LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belcompany WEIGERT te leveren !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door Ravx »

Hallo Beste Forumleden,

Middels deze weg wil ik mijn verhaal over de slechte service van Belcompany kwijt. Op hun eigen website heeft vorige week vrijdag (2 december 2011) een aanbieding gestaan voor een Iphone 3GS (32GB) met een spotprijsje van 20 euro.

Dit lijkt natuurlijk te mooi om waar te zijn dus heb ik gebeld met Belcompany en kreeg een meisje aan de telefoon (naam heb ik ook, maar zal ik nu niet plaatsen). Het was een tijdelijke aanbieding om van het uitgaande model af te komen .. Ik kon deze aanbieding niet laten liggen natuurlijk en heb een bestelling gedaan, na betalen van de bestelling kreeg ik het factuur + bevestiging van de order (levering binnen 3-4 werkdagen).

Slechts een uur na het bestellen (en betalen) kreeg ik een melding dat de order geannuleerd is (zonder opgaaf van reden). Dit kan natuurlijk niet omdat ik recht heb op het product dat ik besteld heb.

Via de email heb ik bezwaar aangemaakt tegen deze annulering omdat ik het toestel graag wil hebben, en kreeg daar na het weekend (maandag 05 december) het volgende antwoord op:


Door het onverwacht grote aantal orders die klanten in korte tijd voor de iPhone 3GS voor €19,98 bij ons hebben geplaatst, is de vraag groter gebleken dan onze voorraad. Het betreft een uitlopend model welke bij onze reguliere inkoopkanalen niet meer te verkrijgen is.

Omdat in hun eigen voorwaarden het volgende artikel vermeld staat:

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Vervolgens heb ik het volgende antwoord gekregen:


Helaas kan ik niet tegemoet komen aan uw wens. Het betreft hier een menselijke fout waarbij men vergeten is ‘op=op’ te vermelden op onze website. Ik betreur dit uiteraard ten zeerste. In onze algemene voorwaarden artikel 4 lid 2 staat vermeld: Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. U had kunnen bedenken dat met een prijs van €19,98, overduidelijk te mooi om waar te zijn, er sprake moest zijn van een dergelijk aanbod. Ik blijf daarmee op mijn eerdere standpunt.

Omdat hier dus bewust feiten verdraait worden, eerst een aanbieding later een menselijke fout .. Heb ik besloten hier maar melding van te maken, ik wil het toestel dat ik gekocht heb ontvangen, of een gelijkwaardig toestel .. Belcompany weigert elke vorm van medewerking en heeft blijkbaar lak aan eigen voorwaarden.

Graag zie ik van de Belcompany een passende oplossing danwel een gelijkwaardig ander toestel, daar ik hier conform hun EIGEN voorwaarden recht op heb.

Hopelijk reageert de Belcompany nu wel en denken ze mee, in plaats van mij geluk te wensen met eventuele gerechtelijke procedure.

Ravx


[/i]

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door Ravx »

In dit geval is door de Belcompany bevestigd dat het een aanbieding betrof ;-) Dus dan zou de situatie al een beetje moeten veranderen ..

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door riddert »

Graag zie ik van de Belcompany een passende oplossing danwel een gelijkwaardig ander toestel, daar ik hier conform hun EIGEN voorwaarden recht op heb.
Ik hoop dat ze je een gelijkwaardig toestel qua prijs aanbieden.

Doela
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:11

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door Doela »

Mij is hetzelfde overkomen.

De manier van communicatie is niet echt klantvriendelijk.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door mich24 »

een losse iphone 3gs voor €19,98??

Denk eens helder na :lol:

bitterbal2
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:45

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door bitterbal2 »

Het is ronduit naief en tevens egoistisch om te verwachten dat een partij je een iPhone voor 20 euro gaat leveren.

Ten eerste had je zelf wel kunnen weten dat dit nooit kon en ten tweede benadeel je een partij enorm met dit soort dingen.

Er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid en die is in deze van jouw kant uit ver te zoeken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door witte angora »

Hee Ravx...

Psssst... 8)


Ik heb een hele partij Iphone 3GS (32GB) op de kop weten te tikken. Bedrijf moest er van af, ik meen van belcompagny of zo, dus goed spul

Spotprijsje. Ik doe ze weg voor 99 euro per stuk. Maar wees er snel bij, op=op


En ff voor de duidelijkheid: :lol: :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belcompany WEIGERT te leveren !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik begrijp dat je voordat je de bestelling plaatste dit van Bel Company hebt gehoord: "Het was een tijdelijke aanbieding om van het uitgaande model af te komen .."

Ik weet niet hoe je bij jullie op het werk met uitlopende producten omgaan, maar een kenmerk daarvan is dat het geen oneindige voorraad is en het dus niet onlogisch is dat ze op kunnen raken. En zeker gezien de 20 euro, is het eerder een partijtje prijsschieten dan een normale aankooptransactie.

Gesloten