LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JohnnydeB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2011 20:14

Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door JohnnydeB »

Vandaag kreeg ik een brief dat ik de laatste 6 maanden gemiddeld meer verbruikt heb dan de normale smartphone gebruiker. Ja dat is wel waar ik heb fair use onbeperkt internet. Maar dat vullen ze zelf ook in wat dat inhoud.

Nu gaan ze mij van een i150 naar een relax sim only 220 + sms verdubbelaar + internet plus overzetten wat 2.35€ duurder is. Kunnen ze dit zomaar doen? Ik wil dit niet en ik ben er niet blij mee.

lipjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:10

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door lipjes »

Nee, dat kan niet. Jij hebt toch getekend voor een contract en dat contract blijft geldig tot afloop en zelfs daarna zolang jij geen ander contract ondertekend etc.

Tenzij er iets specifieks in je contract staat vermeld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja dat is wel waar ik heb fair use onbeperkt internet
Ja dat is wel waar dat u meer gebruikt hebt dan de gemiddelde smartphone gebruiker ? Als dat al 6 maanden is kan ik me wel voorstellen dat de provider daar iets over gaat zeggen. FUP is trouwens iets anders dan "onbeperkt" .

JohnnydeB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2011 20:14

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door JohnnydeB »

Moet toch eerst een waarschuwing krijgen als dat zo is. Ze willen gewoon van de grootverbruikers af.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door JDII »

220+ pffff
grootverbruiker...

Er is dus geld genoeg in nederland. En dan huilen dat er incassobureaus langs komen omdat de huur en het gas en licht niet betaald wordt...

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Starr »

Laat maar, ik lees niet goed.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JDII schreef:220+ pffff
grootverbruiker...

Er is dus geld genoeg in nederland. En dan huilen dat er incassobureaus langs komen omdat de huur en het gas en licht niet betaald wordt...
Als je niets kunt toevoegen aan dit topic hoef je niet te reageren hoor. Het vervuilt het forum nogal....

Raap
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2011 23:48

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Raap »

Hoi, ik kreeg op 23 november hetzelfde bericht van T-mobile. Plotseling willen ze mijn abonnementsvoorwaarden wijzigen. Mijn datalimiet was vrij en wordt nu beperkt tot 2GB. Ik vindt dit niet terecht omdat ik op deze laatste voorwaarden mijn telefoon niet heb aangeschaft. Bij de kleine lettertjes staat wel: Prijs)wijzigingen en zet-/drukfouten voorbehouden. Daar kunnen ze dus blijkbaar mee wegkomen?
Graag reactie of dit juridisch toelaatbaar is....

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door atesli »

Ze beperken je vanaf nu tot 2GB??
Zou in mijn handjes klappen, hoger dan 2GB is zeldzaam en bestaat nu zeker niet meer voor redelijke prijs!
Je moet echt blij zijn!

Als je meer dan 2GB slurpt dan ben ik benieuwd wat jij doet om zoveel GB weg te branden.


Ik gebruik over t-mobile netwerk 10% van mijn 2GB en via wifi 90% van 2 GB

Je denkt toch niet dat je elders beter af bent?? 2 GB je moet juichen.

marijnvdm
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2011 12:37

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door marijnvdm »

Ik heb deze brief ook ontvangen. Ze willen dus mijn i-150 abonnement (onbeperkt internet) ZONDER mijn toestemming overzetten naar een Sim Only 220 abonnement. Hierdoor heb ik nu nog maar 2GB internet en volgens mijn nemen ook mijn belminuten en smsjes af.

Mag T-mobile dit zomaar doen zonder mijn toestemming?

Wat ook in de brief staat: Als je wilt, kun je je abonnement voor 28 december 2011 opzeggen zonder dat daar kosten aan zijn verbonden. Hierdoor biedt T-mobile je toch een keus, terwijl je eigelijk helemaar niet kan kiezen. Ik vraag me echt af of dit zomaar mag.

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord opgeven.

Mvg,
MarijnvdM

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door olaf79 »

marijnvdm schreef:Ik heb deze brief ook ontvangen. Ze willen dus mijn i-150 abonnement (onbeperkt internet) ZONDER mijn toestemming overzetten naar een Sim Only 220 abonnement. Hierdoor heb ik nu nog maar 2GB internet en volgens mijn nemen ook mijn belminuten en smsjes af.

Mag T-mobile dit zomaar doen zonder mijn toestemming?

Wat ook in de brief staat: Als je wilt, kun je je abonnement voor 28 december 2011 opzeggen zonder dat daar kosten aan zijn verbonden. Hierdoor biedt T-mobile je toch een keus, terwijl je eigelijk helemaar niet kan kiezen. Ik vraag me echt af of dit zomaar mag.

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord opgeven.

Mvg,
MarijnvdM
Dat hangt ervan af hoe het zit met je vaste contractsperiode. Gedurende 1 of 2 jaar staan dan de prijzen en voorwaarden vast. Aan de FUP zit denk ik wel een voorwaarde verbonden dat men mag ingrijpen als het gebruik te hoog wordt. Maar ik denk eerder dat dat een geldbedrag (per mb overschijding) of een snelheidslimiet is. Een ander abbo kan niet zomaar.

roy0502
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2011 09:49

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door roy0502 »

Nou hoe komen die mensen toch aan hoogverbruik wel is van tethering gehoord mobiel gebruiken als modem voor laptop en computer. Hierdoor storen sommigen zo op het netwerk dat wij als gewone consumenten een steeds tragere internet verbinding hebben.

Dus het word is tijd dat die mensen aangepakt worden en ik neem aan dat deze mensen ook het contract mogen ontbinden. Nou in de algemene voorwaarden staat dat tmobile zonder tussen komst van rechter het contract mag ontbinden als het gaat om technische of bedrijfseconomische omstandigheden daartoe noodzaken. Dus bij deze zie ik geen aanleiding waarom tmobile dit niet zou mogen. Zo kunnen wij ook sneller internet krijgen als consument.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Grondslag »

roy0502 schreef:Nou hoe komen die mensen toch aan hoogverbruik wel is van tethering gehoord mobiel gebruiken als modem voor laptop en computer. Hierdoor storen sommigen zo op het netwerk dat wij als gewone consumenten een steeds tragere internet verbinding hebben.

Dus het word is tijd dat die mensen aangepakt worden en ik neem aan dat deze mensen ook het contract mogen ontbinden. Nou in de algemene voorwaarden staat dat tmobile zonder tussen komst van rechter het contract mag ontbinden als het gaat om technische of bedrijfseconomische omstandigheden daartoe noodzaken. Dus bij deze zie ik geen aanleiding waarom tmobile dit niet zou mogen. Zo kunnen wij ook sneller internet krijgen als consument.
Dit is je reinste onzin. Tethering is de normaalste zaak van de wereld. Je betaalt voor een Internetverbinding. Wat je er mee doet is niet aan de operator.

JohnnydeB
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2011 20:14

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door JohnnydeB »

Ik Tether niet met mijn iPhone 4s want dat gaat niet. Ik heb de laatste tijd nogal veel radio en uitzending gemist gebruikt. Spotify is ook zoiets.

Sneller internet op je mobiel is de grootste onzin met 2mbit per sec heb je ruim voldoende als gewoon gebruiker. Tmobile is een bedrijf en wil gewoon meer geld hebben.

Dat ze meer wifi hotspots neerzetten.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

hoi hoi ,

Ik heb ook zo'n geweldige brief ontvangen en ben echt boos .
Even buiten het feit of dit wel of niet mag vind ik het zeer onbeschoft .
Op mijn t mobile factuur zie ik niks terug over hoeveel data ik gebruik.
Ik heb dit abbo al sinds 2009 en ik doe niks raar , geen you tube geen laptop of andere apparatuur er op , alleen de gebruikelijk apps zoals hyves facebook en natuurlijk sinds een week wordfeud :D .
En ik whats app :D .
Ik snap het fair use polici maar mij is een I 300 aangesmeerd met onbeperkt internet wat nu niet zo blijkt te zijn.Omdat T mobile het netwerk niet waar kunnen maken wat ze aanbieden vind ik.
Wat ik nog slechter vind dat je even op een vrijdag deze brief ontvangt en je zo al in de nieuwe maand zit voor je antwoord op je klacht krijgt van hun.
Want een telefonische klachtendesk is er niet.
Er is nooit een waarschuwing geweest of een vraag of ik contact op wilde nemen om te kijken of ik iets aan dat verbruik kan doen.
Het stuit mij tegen de borst dat ik als trouwe klant die altijd keurig betaald en niks kwaads in de zin heeft nu als oud vuil behandeld word want zo voelt het en nu maar even zo maar over gezet word naar een abonnement ten na delen van mij . Of ik kan ********.
Ook vind ik het slecht dat ze dan dit soort abonnementen niet gewoon op heffen voor iedereen.Pure discriminatie vind ik !!!

Ben dan ook voor eerst erg boos op mijn tele aanbieder en ga hier zeker tegen in.

Groetjes carin

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

moordwijffie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:34

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door moordwijffie »

zelfs skype gebruik ik niet , en download geen filmpjes niks , heb nu op mijn phoon gevonden en mijn instelling op 0 gezet en ga kijken hoe snel ik boven de 2 GB zou zijn .

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Beste mensen,

Ikzelf ben een advocaat in opleiding, en loop stage bij een advocatenkantoor. Dit probleem heb ik vandaag voorgelegd aan mijn "collega's". Ook heb ik boekwerken er op nageslagen, en informatie geraadpleegd van T-Mobile zelf. Ook een diepgaand gesprek met een medewerker van T-Mobile over dit onderwerp gehad.

De klanten die deze brief ontvangen hebben, hebben in het afgelopen half jaar maandelijks gemiddeld 3GB of meer data verbruikt. De voornaamste reden is:
- Gebruik als Modem
- on-line Streaming (on-line radio, YouTube, Spotify en dergelijke)
- Grote bestanden downloaden
Bij het bovenstaande moet u niet meerekenen als u met WiFi verbonden bent.

Gezien T-Mobile Nederland geen Fair Use Policy (FUP) heeft, kan T-Mobile hier niet op terug vallen. Er is dus 'onbeperkt' internet, gezien T-Mobile ook niks vermeld heeft in de Algemene Voorwaarden over dataverbruik.

Echter, in de Algemene Voorwaarden is wel een clausule opgenomen:
5.3 T-Mobile is gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst
van de rechter te ontbinden in geval:
a) de bij de Klant in rekening gebrachte kosten voor (Aanvullende) Diensten en/of Content van derden, waaronder
SMS diensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele)
diensten niet worden betaald;
b) de Klant niet voldoet aan één of meer verplichtingen uit de
Overeenkomst;
c) van beëindiging, intrekking of wijziging van de vergunningen, al dan niet van derden, op basis waarvan T-Mobile
haar (Aanvullende) Diensten aanbiedt;
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
e) de Klant bij of na het sluiten van de Overeenkomst
verkeerde of onvolledige i
Hierbij kan T-Mobile zich beroepen op punt 5.3d:
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
Door het hoge dataverbruik maakt T-Mobile hogere kosten. Deze kosten zijn in het nadeel van T-Mobile, gezien zij van de klanten geen extra inkomsten ontvangen. T-Mobile biedt u dus ook een alternatief voor uw huidige abonnement.

Echter, T-Mobile is u ook niet verplicht een nieuw abonnement voor te schotelen, en mag uw contract dus ontbinden. De manier van gang van zaken wat betreft het automatisch omzetten van het contract is discutabel, en kunt u juridisch gezien in gelijk gesteld worden. U heeft namelijk geen toestemming gegeven om uw contract te wijzigen.
Opzegging daarentegen is wél toegestaan, gezien punt 5.3d in de Algemene Voorwaarden.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: Tmobile wilt van grootverbruikers af.

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

moordwijffie schreef:zelfs skype gebruik ik niet , en download geen filmpjes niks , heb nu op mijn phoon gevonden en mijn instelling op 0 gezet en ga kijken hoe snel ik boven de 2 GB zou zijn .
Streaming, applicaties continu open laten die data verbruiken, gebruiken als modem... Zie ook bovenstaand bericht.

Gesloten