LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe slechte service!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

Beste mensen die overwegen een abonnement bij Hollandsnieuwe te nemen: lees dit goed door en bezint eer ge begint. Verspreid het en zegt het voort op Facebook!

"Even het probleem uitleggen: om internet te hebben op de Galaxy moet je diverse instellingen doen. Precies volgens het boekje gedaan wat op hun site staat en het APN opslaan; APN punt weg. Wat blijkt nu MNC die 04 moet zijn laat zich niet wegschrijven. Elke andere waarde voor MNC is geen probleem en kan ik gewoon het APN punt opslaan maar heb dan geen internet van HN. Dus samengevat MNC = 04 zorgt ervoor dat er geen APN punt op de telefoon wordt weggeschreven. Zo en nu het relaas in een nutshell!"
Samsung Glaxy S deze hebben we dus al sinds december genomen, leuke aanbieding goede prijs... MAAR ware het niet dat de internetinstellingen op de Samsung Galaxy S zich niet laten instellen. Eerst denk je nog dat je iets verkeerd doet, daarna neem je eens contact op met de helpdesk. Die registreren het probleem en zeggen ermee bezig te zijn. En dan moet een mens geduld hebben, na vele mailtjes (ca. 10 stuks) en (3x) telefoontjes verder waarbij we telkens door de "helpdesk" worden gevraagd om hetzelfde te doen (net alsof we debielen zijn!) en we nog steeds geen internet op de Galaxy hebben komt er een slimmerik met de optie: het kan ook aan de simkaart liggen! We moeten maar eens een nieuwe opsturen. Vervolgens wachten en geen simkaart: even navragen bij de helpdesk, meneer wilt u deze instellingen proberen? NEE DAT WIL NIET MEER BEN TOCH GEEN DEBIEL! Oke dan sturen we u een nieuwe simkaart op. Nu 2 weken later nog steeds geen simkaart en nog steeds geen internet. Geweldig die HollandsNieuwe! Betalen voor internet en geen microbit gebruiken omdat het gewoonweg niet werkt op deze telefoon en de klant gewoon aan het lijntje houden. Het mooiste is: we hopen u binnen 2 werkdagen een antwoord te sturen. HOPEN? Beste Hollandsnieuwe mijn hoop is dat jullie eindelijk dit probleem oplossen! Zo niet het abonnement terug draaien en ik de gemaakte kosten terug krijg!
met woedende groet,
Roger Plettenberg

p.s. beste HollandsNieuwe ik hou me aan mijn woord en ga dit artikel op de diverse fora en social media zetten zoals Facebook en Twitter, niet leuk voor jullie maar dat krijg je ervan als je er zelf een potje van maakt en je niet aan je woord houdt!

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Rogier,

Erg vervelend om te horen dat er zoveel mis is gegaan. Als je ons je abonnementgegevens in een privébericht stuurt, zullen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

veugel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2012 21:55

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door veugel »

Hollands Nieuwe, vooral niet aan beginnen. Een en al ellende.

Ik heb een abonnement afgesloten met 275 MB. Telefoneren gaat prima en sms ook. Maar geen internet. Geprobeerd met een simkaart van 2 andere maatschappijen en hij deed het direct, ligt dus niet aan de telefoon.

24 Januari 2012 een mail gezonden en gevraagd of ze ook internet willen activeren, direct een automatische mail, binnen 2 dagen nemen we contact op. Niet dus, geen enkel contact.
Dus de 27 en weer een mail gezonden en weer een automatische mail en je kunt het raden ook nu weer geen contact. De 29e maar weer een mail gezonden en nu heb ik er genoeg van.

Als ik zo 2 jaar een abonnement moet hebben, nee dank je wel. Een weinig professionele organisatie en gezien de vele slechte ervaringen van mensen zal het niet lang met hen duren. Dit bedrijf verdwijnt en wie zal er rouwig om zijn, niemand toch.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste veugel,

Als je ons je gegevens stuurt in een privébericht, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

Mark81S
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012 08:39

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Mark81S »

Ook ik ben zo stom geweest een abonnement af te sluiten bij Hollandsnieuwe.

Vorige week ging mijn nummerbehoud in en was het tijd om de Hollandsnieuwe simkaart in de telefoon te stoppen omdat de oude niet meer werkte. Nou niet dus, de simkaart werkt gewoon niet. Ik heb hem in drie andere telefoons geprobeerd en geen enkele ziet deze simkaart. Dus ik ben sindsdien onbereikbaar.

Dat zou niet zo'n probleem moeten zijn toch, een nieuwe simkaart opsturen zou twee dagen max moeten duren. Nou niet bij HollandsNieuwe dus. Vorige week heb ik het formulier op de site ingevuld, kreeg de mededeling dat ik binnen twee dagen van ze hoor. Niets gehoord dus maandag maar opnieuw + een terugbelverzoek. En zo gaat het maar door, er is geen contact te krijgen. We zijn nu een week verder en ik heb nog niemand gesproken.

De 088 dame verzocht mij af te wachten en vertelde me verder geen tijd voor me te hebben. Ik heb een enkele mail gehad waarin om een ordernummer werd gevraagd, daarna echter helemaal niets meer.
Vanochtend heb ik ze dan maar een laatste mail gezonden. Als het niet voor het weekend is opgelost stap ik over naar een andere provider en ben ik klant af. Gelukkig is er daarvoor voldoende jurisprudentie in Nederland, als er niet geleverd wordt en je niet tevreden ben hoef je niet te betalen en kan je opzeggen. Consumenten worden gelukkig nog beschermd tegen dit soort niet leverende, niet communicerende bedrijven.

veugel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2012 21:55

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door veugel »

Er is een wonder gebeurd: ik heb internet.

Eerst n.a.v. dit bericht op Tros Radar kreeg ik een mail van Hollandsnieuwe. Dus mijn probleem uitgelegd en de volgende dag werd er contact opgenomen door een hele vriendelijke medewerkster.
Ze zouden mij reeds gemaild hebben maar ik heb ook in mijn mail gezocht onder ongewenste mail maar niets gevonden.
Via een alternatief mailadres kreeg in instructies.

Hou je vast, bij Hollandsnieuwe moet je 22 stappen volgen wil je je telefoon ingesteld krijgen en ja hoor, dat lukt dan ook.

Veel gedoe en veel was te voorkomen geweest als de klantenservive eerder had gereageerd. Het is tenslotte een telefoon en waarom dan niet even de klant gebeld.

Mijn problemen zijn hiermee opgelost.
Dus heb je een probleem met Holandsnieuwe en ook na enige mails wordt niet gereageerd, mail Trosradar en de oplossing is dan nabij.

Neem aan dat Hollandsnieuwe ook aan verbetering werkt dus misschien eens een klantenservice die je ook kunt bellen ??????

Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

vandaag heeft HN rechtstreeks uit zichzelf gebeld! Dat is al een wonder. De meneer aan de lijn legde me uit wat er ging gebeuren. Ze zoudenvandaag 02-02-12 een nieuwe simkaart opsturen waarbij dan wel nu zolang als de nieuwe simkaart niet in de foon zit het nummer onbereikbaar is. Dat heeft ermee te maken zodat niet twee simkaarten in omloop zijn.

Volgens het systeem was er al een simkaart naar ons verstuurd maar... die simkaart wat dan ongeldig is zou dan niet meer kunnen bellen. Tot op heden heeft de simkaart gewoon gewerkt. Dus ondanks dat in hun systeem staat dat ze een nieuwe kaart hebben opgestuurd is er gewoon niets gebeurd.

Ik heb die meneer heel eerlijk gezegd dat ik ze ook echt de kans wil geven dit op te lossen en ondanks dat het nu donderdag is toch toegestemd om deze stap te vervolgen. Maandag word ik persoonlijk door hem terug gebeld. Uiteraard hoop ik dan dat het werkt en er ook nog restitutie komt van de gemiste en wel betaalde internettijd van twee maanden. Als het zo is dan zal ik dat hier melden, trouwens ook als het niet zo is!

Dus tot maandag dan maar.
groet Roger

Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

ondanks dat volgens de meneer de simkaart niet meer zou werken vanaf het moment hij een nieuwe simkaart aanmaakt werkt de huidige simkaart nog steeds.
Nu blijft natuurlijk de vraag: heeft die meneer zich "vergist" in zijn informatie of is er geen nieuwe simkaart aangemaakt? Wordt vervolgd!

Annemieke Schreuders
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2012 13:27

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Annemieke Schreuders »

Ook ik begin me te ergeren aan de service van Hollandse nieuwe!

Ik ben mijn simkaart in Nepal verloren en heb die toen direct laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Dit gebeurde op donderdag 19 januari.
Maandag 23 januari wordt ik gebeld door Hollandsenieuwe met het bericht dat ze me een simkaart gaan opsturen. Ik was blij verrast, dit gaat lekker snel!
Ik vroeg de mevrouw hoelang het ging duren voor de simkaart zou arriveren. Het antwoord luidde: misschien 1 of twee dagen.
Aan het einde van de week had ik echter nog steeds geen simkaart.
Gelukkig arriveerde op maandag 30 januari mijn nieuwe simkaart! Ik heb meteen de simkaart gedeblokkeerd (de vrouw aan de telefoon had gezegd dat dat moest) en in mijn telefoon gestopt. Maar de simkaart werkt niet.
Aangezien ik niet over een huistelefoon beschik en mijn vriend niet thuis was, besloot ik te wachten tot de volgende ochtend om naar de klantenservice te bellen. Dus de volgende morgen om 8 uur ga ik het telefoonnummer zoeken van de klantenservice..blijkt dat je de klantenservice niet kunt bellen! (toch wel gek..een telefoonprovider die je niet kunt bellen...).
Dus toen direct een mail gestuurd en alles uitgelegd. (het is inmiddels dus dinsdagochend). Dinsdagmiddag krijg ik een mailtje terug met een hele hoop vragen en een tip. De tip werkte helaas niet, maar ik heb direct een mail terug gestuurd en daarin alle vragen beantwoord. Geen antwoord.
Woensdag heb ik de hele dag afgewacht maar er kwam geen antwoord.
Donderdag heb ik nogmaals een mail gestuurd met alle gegevens en alle antwoorden op de vragen. Maar geen antwoord.
Vandaag heb ik weer gemaild en heeft mijn vriend via twitter geklaagd bij hollandsenieuwe. Maar geen antwoord.

Dus nu ook via deze weg.
Ik vind dat dit te lang duurt en denk er serieus over na om mijn abbo op te zeggen.

Annemieke Schreuders
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2012 13:27

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Annemieke Schreuders »

Ooh en wat ook zo grappig is: er staat op de website dat je je nummer kan achterlaten en dan belt hollandsenieuwe je terug. Maar hoe kan dat als je simkaart niet werkt en je dus niet gebeld kunt worden? (ik vind niet dat je er tegenwoordig van uit kunt gaan dat iedereen over een huistelefoon beschikt..)

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Annemieke,

Erg vervelend om deze ervaringen te horen. Op onze website geven we altijd de mogelijkheid een alternatief nummer op te geven juist voor het geval dat je niet bereikbaar bent op het hollandsnieuwe nummer. Ik zal er voor zorgen dat er maandagochtend contact met je opgenomen wordt.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

Vandaag dan een nieuwe simkaart gekregen! Hiep hoi zou je denken. Helaas toch iets anders... de nieuwe simkaart vindt zijn provider en zowaar er staat het juiste APN punt op! Echter na controle of het APN punt goed is ingesteld dit ongewijzigd het menu verlaten en het APN punt is weer weg. Dus MMC = 04 is dus niet mogelijk en ligt dus niet aan de simkaart maar zoals door mij al eerder uitgesproken: aan een softwarefout van de telefoon! Ben benieuwd wat HN nu voor nieuw voorstel heeft om hier uit te komen.
Wordt openbaar vervolgd!

Roger

jackvv
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 11:40

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door jackvv »

Ik heb sinds kort HN, met databundel en de eerste 2 dagen was internet ok, maar ik heb nu al bijna 2 weken glitches, het werkt wel, maar de helft van de requests valt om. Een website met de helft van de plaatjes, of geen stylesheet, of gewoon geen website. Het lijkt op een probleem met hun data.dataxs.mobi gateway. Als ik VPN opzet (en dat vergt ook vaak meerdere pogingen), dan werkt het feilloos. Als ik eenmaal een internetradio stream te pakken heb, dan blijft ie wel lopen. Ik heb een ander toestel geprobeerd, hetzelfde probleem, een Vodafone sim erin, geen problemen meer. 2 andere vrienden, ook HN, precies dezelfde problemen, met andere toestellen. Het lijkt wel of hun gateway gewoon de helft van de requests laat omvallen.

Zijn er meer mensen met deze problemen? (Ja dus, maar nog meer die het willen melden)

Ik heb HN reeds 3 berichten gestuurd, maar krijg geen reactie, behalve 1 week later op mijn eerste bericht, maar dat was een standaard verhaal in het geval internet helemaal niet werkt.

Als hun medewerkers zelf met HN zouden internetten zouden ze precies weten wat er aan de hand is. Waarschijnlijk hebben ze zelf allemaal Vodafone...

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Jackvv,

Graag nemen we contact met je op om te problemen op te kunnen lossen. Kun je ons daarvoor in een privebericht je gegevens sturen?

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

Heden dinsdag 07-02-12 nog niemand gesproken van HN.
Gisteren heeft wel iemand mij geprobeerd te bellen met een anoniem nummer, maar liet slechts 3 x de telefoon overgaan helaas was ik niet snel genoeg, maar ja er heeft iemand geprobeerd mij te bellen. Ik weet dus niet wie het was! In ieder geval heeft HN het probleem nog niet opgelost ondanks eerder gedane belofte.

Beste HN ik hoop dat jullie het oplossen want dit is absoluut geen reclame voor jullie beginnende bedrijf! En mochten jullie echt een poging gedaan hebben mij te bellen.... laat dan de telefoon iets langer overgaan i.p.v. 3 x!

Doet me denken aan het liedje van Limahl: the neverending story! Alleen word ik hier niet vrolijk van.

MAXIEM

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Roger Plettenberg

Ik denk dat H. nieuwe zijn stekels heeft opgezet (gezien jouw openingsbericht).

Maxiem.

Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

Beste Maxiem,
je moest eens weten wat ik ondertussen heb opgezet gezien het product wat HN durft te leveren.
groet Roger

Roger Plettenberg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2012 05:37

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door Roger Plettenberg »

Ter aanvulling: heden (dinsdag 7-2-12) werden we thuis gebeld door HN. Let op! De mevrouw had contact gehad met hoofdkantoor en ze hadden gezamenlijk besloten om.... een nieuwe simkaart op te sturen! Geweldig zei mijn vrouw, maar die simkaart hebben we vrijdag al ontvangen en het probleem is nog steeds niet verholpen. Dat vond de dame aan de telefoon vreemd en wist ze niets van af en zou ze weer contact opnemen met hoofdkantoor. Mogelijk dat er dan toch iets "fout" zit in het systeem van HN. Hoezo fout in het systeem? Dat kon ze helaas niet vertellen.
We zouden nog van HN te horen krijgen.... waar hebben we dat eerder gehoord?

MAXIEM

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Roger Plettenberg

Ze kunnen dus technisch gezien zelf wel bellen en dat is op zich al een geweldige prestatie voor dit bedrijfje.

Maxiem.

anne marije
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2012 12:01

Re: Hollandsnieuwe slechte service!

Ongelezen bericht door anne marije »

wat een ellende allemaal grote teksten met best getest door de consumentenbond enz....
maar nu ik al 10 dagen uit de lucht ben en hollandsnieuwe weining laat horen ik op sites zoals deze terecht kom zie ik waar ik ingetrapt ben :shock: :shock:
alleen maar ellende slechte service en weinig reactie.
ik heb ook mijn huisnummer als eventueel ander bereikbaar nummer doorgegeven maar werk 38 uur in de week dus dan ben ik uiteraard niet thuis en mobiel is al 10 dagen uit de lucht gaat lekker zo....

Gesloten