LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bianchii
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2012 01:04

Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door bianchii »

Na een update van Kies liep mijn computer vast tijdens de update.
Na 3 uur wachten heb ik toen de kabels los gemaakt en kreeg ik een gele driehoek in het scherm. Hierna ben ik 2 keer langsgegaan bij een officieel Samsung reperatiepunt waar 2 keer (kosteloos) de software er weer op is gezet. Hierna had de telefoon een slecht ontvangst. Op aanraden van Het Samsung reperatiepunt heb ik toen een nieuwe Sim kaart gehaald.
Toen bleek dat het hier ook niet aan lag heb ik de telefoon aangetekend verstuurd naar Dynafix.
Na enkele dagen ontving ik een brief waarin staat dat mijn toestel druk stoot of valschade heeft en dat dit buiten de reperatiegarantie valt.
Prijsopgave: 285,60. :shock:
Ongerepareerd retour moet ik 49,98 betalen voor de onderzoekskosten.
Na bellen krijg ik te horen dat de printplaat krom is en word mij een vage foto gemaild waarop een telefoon staat die helemaal uit elkaar ligt.
Ik weet nu niet hoe ik kan bewijzen dat mijn telefoon prima in orde was toen ik hem opstuurde.
Van tevoren heb ik geen foto's gemaakt, maar de foto van mijn telefoon zou natuurlijk ook van een andere telefoon zijn.
Ik zou graag in contact komen met andere mensen die plotseling schade hebben na het opsturen van hun telefoon.

pettycoat56
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2012 22:44

Re: Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door pettycoat56 »

Ikm heb exact hetzelfde verhaal op 14 maart nota ontvangen,niet te geloven zeg .Ik heb al bij iemand anders gereageerd.Mijn telefoon is altyd in een beschermhoes met screenprotector geweest .Ik stuur hem op omdat de battery soms warm werd .Toen had ik ineens geen netwerkverbinding meer .De rest werkte wel allemaal.Ik kon gewoon spelletjes doen etc.Nu heb ik een zeer vage foto gekregen met bovendien de exacte bedragen die jy ook hebt gehad nl 85 nog wat en 49 nog wat.Ik ben op geen enkele manier ervan opde hoogte gesteld van die 50 euro .Op het ytoegestuurde intakeformulier staat overal 0,00,geen uitzonderingen en dergelijke .IK vind dat hier zeker iets aan gedan moet worden door Radar of consuwijzer bv want dit is echt heel vreemd allemaal.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door olaf79 »

pettycoat56 schreef:Ikm heb exact hetzelfde verhaal op 14 maart nota ontvangen,niet te geloven zeg .Ik heb al bij iemand anders gereageerd.Mijn telefoon is altyd in een beschermhoes met screenprotector geweest .Ik stuur hem op omdat de battery soms warm werd .Toen had ik ineens geen netwerkverbinding meer .De rest werkte wel allemaal.Ik kon gewoon spelletjes doen etc.Nu heb ik een zeer vage foto gekregen met bovendien de exacte bedragen die jy ook hebt gehad nl 85 nog wat en 49 nog wat.Ik ben op geen enkele manier ervan opde hoogte gesteld van die 50 euro .Op het ytoegestuurde intakeformulier staat overal 0,00,geen uitzonderingen en dergelijke .IK vind dat hier zeker iets aan gedan moet worden door Radar of consuwijzer bv want dit is echt heel vreemd allemaal.
Dat de batterij warm wordt is in principe "normaal" waarmee ik bedoel dat het een bekend probleem is voor deze telefoon en in principe geen kwaad kan. De oplossing is een update van de firmware naar android 3.5. Daarin is een bug verholpen die dit probleem veroorzaakt. Je batterij zal gelijk ook langer meegaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door olaf79 »

Voor iedereen met een SGS2 die wil updaten. KIES is de meest brakke software die ik ooit heb gezien (wordt wel iets beter bij de laatste versies), zeker op een 64 bit besturingssysteem. Doe de update OTA met een volledig opgeladen telefoon die aan de stekker hangt en het kan bijna niet fout gaan. OTA update is beschikbaar vanaf android 3.4. Zit je nog op een oudere versie, laat de update dan doen via samsung repatrateur. Gebruik je toch KIES: bidt dan maar dat het goed gaat.

Het is overigens schandalig en zonde dat zo'n geweldig mooi toestel vergezeld gaat met zulke *** (lelijk woord) software. :!:

pettycoat56
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2012 22:44

Re: Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door pettycoat56 »

De verkoper beweerde dat de battery niet zo heet mag worden en dat het zou kunnen dat er ïets versmolten"zou kunnen zijn .

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door Dirkie »

pettycoat56 schreef:De verkoper beweerde dat de battery niet zo heet mag worden en dat het zou kunnen dat er ïets versmolten"zou kunnen zijn .
En daarom heet een verkoper een verkoper en geen raparateur. Een kreet als 'niet zo heet' zegt namelijk niets. Bij het draaien van intensieve apps (zoals bepaalde spelletjes) zal de processor op een hoge kloksnelheid draaien en wordt deze warm. Dit kun je voelen aan de achterkant iets onder de camera. En een gevolg daarvan is ook dat de accu iets sneller leegloopt en ook warm kan worden. In de meeste gevallen is dit dus normaal gedrag.
Voor die gevallen waarin dat niet zo is zijn er een paar mogelijke oplossingen. De eerste is upgraden naar een hoger firmware. Op dit moment is in Nederland 2.3.6. de hoogste, maar binnen niet al te lange tijd zal dit 4.03 zijn. En andere minder ingrijpende oplossing is het regelmatig uitzetten en weer opnieuw starten van de SGS2. Het is een computer en bij computers is dit meestal een goede oplossing :mrgreen:

pettycoat56
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2012 22:44

Re: Samsung Galaxy S2 heeft schade na opsturen Dynafix

Ongelezen bericht door pettycoat56 »

Duhuh ik had het over tydens het opladen,kon jy niet weten natuurlyk. En verkoper zei dit na een klacht hierover (tydens het opladen dus) .Als hy zegt dat het te heet is en ik hem opstuur ter reparatie voor oa dit probleem ,verwacht ik niet een totaal verruineerde telefoon terug die buiten geen netwerk alle functies naar behoren uitvoerde.De klacht gaat trouwens over DYNAFIX DIE ALLEEN VAL,STOOT EN DRUKSCHADE SCHYNT TE HANTEREN .Google maar eens je schrikt je gek van al die identieke verhalen.Wel opvallend dat er zoveel mensen schynen te liegen en een byna identiek verhaal hebben ,al jaren lang weet ik nu.

Gesloten