LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Op MijnHi bood Hi me een verlengingsactie aan, waarbij ik mijn abonnement 6 maanden tegen de bestaande voorwaarden kon verlengen in ruil voor 20% korting op de spraakabonnementsprijs. Bij de actievoorwaarden èn in de bevestigingsemail stond echter niet, dat mijn bestaande tegoed daarbij zou komen te vervallen (mee te nemen gedurende 2 maanden). Ik heb de verlenging op 30-12 aangevraagd.

Op 4 januari ontving ik een bevestigingsbrief, waarin deze voorwaarde ineens naar voren kwam. Diezelfde avond heb ik een boze email naar Hi gestuurd met het verzoek de verlenging ongedaan te maken. Een dag later had ik een voicemailbericht waarin een dame mij verzekerde dat e.e.a. in orde gemaakt was. Deze service bleek echter een illusie!

Op 10 januari ontving ik een sms van HI, waaruit bleek dat de verlenging toch ingegaan was. Dit nog even gecontroleerd op MIJNHI, maar de verlenging was een feit. Wederom een boze email naar Hi gestuurd met dreigement dat als e.e.a. niet snel in orde gemaakt zou worden ik e.e.a. bij de Opta zou melden. Op 12-1 via email reactie van Hi, dat verlenging niet ongedaan gemaakt kon worden, omdat ik in december een telefoon ontvangen zou hebben, die ik binnen 8 dagen had moeten retourneren. Je reinste onzin. Klacht ingediend via Consuwijzer.

's Avonds heb ik tevens boos met de klantenservice gebeld. Een medewerker zei dat ze het op de afdeling waar mijn emails behandeld werden niet zo goed wisten. Hij zou een verzoek naar een andere afdeling sturen en dan zou e.e.a. binnen 2 werkdagen in orde gemaakt worden. Op 13-1 tevens een reactie op mijn email van HI ontvangen; verzoek tot annuleren van de verlenging zou op 12-1 zijn ingevuld. Zodra e.e.a. verwerkt zou zijn zou ik daar een bevestiging van ontvangen. Daarnaast bood Hi excuses aan voor verwarring rondom telefoon, die ik niet gekregen had.

Geen bevestiging op maandag 16-1. Op woensdag 18-1 nog geen reactie van HI ontvangen. Email gestuurd met vraag wanneer ik bevestiging kan verwachten. Geen reactie van Hi op mijn email. Op 21-1 wederom een email gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen daarop.

Dit bedrijf maakt er werkelijk een potje van! Een paar keer gewaarschuwd voor indienen klacht bij Opta en het maakt geen donder uit. Ik ben radeloos. Hoe kom ik van die verrotte verlenging met misleidende voorwaarden van Hi af?!

Acinra
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:06

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door Acinra »

Stel je vraag op het Hi forum, via de website zelf. Waarschijnlijk wordt je daar sneller geholpen.

AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Hartelijk dank voor de tip. Ik had Twitter ook al ingezet. Op 13-1 ontving ik een bericht van KPN Webcare, dat het bericht naar HI Webcare was doorgezet en dat Hi Webcare mijn klacht zou gaan behandelen. Dat heeft dus ook al niets opgeleverd.

Maar wellicht werkt een melding op het Forum van HI met een link naar dit bericht op de website van TrosRadar. Het valt in ieder geval te proberen. Ik ga dat meteen even doen!

AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Vorige week donderdag een bericht op het Forum van Hi geplaatst (met een link naar deze Radarpagina) en het bericht tevens verstuurd naar de Twitterpagina van @Hi Webcare.... en ik was blij verrast dat ik vrijdag (weer) een Twitterbericht had ontvangen met het verzoek wat meer gegevens door te geven. Die Twitteraar van Hi zou e.e.a. gaan uitzoeken aan de hand van die extra gegevens. Mijn telefoonnummer en emailadres getwitterd.... en sindsdien is het weer stil. Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn!

AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Zojuist de volgende mail naar Hi gestuurd:

Beste Hi Medewerker,
Eind december heb ik mijn abonnement bij u verlengd, maar de voorwaarden waartegen dit gebeurde bleken misleidend. In de verlengingsvoorwaarden op MijnHi en in de bevestigingsmail stond dat de geldende voorwaarden in tact zouden blijven en ik 20% korting zou krijgen op MijnHi abonnement. Uit een bevestigende brief bleek echter, dat mijn huidige tegoed zou komen te vervallen. Hi heeft helemaal gelijk, loyale klanten worden beloond…. Maar niet heus!
Ik heb onmiddellijk een email naar Hi gestuurd, omdat ik niet akkoord ging met deze nieuwe voorwaarde en dus de verlenging – die nog niet ingegaan was – wilde annuleren. De rest van mijn verhaal kunt u hier lezen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1458824.
We zijn nu een maand verder en ik zit nog steeds met een verlenging van mijn abonnement, dat ik niet wil. En niets helpt. Twitter, Forum Hi, melding Opta, bericht website TrosRadar, telefoongesprek…. Ik heb alles al geprobeerd, maar Hi is zelfs gestopt met op mijn emails te reageren. De service van Hi is ronduit belabberd. Waar Hi wel erg goed in is dat zijn loze beloften.
Wanneer neemt Hi mijn klacht serieus? Moet ik een bekende cabaretier inschakelen, mijn verhaal naar de media sturen, rechterlijke stappen ondernemen…. Of helpt het als ik jullie dagelijks een mailbom stuur met het verzoek het abonnement te ontbinden? Ik weet het niet meer….
Ik begin met een mailbom en een CC-tje naar een bekende Nederlander. En ik beloof jullie…. Die mailbom kan Hi voorlopig dagelijks verwachten, totdat e.e.a. in orde is.

Laten we hopen dat het helpt, want ik begin dit erg beu te worden!

AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Nou, we zijn een aantal Twitterberichten verder. Voordeel is dat er wel gereageerd wordt op mijn Tweets.

Maar of mijn klacht opgelost wordt, mijn hemel! Ik krijg tweets dat er een email naar me gestuurd is.... maar ik heb geen email ontvangen. Vervolgens tweets waar geen touw aan vast te knopen valt. Over wat ik allemaal krijg ter compensatie....

Maar mijn klacht is nog steeds niet opgelost. Waarom is het zo moeilijk voor dit bedrijf om beloften na te komen? Waarom is het zo moeilijk als een klant binnen 8 werkdagen reageert een aanbod niet te willen vanwege een misleidenende voorwaarde.... e.e.a. terug te draaien? Waarom saboteert dit bedrijf abonnementshouders op allerlei manieren? Het is echt ongelofelijk!

Heeft er nog iemand tips?

MAXIEM

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

AndreaL

Als je ongevraagd een aanbod krijgt van een bedrijf, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Zo'n aanbod is altijd en uitsluitend gunstig voor de achterzak van de aanbieder en nooit in het voordeel van de ontvanger. Meestal krijg je ook nog ongevraagd een leger adders meegeleverd.

Maxiem.

AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Dat blijkt! Maar daar heb ik nu niets meer aan helaas.......... :(

MAXIEM

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

AndreaL

Door schade en schande wordt men wijs en ik neem aan dat je dit geen 2de keer overkomt.

Maxiem.

AndreaL
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:38

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door AndreaL »

Het is gelukt, de verlenging van mijn abonnement is eindelijk ongedaan gemaakt.

Donderdag ontving ik van HI Webcare een email en ik heb e.e.a. dit weekend nog even gecontroleerd......... Twitteren heeft uiteindelijk gelukkig gewerkt!!!

MAXIEM

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

AndreaL

Proficiat!!!. Meestal lukt het niet.

Maxiem.

Lordsnader
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2012 15:44

Re: Misleidende verlengingsactie Hi KPN!

Ongelezen bericht door Lordsnader »

Wat onzin is, want meestal lukt het wel. Maar de succesvolle afhandeling hoor je nu eenmaal niet.

Gesloten