LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

Na 2 jaar een abonnement te hebben gehad bij T-Mobile heb ik een riant beltegoed opgebouwd. Dit, omdat ik vlak na het afsluiten van mijn abo een telefoon via de zaak kreeg en ik dus weinig met eigen mobiel belde. Ik kreeg maandelijks beltegoed wat nu is opgelopen tot € 155,-- Ik ga er vanuit dat ik dat bedrag zelf bij elkaar heb gespaard, maar T-Mobile weigert daar een regeling voor te treffen. Ze willen nog geen eens nadenken hoe dit op te lossen, maar verwijzen gewoon naar de voorwaarden! Typisch de "klantvriendelijkheid" van T-Mobile. Viel mij eigenlijk al mee DAT ze reageerden..... Ik ga hier niet mee akkoord en ga dit aanvechten.
Dus, voor degenen in een soortgelijke situatie, let op! Voor nieuwe klanten T-Mobile: bezint eer ge begint.
@T-Mobile: Ik sta altijd open voor suggesties...

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Als ik het goed samenvat:
1. u heeft zelf een abbonement afgesloten bij T-mobile
2. u heeft hier geen gebruik van gemaakt, omdat u een telefoon van de zaak had, die u gebruikte i.p.v. uw 'privé-abbonement'.
Natuurlijk erg vervelend, maar T-mobile kan er weinig aan doen dat u een andere telefoon kreeg....

Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

Fleurtjuh666 schreef:Als ik het goed samenvat:
1. u heeft zelf een abbonement afgesloten bij T-mobile
2. u heeft hier geen gebruik van gemaakt, omdat u een telefoon van de zaak had, die u gebruikte i.p.v. uw 'privé-abbonement'.
Natuurlijk erg vervelend, maar T-mobile kan er weinig aan doen dat u een andere telefoon kreeg....
Natuurlijk kan T-Mobile hier niets aan doen. Maar wel aan het feit dat mijn beltegoed MIJN beltegoed is en ik daar compensatie voor vraag. Maar nee, botweg nee, nog geeneens kijken hoe we hier samen uit kunnen komen. Wil echt niet het onderste uit de pan, wil wel medewerking.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door mich24 »

Het is niet jou beltegoed, het is een recht om op te sparen,maar er staat nergens dat je dat uberhaupt terug krijgt.

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt proberen om aangifte te doen van verduistering (zusje van diefstal).
http://blog.iusmentis.com/2012/02/01/vi ... je-stelen/

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door mich24 »

wat een zinloze post hier boven.

Wat is hier nou diefstal aan. In antwoord op een andere post van mij heb je het over juridisch gebrabbel. dus deze post ik gekkigheid hierboven

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verduistering is het toeëigent van een goed dat aan een ander toebehoort. De Hoge Raad heeft vandaag aangegeven dat belminuten ook vallen onder de noemer goed. De belminuten zijn van TS want die heeft daarvoor betaald.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door Hatertje »

alfatrion schreef:Verduistering is het toeëigent van een goed dat aan een ander toebehoort. De Hoge Raad heeft vandaag aangegeven dat belminuten ook vallen onder de noemer goed. De belminuten zijn van TS want die heeft daarvoor betaald.
Heb je überhaupt wel enig idee waar die rechtzaak over ging? Dat ging over een gestolen simkaart door een medewerker van een bedrijf die daar heel veel kosten mee heeft gemaakt (Dus diefstal van een simkaart). Dat is absoluut niet vergelijkbaar met het vervallen van de minuten als je je abonnement beëindigd.

De belminuten koop je namelijk onder bepaalde voorwaarden. Een onderdeel van deze voorwaarden (waar je bij het tekenen van je contract akkoord mee bent gegaan) is dat de resterende minuten komen te vervallen als je je abonnement beëindigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door mich24 »

sommige mensen hier..

hele hele diepe zucht..

Dit soort mensen moet ik in de shop op een serieuze manier te woord staan he, zucht!!

@hatertje, je hebt helemaal gelijk!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door mich24 »

alfatrion schreef:Verduistering is het toeëigent van een goed dat aan een ander toebehoort. De Hoge Raad heeft vandaag aangegeven dat belminuten ook vallen onder de noemer goed. De belminuten zijn van TS want die heeft daarvoor betaald.
wat een gebrabbel..

LOI Opleiding Juridisch gedaan?

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hatertje schreef:Heb je überhaupt wel enig idee waar die rechtzaak over ging?
De centrale vraag in het arrest van de Hoge Raad was of belminuten en sms-berichten aangemerkt konden worden als een 'goed' in de zin van art. 310 Sr. Het hof beantwoorde deze vraag positief. Verduistering kent het zelfde begrip.
Hatertje schreef:Dat is absoluut niet vergelijkbaar met het vervallen van de minuten als je je abonnement beëindigd.
Geen enkele rechtzaak sluit naadloos aan op een andere. Arresten, zoals deze worden door jursten en rechter aangehaald om uitleg aan de werking van een wet te geven. Zo kan het gebeuren dat er bij de verkoop van een vaas verwezen wordt naar een arrest waarbij de verkoop van een huis centraal stond.

Nu duidelijk is dat virtuele goeden, belminuten en sms-berichten als goed gekwalificeerd is de politie verplicht om aangifte op te nemen. Immers, in Nederland is het niet de politie maar de rechter die uitmaakt of er een strafbaar feit is gepleegd.
Hatertje schreef:De belminuten koop je namelijk onder bepaalde voorwaarden. Een onderdeel van deze voorwaarden (waar je bij het tekenen van je contract akkoord mee bent gegaan) is dat de resterende minuten komen te vervallen als je je abonnement beëindigd.
Daar is nog wel het een en ander op af te dingen. In de eerste plaats mogen voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn. Voorwaarden zijn onredelijk bezwarend wanneer daarmee de balans tussen de rechten en plichten van partijen in significante wijze in het nadeel van de tegenpartij wordt afgewezen. Daarnaast bestaat er dwingende wetgeving met betrekking tot een koop.
mich24 schreef:Dit soort mensen moet ik in de shop op een serieuze manier te woord staan he, zucht!!
Uit twee onderzoek van de Consumentenbond en Consumenten Autoriteit blijkt dat verkopers vaak wel doen alsof ze het allemaal zo goed weten, maar dat ze in de praktijk vaak onredelijke eisen stellen, onjuiste informatie geven en oneerlijk handelen. Persoonlijk zou ik dus niet zo snel op een verkoper vertrouwen wanneer het over juridische zaken gaat. En al helemaal niet eentje wiens weerwoorden bestaan uit "wat een zinloze post", "pfff. spam" en "wat een gebrabbel".

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door Hatertje »

@TS

Volg lekker het advies van Alfatrion en ga aangifte doen! De politie zal waarschijnlijk de directeur van T-Mobile arresteren wegens verduistering van je belminuten en je krijgt ze allemaal terug!

Succes!

akke2103
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2012 23:53

Re: T-Mobile beltegoed weg na beëindiging abonn.

Ongelezen bericht door akke2103 »

Hallo, Ook ik heb een T-mobile abonn. met een beltegoed van 345,00.(dit nr gebruikt mijn man voor het internet). het contract loopt af over een paar maanden. Als ik een ander abonn. (lager)wil dan ben ik mijn tegoed kwijt. Ik heb ook een prepaidnr.van T-mobile die ik gebruik voor nood. I.v.m. family pakket bellen we gratis naar elkaar (samen met de kinderen)en wordt ook dit nr. niet veel gebruikt. 1 keer per 2/3 maanden waardeer ik hem 10 euro op. Dat komt extra op de faktuur. Nu heb ik T-mobile gevraagd of ik niet wat geld uit mijn tegoed op mijn prepaid gestort kon krijgen.Staat op de zelfde naam e.d. Maar dat kan niet. Ik ben het er niet mee eens , en heb daarom al eens contact opgenomen met de Consumentenbond.
Die zeggen dat het puur aan de goodwill van T-mobile ligt dat ze dat niet willen doen. Nu wil ik kijken of ik de nrs om kan laten zetten. iemand nog surgesties? of antwoord hoe ik het anders aan moet pakken. Ik krijg namelijk geen 2de contract van T-mobile, voor mijn prepaidnr. Terwijl ik nooit betaalproblemen heb gehad.

Gesloten