LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door ronteltap »

Beste Hi,

Helaas ben ik weer teleurgesteld in de organisatie HI.


In de nacht van donderdag 17-11 naar 18-11 heb ik een abonnement verlenging overeengekomen via uw website.

Op de website stonden 2 punten waar ik nu zeer in teleurgesteld ben.

1- 2 dagen levertijd. Product kan ook in het weekend geleverd worden. Blijkbaar is de levertijd geen 2 dagen zoals er verkocht wordt.
2- Voorraad rond 0:30 op 92 stuks. Volgens de medewerkers is dat geen voorraad.

Afgelopen zaterdag vernam ik via die handige tool in de bevestigingsmail dat de status nog steeds op de 18de stond. Vreemd dacht ik, en gezien mijn vorige teleurstelling in Hi ben ik gelijk maar tot actie overgegaan.

Zaterdag 19-11 heb ik een medewerkster van HI gesproken die met de volgende antwoorden kwam op de genoemde punten.

1- Dat de status van mijn order ongewijzigd bleef vond zei ook vreemd. Helaas was de afdeling niet te bereiken. Wel kon ze mij verzekeren dat het er druk was i.v.m. de levering van de nieuwe Lumia 800. Op de opmerking dat ik hier geen genoegen mee nam kreeg ik het antwoordt dat ik hier een klacht kon en mocht over in dienen. Ik ga hier Radar voor gebruiken.
2- Volgens uw medewerker is het zo dat het genoemde aantal voorraad op uw website geen echte voorraad is. De mensen die voor de lancering een Lumia 800 hadden besteld hadden voorrang. Nu lijkt het mij zo dat wanneer er bestellingen worden gedaan bij jullie dat een calculatie plaats vind. Hetgeen wat uiteindelijk overblijft na de vooraf bestelde hoeveelheid is voorraad. Als ik dus bestel en de teller staat op 92 en na mijn bestelling op 91…. Dan zou ik toch recht hebben op die Lumia 800?


Wij nemen geen genoegen met een excuus.
Laatst gewijzigd door ronteltap op 21 nov 2011 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door GodsSon »

Maar waarmee wel?

Als de bestelling de 18e gedaan is, dan is twee dagen later toch echt maandag/dinsdag. Je kan zondag niet meerekenen, de eerste dag is dan de zaterdag (twijfelachtig om mee te tellen, maar toch).

Je weet heel goed wat je niet wil, je bent continu teleurgesteld, maar wat verwacht je nu exact, dat is niet geheel duidelijk.

ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door ronteltap »

Godsson,

Lees hun website, en dan vooral hun actie voorwaarden even.

En wat ik wil is gewoon service, en wat natuurlijk is gekomen.

Lezen...

Groet,
Eric

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door Yme »

Zeggen dat je geen excuus maar wel service wil is heel vaag. Wat wil jij nou van Hi en wat is volgens jou service? een maand gratis bellen? :?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door Hatertje »

Yme schreef:Zeggen dat je geen excuus maar wel service wil is heel vaag. Wat wil jij nou van Hi en wat is volgens jou service? een maand gratis bellen? :?
Hij of zij wil graag dat toestel snel hebben. Want het is namelijk een ramp om even te wachten :roll: .

Maar even serieus. Bij dit soort bestellingen werkt het vaak FIFO (First in, First out). Als mensen voor jou een bestelling hebben gedaan, dan zijn die eerder aan de beurt dan jij. En aan zo'n tellertje op de website kan je geen rechten ontlenen dus het feit dat het cijfertje versprong na je order maakt niet zoveel uit.

Als je snel een toestel wil dan moet je je abonnement bestellen/verlengen in een winkel. Volgens mij kan je orders net zo lang annuleren totdat het toestel wordt uitgeleverd. Dus annuleer je order en je waardevolle Nokia'tje in een winkel.

ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door ronteltap »

Beste yme en Hatertje,

Service zou in ieder geval moeten betekenen dat er contact met je wordt opgenomen.

Helaas een dag verder en nog geen stap verder. Zaterdag gebeld en het probleem gemeld, vanochtend nog eens gemaild en vanavond nogmaals.

Om 19:56 was de voorraad 65.

Het gaat erom wat je verkoopt, dat moet je dan ook nakomen. Natuurlijk kun je ook naar een winkel gaan maar waarom investeren zulke bedrijven dan zoveel in webbased erp-systemen.

Voorbeeld, op werkdagen voor 17:00 besteld is morgen in huis (ook in het weekend). In mijn geval is dat dus een levering op zaterdag.

Het feit blijft dat mijn orderstatus op 18-11 blijft staan. Ergens gaat het dus weer fout. Dat ''weer fout'' slaat op 2 jaar geleden.

Dat ik dus teleurgesteld ben in Hi is wel ergens op gebaseerd.

2 jaar geleden:
Beste,

Service van Hi wel erg beroerd,

Een paar maand geleden kreeg ik een smsje dat mijn abonnement verlengd kon worden.
Dus ik naar Hi gebeld en ik kreeg daar te horen dat ik inderdaad kon verlengen en dat daar een bijpassende nieuwe telefoon bij zou horen.
Mijn abonement kon van een oud abonement naar een totaal niewe en goedkopere HI 45 met eindeloos online.
Vervolgens kreeg ik te het advies om niet te gaan voor de N97mini maar voor een N900.
Alleen deze zou pas over een paar weken uitgeleverd worden. Het abonnement zou wel in gaan maar ter zijner tijd zou ik een melding krijgen dat de telefoon zou komen.

Na een paar weken een mail, telefoon kwam later.
Ik weer gebeld en de nogal onaardige meedewerker melden even dat hij het ook allemaal niet meer wist en dat ik maar een andere telefoon moest kiezen of geduld moest hebben. Ik heb hem uitgelegd dat ik dit onacceptabel vond, zijn antwoordt was of ik nog andere vragen had?

Een paar weken geleden heb ik een rekening gehad van Hi(zaterdag), 340 euro? Ja, onberperkt internet maar dat op het oude torenhoge tarief.
Ik gelijk gebeld en nee deze medewerker gaf gelijk toe dat er fouten waren gemaakt. Het zou direct rechtgetrokken worden. Volgens hem had ik twee abonnementen op 1 telefoon?
Op de zelfde middag wordt ik gebeld door een bedrijf dat namens Hi werkt dat ik een keus moest maken.
De N900 zou niet meer geleverd worden, een x6 moest het worden of iets anders.
Toen ik vroeg waarom ik de N900 niet meer zou krijgen kreeg ik het antwoordt: geen idee wij bellen alleen namens de HI. Inhoudelijk weten wij ook niks.
Ik heb ze medegedeeld dat ik dit niet zou accepteren en dat ik later hierover terug gebeld wilde worden. Dit was okay, tot op heden niks van hun meer gehoord.

Dinsdag erna zelf maar gebeld wat de bedoeling nu was:1: ik had zelf het abonnement terug gezet, 2: Ik wilde de N900 niet meer. 3: De medewerker die ik had gebeld van zaterdag bestond helemaal niet. 4: De N900 wilde HI niet meer leveren omdat er software problemen waren. Ook deze mai gaat naar Nokia. Denk dat ze ook wel willen weten hoe hun producten worden verkocht.
Het enigste wat ik kon doen was een klacht indienen om afsluiting te voorkomen.
Hier mochten ze 20 werkdagen voor nemen.
Toch ook deze medewerker vond dat het er allemaal vreemd en niet correct uit zag maar kon ook niks zelf doen. Blijkbaar niemand bij HI.

08-03-2010 een sms, uw nieuwe telefoon wordt geleverd? Wat bleek de nieuwe N900. Zouden ze dat het probleem netjes opgelost hebben denk je dan. Nee wat blijkt in de papieren netjes vermeld dat het abonnement inging op 8-03-2010? Zeer eigenaardig wanneer dit helemaal niet zo afgesproken is.
Hoe kun je nou iets krijgen waaar je volgens HI helemaal geen recht op hebt?
Maar wel de torenhoge internet kosten in rekening brengen.

15-03-2010 definitief smsje voorkom afsluiting betaal de 340 euro.
Vandaag 16-03-2010 wederom gebeld, ik kreeg te horen nu komt het:
Ja uw klacht is over de 20 dagen heen maar ze hebben een achterstand bij de klachten afhandeling.
Na 20 minuten op mijn kosten bellen kreeg ik het antwoordt, u moet eerst overmaken en als uw klacht gegrond blijkt krijgt u het terug gestort.

Vanaf het begin zit ik bij HI, altijd alle rekeningen op tijd automatisch betaald en nu dit. Hoe kun je met klanten omgaan. Tevens knap dat een bedrij dit allemaal kan.

Ik heb ze medegedeeld dat alle kosten die voortvloeien uit deze geautomatiseerde rotzooi van hun op HI zal verhaald worden.

Mochten mensen naar aanleiding van dit verhaal vragen opmerkingen hebben of een soort gelijk verhaal misschien is het een idee om deze te bundelen en een gerechtelijk verzoek in te dienen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door olaf79 »

ronteltap schreef:Beste yme en Hatertje,

Service zou in ieder geval moeten betekenen dat er contact met je wordt opgenomen.

Helaas een dag verder en nog geen stap verder. Zaterdag gebeld en het probleem gemeld, vanochtend nog eens gemaild en vanavond nogmaals.

Om 19:56 was de voorraad 65.

Het gaat erom wat je verkoopt, dat moet je dan ook nakomen. Natuurlijk kun je ook naar een winkel gaan maar waarom investeren zulke bedrijven dan zoveel in webbased erp-systemen.

Voorbeeld, op werkdagen voor 17:00 besteld is morgen in huis (ook in het weekend). In mijn geval is dat dus een levering op zaterdag.

Het feit blijft dat mijn orderstatus op 18-11 blijft staan. Ergens gaat het dus weer fout. Dat ''weer fout'' slaat op 2 jaar geleden.

Dat ik dus teleurgesteld ben in Hi is wel ergens op gebaseerd.
Tsjonge 18e besteld en nu (3 dagen later) nog niet binnen. Wat een ramp zeg. Cancel gewoon je bestelling en ga naar de winkel. Zul je erachter komen dat die dingen daar ook niet leverbaar zijn.

Zoveel slechte ervaringen met HI en dan toch weer bestellen. Waarom?

ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door ronteltap »

Hallo Olaf,

je krijgt van Hi een mail dat je mag verlengen, daarbij krijg je gelijk dan een aanbieding aangeboden.

Overstappen heeft als gevolg extra kosten. Oversluitkosten.

3 dagen wachten zou prima zijn wanneer dit ook als zo danig verkocht zou worden. Waarom zet je voorraad op je website als deze er niet zou zijn.

Gr,
E.

ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door ronteltap »

Hallo,

Gisteren maar weer eens contact opgenomen met HI.

Helaas, wederom weer geen teken van leven bij de firma Hi. Langzamerhand begin ik mij toch wel een beetje zorgen te maken. Het bedrijf is toch nog operationeel actief?

Gr,
Eric

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door olaf79 »

ronteltap schreef:Hallo Olaf,

je krijgt van Hi een mail dat je mag verlengen, daarbij krijg je gelijk dan een aanbieding aangeboden.

Overstappen heeft als gevolg extra kosten. Oversluitkosten.

3 dagen wachten zou prima zijn wanneer dit ook als zo danig verkocht zou worden. Waarom zet je voorraad op je website als deze er niet zou zijn.

Gr,
E.
Tsja zo'n voorraad indicator is een, wat het al zegt, een indicator. Die dingen zijn gewoon schaars en moeilijk verkrijgbaar.

Hi moet beter communiceren, maar aan de andere kant, in dit geval is een beetje geduld oefenen ook een kunst.

ronteltap
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57

Re: Misleiding, of gewoon onkunde van HI?

Ongelezen bericht door ronteltap »

Hallo Olaf,

Tja, geduld.

Inmiddels diversen malen gebeld en gemaild. Nog geen enkele teken op leven.

Tevens ook geen communicatie van hun kant.

Hi/fail.

Op bovenstaande vraag zijn beiden antwoorden dus mogelijk.

Misleiding en onkunde, alleen niet gewoon... Maar behoorlijk ongewoon.

Gesloten