Pagina 42 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 28 sep 2008 23:13
door Sicobo
Helaas was ik één dag te laat om te ontdekken dat mijn echtgenote er door Pretium was ingetuind. Wij verwachtten een envelop met een brief van KPN voor een aangepast abonnement. Wat er in de bus lag was echter een brief van Pretium. Reclamemateriaal wordt door ons niet direct geopend en daardoor kwamen we er pas op de 8e dag achter dat we aan Pretium vastzaten door onduidelijke vragen op een bandje. Telefoneren op vriendelijke en wat onvriendelijker toon hielp geen zier. Direct daarop heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik mijn ongenoegen heb geuit en direct mijn abonnement opgezegd na afloop van het jaar. Ik kreeg een brief van Pretium dat men serieus op mijn klacht zal ingaan binnen een termijn van drie weken. Die termijn is nog niet verstreken. Ik ben benieuwd.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 28 sep 2008 23:19
door KrikvdKruK
TdeHond,
Koppelverkoop Pretium Telecom en Pretium Privilege is het niet echt, maar het heeft er veel van weg. In de Algemene Voorwaarden van Pretium Telecom staat, dat je gegevens aan andere bedrijven mogen worden toegestuurd.
Na ongeveer een half jaar gedwongen Telecom-abonnement ontving mijn vader (82) een brief van Pretium Telecom met een speciaal aanbod. Enkele citaten:
Als u binnen tien dagen na dagtekening van deze brief uw wincode invoert (op de website), weet u meteen welke prijs u gewonnen heeft en bent u bovendien 1 jaar gratis lid (van Pretium).
Honderden euro's besparen met gratis lidmaatschap.
Een jaar lang de garantie dat u de laagste prijs betaalt voor meer dan 1 miljoen merkartikelen of u krijgt dubbel het verschil terug.
Zoals gezegd bent u 1 jaar gratis lid en heeft u al 65 euro verdiend.
Enz., enz.

Nergens wordt vermeld, dat dit niet om een proefabonnement gaat en dat je dus zelf moet opzeggen en dat dit maar liefst 3 maanden voor de afloop van het jaarabonnement moet gebeuren.
Pas als de eerste 65 euro worden afgeschreven, bemerk je dat je er niet meer onderuit kunt.
Te mooi om waar te zijn? Meer dan 140.000 Pretium leden weten inmiddels beter.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 07:20
door TdeHond
@ KrikvdKruk
Heel gelikte manier om mensen er nog eens in te laten luizen. Nu snap ik hoe ze het doen.
Het stoort mij ook dat er verschillende opzegtermijnen gehanteerd worden.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 07:32
door TdeHond
@ jyopgenoort
U was inderdaad te laat met opzeggen. Ik raad u aan om in de 4de maand voor einde contract het abonnement op te zeggen. Als u ook het blad Privilege ontvangt bent u w.s. ook lid van Pretium geworden. Dan tevens zowel lidmaatschap van Pretium als abonnement op Privilege opzeggen om te voorkomen dat u in het jaar daarop 65 euro afhandig wordt gemaakt.

Als het wervingsgesprek op 6 september of later plaats vond en degene met wie ze spraken was op dat moment 72 jaar of ouder dan komt u in aanmerking voor de coulanceregeling ouderen en heeft u 3 maanden te tijd om te annuleren.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 08:27
door TdeHond
@ Patrick
Als voicelog niet binnen 3 weken door u te beluisteren is, dan dit als een geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
Het heeft geen zin om eindeloos met Pretium te onderhandelen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 08:34
door jyopgenoort
Hallo,
zijn er op dit moment geen andere mogelijkheden? Zoals gezegd dacht ik dat het KPN was die belde. PT werft dud klanten onder een andere naam. Mag dit zomaar? Bovendien wacht ik nog steeds op de bandopname waardoor meer duidelijkheid moet komen. PT incasseerd ook gewoon de maandbedragen. Ik wacht ook nog steeds op een 1e gratis factuurspecificatie. Kortom allerlei redenen aan te geven waarom ik vind dat PT in gebreke blijft. Groeten J. Opgenoort

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 09:00
door TdeHond
Zoals gezegd dacht ik dat het KPN was die belde. PT werft dud klanten onder een andere naam. Mag dit zomaar?
Nee, er is sprake van dwaling. Zie:
http://www.haaljerecht.nl/uitdepraktijk ... aling.html

Het probleem is de bewijsvoering. Als uit hun voicelog blijkt dat zij zich dan wel bekend maken als Pretium Telecom, dan wordt het lastig te bewijzen, dat u op het verkeerde been gezet bent.

Uit eerdere reacties is gebleken dat voicelogs gemanipuleerd lijken te worden. Een gedupeerde had met een mannelijke telemarketer gesproken en de voicelog was de stem van een vrouwelijke telemarketer.

U kunt uw onvrijwillige inlijving voorleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Tevens kunt u een klacht indienen over deze manier van Telemarketing:
hier
en
hier

U kunt een klacht over achterwege blijven gratis specificatie indienen bij zowel Pretium als bij Consuwijzer:
Hier klacht indienen
Onder het motto: hoe meer klachten over Pretium ingediend worden, hoe groter de kans dat het kwartje gaat vallen dat de manier waarop Pretium te werk gaat beboet zou moeten worden. Maar ik ben bang dat het ijdele hoop is, dat dit daadwerkelijk gebeurt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 11:13
door truus47
ook wij hadden pretium maar ervan afkomen is niet zo een voudig .
we hebben via kpn opgezegt maar ze blijven gewoon geld van onze rekening afschrijven.
we proberen te bellen maar je komt niet door en als je iemand aan de tel. krijgt dan zeggen ze dat je niet kunt opzeggen. graag uw reactie

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 11:54
door TdeHond
Het heeft geen zin om via KPN op te zeggen. Tenzij KPN de overzetting geregeld heeft met behoud van uw telefoonnummer.
Ik adviseer u dan eerst bij KPN te informeren of zij uw abonnement bij Pretium beëindigd hebben.
Als dit het geval is, ga dan naar uw bank met geldig identiteitsbewijs en laat de incasso's door Pretium blokkeren d.m.v. een selectieve blokkade. Zodra deze effectief is, kan Pretium geen incasso's meer doen.
Ze kunnen wel aanmaningen sturen als het abonnement niet is opgezegd door KPN. Vandaar mijn advies om eerst bij KPN te informeren of de opzegging bij Pretium gedaan is.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 sep 2008 19:57
door Johan250
Ik blijf het forum nog wel volgen. maar doe even geen mededelingen over het geschil. De Radar uitzending van vanavond ga ik wel volgen. groet

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 09:32
door radarbert
Truus47

Wat T.de Hond aangeeft over de selectieve blokkade is juist. Regel dat direct met je bank. Tot een zekere periode kun je volgens mij ook nog terug laten storten.

Verder is opzeggen via KPN niet de juiste weg. Opzeggen doe je middels een aangetekend schrijven naar Pretium Telecom. Om terug te gaan naar KPN ( als je er tenminste al tegen je zin weg bent) gaat via een "importeringsformulieer" die je via klantenservice KPN kunt aanvragen. Daarmee kan je binnen 3 maanden terug zijn bij KPN.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 09:58
door TdeHond
Bij onjuiste incasso's is de termijn om terug te boeken ( storneren) 30 dagen. Via internetbankieren kunt u dat - dacht ik - binnen 5 dagen zelf doen. Mocht ik dat fout hebben, graag een correctie door iemand.

Bij onterechte incasso's ( er worden incasso's gedaan zonder dat u een bedrijf toestemming tot automatische incasso heeft gegeven) kunt u tot een jaar na datum van incasso door de bank laten storneren.
De bank van Pretium moet dan een bewijs van uw toestemming kunnen overleggen aan uw bank. Kunnen zij dat niet, dan moeten zij het bedrag terugstorten.

In beide gevallen met geldig identiteitsbewijs naar de bank. Als u er toch bent, dan is een selectieve blokkade een logische stap.

BTW. Zeer informatief programma Radar gisteren met schokkende voorbeelden van dwaling in combinatie met onbetamelijk gedrag van call center medewerkers tijdens hun pogingen klanten te werven.
:cry:
Het was niet niks wat getoond werd.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 10:57
door nessa20
Spijt. En schaam me kapot
En weet je waarom? ik heb voor pretium telecom gewerkt
dat is afgelopen vrijdag opgehouden ik heb dingen gehoort aan de telefoon ik werkte niet aan de telefoon gelukkig niet nee ik zorde dat mensen vooral jongen gingen bellen ik moest kadoo's kopen . [Bericht aangepast door Moderator]

het alle erste is als ze weten wie ik ben krijg ik een boete van 25 duizent euro je mag namenlijk niet praten van hun

en de gemiddelde leeftijs wat in het caalcenter werkt waar ik wrkte is 17 jaar

[Bericht aangepast door Moderator]

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 11:59
door Droopyrwk
Voor Nessa20,
Bewondering dat je dit toch op het forum durft te zetten maar het bewijst ook je eerlijkheid.

Mensen, willen/kunnen jullie even meedenken en -kijken:
21-07 telefonische benadering door PT
27-08 brief PT dat abonnement 25-08 is ingegaan
02-09 fax en per post brief naar PT geen toestemming gegeven etc.
05-09 bedrag gestorneerd 64,18 abonn.kosten 01-08 t/m 31-08
was het abonnement niet op 25-08 ingegaan??
05-09 aangifte bij de politie gedaan
05-09 per fax en aangetekende post brief gezonden aan PT
08-09 brief van PT incasso niet gelukt, gaan het nogmaals proberen, veel succes ha ha
09-08 brief van PT ontvangstbevestiging van brief d.d.05-09, hebben voor de beantwoording tijd nodig, citaat "u kunt erop rekenen dat u binnen 3 weken na dagtekening van deze brief een zorgvuldig antwoord van ons ontvangt".. Zou dus uiterlijk 30-09 moeten zijn.
15-09 brief van PT hebben ontdekt dat ze niets kunnen incasseren, binnen 7 dagen betalen, zijn nu gerechtigd om de tel.verbinding af te sluiten (gaat toch via KPN?!?), zien hier vanaf omdat ik dan mijn tel.nummer verlies (is toch KPN?!?), 47,55 eenmalige aansluitkosten bla bla bla. Dreiging uitgaande tel.verkeer te blokkeren bla bla bla.
16-09 brief van PT ontvangstbevestiging van brief d.d.05-09, hebben voor de beantwoording tijd nodig, citaat "u kunt erop rekenen dat u binnen 3 weken na dagtekening van deze brief een zorgvuldig antwoord van ons ontvangt".Had ik deze al niet met de datum 09-08-2008????? Zou nu dus 07-10 worden.
18-09 telefoontje van PT om voicelog te laten horen, heeft bij PT dus een geslachtsverandering plaats gevonden.
30-09 Tot op heden (nog) niets vernomen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 12:36
door TdeHond
18-09 telefoontje van PT om voicelog te laten horen, heeft bij PT dus een geslachtsverandering plaats gevonden.
Dit lijkt mij zeer belangrijk! Heeft u een naam van de medewerker callcenter, die u een overeenkomst in de maag gesplitst lijkt te hebben?
Deze miraculeuze geslachtswisseling lijkt mij bewijs, dat er met voicelogs gemanipuleerd wordt, waarbij Pretium het geslacht van de medewerkers niet gerespecteerd lijkt te hebben, mocht hier inderdaad sprake van manipulatie zijn.

T.a.v. afsluiten dienst
Kijk eens of u na afsluiten van Pretium ( wat in de ogen van de callcentrum medewerkers hetzelfde lijkt te zijn als KPN) of u - door 1655 te draaien voordat u een telefoonnummer draait - toch kunt bellen. U belt dan via carrier preselect.
Laat hier het resultaat weten, opdat wij inzicht krijgen of Pretium in staat is de hele lijn af te sluiten ( wat een bewijs is dat Pretium niet "hetzelfde is als KPN")

Mijn ervaring met Ziggo was, dat zij, toen zij mijn abonnement wijzigden in Alles-in-1 pakket wat inging op 3 juli, enige dagen abonnementskosten minder in rekening brachten.

IMHO heeft u gelijk dat het niet terecht is dat Pretium u abonnementskosten over een hele maand berekent, terwijl hier slechts sprake was van een gebruik van hun dienst gedurende 7 dagen.

Als ook in uw geval een overeenkomst bedongen is onder beding dat Pretium "het zelfde is als KPN" of "Pretium is gedwongen de administratie van KPN over te nemen" of het " Opta verhaal wat wij gisteren mochten vernemen" lijkt mij sprake van dwaling.
In dat geval heeft u drie maanden de tijd de overeenkomst te beëindigen mochten wij gisteren in Radar vernemen. Met dank aan Radar voor deze interessante uitzending.
Ik zou dan zeker proberen een band van het hele gesprek te vorderen i.p.v. de in uw ogen miraculeuze voicelog.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 13:13
door Droopyrwk
Heb het net even getest, PT doet het nog wel gewoon. Vanaf dat ik weet dat we omgezet zijn bel ik via 1655.

De uitzending gisteravond was zeer verhelderend, maar ook weer bewijs dat die Nyks liegt dat hij barst.
- Nessa20 mocht de kadootjes voor de medewerkers kopen;
- PT schermt met de OPTA, toestemming laag tarief, controleren etc. terwijl de OPTA dit weer tegenspreekt;
- schermen eveneens met de Nma alszijnde controlerend orgaan, deze spreekt dit ook tegen;
- vanaf de sale tot ontvangst stukken door slachtoffer nemen zij ruim de tijd, slachtoffer heeft met een beetje pech nog maar 4 dagen de tijd;
- doen zich voor alszijnde KPN, etc. etc.

De brief heb ik al gedownload, ga deze nu verwerken.

Wat mij ook verbaasde is dat men bij de consumentenautoriteit aangeven dat zij alleen op basis van vermoeden van overtredingen door PT gaan controleren. Gezien alle slechte media, de diverse sites, het forum, de klachten etc. wanneer gaan zij dit dan eens doen?

Voor wat betreft het afsluiten door Pretium: ik zal dit gelijk op het forum zetten.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 13:33
door nessa20
van pretium kom je niet zo snel af

ik zal vertellen wat ze doen
1 ze bellen je op Bij de traing word er gezegt dat je duidelijk moet praten
je mag de mensen niet uit laten spreken
2 gewoon door drukken des noods zeg je dat je van KPN bent
3 die kadootjes waren puur om je der te houden
ik ken meerd emensen die daar werkete die hebben het neit gezien
kreeg net nog een telefoontje door mijn vomalige baas en wees me er even op die boete
ik heb me mond gehoude en gezegt dat me neus bloed
en als ik die boeten krijg mooi kom maar
maar dan ga ik alle troep van hun hier neer zitten

met hun worden te spreken naai ons niet wij naaien U wel

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 13:51
door TdeHond
Het vermoeden bestaat dat hier mogelijk spionage door Pretium plaatst vindt.

Mocht u een boete opgelegd krijgen door een ex werkgever vanwege zwijgplicht ?, dan zou ik graag willen lezen op grond van welk wetsartikel deze boete opgelegd zou kunnen worden.

Dit lijkt een bedreiging te zijn. Maar dit lijkt Pretium niet te schuwen, gezien het feit dat zelfs Kamerleden gepoogd wordt de mond te snoeren. < ggggggggggggg > al moest de directeur hier toch wel even van blozen. Hij dacht misschien wel dat het "een broodje pindakaas" was om een Kamerlid het zwijgen op te leggen.

Als u hier "de vuile was buiten hangt" informeer eerst even bij een Juridisch Loket of bureau burgerraadslieden wat uw rechten als "klokkenluider" zijn.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 14:06
door nessa20
Ik heb al gebelt naar een advokaat en die zegt dat ik het mag doen

die boete kan me me gestolen worden zit net weer het filmpje te kijken en ik herken de mensen die daar lopen heb in het zelfde callcenter gewerkt dat script wat er is is een nieuwe

normaal heb je 30 seconde nodig

en wat ze zeggen van geld te veel?? hmmm dat normaal er word ook gewoon gezegt

nou mevrouw of meneer dan zakt u er maar lekker in


en het spijt me als ik zelf de mensen gebelt heb echt waar

en ik weet dat ze dit lezen en laat het ze maar lezen mijn echte naam kennen ze maar me bijnaam niet dus heb daar een voordeel mee:)

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 30 sep 2008 15:22
door automaiti
Beste allemaal.

Ook wij zijn het slachtoffer geworden van Pretium. Niet eens behorend tot de oudere doelgroep etc. maar we zijn gewoon gebeld door zogenaamd KPN met een geweldig aanbod.... Enfin de rest van het verhaal is zoals van een ieder ander hier op het forum. Ook een aangetekende brief gestuurd naar PT en natuurlijk geen reactie. Overigens Postkantoor kende PT ook al....!
Wij zijn vervolgens voor het hele scala aan mogelijkheden gegaan. PT is aan de beurt zogezegd! Aangifte bij de politie gedaan van oplichting, misleiding en dreigende en intmiderende toon correspondentie. Hoe meer aangiftes er bij de politie komen tegen PT des te beter. Ze moeten het dan gaan uitzoeken ("rechercheren"). Tevens een selectieve blokkade laten zetten op de rekeningnummers van PT (staan onderaan hun brieven). Dan kunnen ze niet meer van u incaseren. Altijd doen, het werkt en u houdt uw geld. Onze bank reageerde zelfs laconiek, "oh...PT, ja die kennen we, we maken de selectieve blokkade voor u in orde". Daarnaast ook altijd bellen met 1655 voor ieder nummer dat u draait/drukt. Dan lopen de gesprekskosten gewoon via KPN. Ook dat werkt en zo maakt u ook geen belkosten via PT. Hebben ze ook daarvan geen verdere inkomsten van u. Volgens mij kunt u dan ook na "eenzijdige afsluiting" gewoon blijven bellen. Stuur daarnaast ook een brief naar de Hoofdofficier van Justitie in Haarlem en gelast een verkennend onderzoek naar PT in het kader van uw proces verbaal (oplichting/misleiding), zo worden ze ook daar met de feiten geconfronteerd. Daarnaast de ConsuWijzer in Leidschendam inschakelen, stuur hun ook uw dossier. Laat u in ieder geval niet intimideren door de dreigende correspondentie van PT, ga ook niet voor een regeling/schikking maar ga gewoon voor uw volledige recht. Dat is toch het enige wat telt voor u. Ook kunt u uw rechtsbijstandverzekering inschakelen, dan gaan zij voor u aan de slag. Hoe meer actie tegen PT hoe beter. Dit bedrijf bedient zich van zeer dubieuze methoden en deinst dus niet terug voor oplichting, misleiding en intimidatie jegens u. Hoe meer actie hoe beter, massaal aan de slag dus en dan zal de aanhouder uiteindelijk echt winnen van deze oplichters. Allemaal heel veel succes gewenst.