LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ahuysken
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2011 12:04

T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid

Ongelezen bericht door ahuysken »

Mijn zoon was jarig op 18 februari. Hij wilde graag een blackberry. Na enige overwegingen heb ik gekozen voor een prepaid abonnement. Belangrijkste redenen waren dat ik hier een beetje controle kan houden op de kosten en als hij hem mocht verliezen ik niet aan een abonnement vastzit. Echter…. Na 1 dag was zijn basis beltegoed van 5 euro al geslonken naar maar liefst 7 eurocent. Opwaarderen dan maar. 10 euro gestort en binnen 2 dagen geslonken naar ca. 7 euro. En hij heeft niet eens gebeld!

T-Mobile gebeld. De man die ik aan de lijn had verklaarde mij dat hij meer klachten over mijn probleem had ontvangen. Om deze reden was hij mede aanstichter voor een nieuw abonnement wat binnenkort uitkomt voor de Blackberry waar zowel internet als de blackberry service in zit. Totdat ik aangaf dat ook ik net als T-Mobile het gesprek aan het opnemen was. Dit zou niet mogen volgens enz.enz. Nee het was niet een uitspraak van T-Mobile maar nu ineens was het een opmerking op persoonlijke titel? Terugkrabbelen dus ineens.

Ik wees hem op de internetpagina van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/blackberryprepaid) waarop zeer onduidelijk staat beschreven dat bij een nieuw prepaid abonnement de eerste 3 maanden gratis blackberry diensten worden verstrekt. De suggestie wordt gewekt dat dit de eerste 3 maanden inclusief internet is. Dit heb je immers nodig om deze diensten te kunnen gebruiken!! Ik wijs hem op de advertenties die op dit moment in de kranten staan en hoe de telefoons in de winkel worden aangeboden. Met wifi zou inernet gratis zijn, wat logisch is. Alles buiten bereik van wifi wordt direct met tikken van 40 en 80 eurocent afgewaardeerd.

Deze reclame is misleidend. Na de vraag gesteld hebbende hoe ze met deze misleidende reclame omgaan wordt afwijkend gereageerd. Misschien moet ik dit ook eens aan de reclame code commissie voorleggen bij nader inzien. Het staat echt heel misleidend beschreven. Ik heb er daarom maar een paar screenshots van gemaakt wetende dat als ze dit lezen het direct veranderen!!

Ik begrijp dat ze het lastig hebben in de mobiele branche maar ze vinden zo wel steeds weer alternatieven om de consument te belazeren. Hier zou Hans van der Plas, directeur a.i. Customer Operations, wel eens wat aan mogen doen. Dan mag hij aan mijn zoontje die net 12 is geworden uitleggen waarom hij buiten niet meer mag internetten.

T-Mobile bedankt voor dit leuke verjaardagskado. Een kado waar we nog lang aan herinnerd zullen worden door onze zoon.

p.s. in de Telegraaf van 23.02.12 op pa :oops: gina 12 doen ze het nog eens dunnetjes over. Altijd samen met onbeperkt e-mailen en pingen. Men vergeet kennelijk dat om te mailen ook een internetverbinding nodig is. En dat kost met 3G namelijk extra geld. Heb ik me laten uitleggen. Pure misleiding dus

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid

Ongelezen bericht door atesli »

Er staat duidelijk bij dat er ook internetgebruik afgeschreven wordt tot 10 euro.
Dit gaat in stapjes tot je de 10 euro hebt bereikt.
Wat wel onduidelijkheid kan schepen is dat internet per kalendermaand gaat en BB service per maand.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid

Ongelezen bericht door mich24 »

goed lezen is les 1, en daarnaast moet je ook je bb internet geactiveerd hebben.

Dus sprake van misleiding? Nee
Sprake van slecht lezen en nu gaan roepen? Ja

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid

Ongelezen bericht door berndv »

Kwestie van eerst lezen dan pas klagen.

Daarnaast neem je een gesprek op en meld je dit pas halverwege het gesprek. Alles wat er voor de melding van de opname gezegd wordt valt onder afluisteren. Bij mijn weten meld tmobile dat ze gesprekken kunnen opnemen voor trainingsdoeleinden, niet voor andere zaken

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@Allen:

Op onze website staat een uitgebreide Blog over BlackBerry Prepaid. Deze is geschreven omdat het voor vele klanten onduidelijk was hoe het nu precies in zijn werk gaat. Hier staat het allemaal stap voor stap uitgelegt.

Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij bij je gegevens en het exact voor je nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Kim
T-Mobile Webcare

Gesloten