LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
john8472
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2011 08:09

Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Ongelezen bericht door john8472 »

Ik heb bij Youfone het Eindeloos abbonnement genomen met snel internet. Tot mijn grote verbazing wordt er op de factuur opeens nog BTW berekend over het bedrag dat op de site vermeld wordt. Maar op de site is niks te vinden dat de prijzen exclusief btw zijn.

Als de site op consumenten gericht is, dan moet een bedrijf toch altijd duidelijk aangegeven dat de prijzen exclusief btw zijn?

stofzuigertje

Re: Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb even de PDF met goedkoopste genomen en daar stond incl. BTW.

Download de tarieven als bewijs en print ze eens uit.
Ik heb ze dus niet allen doorgenomen maar daarmee heb je wel een bewijs dat
als ze zich niet aan de afspraak houden je deze extra kosten niet hoeft te betalen.

Ik vermoed dat op uw rekening lagere bedragen zonder staan en de BTW apart onder dus vergelijk of ze de berekening Incl of Ex BTW hebben gedaan.

Ik krijg ook lagere tarieven als afgesproken en dan de BTW onderaan...

john8472
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2011 08:09

Re: Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Ongelezen bericht door john8472 »

Bedankt voor de reacties, mijn eerste factuur is erg onduidelijk omdat er geen details in staan en er 2 termijnen gecombineerd zijn. Wellicht dat de prijs dus toch wel juist is, in de algemene voorwaarden staat dat er wel btw berekend wordt dus daar was ik door in de war.
Ik denk dat ik pas volgende maand kan zien of het echt incl of excl btw is. Zou graag zien dat ze de eerste factuur wat helderer opstellen.

stofzuigertje

Re: Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor de zakelijke klanten moeten ze de rekening met lagere BTW vrije prijs maken.
Dus vaste kosten en gebelde minuten.
Onderaan de BTW want de belastingdienst stelde eisen aan de rekening.

Ook mijn Int + tel. is zo.
Dus lagere maand bedrag en bel kosten en onderaan de BTW.
Omgerekend klopt het wel maar mijn provider weet niet of in het privé of zakelijk gebruik, steeds meer thuiswerkers moeten dus dit declareren en zo leuk maakte dus onze Belastingdienst Uw onduidelijke rekening!

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Ongelezen bericht door Yme »

Je kan het toch ook zelf narekenen. via google vind je zo een handig hulpmiddel om btw uit rekenen

Misschien heb wat aan de uitleg die op de site van youfone staat: http://www.youfone.nl/bestanden/factuuruitleg.pdf . Btw komt er pas bij na het subtotaal.

john8472
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2011 08:09

Re: Prijzen op Youfone.nl exclusief BTW?

Ongelezen bericht door john8472 »

Ik zie nu dat ze online een uitgebreide factuur bieden. In de mail had ik alleen de eerste pagina ontvangen. De 2e pagina verklaart alles en nu is ook meteen duidelijk dat de prijs dus wel klopte.... Topic mag dus als gesloten beschouwd worden :)

Gesloten