LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Het incassobedrijf waarvan we de brief hebben gekregen is idd Gerecht Incasso. [Bericht aangepast door de moderator] In eerste instantie worden 45 euro aan incassokosten in rekening gebracht, en bij niet tijdige betaling binnen 5 werkdagen na dagtekening van sommatie een verhoging van 800 euro.

In de brief staat overigens dat PT meerdere malen verzocht heeft om betaling; bijzonder vreemd want sinds de mededeling dat we zouden worden overgezet hebben we geen brief meer gehad van PT. Is er een handleiding hoe om te gaan met valse beweringen van PT's incassoclubje?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Willem1957,

Ik zei al dat ik zou gaan graven :D Maar dat is niet meer nodig, want meneer [Bericht aangepast door de moderator] was er al :mrgreen: Gerecht Incasso is namelijk Pretium zelf. Het telefoonnummer van Gerecht Incasso 023-7510290 is dat van "Frank Solutions BV" aan de Amerikaweg 10 te Haarlem. Dit is 1 van de BV's van [Bericht aangepast door de moderator] die in het Handelsregister (Kamer van Koophandel) staat als: Rechtsvorm :Besloten vennootschap Naam :Gerecht Incasso B.V. Statutaire zetel :Amsterdam Correspondentieadres :De Ruyterkade 5 kelder kvk, 1013AA Amsterdam :shock: :shock: :shock: Daar woont de Kamer van Koophandel zelf dus. Oehoeboeroe hierboven had hem ook al gevonden.

Het Recept:
1. Dreigen met een echte incasso mag, maar dreigen met een nep incasso is een agressieve handelspraktijk volgens Burgerlijk Wetboek Boek 6 artikel 193h.
2. Dien een klacht daarover in bij de Consumentenautoriteit: http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in Dit MOET je doen, want daar krijgt Pretium een boete en dwangsom voor.
3. Voorzie de brief van Gerecht Incasso met een perforator van gaatjes en berg hem zorgvuldig op bij de overige Pretiumcorrespondentie.
4. Tot op heden zijn dreigbrieven van Gerecht Incasso altijd zonder vervolg gebleven. Het bedrijf bestaat immers niet.

Groetjes,
MementMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@ Mementomori
Dank voor de tip. Mijn bloed gaat van plezier weer wat sneller stromen, een virtuele salto (met 52 lentes doe ik dat niet meer in de vrije natuur). Ik zal de consumentenautoriteit weer eens met een klacht verblijden. Als je googled op het telefoonnummer blijkt Frank Solutions idd wel erg vaak genoemd te worden onder het nummer.

Uiteraard betalen we niet: gisteren niet, vandaag niet, morgen niet en na morgen ook niet! Ik denk dat ik morgen maar eens bij de meubelzaak een nieuwe kast ga kopen waar mijn ordners met PT briefjes in gaan passen; ik kan hier geen genoeg van krijgen :-)

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Inmiddels is ook het verslag van 1 juli 2009 van de vaste kamercommissie Economische Zaken gepubliceerd, zie http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... 134532.rtf.
Hoe men daar over Pretium denkt, blijkt uit een uitspraak van de heer Van Dam(PvdA):
Met de heer Atsma(CDA) deel ik de hoop dat de SP-fractie namens ons allemaal de [Bericht aangepast door de moderator] zal aanpakken in dit Algemeen Overleg. Gelukkig mogen wij in deze zaal altijd alles zeggen zonder dat wij voor de rechter gesleept kunnen worden, wat we van tv-programma's helaas niet kunnen zeggen.
Over automatische incasso antwoordt de staatssecretaris:
Een telefonische machtiging lijkt alleen toegestaan als de klant zelf het initiatief neemt en als het dus gaat om een nieuwe relatie tussen het bedrijf en de klant. Ik zal dat nog een keer nagaan. Ik zal voorts nagaan of de financiële toezichthouders er goed op toezien dat die regel ook door de banken niet wordt overtreden en of men zich daar wel goed van bewust is. Het uitgangspunt van de Kamer wordt door mij gedeeld. Dat wordt schriftelijk nog eens benadrukt bij de AFM. De Kamer krijgt daar bericht over.
Het lijkt er op, dat de staatssecretaris zowaar deze regel wil gaan handhaven, waarmee consumentenbescherming tegen Pretium-praktijken aanzienlijk toeneemt.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

De link van KrikvdKruk hierboven leest als het verslag van een vergadering van de Griekse goden op de berg Olympus :P . Allerlei onaardse etherische zaken, waarvan de eenvoudige consument geen weet heeft komen hier aan bod :roll: . Het geeft een aardig beeld van de zorgen van de Elite in Nederland. De Pretiumaffaire is slechts een rimpeling in de oceaan. De staatssecretaris wordt nou niet bepaald op de huid gezeten bij zijn streven om onder een wettelijke verplichting (zoals in Duitsland) voor schriftelijke bevestiging van telefonische verkoop van telefonieabonnemewten en dergelijke uit te komen. Hij geeft zwakke argumenten: "De goede bedrijven mogen niet onder de kwade lijden" en "Je moet als consument ook even snel iets via de telefoon kunnen bestellen en laten bezorgen zonder rompslomp met schriftelijke contracten". Waarom zijn deze argumenten zwak? Het eerste omdat het hier om bescherming van consumenten gaat en niet om bescherming van bedrijven. De staatssecretaris maakt deze "vergissing" consequent. Het tweede omdat telefonieabonnementen, energielevering en alles wat een overeenkomst met een duur van tenminste 1 jaar inhoudt, nooit zaken zijn die een consument even snel "thuis wil laten bezorgen". Kortom de staatsscretaris lult maar wat en de Tweede Kamer slikt het voor zoete koek. Hij wil wel via de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de gebrekkige handhaving van de Rules & Regulations Incasso door de banken aan de orde stellen. Daar staat immers in dat bedrijven niet automatisch mogen incasseren van consumenten, met wie vooraf gaande aan de telefonische werving nog geen relatie bestond. Zoals bekend trekken de banken zich hier niets van aan, waardoor telepiraten onbelemmerd hun plundering van bankrekeningen ter hand kunnen nemen. De staatssecretaris, doet deze toezegging omdat die heel wat lijkt maar die niks inhoudt als de banken niet thuis geven. HerrDoktorOetker schreef gisteren al op het wat doodgelopen en eenzaam geworden VARA Kassa forum, dat Heemskerk zich mooi achter de brede rug van de banken kan verschuilen als het met de handhaving van de Rules & Regulations Incasso niks wordt.

Groetjes,
MementoMori

sinnedu
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2009 10:39

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sinnedu »

onderneming is niet meer actief sinds 11/01/2007:

zie bijgevoegd uittreksel:

Dossiernummer: 32065520 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Amsterdam
____________________________________________________________________________
Rechtspersoon:
Rechtsvorm :Besloten vennootschap
Naam :Gerecht Incasso B.V.
Statutaire zetel :Amsterdam
Correspondentieadres :De Ruyterkade 5 kelder kvk, 1013AA Amsterdam
Eerste inschrijving in het
handelsregister :06-05-1992
Akte van oprichting :26-03-1992
Akte laatste statuten-
wijziging :23-02-2005
Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.000,00
Geplaatst kapitaal :EUR 18.000,00
Gestort kapitaal :EUR 18.000,00
Activiteiten
gestaakt per :11-01-2007
----------------------------------------------------------------------------
[Bericht aangepast door de moderator]
____________________________________________________________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De wegen van Pretium zijn ondoorgrondelijk, maar het verhaal met het incassobureau begrijp ik echt niet. Waarom is Pretium zo gek om te dreigen met een incassobureau, dat volgens de Kamer van Koophandel geen activiteiten meer ontplooit? Dat maakt de kansen voor Pretium bij een eventuele gang naar de kantonrechter toch minimaal? Zijn zij nou gek of ben ik het?

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Sinnedu: Van welke datum zijn deze gegevens van de Kamer van Koophandel? Het zou kunnen zijn dat de gegevens oud zijn en Gerecht Incasso recent weer begonnen is.

En heb je een inlog bij KvK? Zou je eventueel een printscreen van de kvk gegevens over Gerecht Incasso kunnen sturen per e-mail?

apool
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2009 11:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door apool »

Wat een herkenbaarheid! Mijn moeder (83 jaar) is ook een jaar abonnee geweest van Pretium tegen haar wil. Abonnement is per 1 januari jl beeindigd en zij is weer bij haar oude provider de KPN. Oudere mensen houden immers zaken graag bij het oude!
Na dus bijna 9 maanden niets van Pretium gehoord te hebben, ligt er op 19 september een brief van Gerecht Incasso BV op de mat. Waarin mijn moeder wordt gesommeerd om een achterstallige vordering, waarvan zij nooit een rekening heeft gekregen, te betalen. Weet je wat hier zo erg aan is: mijn moeder heeft altijd haar rekeningen betaald, goudeerlijk, nimmer iemand bedrogen en dan krijgt ze zo'n brief. Zij dacht dat de brief al van het gerechtshof komt, immers nooit met zoiets te maken gehad. Echt erg vind ik dat, beetje oude mensen de stuipen op het lijf jagen en slapeloze nachten bezorgen. Ik heb mijn moeder kunnen geruststellen, ook door de verhalen hier.
Maar wat een gladjakkers die Pretium mensen.
Mijn moeder betaalt natuurlijk niet, en ik heb een brief voor haar geschreven.
Het blijft voor mij een raadsel dat een bedrijf zolang met deze praktijken in ons land kan doorgaan, zoveel mensen gedupeerd en het gaat nog steeds door!

Ik hoop echt dat alle lopende acties helpen en dat dit bedrijf eens stopt met haar duistere praktijken. :twisted:

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@alle reaguurders.
Zojuist even voor de zekerheid gebeld met de Kamer van Koophandel in Amsterdam. Ik kreeg de volgende uitleg:

Wat betekent "gevestigd in de Kelder van de Kamer van Koophandel"? Kelder is een procedure van de Kamer van Koophandel voor bedrijven die niet voldoen aan de voorwaarden van de Kamer van Koophandel. Dat kan op verschillende manieren; bv niet verstrekken van de juiste gegevens zoals bv adres, niet verstrekken van jaargegevens, niet voldoen van contributie etc. Als daar ondanks herhaalde verzoeken niet aan wordt voldaan dan wordt de betreffende organisatie "in de kelder geplaatst" en wordt in het handelsregister aangegeven dat de activiteiten zijn gestaakt. Dat is voor GI dus al ruim 2,5 jaar geleden gebeurd.

De gegevens van GI waren op maandag 21 september 2009 up to date: dus wat hierboven al door Sinnedu is aangegeven is correct; GI is niet meer actief sinds 11 januari 2007. Volgens de medewerker van de KvK is het op dit moment al een strafbaar feit volgens de Nederlandse wet om als bedrijf met een niet actief KvK nummer brieven te versturen. Er is volgens die medewerker (!) dus sprake van fraude. Mij werd geadviseerd naar de politie te stappen of naar het Fraude Meldpunt.

Wat is nu de volgende stap bij KvK: Volgens de medewerker is KvK op dit moment bezig met de ambtelijke procedure om GI definitief uit de boeken te schrappen. Normaal gebeurd dit binnen een jaar "na laaste activiteit", maar op dit punt hebben ze wel enige achterstand; het duurt volgens de medewerker slechts nog een paar weken voordat dit helemaal in het systeem is verwerkt. Dan is er zelfs geen KvK handel nummer meer.

De kans dat GI, met een niet actief KvK nummer, nog verdere stappen neemt is mijn inziens nihil; de volgende stap zou richting gerecht moeten zijn, en dan heb je als organisatie toch wat uit te leggen dat je met een niet actief KvK nummer nog beweert actief te zijn. :-)

groet Willem

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Mensen,

Voor jullie gemoedsrust heb ik er maar € 6,50 tegen aangesmeten bij de Kamer van Koophandel. De situatie van "Gerecht Incasso" is actueel en ongewijzigd zoals Sinnedu opschreef. Er bestaat geen "Gerecht Incasso" dat woont in Haarlem en, zoals ik boven al schreef: Het telefoonnummer op de brief van "Gerecht Incasso" 023-7510290 is dat van "Frank Solutions BV". En daarmee zijn we weer bij Pretium thuis.

Willem1957; Je was mij net voor. Jouw verhaal maakt de zaak duidelijk.

Het gaat er nu om de gegevens boven water te krijgen.

Willen de mensen, die een brief van Gerecht Incasso hebben ontvangen, alle bedrijfsgegevens op die brief hier op dit forum publiceren?

Dat zijn dus:
Naam: "Gerecht Incasso B.V."
Adres:
Vestigingsplaats:
Postbus:
Postcode:
Telefoonnummers:
Faxnummers:
Handelsregisternummers:
Namen contactpersonen/ondertekenaars:
Verzenddatum:
Waar is de postzegel op de envelop gestempeld?
Door wie is de brief bezorgd (TNT of anders)?
En alles wat er verder nog aan informatie op staat, hoe onbelangrijk het ook maar lijkt.

Met dit soort gegevens kan je heerlijk Googelen. En als we hiermee weer bij Pretium uitkomen, dan kunnen we Hans Nyks van zijn bed laten lichten en in verzekerde bewaring laten stellen. In de bak waar hij thuishoort.

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Mementomori

.... het is eigenlijk triest maar ik word toch wel vrolijk van juridische procedures. In zal zelf een tandje bijdraaien en gelijktijdig de duimschroefjes voor HN en zijn kornuiten; Is het mogelijk om mij het bestand te sturen (scheelt mij 6,5 euro)? Mijn e-mail: VrolijkeWillem. En ik zit op live.nl

groet Willem

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Het adres van het GI etc is het volgende

Gerecht Incasso Bv
Postbus 6044,2001 Haarlem
Telefoon 023-7510290
Fax 023-7510291
K.v.K 32065520

Dit was het op 22 mei 2007 toen ik een sommatie tot betaling heb ontvangen.
Ik heb dat niet betaald ,waarom zou ik ook maar de dreiging van €1.750,-kosten inclusief executiekosten heeft me wel slapeloze nachten bezorgd. :cry:

Nooit meer iets van gehoord :lol: Ze hadden er ook geen recht op.
Klaar dus!!!! :!:

toes64
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2009 21:32

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door toes64 »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Rnijwening,

Dank voor het adres. Het telefoonnummer wat jij geeft, bewijst de relatie met Pretium.

Zijn er nog meer lezers op dit forum, die een dreigbrief van Gerecht Incasso hebben ontvangen??? Laat het weten met opgave van de gegevens, die ik hierboven noemde.

Beste Willem1957,

Ik zal je de kvk uitdraai toezenden.

Hallo Toes64,

Bedankt voor het banknummer. Staan er nog meer gegevens van Gerecht Incasso op de brief (zie mijn vragenlijstje)? Ik wil het naadje van de kous weten :wink: En vergeet niet een klacht in te dienen bij de Consumentenautoriteit (zie mijn eerdere bericht).

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Gegevens van Gerecht Incasso zijn bij mij identiek als hierboven vermeld.
Ik heb vandaag maar eens voor de lol met dat nummer gebeld en een medewerkster geconfronteerd met het feit dat het KvK nummer niet meer actief is; volgens de medewerkster was het nummer al een tijdje gewoon weer actief. De medewerkster wilde wel toegeven dat het kantoor in Haarlem zat, maar op de vraag of het aan de Amerikaweg 10 zat wilde de medewerkster geen antwoord geven. Aangetekende brieven kunnen volgens de medewerkster wel naar KvK kelder worden gestuurd en ze zag geen noodzaak om het echte adres te geven.

Trouwens ook leuk om gewoon eens op Gerecht Incasso te googlen en dan vervolgens het oude telefoonnummer van hun googlen. Dat zat op Schiphol en was van een trust holding.

Kwam tijdens het googlen onderstaand creatieve plaatje tegen; deed me ergens aan denken.
Bijlagen
waar ken ik dit logo toch van.jpg
(23.91 KiB) 1499 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

webcat
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2009 09:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door webcat »

ik heb ook problemen hiermee. kreeg 5 dagen geleden brief van gerecht incasso bv of ik even 400 euro wil dokken binnen 5 dagen.
ze zijn niet bereikbaar telefonisch. ik heb een klacht ingediend zoals jullie adviseerde bij consuwijzer.
pretiumtelecom weigerd mijn opzegging te verwerken die ik in nov 2008 deed.
ik heb de 3 mnd die ze willen dat je doorbetaald netjes betaald. echter toen ze bleven incasseren nog aagetekende brief gestuurd omdat ik had moeten zeggen opheffing ipv opzegging volgens hen aan de telefoon. belachelijk.
van deze brief van gerecht incasso bv schrok ik. echter nu zie ik dat het een nep bedrijf is.
ik ga hem dus niet betalen. heb de kvk ook gebeld omdat dit bedrijf in ams in de kelder staat ingeschreven. mag die man die deze toestand behandeld straks terug bellen.
zal jullie op de hoogte houden.

hoop dat ze dit soort bedrijven eens aan gaan pakken. ik ga ook aangifte doen denk ik bij meldpunt fraude.

greetz,

Webcat

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Webcat,

Jij hebt een verse brief van Gerecht Incasso. Wil jij alles wat er over Gerecht Incasso op staat op dit forum zetten:
Naam: "Gerecht Incasso B.V."
Adres:
Vestigingsplaats:
Postbus:
Postcode:
Telefoonnummers:
Faxnummers:
Handelsregisternummers:
Bankrekeningnummers:
Namen contactpersonen/ondertekenaars:
Verzenddatum:
Waar is de postzegel op de envelop gestempeld?
Door wie is de brief bezorgd (TNT of anders)?
Hebben ze een logo? en hoe ziet dat er ongeveer uit?
En alles wat er verder nog aan informatie op staat, hoe onbelangrijk het ook maar lijkt. Juist uit de schijnbaar onbelangrijke dingen komt vaak de waarheid te voorschijn. Je kunt de brief misschien scannen met jouw adres onleesbaar afgeplakt en als bijlage op dit forum zetten.

En dien een klacht in bij de Consumentenautoriteit, zie mijn bericht helemaal bovenaan blz. 129.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Willem,

Ik heb de KvK uitdraai naar je toe gemaild.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten