP) en Vos (PvdA)(zie http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... 130628.pdf ) en ze waren behoorlijk doortastend.

Stuur een mail naar je favoriete partij met je persoonlijke Pretium-situatie of commentaar op het voorstel (email-adressen staan op http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/al ... /index.jsp).
Zodat de staatssecretaris echt effectieve maatregelen neemt om de consument te beschermen.

blablatium
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 00:31

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door blablatium »

hoi Jante en KrikvdkKuk,
lees dit forum i.v.m. mijn ervaring met pretium.
Al 1,5 jaar bezig om van ze af te komen. schriftelijk opgezegd,rekening is geblokkeerd etcetc maar de maand rekeningen gaan door. deze heb ik maar gewoon genegeerd alleen werd ik nu wel nerveus ivm een incassobrief van Gerecht Incasso.
Kan ik deze wel gewoon negeren? Ik weet wel dat ik in mijn recht sta maar aangezien pretium creatief met regels en wetten omgaat waar ik weer niets van afweet voel ik me in een nogal benarde positie gezet.
weten jullie of er ooit daadwerkelijk deurwaarders voor de deur gaan staan?? ben dat soort berichten niet tegengekomen namelijk....

mijn dank gaat uit naar alllen die al zoveel energie hebben gestoken
om dit hopeloze bedrijf te dwarsbomen en zoveel info hebben uitgezocht!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Blablatium,

Geen zorgen, Gerecht Incasso heb ik al een paar weken geleden uitgezocht bij de Kamer van Koophandel. Het is een flauwekul opzetje van Pretium zelf. Er staat en oud bericht van mij hierover op dit forum.

Groetjes,

MementoMori

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Incassoprocedure:
hier incassoprocedure

Hier kunt u lezen hoe een incassoprocedure verloopt.
Als u kunt bewijzen dat u heeft opgezegd, dan kunt u met een gerust hart een incassoprocedure doorlopen en Pretium op kosten jagen door hen een rechtszaak tegen u te laten aanspannen.

Hopelijk is er een brief aangetekend richting Pretium gegaan en dat is een rechtsgeldig bewijs van opzeggen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Mensen,

Nu Vara Kassa http://kassa.vara.nl/portal ook al moet rectificeren en kritiek op Pretium daarmee feitelijk en wettelijk verboden is, resteert de consumenten slechts nog "De Telefoongids": http://www.geocities.com/hdoekter/ om zich te verweren tegen telepiraterij. Download deze en pomp deze overal het internet op, door deze als download op je eigen webpagina of op nieuwsgroepen te zetten en daarvan melding te maken in de forums.

Groetjes,
MementoMori

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Roger loopt zuchtend naar buiten en is het hele gedoe langzaamaan spuugzat. Hans rent vertwijfeld Roger achterna. Jos, Jan, Frank kijken uit het raam...wat zeggen die twee mannen tegen elkaar? Hun armgebaren
duiden op ruzie. Tweespalt in een goed huwelijk? Verdorrie. Jos krapt achter z'n oren...waar ben ik terecht gekomen. En Richard? Die zweet zich een ongeluk op alle ellende die TNT bezorgt. Hans komt als eerste het kantoor weer binnen, pakt z'n tas en weg is hij. Roger komt ook binnen, pakt de telefoon en bestelt een ticket USA. Hij vliegt morgen. Nadat hij ook het kantoor heeft verlaten fluistert Frank zachtjes "Enkele reis? Dit gaat niet goed."

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Pretium-hater-drie,

Mijn nieuwsgierigheid is ernstig gewekt.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Werkelijk schandalig, dat de VARA zijn uitzending van de rechter moet rectificeren, omdat
de Vara zich herhaaldelijk negatief en beschuldigend heeft uitgelaten over de verkoopmethoden van Pretium Telecom.
Met dit soort uitspraken zullen consumentenprogramma's het komend seizoen wel erg saai worden. Hoe erg moet een bedrijf zijn klanten misleiden, voordat dit hardop op televisie mag worden gezegd. De VARA kan dit niet accepteren en moet wel in hoger beroep gaan.

Maar er is nog een toetje uit onverwachte hoek : de OPTA.

De OPTA heeft n.a.v. de VARA uitzendingen op zijn beurt een kortgeding aangespannen tegen Pretium, omdat Pretium bij de opgenomen wervingsgeprekken de naam van OPTA heeft misbruikt,
Zie http://www.opta.nl/nl/actueel/recente-p ... e/?id=2964
Uitspraak 16 juli.

Gesloten