LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jackquiz / Targetpay

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
glasbergene
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011 22:31

Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door glasbergene »

Goedendag,

Ik heb een Iphone 4 met een Vodafone abonnement.

Tijdens het openen van een app, werd ik doorgelinkt naar een site http://www.jokerquiz.nl

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik op die site op akkoord gedrukt. Vervolgens kreeg ik de melding dat er EUR 10 hebt betaald en dat dit wordt afgerekend met mijn telefoonabonnement.

Ik heb gebeld met vodafone, die geven echter aan dat ze hiermee niets te maken hebben. (10 euro is wel belast).

Ik heb geen telefoonnummer, naam of adres gegevens doorgegeven.
Dit kan toch niet mogelijk zijn om zo simpel met je telefoon te betalen door alleen enkel op ''akkoord'' te klikken?

Graag hoor ik iets van jullie..

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door Grondslag »

Ik denk dat je een app hebt geïnstalleerd, welke om rechten voor het versturen van een SMS bericht of het doen van een telefoonoproep heeft gevraagd. Vervolgens zal de app een betaalde service hebben benaderd. Het is bij het installeren van apps van belang om te controleren of de aanbieder betrouwbaar is en om te controleren welke rechten er door een app worden gevraagd. Wanneer een app om onnodige rechten vraagt, zoals gegevens uit je telefoonboek en toegang tot SMS berichten, dan is dat voor mij al voldoende reden om die app niet te installeren.

glasbergene
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011 22:31

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door glasbergene »

App wordt normaal geinstalleerd zoals ieder ander app. Er wordt ook niet gevraagd voor locatievoorzieningen of push berichten. Dus daar ligt het niet aan. Iedereen kan die site op komen, via die link.
Als je als provider KPN, Vodafone of Tele2 hebt, kan je blijkbaar dus betalen zonder enig gegevens op te geven en enkel ''akkkoord'' gaan. Dit is toch echt een schandalige manier om consumenten op te lichten van hun geld. En nog schandaliger is dat deze Providers met deze sites samen werkenn!!!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door dhc »

Dus je wilt een provider aansprakelijk stellen voor iets dat je zelf hebt gedaan?
Hmmm. dat opent perspectieven...
Ga ik AH aansprakelijk stellen omdat ik mijn piepers heb laten aanbranden..

Als je niet om kunt gaan met een smartphone moet je niet een ander de schuld geven!

glasbergene
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2011 22:31

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door glasbergene »

@dhc

Wat een waardeloze mentaliteit en een laag niveau heb jij zeg!!!

Voor zulke hersenloze mensen net als jij zal ik het 1x proberen uit te leggen, je zult het toch nooit begrijpen maar goed;

Ik heb niet gezegd dat ik het niet heb gedaan of dat ik de provider aansprakelijk stel.
Het gaat niet om die 10 euro maar om het feit dat je met 1 klik aan zulke malafide websites betalingen worden verricht door de genoemde providers. Ik wordt er niet armer van, zij wel rijker en dat gun ik ze niet!! Zo te horen heb jij geen kinderen, denk daar maar is aan!!!

En of ik wel of niet met een smartphone om kan gaan doet er niet toe. Maar dat begrijp jij niet...

remonhuibers
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2011 20:21

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door remonhuibers »

Ik heb ook het probleem met jokerquiz,

Heb me hiervoor nooit aangemeld. Kreeg wekelijks een smsje wat begon met "gratis bericht: " Deze berichten schijnden toch 5 euro per stuk te kosten en dat 2x per week. ik heb de firma benadert die gaven mij een datum en tijdstip dat ik me aangemeld zou hebben. Ik heb dit in mijn gespecificeerde rekening gecontroleerd en heb toen geen date verbruikt. Dit klopt aan alle kanten niet. ondertussen wel meer als 100 euro in 3 maanden tijd factureren!!

mel1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2011 12:35

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door mel1972 »

hallo,

Ook ik kom er vandaag achter dat ik een hogere!!! telefoonrekening heb dan anders, gelijk ingelogd op hi rekening online, en blijk 42,00 euro excl. te betalen aan internetdiensten!!! Gelijk hi gebeld en moet maar nakijken op payinfo.nl wat er hier aanstaat!! Gelijk gedaan en ik blijk ook aan die vervelend jokerquiz te betalen!!! Heb me nooit aangemeld , weet ik heel zeker!!!

Maar kreeg wel af en toe een GRATIS berichtje van jokerquiz in mijn inbox!! Die ik niet opende omdat ik niet wist wat dat was!!

Dus hoe kan ik in godsnaam lid van een abonnement zijn geworden? snap er niks van, maar het kost me wel 42,00 euro!!!

Heb nu op payinfo.nl alles uitgezet en er een kopie van laten opslaan op mijn computer, dat als ze nog verder gaan klooien ik die jokerquiz alles kan overleggen!!

Kan ik in ieder geval bewijzen dat ik het uitgezet heb!! Maar wil nu ook het bewijs dat ik het zelf aangezet zou hebben!! Heb zelfs op jokerquiz de voorwaarden doorgelezen en opgeslagen, daar staat ook op dat als je niet meer lid wil zijn , je iets kan doorsturen, maar die link werkt niet eens!! Oplichters zijn het!!

Ga nu volgende week maar eens mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen, want hier wordt een vies spelletje gespeeld, als je denkt gratis apps te downloaden, waar iets achter geplaatst is!!

Vind dit echt te gek voor woorden!! en hoeveel mensen die hier niet op het forum komen zullen ook opgelicht zijn!!

W1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 05:11

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door W1985 »

Ik heb het zelfde probleem met jokerquiz, ik heb via een app op de reclame geklikt. Nu zegt vodafone dat ik al 30 euro buiten mijn tegoed zit.
uiteraard laat ik het hier niet mee zitten en ben eens gaan snuffelen in de wetgeving omtrent deze diensten.
Nu heb ik in de Gedragcode betaalde Mobiel Internet Diensten onder Artikel 15 Meervoudige Mobiel Internet Transacties gevonden dat je een op je telefoon een scherm MOET krijgen welke precies zegt dat het om een abonnement gaat, wat de kosten hiervan zijn en over welke periode het gaat. Hier MOET je vervolgens op een link klikken welke expliciet aangeeft dat je hier mee akkoord gaat.
Dit is echter niet het geval bij Jokerquiz en dus een misleidend abonnement.
Ik ga zelf morgen bellen met deze gasten om ze dit voor te leggen.

Kijk zelf ook even om http://www.smsgedragscode.nl/downloads/ ... ensten.pdf

W1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 05:11

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door W1985 »

Het heeft even geduurd, maar dan ben ik door Vodafone in het gelijk gesteld en mijn gemaakte kosten worden terug geboekt.

Via de site van Jokerquiz wordt er namelijk wel gevraagd om akkoord te geven voor een betaling van 10 euro per week, maar ook Jokerquiz kon niet aantonen dat deze vraag wel werd gesteld in een applicatie reklame voor een smartphone.

Vodafone gaat ook verder onderzoeken in hoeverre hun naam wordt misbruikt door deze dienst. Ik zeg Goed bezig Vodafone!

robinbies
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:05

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door robinbies »

Hallo,
Ik kom er net achter dat ik al vanaf november word opgelicht door jokerquiz.
Het begon met 16 euro daarna 33 euro en daarna 36 euro tot nu. En nu totaal opgelicht voor € 155,-
Mijn provider is vodafone en heb via de site een vraag gesteld en daar kwam ik op de site: www.smsdienstenfilter.nl daar heb ik een filter gezet op de betaalde sms service. Kan iemand mij raad geven over wat ik nu nog moet doen? Kan ik bijvoorbeeld vodafone aansprakelijk stellen voor deze service want ik kan me niet herinneren dat ik me voor deze sms-service aangemeld heb. Ik las ook in dit forum dat vodafone zou samenwerken met jokerquiz.

Gr Robin.

edonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2012 21:15

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door edonk »

Ik kwam er ook vandaag achter dat ik voor 160 EURO ben opgelicht door JokerQuiz. Dito verhaal: iedere keer een gratis SMS (misleidend 1: het is namelijk 40EURO per maand!) met als tekst "JokerQuiz gaat voor de abonnementsverlenging" (misleidend 2: 'gaat voor' staat hier voor 'ik stem in met' en dat is iets totaal anders). JokerQuiz schendt daarnaast alle drie de criteria onder h) in de hierboven al genoemde gedragscode:
h) de partijen bij deze Gedragscode zeker willen stellen dat Eindgebruikers niet behoeven te betalen:
- voor Diensten die zij niet (volledig) geleverd hebben gekregen;
- voor Diensten die niet voldoen aan gerechtvaardigde verwachtingen, dan wel;
- voor Diensten waarvan de voorwaarden vooraf onvoldoende duidelijk zijn gemaakt.
Ik heb nooit iets geleverd gekregen van JokerQuiz dan gratis SMS berichten, als iets niet wordt geleverd voldoet het uiteraard ook niet aan de verwachting, en dit forum toont toch overduidelijk aan dat de voorwaarden niet vooraf duidelijk waren.

JokerQuiz.nl is eigendom van planet49.com, een in Duitsland gevestigde goksite exploitant. Dit is gewoon pure oplichting en ik wil mijn geld terug. Nieteens zozeer om het geld, maar om het principe. En ik vind daarnaast dat payinfo.nl zich niet mag verschuilen achter het feit dat ze slechts 'doorgeefluik' zijn. In normale wereld heet dit heling, en is payinfo medeplichtig, zeker omdat de partijen 'gezamenlijk' de naleving van de gedragscode moeten waarborgen.

Ik hoop dat Radar hier iets aan gaat doen.

Emile

dlcn
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:19

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door dlcn »

Ik heb hetzelfde probleem met JokerQuiz. Ik heb mij nergens voor aangemeld, niet per sms of online.

Ik ontvang dus al vanaf 30 nov. 2011 één smsje per week van ze, waarin ze aangeven:
Gratis bericht: http://www.jokerquiz.nl gaat voor de abonnementsverlenging. Kom terug en speel elke week op je mobiel voor super prijzen! Info? http://www.payinfo.nl
Aangezien ik zeker wist mij nooit ergens voor te hebben aangemeld en de insteek van dit sms, ben ik er altijd vanuit gegaan dat ze *hopen* dat ik zou reageren, waarbij er een abonnement in zou gaan.

Nu op 2-4-2012 krijg ik opeens een bericht van 3010 met het volgende:
Grats bericht: je gebruikt abo-dienst JokerQuiz. De kosten tot nu toe bedragen E40,00. Ga naar http://www.jokerquiz.nl/. Info: http://www.payinfo.nl
Bij dit bericht schrok ik pas, ook al waren mijn abonnementskosten hoger in de afgelopen maanden, aangezien ik nooit een gespecificeerde rekening heb opgevraagd dacht ik altijd dat ik veel gebeld had. Stom van mij natuurlijk, maar dit is gewoon pure oplichterij.

Ik met Hi gebeld en zij gaven aan dat het om een internetdienst ging en dat ik mij kon uitschrijven op: payinfo.nl. Daarnaast gaven ze nog de volgende sites aan:

http://www.smsdienstenfilter.nl/
http://www.smsgedragscode.nl/

Ik heb mij direct afgemeld voor dit abonnement, en vervolgens na wat onderzoek (en deze forumpost) teruggebeld voor om te kijken of hier wat aan viel te doen. Zij gaven echter aan: omdat het hier op een internetdienst gaat en niet een sms-dienst, kunnen zij hier niks aan doen. Aangezien de regels voor internetdiensten er niet/nauwelijks zijn.

Zelfs toen ik aangaf dat Vodafone hier wel een zaak van ging maken zoals gelezen in dit artikel gaven ze alsnog aan dat zij in ieder geval niets konden doen.

Ik weet nog niet welke stappen ik verder ga/kan ondernemen, maar ik laat het hier niet bij zitten. Hopelijk pakt Radar dit ook op.

D71
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2012 14:05

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door D71 »

Veel herkenning in het bericht van dlcn, had ik geschreven kunnen hebben, met het verschil dat ik een Vodafone-abonnement heb en de berichten sinds 21 januari 2012 ontvang.

Ik heb me bij mijn weten niet aangemeld voor de JokerQuiz. De smsjes die ik eens per week kreeg heb ik aangezien voor spam (oh, ook al spam per sms?) en gedelete. Het bericht van vandaag van 3013 dat ik een gratis (gratis???) abo-dienst JokerQuiz gebruik deed me schrikken. Nu snap ik dus ook mijn hoger uitgevallen belkosten van de afgelopen twee maanden. Het gevoel dat ik echt niet teveel had gebeld klopt dus gelukkig wel.

Het lezen van de voorwaarden van de betrokken 'bedrijven' leert me dat een abonnement afsluiten kennelijk zo gepiept is en dat ze claimen dat je overal toestemming voor hebt gegeven. Ik heb de boel wel direct stop gezet (zie eerder genoemde sites bij dit onderwerp), maar hoe ik het geld terug kan krijgen is me nog niet duidelijk. Dat wil ik nog uitzoeken, dus wie bruikbare tips heeft: geef ze door!

Het lijkt me onzinnig om alle argumenten van de afgelopen posts te herhalen, het komt neer op oplichterij of anders op z'n minst handel drijven tussen de mazen van de wet en voorbij alle fatsoensnormen. Ik hoop dat Radar en ook Vodafone en de andere betrokken providers er tegenin gaan en er wat aan kunnen doen.

edonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2012 21:15

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door edonk »

Het lijkt me erg veel dubbel werk wanneer iedereen hier individueel achteraan gaat, en bovendien maakt een individuele klacht minder indruk dan een collective klacht.

Maar is er voor zo'n collectieve klacht nou niet precies een programma als Radar? Is er een forum moderator of is dit gewoon een open forum en moeten we het misschien eens voorleggen via 'Radar helpt' of zo?

D71
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2012 14:05

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door D71 »

Ik heb gisteren via het contactformulier aangegeven dat deze discussie loopt en dat meerdere mensen graag zien dat Radar er aandacht aan besteed. Ik geloof ook dat je in je eentje weinig invloed kunt uitoefenen en dat het bundelen van krachten (klachten in dit geval) meer effect zal hebben. En dat invloed van Radar groter is dan van een individuele persoon. Heb nog geen antwoord gehad, hoop dat wel te krijgen.

Daisy78
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2012 19:23

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door Daisy78 »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al uitvoerig mailcontact met hun gehad over dit probleem maar zij blijven volhouden dat je duidelijk toestemming geeft voor een betaald abonnement. Dat is zeker niet het geval!! Ik geef nooit accordering voor zoiets en ben altijd heel voorzichtig. Heeft iemand dit ook met een KPN abonnement gehad? Wat een oplichters daar!!

Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door Vempie »

Ook ik ben Dupe geworden van jokerquiz oplichtings praktijken. Het is niet veel maar iedere cent is te veel aan deze oplichting.

Ik snap niet dat dit wettelijk is toegestaan.

Ik kreeg in maart op m'n rekening 2x€5. Content diensten.
Bleek jokerquiz te zijn.

Nog nooit op deze site geweest!! Afijn ik zou hebben meegedaan aan een quiz voor een iPad.

Nee nooit gedaan. Ik zou afgemeld zijn op een datum dat mijn mobile nummer bij Vodafone al was beëindigd!!!

Onmogelijk dus. Ellenlange emails heb ik verstuurd maar steeds zelfde antwoord.

Omdat ik de site nog nooit gezien had, ben ik met m'n nieuwe nummer van Tele2 op jokerquiz.nl geweest. Staat er n tap voor akkoord. Kleine lettertjes die je zeggen dat je je aanmeld voor en quiz
À €5 per keer/sms.

Omdat je verwacht een pop up of een bevestiging te krijgen had ik met m'n nieuwe nummer op akkoord Gedrukt. Kreeg meteen een GRATIS sms dat de dienst geactiveerd was. Afmelden via de site paymob ging niet. Dus maar emaillen dan. Binnen 5 minuten dus n email gestuurd. Krijg ik een antwoord ik zou meteen afgemeld zijn.

Krijg ik m'n telefoonrekening. En jah hoor toch €5 content diensten!! Ik gemaild, bij de eerste x van "aanmelding" zou ik met de quiz mee hebben gespeeld. De 2de x was ik binnen 5 miniten afgemeld. Geen "quiz" of sms. En wat wordt er nu gezegd?? Bij aanmelding kost het u al €5

Pure oplichting dus. Ik ga aangifte doen. Ik ben opgelicht. Dit soort praktijken moeten stoppen!!

zjdbt93
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2012 18:58

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door zjdbt93 »

wat is de sms nummer van jokequiz

deenja
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2008 23:04

Re: Jackquiz / Targetpay

Ongelezen bericht door deenja »

Specifieke voorwaarden voor het spel Jokerquiz

1. Deze Specifieke voorwaarden zijn van toepassing op de dienst Jokerquiz.nl welke geleverd wordt door Optimus Mobile GmbH, Oberliederbacher Weg 25, 65843 Sulzbach/Ts. Duitsland.

2. Na aanmelding en betaling van de wekelijkse abonnementskosten heeft u tot wederopzegging onbeperkt toegang tot de quiz. De kosten bedragen € 10,00 per week en worden wekelijks via de telefoonrekening van uw provider in rekening gebracht.

3. Het vermelde tarief is inclusief de van toepassing zijnde BTW. Het tarief is exclusief de kosten voor gebruik van mobiel internet. Alle betalingen voldoen aan de Gedragscode voor betaalde mobile cq. internetdiensten.

4. Indien u zich wenst af te melden voor deze dienst dan dient u naar http://www.mijnmobielebetalingen.mobi te gaan.

5. De minimale leeftijd om gebruik te mogen maken van deze dienst is 18 jaar.

6. Deze specifieke voorwaarden (inclusief de algemene voorwaarden) kunnen te allen tijde door Optimus Mobile GmbH aangepast of gewijzigd worden. Wij adviseren daarom de actievoorwaarden en algemene voorwaarden regelmatig te bekijken

7. Optimus Mobile GmbH en zijn partners behouden zich het recht voor om naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving de specifieke voorwaarden te wijzigen dan wel de actie te beëindigen of te onderbreken als gevolg van situaties, waarin sprake is van fouten in de soft- en/of hardware en overige technische en/of juridische redenen. De inhoud van de specifieke voorwaarden en algemene voorwaarden is onder voorbehoud van schrijffouten en interpretatie.

8. Optimus Mobile GmbH, is gevestigd in Sulzbach Duitsland. Alle correspondentie aangaande de diensten kunt u sturen naar Optimus Mobile GmbH, Oberliederbacher Weg 25, 65843 Sulzbach/Ts. Duitsland. e-mailadres [email protected]

Gesloten