Pagina 13 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 jun 2008 17:26
door famwdewit
jessie2008: rekening laten blokkeren bij de kpn inportering aanvragen...en alle post retour zonder te openen probeer dat maar eerst:)want voorlopig ben je er nog niet van af en de rechtbijstand doet er ook nix aan heb ik toen ook gebeld en met ook zo van waarom hebben wij dan een rechtbijstand :oops: succes :!:

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 jun 2008 12:44
door JvA
Zojuist had ik telefonisch contact met een telefoniste van Pretium. Ik belde namens mijn moeder van 83 die telefonisch benaderd was door dit bedrijf.
Ze had al haar gegevens gegeven en voelde zich erg overvallen.
Na enkele dagen kreeg ze het contract en werd ze gefeliciteerd omdat ze nu ook goedkoop zou kunnen bellen.
Mijn moeder was tevreden met KPN en wenste geen andere provider.
Toen mijn moeder aan de telefoon zei dat ze al die zaken niet meer goed kan volgen en begrijpen, zei de meneer van Premium dat ze " vast nog wel haar naam en geboortedatum zou weten....".
De telefoniste verzekerde me dat de gegevens van mijn moeder verwijderd zijn en dat ze daar een schriftelijke bevestiging van krijgt.
Dit telefoontje was nog binnen de termijn van 7 werkdagen. Dat lukte maar net, want telefonisch zijn ze nauwelijks bereikbaar.
Ik ben benieuwd.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 jun 2008 14:39
door Johan250
JvA

Hou de post e.d. in de gaten.Zeker bankafschriften. Zodra je merkt dat ze toch afgeschreven hebben, dit direct terug laten storten. Laat ook zo snel mogelijk de rekening blokkeren, zodat pretium niets meer kan afschrijven. Zij zijn tot alles in staat. Succes

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 09 jun 2008 14:18
door Willem63
Vorige week werd ik ook benaderd door een zgn KPN medewerkster die wat gegevens nodig had omdat het abonnementsgeld werd verlaagd.
Afgelopen zaterdag een brief binnengekregen van Pretium Telecom waarin we werden gefeliciteerd met de overstap. Binnen 7 dagen na dagtekening kunnen we er nog vanaf. Vandaag direct een fax gestuurd en gebeld. Moet zeggen dat ik netjes te woord werd gestaan en ik zal binnen enkele dagen bevestiging krijgen dat het abonnement geanuleerd is. Ben benieuwd gezien de reacties op dit forum.
In de brief van Pretium staat een tel en fax nummer voor het afzeggen; fax nr is: 023-7510202. Dit is anders dat wat enkele berichten hiervoor werd genoemd.
Ik heb een uitdraai van de fax met datum en verzendbevestiging. Zou dit voldoende zijn als bewijs dat ik binnen 7 dagen heb gereageerd?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 09 jun 2008 14:56
door famwdewit
Nou Willem63 het is te hopen voor je, maar laat het even weten of het gelukt is ben daar natuurlijk wel benieuwd naar wij hebben die stappen ook ondernomen maar helaas :roll:

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 jun 2008 11:49
door Johan250
Willem63

Ik help het je hopen, dat je er in zo'n korte tijd er van af bent. Bij mij heeft het lang geduurd voor ik er van af was. Prtetium regeert nergens op. Ze vonden hetniet eens de moeite genomen om mijn brief te beantwoorden. Hou het forum maar in de gaten. en vermeld eens weer hoe het je verder vergaat. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
groet Johan 250

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 jun 2008 13:55
door sierdw
Vanmorgen zijn ook mijn ouders benaderd door Pretium. De aardige medewerker zei dat hij belde namens KPN, zoals ik ook in eerdere posts lees. Hij had het verhaal dat mijn ouders 25% goedkoper kunnen bellen, hij wilde alleen even de gegevens hebben. Aangezien mijn moeder het eerst ook niet vertrouwde heeft ze een aantal keren tijdens het gesprek gevraagd of hij ook echt van KPN is, wat alle keren is bevestigd. Uiteindelijk is het laatste deel van het gesprek opgenomen en zullen ze binnenkort de brief wel op de mat vinden, dan kan de procedure starten om alles weer te ontbinden...

Toen ik dit hoorde was ik werkelijk laaiend, dat een bedrijf op deze schofterige wijze probeert klanten te stelen... :evil:

Ik heb daartoe gebeld met de OPTA die mij doorverwezen naar consuwijzer. Hier heb ik het verhaal gedaan, waarna een klacht is geregistreerd. De vriendelijke dame vertelde mij dat bij voldoende klachten de OPTA een onderzoek in gang stelt. Wat ik eigenlijk daarom wil voorstellen, is dat iedereen met een soort gelijk verhaal, de klacht doorgeeft aan consuwijzer.

De gegevens van consuwijzer zijn als volgt:

www: http://www.consuwijzer.nl
tel: 088 - 070 70 70 (5 dagen per week van 8.30-17.30u)

Nogmaals, ik snap niet dat dit soort praktijken in Nederland mogelijk zijn...

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 jun 2008 17:33
door Johan250
Ik snap het ook nog steeds niet. Dat er al zoveel klachten zijn en zij gaan maar door.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 jun 2008 20:32
door jantje b
Even reactie op Sierdw
Ook ik ben kort geleden benadeeld. Ik adviseer om direct je advocaat erop te zetten. Bij mij is de omschakeling zo niet doorgegaan. Pretium heeft een hekel aan advocaten. En onze advocaat had het over uurtje factuurtje. Wij hebben geen 1e brief gehad, wel een 2e met daarin de melding dat we overgeschakeld werden naar Pretium Telecom.
Kijk je rechtsbijstand verzekering even in en schakel ze in. Nog niemand heeft ooit het bandje terug mogen luisteren. Zelf het proberen op te lossen helpt niet.
Je moeder wordt binnenkort weer gebeld met de vraag of ze lid wil worden. Trap er niet in!!
Dit was mijn eerste samenwerking met een advocaat dus het is zeker niet dat ik overal een advocaat op zet. Nog nooit zelfs.
Succes met het teniet doen van het contract, ik hoop dat je er wat aan hebt, net als al die anderen die helaas nog volgen. Want iedereen kan hierin stinken, zo vals wordt het gebracht!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 jun 2008 21:23
door rnijwening
Hier word ik dus helemaal "gallisch"van
De opta en de consuwijzer weten hier alles van! Wat een lamzakken! Die zeggen elke keer dat ze er iets aan zullen doen maar er gebeurt niets! :x .
Als de papieren komen onmiddelijk copieen maken en alles schriftelijk intrekken.
Bewijzen bewaren ! Alles schriftelijk doen anders heb je geen bewijzen
Ik ben een oude rot in dit vak. Alleen schriftelijk alles vastleggen en schrijven dat je absoluut geen abonnement wilt is de enige oplossing.
Geloof me nu maar Anders ben je dem klos!
Sterkte

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2008 17:02
door Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2008 17:33
door Willem63
Bij deze een update op mijn vorige bericht van 9 juni.
Vandaag een brief van Pretium gehad dat ze mijn opzegging hebben ontvangen en in orde zullen maken. Het lijkt mij dat ik er nu vanaf ben.
Ook heb ik, net als Sierdw, een klacht ingediend bij consuwijzer. Of het veel helpt weet ik niet maar ze hebben het in ieder geval geregistreerd.
Daarnaast met KPN gebeld maar die kunnen niets doen. De medewerkster vertelde me dat KPN een rechtzaak tegen Petrium had verloren. Wel heb ik een telefoonnumer gekregen waarbij je wat hoger in de organisatie van Petrium terecht komt. Het is:023-7510200.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2008 12:47
door Johan250
Het verbaasd mij dat ze nu wel reageren op opzeggingsbrieven. En dat ze blijven garanderen dat zij de goedkoopste aanbieder zijn en zanders het verschil tereug betalen. Zij zijnecht niet goedkoper dan bijv. de KPN of een ander bedrijf.Hou het alsjeblieft in de gaten, want zij zijn tot alles in staat.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jun 2008 09:20
door sierdw
Bedankt allemaal voor de reacties, onvoorstelbaar hoeveel mensen gedupeerd zijn door dit waardeloze bedrijf.

Wij gaan direct een contractontbinding versturen, via post, aangetekende post, fax en liefst ook email. Ik kan alleen nergens een emailadres vinden, weet iemand een emailadres bij Pretium?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 14 jun 2008 18:30
door baboesj
Uw ouders ook gedupeerd? Reageer meteen aangetekend dat u niet gediend bent van hun aanbieding. Dat het "contract" aangegaan is onder valse voorwenselen en dat daarom een opzegtermijn geld van drie maanden! Dien een klacht in bij de consuwijzer. Als uw ouder een giro rekening heeft laat die dan `selectief blokkeren `voor automatische afschrijvingen van P.T. En schakel uw rechtsbijstand in.
Mijn moeder van 76 ( hoe komen ze trouwens aan hun gegevens) heeft nu een brief gekregen dat de eerste betaling is misgelopen (Ja duh), en of ze even binnen 5 dagen wil betalen, anders zullen ze genoodzaakt zijn om haar gebruik van P.T. te stoppen!! Met ingang van 27 mei 2008 zou ze van abonnement overgaan, en voor 11 juni probeerden ze al gemaakte telefoonkosten van 22,69 af te schrijven.
éénieder die nog suggesties heeft, graag want wij zijn dus echt niet van plan om ook maar een cent te betalen voor iets waar wij niet om gevraagd hebben.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 15 jun 2008 12:39
door famwdewit
baboesj: johan250 en wij reageren al niet meer op hun post die sturen wij direct retour ik bel al maanden alweer met kpn maar krijg nog post voor abonnements geld maar die betalen we natuurlijk niet..bij ons werd ook voor de ingangsdatum al geld afgeschreven dus ook laten storneren en blokkeren ze doen daar maar wat...maar je bent er wel een tijdje zoet mee :cry: ze houden van dreigementen laat je daardoor niet afschrikken...succes ermee....

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 15 jun 2008 22:00
door busje884
ook ik ben er in getrapt
dezelfde voorwaarden als KPN is me beloofd
alleen als je met 0800-1272 je CPS wil instellen
(want we bellen veel naar het buitenland) met 1601 of andere
providers voor 1.5 ct/minuut dan kan dat niet meer
wat wel bij kpn ging
bij pretium kost zo'n gesprek 24 ct/ minuut
en ik zit er een jaar aan vast tot 21-04-2008
het zijn bedriegers wat door de telefoon wordt gezegd kun je toch niet bewijzen want wie neemt nu zijn gesprekken op??

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 jun 2008 14:08
door Johan250
busje 884

Zeg alles zo snel mogelijk op, omdat je het er niet mee eems bent.Styap zo snel mogelijk terug naar je oude bedtijf. pt levert alleen maar ellende op. En blokkeer je rekening of laat de afgeschreven bedragen zo snel mogelijk terug storten.
succes

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 18 jun 2008 19:17
door Klop
Ik ben echt zo boos!
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van Pretium naar UPC. Keurig een briefje geschreven naar Pretium dat ik mijn abbonnement op wilde zeggen. Vervolgens kreeg ik een vage brief van Pretium dat het niet in orde gemaakt kon worden dus ik bellen. Kreeg een meneer aan de telefoon die me uitlegde dat ik een briefje moest schrijven dat ik mijn telefoonlijn wilde opzeggen en niet alleen mijn abbonnement (ik ga een telefoonnummer van UPC gebruiken). Prima, het zal wel. Dus ik een briefje schrijven waarin ik zeg mijn telefoonlijn te willen opzeggen. En ja hoor, vandaag weer een vage brief dus ik weer bellen. En wat denk je? Ik had in mijn brief niet moeten zeggen dat ik mijn telefoonnummer wil opzeggen maar wil opheffen. Dat is blijkbaar een wezelijk verschil. Uiteraard is de opzegterijm verstreken en zit ik nog 3 maanden langer aan hun vast wat inhoudt dat ik dus dubbele kosten heb de komende drie maanden: abbokosten bij Pretium aan 17eur ex btw en natuurlijk de kosten bij UPC.

Ik ben zo boos. Er zal best een wezelijk verschil zitten tussen opzeggen en opheffen maar gezien het feit dat ik al meerdere brieven heb geschreven en ook heb gebeld en van die telefoongesprekken een samenvatiing in hun computer staat, weten ze best dat ik gewoon van hun af wil. En dan toch nog zo verneukeratief doen over opheffen/opzeggen waardoor ik gewoon nog 3 maanden aan ze vast zit. Oei wat ben ik boos zeg!

Zou ik hier niets meer mee kunnen doen??
--------------------------------------------------------------------------------

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 18 jun 2008 21:28
door gergro
Beste KLOP,

Als je van alle brieven die je gestuurd hebt een kopie hebt en alle post die daar als reactie door Pretium op gekomen is ook netjes bewaart, kun je altijd aantonen dat je het abonnement op tijd hebt opgezegd.
Bedenk dat Pretium een oplichtersbende is en door intimidatie iedereen die onder de indruk is van hun gezwets bang maakt en besteelt!

Wat kun je doen.
Heel eenvoudig, laat je rekening blokkeren tegen incasso's door Pretium. En negeer die boevenbende verder. Uiteindelijk zullen ze naar de rechter moeten om je te dwingen te betalen. De rechter zal jouw formulering wel zien als een opzeggingen van jouw abonnement.

Reken er wel op dat Pretium je flink onder druk zal zetten en je bang zal proberen te maken. Maar eerlijk duurt het langst!