LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Verab
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2012 12:43

KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel

Ongelezen bericht door Verab »

Hoi,

Onlangs wilde ik overstappen van KPN naar een andere provider. Telefoon uitgezocht, abonnement gekozen... Kom ik niet door de kredietcheck heen. Het blijkt dat ik geregistreerd sta bij Preventel. Ik snapte er niets van. Ik heb nog nooit betalingsachterstanden gehad en ben ook nog nooit afgesloten geweest! Daar ik al jaren klant ben bij KPN, vermoedde ik dat KPN de oorzaak zou zijn. Daarheen gebeld; ze kunnen niets vinden, behalve een schone betalingshistorie! Toch Preventel maar aangeschreven om informatie op te vragen.

Kreeg binnen 2 weken reactie van Preventel; het blijkt dat KPN mij heeft geregistreerd. Toch dus. Ik weer bellen met KPN. Uiteindelijk ben ik door zeuren doorverbonden met de afdeling Credit Risk; die de registraties bij Preventel doet.
Die persoon kon ook niets vinden wat een registratie tot gevolg zou kunnen hebben. Hij zou contact opnemen met Preventel, maar het was vrijdagmiddag kort voor 17en, dus hij kon niemand meer bereiken. Hij zou het per mail doorzetten naar Preventel.

Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder. Ik kijk op MijnKPN (internet) naar mijn nieuwe rekening. Zie ik tot mijn schrik mijn oude telefoonnummer ertussen staan! Die aansluiting heb ik al niet meer sinds 2006 (sinds 2006 heb ik dit nummer!). Gelijk weer gebeld met KPN (klantenservice); blijkt dat dat nummer op iemands anders naam staat en ook op een ander adres. Ze kunnen inderdaad zien dat dit niet bij mij hoort. Hoe deze fout heeft kunnen optreden, is mij niet duidelijk geworden. Voor de zekerheid nagevraagd of op mijn oude nummer een betalingsachterstand is; daar mogen ze (uiteraard) geen informatie over geven. Zelfs niet over de periode waarin IK nog die oude aansluiting in gebruik had!

De contactpersoon bij Credit Risk gebeld. Deze kon wel zien dat ik op mijn vorige afsluiting ook geen achterstanden had waardoor ik was afgesloten o.i.d.

Toch krijg ik van niemand een duidelijk antwoord. Credit Risk durft niet te bevestigen dat de registratie onterecht is, terwijl zij niets kunnen vinden over betalingsachterstanden. Ik krijg wel te horen dat ik een keurige betaler ben. Enorm frustrerend!

En dan nu ineens mijn oude telefoonnummer op mijn factuur! Die niet eens meer van mij is!!! (Ik kan geen gegevens inzien, alleen het nummer).

Bijzonder frustrerend en ik voel me enorm machteloos. Moet wel zeggen dat de contactpersoon bij Credit Risk erg vriendelijk en behulpzaam is, al kan ik dat van de klantenservice niet zeggen...

Heeft iemand tips hoe ik nu het beste te werk kan gaan? Of soortgelijke ervaringen?

Verab
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2012 12:43

Re: KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel

Ongelezen bericht door Verab »

UPDATE:

Net weer gebeld door Credit Risk (CR) van KPN. Ik moest het verschijnen van mijn oude Hi nummer op mijn factuur los zien van de registratie. Hij heeft het nummer nogmaals gecheckt en daaruit blijkt dat dat oude nummer echt losgekoppeld is van mij. Wel adviseerde hij mij om wel een klacht in te dienen. Dat ga ik dus nu ook doen.

Verder heeft Preventel nu per mail bevestigd aan de contactpersoon bij CR dat het kán zijn dat de registratie niet om dezelfde consument gaat... Er is nu een onderzoek ingesteld waaruit moet blijken hoe ik geregistreerd ben. Daaruit moet dan blijken dat het daadwerkelijk niet om mij gaat.. Weer afwachten dus.

thanks54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 dec 2008 17:23

Re: KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel

Ongelezen bericht door thanks54 »

Oei oei... Hier hetzelfde probleem.
Ik blijk geregistreerd te staan bij Preventel, maar nooit eerder een abonnement gehad. Kan dus nog een heel gedoe worden. Heb je nog tips?

Verab
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2012 12:43

Re: KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel

Ongelezen bericht door Verab »

Hoi,

Sorry, ik lees je reactie nu pas. Ik zou in ieder geval willen adviseren dat je een rechtstreeks nummer vraagt en ontvangt van de afdeling Credit Risk (die gaan over de regstraties). Als je steeds via klantenservice moet inbellen, is het een enorm gedoe omdat iedereen hetzelfde zegt.

Bij mij is nu gebleken dat ik inderdaad ten onrechte ben aangemeld. Die 'uitslag' kwam op 15 februari. Helaas ben ik nog steeds aangemeld als wanbetaler. Het is nogal een heen en weer gegooi tussen KPN en Preventel. Wel denk ik dat het nu goed moet komen, ik blijf positief! Ik heb zo'n beetje dagelijks contact met CR en wordt steeds keurig teruggebeld.

Jij al iets verder inmiddels?

thanks54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 dec 2008 17:23

Re: KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel

Ongelezen bericht door thanks54 »

Bedankt voor je reactie. Ik bleek niet geregistreerd te staan bij Preventel. Het lastige is dat de betreffende provider wel steeds een melding krijgt dat ik geregistreerd sta. Ik weet niet wat ze daar invoeren voor de check, maar dit werkt in elk geval niet op BSN. Als ik dus een abonnement wil, moet ik van de provider eerst aantonen dat ik een 'goede' klant ben. Daar bedank ik dus voor... Dus toch maar geen abonnement genomen...

Gesloten