LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kevin_Mulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:16

Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Kevin_Mulder »

Hallo,

Ik heb een aantal maanden volgens mij 4 in totaal mijn telefonie abonnementsgeld kosten niet kunnen betalen van T-Mobile. Dit omdat ik totaal geen inkomen had, ik kon zelfs me zorgverzekering niet betalen.
Nadien kreeg ik een acceptgiro van 200 euro thuisgestuurd, mijn man heeft hierop T-Mobile gebeld en gevraagd om een betalingsregeling dit was niet mogelijk zei de telefoniste van T-mobile het bedrag moest binnen een paar dagen betaald worden.
Wanneer ik het bedrag van 200 euro betaald had zou mijn abonnement weer geactiveerd worden tot ik dit niet gedaan had hadden ze me abonnement omgezet tot pre-paid.
Nadien kreeg ik na 2 dagen een brief thuis dat t-mobile mij niet meer als hun klant wou en ik in 1 x rond de 600 euro moest betalen. Zoals ik al zei heb ik geen enkel inkomen en had ik geen geld om dit te betalen, een betalingsregeling is niet mogelijk.
Na een week kreeg ik een brief van Lindorff dat hun mijn abonnement hadden overgekocht van t-mobile en 1000 euro in 1 x willen.
DIT KAN IK ECHT NIET BETALEN ! Ik heb geen enkel inkomen, ik kan mijn zorgverzekering niet eens betalen laat staan 1000 euro aan lindorff.

Welke rechten heb ik en hoe kunnen hun opeens mijn abbonoment kopen?

AUB Help!

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Sage. »

Vreemd verhaal. Iets meer informatie?

Kevin_Mulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:16

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Kevin_Mulder »

Wat wilt u nog graag weten, dit is eigenlijk alles wat gebeurd is?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door snepke »

En je huur en energie rekening,kan je die wel betalen.?
Krijg jij geen uitkering oid?
Als jij geen inkomen had,kan je dan wel een telefoonabo afsluiten?
En als jij je zorgverzekering niet betaald,krijg je daar ook trammelant mee.

Kevin_Mulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:16

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Kevin_Mulder »

Ik krijg geen uitkering, ik had mijn abbo afgesloten toen ik nog een studie volgde. iets meer als een jaar geleden. ik moest stoppen vanwege prive problemen ik heb sinds toen geen inkomen gehad. mijn aanvraag voor een uitkering is nog in behandeling.
Mijn man had tot nu mijn zorgverzekering betaald wat ook niet echt weinig is. mijn zorgverzekering ging voor natuurlijk.

Kevin_Mulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:16

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Kevin_Mulder »

Niemand?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het minste wat je van Lindorff mag verwachten is een specificatie van de kosten. Google zelf eens op Staffel Voorwerk.
Doe alles schriftelijk (mail + brief), als Lindorff zelf belt, maak dan een schriftelijke samenvatting vh gesprek.
Hoe komt het dat de kosten zo hoog zijn? Is er soms een rechtszaak geweest?
Hoe lang is 1 en ander geleden?
Hoeveel tijd zit er tussen de correspondentie van T-Mobile en Lindorrf?

Ben je bekend met het Juridisch Loket en/of Jurofoon?
Als je je gegevens duidelijk op papier hebt, kun je daar mee bellen om advies of langsgaan (JL).

Kevin_Mulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:16

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Kevin_Mulder »

Ja, maar hoe dan ook hoe moet ik iets kunnen betalen met een inkomen van 0,0
En hoe hebben hun het recht om mijn abonnement over te kopen, ik ga geen 1000 euro betalen voor een abonnement die ik nog niet eens dan krijg.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door aardjee »

Als het je man is is die ook aansprakelijk dus ik snap het probleem niet, trouwens als je man werkt heb je geen recht op een uitkering

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door snepke »

Een abo moet betaald worden.En meestal als het voortijdig eindigt ,moet je een boete betalen.
Ik weet niet wat je voor een abo had en of het een jaarcontract was of langer.

Lindorff heeft het nu opgekocht.
Zou eerst eens een specificatie vragen waar dat bedrag uit opgebouwd is.
Niet bellen naar Lindorff,doe alles schriftelijk/mail.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kevin_Mulder schreef:Ja, maar hoe dan ook hoe moet ik iets kunnen betalen met een inkomen van 0,0
En hoe hebben hun het recht om mijn abonnement over te kopen, ik ga geen 1000 euro betalen voor een abonnement die ik nog niet eens dan krijg.
Ja, T-Mobile mag de vordering verkopen.
Google maar 's op 'vordering verkopen'.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door RedShy »

Je hebt geen inkomen, wil niet dat het naar het incassobureau doorgezet wordt .... hoe was je van plan je maandelijkse factuur te betalen dan? Blijkbaar kun je dat niet want je liep al maanden achter. T Mobile heeft het recht je vordering te verkopen als je te lang niet betaalt. Enne .... een betalingsregeling is een geste, geen must.

Kevin_Mulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:16

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Kevin_Mulder »

Ik zou eerder 35 eur in de maand bijmekaar kunnen krijgen dan in 1 x 600 of 1000 ik heb het geld niet dus al slepen ze me voor de rechter van wat moet ik het betalen als ik geen enkel inkomen heb. Het is niet dat ik niet wil betalen maar ik kan niet betalen

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door snepke »

Als het voor de rechter komt,betaal je nog meer.
Betaal je dan nog niet,leggen ze beslag op je spullen

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door aardjee »

Maar de vraag van mij was ben je nu getrouwd omdat je het over je man hebt.
Als dat zo is en je bent getrouwd in gemeenschap van goederen dan kunnen ze het ook bij je man verhalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kevin_Mulder schreef:Ik zou eerder 35 eur in de maand bijmekaar kunnen krijgen dan in 1 x 600 of 1000 ik heb het geld niet dus al slepen ze me voor de rechter van wat moet ik het betalen als ik geen enkel inkomen heb. Het is niet dat ik niet wil betalen maar ik kan niet betalen
Je kunt een betalingsregeling vragen en, zoals eerder gezegd een specificatie van de kosten en zelf nakijken/vragen welke kosten gerechtvaardigd zijn.

CarolineL
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2011 14:47

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door CarolineL »

In dit geval, waarin u zelf aangeeft de rekeningen niet te hebben voldaan, bent u zelf debet. U had kunnen voorzien dat u de rekening niet kon betalen in de eerste maand waarin u geen inkomen had, maar u heeft verzaakt dit te melden bij de telecomaanbieder. Indien u dit eerder had gemeld, was een betalingsregeling waarschijnlijk wel mogelijk. Wanneer dit voor de rechter komt zal u naar alle waarschijnlijkheid dan ook verliezen. De mogelijkheid bestaat dat u daarna wel een betalingsregeling kunt treffen, maar ook hiervoor geldt dat het een gunst is en geen verplichting.

Groet, Caroline

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door mich24 »

CarolineL schreef:In dit geval, waarin u zelf aangeeft de rekeningen niet te hebben voldaan, bent u zelf debet. U had kunnen voorzien dat u de rekening niet kon betalen in de eerste maand waarin u geen inkomen had, maar u heeft verzaakt dit te melden bij de telecomaanbieder. Indien u dit eerder had gemeld, was een betalingsregeling waarschijnlijk wel mogelijk. Wanneer dit voor de rechter komt zal u naar alle waarschijnlijkheid dan ook verliezen. De mogelijkheid bestaat dat u daarna wel een betalingsregeling kunt treffen, maar ook hiervoor geldt dat het een gunst is en geen verplichting.

Groet, Caroline
En dit is een goed en helder antwoord.

Jij hebt een abonnement afgesloten,en je bent dus boven de 18,en ben je voor de wet handelingsbekwaam.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Incasso van T-Mobile via Lindorff aub help !

Ongelezen bericht door Hatertje »

Als ik zo je verhaal lees vermoed ik dat je een abonnement met een toestel hebt afgesloten. Vervolgens een paar keer niet betaald en is je nummer afgesloten en zijn de resterende abonnementskosten in 1 keer in rekening gebracht.

T-Mobile heeft je de optie gegeven om deze kosten nog aan hun te betalen. Dit is blijkbaar niet gebeurt en heeft T-Mobile je account doorverkocht aan Lindorff. Lindorff wilt echter ook geld verdienen en heeft de vordering van T-Mobile natuurlijk verhoogd met de wettelijk toegestane incassokosten.

Ik ben bang dat je hier weinig aan kan veranderen en dat je gewoon zal moeten betalen. Het incassobureau is overigens meestal coulanter wat betreft betalingsregelingen dus je kan het daar nog is proberen om er 1 te krijgen

Gesloten