LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unlock code opvragen bij Telfort: Is gelukt!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Re: Unlock code opvragen bij Telfort: Is gelukt!

Ongelezen bericht door student538 »

Zodra ik meer weet dan laat ik het hier weten. Ik heb in ieder geval de vraag ook neergelegd bij Consuwijzer.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... en_simlock

Bovenstaande staat niet in dat er voorwaarden bij gelden zoals het vermelden van het 06 nummer, prepaidkaart nummer en eventuele aankoop bon.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Zodra ik meer weet dan laat ik het hier weten. Ik heb in ieder geval de vraag ook neergelegd bij Consuwijzer.
Heb je nu al aan de vraag van Telfort voldaan?
Het probleem is dus dat student538 het prepaid nummer niet weet. Vandaar de vraag om het toenmalige 06-nummer wat student538 bij zijn Telfort abonnement had.
Heb je Telfort je abonnements nummer al doorgegeven , ze vragen niet meer om prepaid nummer maar je nummer van je abonnement welke je gebruikt hebt in je telefoon?
Ik lees alleen maar over acties buiten Telfort om ,nu weer over klacht consuwijzer als je nou eens deed wat ze vragen en niet allerlei eigengereide acties uit te voeren.Doe eens wat je gevraagd wordt en kom niet steeds met van wat als, en de vraag is of dat mag.

gr Henk

student538

Ik heb deze gegevens doorgespeeld daarom meldde ik ook zodra ik meer weet laat ik het hier via dit forum het weten. Ik had van het Telfort abonnement overigens alleen het simkaart nummer nog in mijn bezit niet het 06 nummer. Ik gebruikte deze Telfort alleen voor het uitbellen. Mocht ik de code niet kunnen krijgen dan gaat deze telefoon naar het afval of Marktplaats.

student538

De code's welke ik gekregen heb werkt helaas niet. Ik heb op andere website's ook nog wat code's ingevuld. Er verschijnt nu LAATSTE POGING! Wanneer die ook niet lukt dan, wat dan?!

Mrdc

Ongelezen bericht door Mrdc »

student538 schreef:De code's welke ik gekregen heb werkt helaas niet. Ik heb op andere website's ook nog wat code's ingevuld. Er verschijnt nu LAATSTE POGING! Wanneer die ook niet lukt dan, wat dan?!
dan wordt u sim-card definitief geblokkeerd, hierdoor moeten ze een nieuwe gaan toesturen en zullen ze eveneens kosten voor gaan rekenen, alleen kun je dit voorkomen door aan te tonen dat de codes die zei toesturen niet correct zijn en kunnen ze daar met u sim-card nummer hem ook activeren, alleen geven ze vaak aan dat ze dat niet kunnen of niet mogen maar dan gewoon op doorgaan tot je iemand hebt die het wel kan, kost misschien wat tijd maar als je gelijkt hebt moeten ze ook die kosten retourneren.

met vriendelijke groet, Mrdc

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Even een nieuwe insteek...
Is de unlockcode die je in moet geven niet van de nieuwe simkaart?

Ik heb hier laatst een nieuw prepaidkaart in de mijne gedaan en toen moest ik deze (telefoonnummer) activeren dmv een code welke bij het simkaart geleverd was.

student538

Ben in afwachting van Telfort. Zij helpen me nu wel gelukkig daar ben ik in ieder geval blij mee.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Brainless schreef:Even een nieuwe insteek...
TS heeft alleen maar de nieuwe, oude is opgebruikt en weggegooid.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Mrdc schreef: dan wordt u sim-card definitief geblokkeerd, hierdoor moeten ze een nieuwe gaan toesturen en zullen ze eveneens kosten voor gaan rekenen, alleen kun je dit voorkomen door aan te tonen dat de codes die zei toesturen niet correct zijn en kunnen ze daar met u sim-card nummer hem ook activeren, alleen geven ze vaak aan dat ze dat niet kunnen of niet mogen maar dan gewoon op doorgaan tot je iemand hebt die het wel kan, kost misschien wat tijd maar als je gelijkt hebt moeten ze ook die kosten retourneren.
Tsjonge, jij bent wel erg vermoeiend. Hij heeft die simkaart niet eens meer, dus wat gaan ze dan blokkeren? Hij wil trouwens ook geen nieuwe!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

student538 schreef:De code's welke ik gekregen heb werkt helaas niet. Ik heb op andere website's ook nog wat code's ingevuld. Er verschijnt nu LAATSTE POGING! Wanneer die ook niet lukt dan, wat dan?!
Wel absurd hoor dat Telfort zo moeilijk doet en dan ook nog verkeerde codes gaat verstrekken. Het kan zijn dat uw telefoon geblokkeerd wordt als u te vaak de foute code in geeft. In het ergste geval is het dan einde oefening. In het betere geval kunt u die blokkade ook weer opheffen met een code. Maarja het wordt wel ingewikkeld zo.

Om welk merk / type gaat het eigenlijk?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Jolijn schreef:
Brainless schreef:Even een nieuwe insteek...
TS heeft alleen maar de nieuwe, oude is opgebruikt en weggegooid.
dat bedoel ik ook.
Als je een nieuwe (ongebruikte) simkaart gebruikt, wordt er om een activeringscode gevraagd.
Vandaar mijn vraag aan TS: is de gevraagde code niet die van de nieuwe SIM ipv de unlockcode van de telefoon.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Unlock code heeft niets te maken met de sim alles met het imei nr. Aan een telefoonnummer hangt een telefoon met een imei ze zijn alleen te beroerd om te zoeken aan de hand van een imei. Dus ga shoppen op het internet (gratis) of ga naar de markt doen ze het voor een tientje.

student538

Het type toestel is Alcactel OT-E207.

Tot voor kort had ik nooit problemen met het unlocken van een toestel bij andere providers. Die hebben nooit gevraagd naar een simkaart nummer doch alleen naar het IMEI nummer. Bij Telfort is dat dus anders dus een GOEDE leer voor de VOLGENDE keer. De NOKIA toestellen welke ik had kon je via een calculator gewoon gratis unlocken. Ik heb laatst een nieuwe toestel gekocht van T-Mobile volgens de winkelier zijn die toestellen van T-Mobile doorgaans simlock vrij.

olaf79

student538 schreef:Het type toestel is Alcactel OT-E207.
Dus gewoon een normaal type, die telfort heeft laten locken. Tsjonge wat doen zij moeilijk zeg. Schande!
Tot voor kort had ik nooit problemen met het unlocken van een toestel bij andere providers. Die hebben nooit gevraagd naar een simkaart nummer doch alleen naar het IMEI nummer. Bij Telfort is dat dus anders dus een GOEDE leer voor de VOLGENDE keer. De NOKIA toestellen welke ik had kon je via een calculator gewoon gratis unlocken. Ik heb laatst een nieuwe toestel gekocht van T-Mobile volgens de winkelier zijn die toestellen van T-Mobile doorgaans simlock vrij.
De pre-paids meestal wel. De toestellen die je krijgt bij een abbo meestal niet inderdaad.

olaf79

Hier trouwens al eens gekeken:

https://www.telfort.nl/KBS/consument/se ... el/Alcatel

Heb je deze stappen precies gevolgd?

pima

Ongelezen bericht door pima »

student538

Ik heb al die stappen doorlopen en dat werkte dus niet. De unlock Free website had ik ook gevonden maar komt met deze code waarmee het ook niet lukt.

De code welke Telfort geeft is dan ook een geheel andere code die de free website biedt. Ik had in het verleden een calculator van Nokia die werkte overigens perfect.

###337*07# < is volgens de free website de code maar klopt niet.

Alcatel OT-E207

Toestel gebruiken met een simkaart van Telfort
Plaats de simkaart van Telfort in het toestel.
Zet het toestel aan.
Op het scherm verschijnt: Inv. PIN. (ik heb geen pincode op mijn sim dus die stap kon ik niet volgen)
Toets uw pincode in.
Druk op: OK.
Op het scherm verschijnt: Code SPCK.
Toets de un-lock SPCK-code in.
Op het scherm verschijnt: SPCK Blokkering uit.
De simlock is verwijderd.

Er wordt bij mij op het scherm gevraagd naar: NSCK code.

Dus moet ik dit uitvoeren:

Toestel gebruiken met een simkaart van een andere telecomaanbieder
Plaats de simkaart in het toestel.
Op het scherm verschijnt: Inv. PIN.
Toets uw pincode in.
Op het scherm verschijnt: Code NSCK.
Toets de unlock NCK-code in.
Op het scherm verschijnt: NSCK Blokkering uit.
Daarna volgt de tekst: Code SPCK.
Toets de unlock SPCK-code in.
Op het scherm verschijnt: SPCK Blokkering uit.
Op het scherm verschijnt: Zoeken.
U ziet het welkomstscherm.

Echter heb geen PIN op mijn SIM. En als je Telfort kaartje er in stopt dan heb je niet de mogelijkheid om Code SPCK in te voeren!

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@student538,

Dat u geen pincode heeft ingesteld maakt niet uit.
student538 schreef:Er wordt bij mij op het scherm gevraagd naar: NSCK code.
U dient dan de eerste code (NCK) in te voeren die ik aan u heb doorgegeven. Vervolgens dient u de SPCK-code (tweede code) in te voeren. Ik zie dat u vanochtend heeft gereageerd op de e-mail van onze technische dienst, ik wil u vragen om dat af te wachten.

Laïla

student538

Inmiddels heb ik even een update.

Ik kreeg een e-mail van Telfort!
Wij zullen contact op moeten nemen met Alcatel. Zij zijn de fabrikant die ons de codes verstrekt. Zodra wij antwoord hebben nemen wij contact met u op.
Dus nog even geduld, ik wacht nog af. Ben benieuwd en hoop dat het opgelost gaat worden.

student538

Inmiddels is mijn toestel vrij van de blokkering. Hartelijk dank hiervoor Telfort.

De code's welke ik ontvangen had waren hetzelfde als ik door de telefoon gekregen had. Dus begrijp niet wat ik verkeerd gedaan heb. Maar goed het werk en daar ben ik erg blij mee.

Code's

Unlock code is: 5030149238 (NCK)
GID-lock code is:3260091325 (SPCK)
Laatst gewijzigd door student538 op 13 mar 2012 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten