LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

www.sgc.nl > telecommunicatie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door ronald g »

Uithuilen en een cursus bankrekening raadplegen volgen. Oja opzeg brieven bewaren is er ook zo één.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

ronald g schreef:Uithuilen en een cursus bankrekening raadplegen volgen. Oja opzeg brieven bewaren is er ook zo één.
Aan bijdehande opmerkingen heb ik niet zo veel.In mijn bericht had ik al aangegeven beter om mijn bankrekening te moeten letten.Lezen is toch niet zo moeilijk?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door ronald g »

Is niet bijdehand je hebt alles maar zo gelaten en als je er achter komt wil je kpn er voor op laten draaien. Zo werkt het niet. Heb je in die tijd kpn aangetekend de opzegging gestuurd en ook het ontvangst bewijs in bezit zoja dan is het een eitje. Het enigste wat je dan hoeft te doen is een kopie van dat bewijs op te sturen. Heb je de bewijzen niet meer dan sta je zeker niet sterk.

eddie1234
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2012 19:30

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door eddie1234 »

ronald g schreef:Is niet bijdehand je hebt alles maar zo gelaten en als je er achter komt wil je kpn er voor op laten draaien. Zo werkt het niet. Heb je in die tijd kpn aangetekend de opzegging gestuurd en ook het ontvangst bewijs in bezit zoja dan is het een eitje. Het enigste wat je dan hoeft te doen is een kopie van dat bewijs op te sturen. Heb je de bewijzen niet meer dan sta je zeker niet sterk.
Ben er ook bang voor,maar waar ik me kwaad om maak is dat ze geld van je rekening afschrijven zonder ook maar ooit een rekening te sturen.Helaas heb ik die opzegging niet meer.Ik weet in ieder geval 100%zeker dat ik nooit een weekendbundel af ga sluiten als ik 3 weekenden per maand in het buitenland zit.Veder nooit geen problemen met betalingen behalve als het gaat om telefonie en internet..altijd ellende!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door ronald g »

Als je de eigen administratie had bij gehouden was het nooit gebeurt, kpn gaat echt niet terug betalen maar dat snap je intussen al wel. harde maar dure les.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN verdient jaarlijks dankbaar vele miljoenen aan onterechte afschrijvingen. Daarvan ben ik overtuigd. In dit geval gaat het om onverschuldigde betalingen en die moet KPN gewoon terugbetalen. Ik heb echter het vermoeden dat topicstarter niets gaat doen met mijn tip om naar de SGC te gaan. Gemak dient de mensch.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door ronald g »

@Bob, Ts geeft zelf aan dat zijn administratie niet op orde was en heeft de boel op zijn beloop gelaten. Ts heeft toen der tijd wel opgezegd maar heeft geen bewijs meer. Kpn gaat echt niet vragen of je nog wel door wil gaan, die incasseren gewoon. Als elke instantie de klant het voordeel van de twijfel moet geven is internet en zo meer verleden tijd. Gaan alle providers spontaan failliet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een onzin. KPN moet gewoon een getekende overeenkomst kunnen overleggen om te bewijzen dat KPN geld van de rekening mag trekken. Als ze die overeenkomst niet kunnen overleggen, dan zal KPN alles terug moeten betalen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door ronald g »

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Ergo als je alles maar op zijn beloop laat is kpn in deze de schuldige. Sorry Bob maar een consument is geen klein kind die door instanties gewaarschuwd moet worden. Beetje zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten dunkt me.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Jolijn »

eddie1234 schreef:Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Na je opzegging is er dus eerst een aantal jaren hiervoor niets afgeschreven en in 2007 is KPN er weer mee begonnen?
Tuurlijk kan KPN er wat aan doen.....heel goed kan KPN dat, als KPN wil...... of gedwongen wordt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Wat een onzin. KPN moet gewoon een getekende overeenkomst kunnen overleggen om te bewijzen dat KPN geld van de rekening mag trekken. Als ze die overeenkomst niet kunnen overleggen, dan zal KPN alles terug moeten betalen.
En TS moet gewoon een opzegbrief of bevestiging kunnen overleggen om hard te maken dat hij het abbo heeft opgezegd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

eddie1234 schreef:Hallo,

Kpn heeft vanaf 2007 iedere 2 maanden 34euro van mijn rekening afgeschreven voor een weekendabonnemt voor vaste telefonie.Terwijl ik deze al 7-8 jaar terug heb opgezegd.Heb contact gehad met kpn en deze zeggen hier niks aan te kunnen doen en geen geld terugstorten.
Allereerst had ik mijn rekening beter in de gaten moeten houden maar ws heb ik verward met mijn mobiele telefoon.
Ik heb echt mijn buik vol van kpn en wil er alles aan doen om dit geld terug te krijgen.
Iemand ervaringen of tips hoe ik dit het beste kan doen??
Belachelijk dat je dit oplichting noemt. Je kunt niet eens bewijzen dat je hebt opgezegd. Je hebt zelf heel lang zitten slapen en nu je wakker bent is de ander opeens een oplichter. SCHANDE!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ergo als je alles maar op zijn beloop laat is kpn in deze de schuldige. Sorry Bob maar een consument is geen klein kind die door instanties gewaarschuwd moet worden. Beetje zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten dunkt me.
Dus als een bedrijf zomaar geld van je rekening trekt, ben jij verantwoordelijk als ex-klant om dit op te lossen. Als je dit nalaat ben je dus "een klein kind" en is het je eigen schuld.

De stupiditeit die je af en toe op dit forum tegenkomt, doet mijn wenkbrauwen fronsen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:
Ergo als je alles maar op zijn beloop laat is kpn in deze de schuldige. Sorry Bob maar een consument is geen klein kind die door instanties gewaarschuwd moet worden. Beetje zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten dunkt me.
Dus als een bedrijf zomaar geld van je rekening trekt, ben jij verantwoordelijk als ex-klant om dit op te lossen. Als je dit nalaat ben je dus "een klein kind" en is het je eigen schuld.

De stupiditeit die je af en toe op dit forum tegenkomt, doet mijn wenkbrauwen fronsen.
Het gaat erom dat TS niet kan bewijzen dat het abbo is stopgezet. Dus in de ogen van KPN is er niet zomaar of onterecht geld afgeschreven. Er was immers een abbo.
Tsja zonder opzeg bewijs kom je niet zo ver, dan is het zijn woord tegen het hunne.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:De stupiditeit die je af en toe op dit forum tegenkomt, doet mijn wenkbrauwen fronsen.
Inderdaad, eigen fout als oplichting afschuiven op een ander is behoorlijk stupide en bij mij heb je dan alle sympatie verloren.
Misschien heeft TS wel nooit opgezegd maar dacht hij alleen dat te hebben gedaan. Zou zomaar kunnen toch. Anyway, geen bewijs, jammer dan.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door Frank445 »

Jees 2007. Dat was nog in de middeleeuwen.

Je let in het verkeer toch ook op. Waarom niet op je bankrekening? In dit geval treft KPN geen enkele blaam.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door pima »

Volgens mij is de topic starter al afgehaakt.

spiritmuse
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2012 23:21

Re: opgelicht door kpn

Ongelezen bericht door spiritmuse »

pima schreef:Volgens mij is de topic starter al afgehaakt.
Goh... Dat verbaast me nou niets.

In plaats van dat er sympathiek of toch op zijn minst respectvol gereageerd wordt ("Das naar voor je, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen") gaan jullie met zijn allen een partijtje op zijn nek springen ("Jemig wat ben jij een sukkel en een loser dat je niet beter hebt opgelet!!")

Ik zou ook gillend wegrennen als ik zo respectloos behandeld werd.

*flames verwacht*

Gesloten