LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoon caiway

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vergeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2012 13:50

telefoon caiway

Ongelezen bericht door vergeer »

ja hoor na de tv en internet veranderingen en uiteraard hogere kosten is nu de telefoon aan de beurt bij de caiway
ik heb een abonnement voor 15 euro p.m. gratis bellen naar vaste nummers onder fair use policy
per 1 maart is het verplicht om hierbij voor 10 euro JA 10 euro
er de 06 nummers bij te nemen dus kan je vrij naar 06 nummers bellen
ik heb dit totaal niet nodig aangezien ik een mobiel abonnement hebt
maar hier hebben ze dus schijt aan het is slikken of stikken
en je hebt deze ordinaire prijverhoging gewoon te pikken
een ander alternatief is er niet want hier is maar 1 kabel aanbieder
leve de providers. :( :oops:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door Winterman »

1 kabel aanbieder, maar niet alles hoeft via de kabel. Je kan toch gewoon je telefoon opzeggen als je ook mobiel hebt.

Quick1034
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:19

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door Quick1034 »

Caiway maakt het per 1 maart 2012 wel erg bond.

VoiP First:
Starttarief: oude prijs: 0,03; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 217%

Per minuut:
Laag tarief: oude prijs 0,01; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 850%
Midden tarief: oude prijs 0,015; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 533%
Hoog tarief: oude prijs 0,028; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: 239%
Gratis tarief naar Caiway-klanten: oude prijs 0,00; nieuwe prijs: 0,095. Een stijging van: oneindig !!!!

VoIP-Comfort+ oud is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste nummers voor €15 per maand

VoIP-Comfort+ nieuw is:
abonnement met onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers voor €25 per maand. Een tariefsverhoging van 67%

Caiway geeft op z'n website aan:
(http://www.caiway.nl/site/nl/wijziginge ... elefonie#6)
"Door de aanpassingen aan de start- en gesprekstarieven voor telefonie (naar vast en mobiel) kun u niet meer gratis bellen naar andere telefonieklanten van Caiway. Het vaste start- en gesprektarief van € 0,095 dat hiervoor in de plaats komt, houdt de kosten voor u wel zo overzichtelijk..."

Nou ik dacht van niet..

Beerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2012 13:25

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door Beerk »

Beste Tros radar en mede-Caiway gebruikers,

Tot onze grote verbazing hebben we moeten constateren via onze online factuur dat onze telefoonrekening astronomisch hoger is geworden per 1 maart!

Waar wij voorheen gratis konden bellen naar andere caiwayklanten met een VOIP pakket (vrijwel de gehele familie+ vriendenkring), worden wij nu al verrast met een gigantische rekening! Waar in het verleden gesprekken GRATIS waren zijn ze nu eenvoudig > 1 Euro per gesprek van VOIP naar VOIP!

Hiermee valt onze hoofdreden voor telefonie via CAIWAY compleet weg.

Als dit nu het enige slechte nieuws was... maar helaas.

Naar aanleiding van een (achteraf gezien zeer misleidende ) brief van Caiway eind januari over op stapel staande tariefwijzigingen van de caiway per 1maart hebben wij de overstap gemaakt naar een , volgens de caiway nog aantrekkelijker combipakket met een contractperiode van minimaal 1 jaar met als doelstelling netto (2-3 euro per maand) goedkoper uit te zijn! Nu blijkt dat dit -jaarcontract ons dus 3-4 tientjes per maand extra gaat kosten!!!!


Enige oplossing is overschakelen naar het duurste abonnement van caiway wat 'slechts' 20 Euro per maand extra kost dan wat het kostte voor 1 maart! Nu we deze brief teruglezen blijkt dat er toch wel sprake is van misleiding! Als we dit van te voren hadden geweten dan waren we vrijwel zeker overgestapt naar een andere aanbieder!

Door caiway wordt gesproken van prijsaanpassing ivm inflatiecorrectie...

Resultaat voor ons: een flinke extra kostenstijging van 240 Euro per jaar bij een gelijkblijvend gebruik waar we dus niet onderuit kunnen contractueel gezien! Dit noemen wij geen ínflatiecorectie!

Ik hoop dat door een collectief van soortgelijke ervaringen de caiway kan worden overgehaald om de tarieven van VOIP naar VOIP te herzien! Zo niet, dan stappen wij zsm over naar een andere aanbieder!

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door Bimark »

Ook wij zijn helemaal klaar met Caiway. We stonden laatst (lees eind februari) in de shop hier in het dorp voor een smartcard en heb gelijk deze verhoging aangehaald waarop de medewerkster ons verzekerde dat dit alleen gold voor nieuwe klanten. Laat nou amper een week later een brief in de bus vallen waarin de verhoging wordt medegedeelt. Ingang per 1 april, niet mee eens? Nou dan mag je naar een ander gaan.

Ik wilde toch even weten wat de reden was voor deze brief aangezien ze mij verzekerd hadden dat dit niet voor ons gold.

Helaas bleek de shop per 1 maart definitief gesloten te zijn.

Vind dit op zn zachts gezegd niet netjes

Mikkim10
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:14

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door Mikkim10 »

De meest misleidende regel in de Wijzigingsbrief is dat er staat:
"Daarnaast worden de start- en gesprekstarieven voor telefonie aangepast. Zo worden bijvoorbeeld de tarieven voor bellen naar mobiele nummers gehalveerd. Wat ongewijzigd blijft, is het afrekenen per seconde en het gunstige tarief ten opzichte van andere aanbieders."
Naar mobiel bellen is dan ook wel het enige dat "goedkoper" is geworden. De rest is allemaal vele malen duurder geworden. Om maar te zwijgen over het VOIP bellen van 0ct naar 9,5 ct per minuut.

Ik heb telefonisch het Combi-pakket Alles in 1 HD Relax besteld, waarna ik in de mail een bevestiging kreeg dat ik EUR 55,- per maand kwijt zou zijn. Zie ik nu ook nog op mijn factuur staan dat ik ook het Enjoy pakket afneem. Dat is dus niet aan mij bevestigd.

Toen ik naar Caiway belde zei de meneer aan de telefoon dat ik een klacht kon sturen naar [email protected] en dat ik zelf het Enjoy pakket kon opzeggen, maar dan wel met een opzegtermijn van een maand!! Heb dat maar meteen gedaan. Bellen doe ik nu maar via mijn mobiel dat is goedkoper!! Ik ben nu ook aan het kijken naar een Skype telefoon die een Skype abonnement aankan. Dan kan je voor 7 euro per maand naar 20 landen in Europa bellen, en gratis!!! Klaar met CAIWAY!

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door Bimark »

Ook bij ons staat dat vermeld ( enjoy) Inmiddels zijn wij onaangenaam 'verast'.

Onze maandrekening gaat van € 29.80 naar € 71.29.

PPff

LeSi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 dec 2004 14:22

Re: telefoon caiway

Ongelezen bericht door LeSi »

IP telefonie is idd niet de toekomst. In ieder geval niet bij Caiway met de astronomisch hoge kosten.
Hoezo goedkoop internet via glasvezel? We trekken de consument gewoon met de telefoonkosten leeg!
Te absurd voor woorden.

Kom op Caiway. In je brief van 19 dec 2012 geef je aan dat zowel de techniek, kwaliteit als de dienstverlening zijn achtergebleven en dat jullie het anders gaan aanpakken.
Voor internet doen jullie je best, maar zoals er al in de brief staat: voor telefonie blijft alles ongewijzigd.
Laat je niet kennen!

Gesloten