LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

[Berichten van vóór deze datum zijn offline gehaald door de Moderator]

Als Pretium zegt dat je voor een jaar moet betalen, moet er sprake zijn van een jaarcontract. Toen ik telefonisch contact met hen had over het feit dat ik nog steeds niet aangesloten was en het voor mij te lang zou duren eer het geregeld was, gaf men mij ook te kennen dat er sprake was van een jaarcontract. dat heb ik natuurlijk keihard ontkent, omdat dat niet zwart op wit staat.In de papieren die je als eerste krijgt, staat alleen maar beschreven, wanneer je de specificaties krijgt en hoe je die moet lezen.
Als zij blijven beweren dat het contract voor een jaar is, dan vind ik het onterecht dat men de klanten te lang zonder telefoon laat zitten. Als het aan hen lag, had ik
nu waarschijnlijk nog geen telefoon gehad. Of misschien ook wel. Ik heb allang een andere telefoonaansluiting, maar soms krijg ik van famlieleden/kennissen te horen dat als je het oude nummer draait, de telefoon gewoon overgaat.

groeten

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door agro »

Nog beter zou het kunnen zijn als iemand een mailbommetje ter beschikking stelt die eenieder dan aan pretium kan sturen.
een mailbommetje is een mail dat zodra je deze aanklikt als je die hebt ontvangen deze zichzelf oneindig gaat kopieeren en zodra je een kopie hiervan aanklik deze zichzelf ook weer oneindig gaat kopieeren.

Ik heb ooit een zo mailtje gezien.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hiep hiep hoera

Maar misschien juich ik te vroeg.

De bank heeft de blokkade op mijn rekening gehonoreerd. Nog even afwachten op het afschrift om het zeker te weten of het gelukt is.

groeten

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Wij moeten nog naar de GeschillenCommissie.
Voorzover ik weet, staat er in recente "welkomstbrieven" van Pretium , dat je zonder reden kunt opzeggen 7 werkdagen vanaf dagtekening van de brief.
Kan iemand dat bevestigen of de juiste zin hier vastleggen?
Ik heb die informatie nodig.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb mijn papieren erop na geslagen, maar daarin staat niets over een termijn van 7 dagen opzeggen na datering van de welkomstbrief. Bij mij staat wel vermeld, ik citeer; "Er verandert niets aan uw telefoonaansluiting en er zijn geen aansluit-/overstapkosten. Uw abonnement van uw telefoonaansluiting gaat alleen over van KPN naar Pretium Telecomen u belt binnenkort met ons.

U hoeft niets te doen. Wij zorgen ervoor dat u binnen acht dagen na dagtekening van deze brief met Pretium Telecom belt en dan al op uw gesprekskosten bespaart."

Misschien moet je hieruit halen dat je binnen 7 dagen kunt opzeggen, zonder opgaaf van reden? Ik heb het er niet uitgelezen.

Dit was al wel in een brief vermeld van bijna een jaar geleden. Pretium kan de welkomstbrief ondertussen wat veranderd hebben.

Het kan je misschien helpen? Succes bij de geschillencommissie.

Groeten Johan250

enoli
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2008 15:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door enoli »

Beste Krikvdkruk,

In de welkomstbrief aan mijn schoonmoeder dd 23-01-08 staat het volgende:

"Heeft u vragen die niet beantwoord worden in de bijgevoegde welkomstmap, naar aanleiding van de brief van KPN of wilt u alsnog afzien van gebruik van Pretium Telecom, neem dan binnen zeven werkdagen vanaf dagtekening van deze brief contact op met onze Helpdesk:023-7510202 (ma t/m vrij, 8.30 tot 17.30). Wij zijn er voor u"

Ik heb dat dus binnen de gestelde termijn gedaan (afzien).
vrgr
Frans

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Bedankt voor de info . Wij zien nog steeds af en niet zo'm klein beetje ook, omdat we volgens Pretium niet op tijd hebben afgezien.
Kom er nog op terug.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

krikvdkruk je bent er toch ook al lang mee bezig toch???tich blz terug...Bij ons word er nix meer afgeschreven gelukkig bel via kpn maar kreeg onlangs wel een brief van pretium met abonnementskosten plus bel kosten wat zoal niet klopt....tot september 2008 nou is dit een giller of niet ik betaal niet voor iets wat ik niet heb of had:)Je word er wel moederloos van en zeker als er weer eens een enveloppe in de bus lig met pretium erop :evil:Nou mensen als je goed de form terug leest vanaf het begin kan het nog heeeeeeeeeeeeeeeeel lang gaan duren...wat je ook doet :!:

mbeentjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mbeentjes »

Maandagavond heeft mijn vader ook telefonisch een abonnement bij pretium telecom afgesloten. Omdat ik de zaak niet helemaal vertrouwde ben ik op dit forum van radar uitgekomen. Het is mij duidelijk dat klant worden bij pretium niet wenselijk is.
Ik las dat de welkomstbrief van pretium enkele dagen op zich laat wachten waardoor de opzegtermijn snel verloopt. Daarom wil ik nu actie ondernemen.
Het probleem is echter dat ik telefonisch geen contact kan krijgen omdat ik het klantnummer nog niet weet.
Wat voor actie dien ik nu te ondernemen? Een opzegbrief versturen via de post, fax, en aangetekend en daarin mijn naw-gegevens vermelden?
Of weet iemand een andere manier om toch telefonisch contact te krijgen?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Als uw vader tot nu toe bij de KPN was met z'n telefoon, zou ik direct bij de telefoonwinkel informeren, of ze het terug kunnen draaien. Duidelijk aangeven dat uw vader niet veranderen wil. Als u de brief van Pretium Telecom krijgt, met daarin de gegevens als klantnummer, dan meteen een brief sturen naar Pretium dat u er nietmee in zee gaat. Ik raad u aan om deze brief aangetekent te versturen met handtekening retour. Dan zijn zij verplicht om de brief aan te nemen en heeft u het bewijs in handen dat zij de brief ontvangen hebben

MIsschien heeft iemand anders nog een goeie tip?

Succes

mbeentjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mbeentjes »

Mijn plan is als volgt: ik verstuur vandaag een normale brief met enkel mijn naw-gegevens en de vraag het contract te beeindigen, morgen dezelfde brief aangetekend + eventueel een fax, en als ik mijn klantnummer weet neem ik telefonisch contact met ze op.
Mbt KPN: zal ik telefonisch contact zoeken met de klantenservice? Is het ook raadzaam om nu al de automatische incasso via de postbank te laten blokkeren?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Aan m Beentjes

U kunt het aangeven bij de bank, om een selectieve blokkade te laten zetten. dan hebt u misschien geluk dat er per direct niets afgeschreven worden. Anders schrijft Pretium wel af en die bedragen veranderen steeds. Mocht Pretium al wel afgeschreven hebben, dan direct het bedrag laten terugstorten. Hou verder het forum ook nog in de gaten. Dat doe ik nog steeds, want ondanks mijn gezette blokkade, verwacht ik niet dat ik er al vanaf ben. Dit bedrijf heeft n.l. een hele dikke plaat voor de "kop"

Het e-mail adres van de postbank is [email protected]
succes

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

FamdeWit, ik draai al even mee, maar ben nog lang geen koploper. Dit is dan ook verreweg het gezelligste forum van Nederland.
En ook Pretium heeft zijn goede kanten. Wij zijn bezig met de GeschillenCommisie en hebben vrijwel direct de bankrekening geblokkeerd. Kregen daar van Pretium een dreigbrief over. Vervolgens hebben we over de afgelopen maanden 2 keurige brieven gekregen met een specificatie van de telefoonkosten en een bedankje voor de betaling. De betalingen kunnen we echter niet terugvinden op de bankafschriften. We hebben dus gratis telefoon van Pretium, wat wil je nog meer. :P
Helaas hebben we dankzij Pretium 2 aansluitingen en kunnen we de gratis aansluiting niet gebruiken
:evil:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door agro »

De betalingen kunnen we echter niet terugvinden op de bankafschriften. We hebben dus gratis telefoon van Pretium, wat wil je nog meer
Dat betekent dat iemand anders voor de kosten van jou telefoon opdraaid, en mogelijk de grootste moeite zal hebben om hiervan af te geraken.
Waarschijnlijk foutje bij opgave van rekeningnummer, of mogelijk bij pretium verkeerd ingevoerd.

Die zal jou en pretium dan ook zeer "dankbaar" zijn.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De ontbindingstermijn (zie eventueel ook dit forum-blad 41 en 40).
Pretium gebruikt in zijn welkomstbrief momenteel de ontbindingstermijn 7 werkdagen na dagtekening. Deze termijn moet zijn 7 werkdagen na ontvangst van de brief. De vermelde termijn is dus wettelijk onjuist. Het lijkt erop, dat Pretium nog nooit de wettelijke termijn in zijn welkomstbrief heeft vermeld.
Volgens de wet geldt er bij vermelding van een onjuiste termijn een ontbindingstermijn van 3 maanden na het eerste misleidende Pretium-telefoontje (ingangsdatum overeenkomst).
Als je van Pretium afwilt, en wie zou dat niet willen, en de 3 maanden zijn niet verstreken, schrijf een ontbindingsbrief (aangetekend). Vraag ook om een print van de bandopname (heeft Pretium wat te doen).
Als Pretium een brief heeft gestuurd, dat je volgens hen te laat was met ontbinden en dit was binnen 3 maanden, schrijf dan een tweede ontbindingsbrief.
Meldt in beide gevallen je klacht aan bij Consuwijzer en laat je daar (uitstekend) helpen of maak gebruik van voorbeeldbrieven (http://www.consuwijzer.nl 088-0707070).
Als ze halsstarrig blijven ga door naar de GeschillenCommissie.
De GeschillenCommissie is nog een warboel en moet nog wel wat studeren op de laatste zin van art. 7:46d lid 1. Ze hanteren momenteel in hun uitspraak op hun website de termijn 7 werkdagen (was 7 dagen) na de overeenkomst (telefoongesprek). Dit zou betekenen dat Pretium na een telefoongesprek gewoon 7 werkdagen zou kunnen wachten met verzenden van de welkomstbrief. Op het moment dat de brief ontvangen wordt is de verplicht in de brief vermelde termijn al verstreken en zou dus geen ontbinding meer mogelijk zijn. Dit is te gek voor woorden.
Wijs bij de commissie, als dit van toepassing is, op het bovenstaande verhaal en maak ook bezwaar tegen het gebruik als bewijs van de zgn.“standaardscripts”, die Pretium zou hebben gebruikt bij het telefoongesprek. Wat niet op het bandje staat, is door Pretium niet gezegd!. Vraag eventueel in een brief om corrigering/verduidelijking van de uitspraken op de website.
Diegenen, die inmiddels bij de GeschillenCommissie hebben verloren, zouden een rechtzaak kunnen beginnen en eeuwig roem verwerven op dit forum.
Kortom als je ontbindt of ontbonden hebt binnen 3 maanden, moet je zonder kleerscheuren van Pretium afkunnen komen.
Val je hier niet onder, dan is er nog de methode “Rita S”: een klacht bij de ReclameCode Commisie, waarbij je aantoont, dat Pretium niet de goedkoopste is (zie blad 40 van dit forum).
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 11 feb 2008 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

gewe
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 08:24

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gewe »

Heeft iemand al geprobeerd om de voicelog van het verkooppraatje op te vragen? Dat schijnt alleen schriftelijk te kunnen.
Hoe lang duurt het voor je wat ontvangt? Op welke manier krijg je de voicelog (transcript op papier, of een bestand op een cd, per e-mail)?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hoe je aan de voicelog moet komen weet ik niet. Het is nog maar de vraag of je die zwart op wit krijgt. Het kan wel lang duren. Zij geven op een gewone brief, waarin je hen om een antwoord vraagt binnen bijv.vier dagen, ook geen antwoord. Het lijkt wel of wij aan van alles moeten voldoen en zij maar kunnen doen en laten wat in hun straatje past.

groeten

mbeentjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2008 13:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mbeentjes »

Vandaag kwam het welkomstpakket binnen waarna ik contact opnam met het nummer dat in de brief vermeld stond. Ik kreeg direct iemand aan de lijn (dus zonder eerst het telefoonnummer en klantnummer in te toetsen) waarna ik hem zei dat ik het abonnement wil beeindigen.
Na opgaaf van postcode + huisnummer zei de man dat het geannuleerd is. Bevestiging was niet mogelijk, tenzij ik dit schriftelijk kenbaar maak.
Klinkt allemaal hoopgevend maar de vraag is nu: 'hoe weet ik zeker dat ik er nu vanaf ben?' Is er iemand bekend met deze situatie?
Ik denk dat ik voor de zekerheid ook nog even contact opneem met KPN.
Laatst gewijzigd door mbeentjes op 07 feb 2008 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door agro »

Je kan dat beter per aangetekend schrijven met bvo bevestigen.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo,

Altijd en aangetekend schriftelijk bevestigen. Hun antwoord dat je telefoontje voldoende is klopt niet en je vraagt om gedonder.


Groet

Gesloten