Pagina 1 van 3

Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 14 mar 2012 22:04
door bianchii
Hallo, omdat ik vele mensen zie die schade aan hun telefoon hebben na deze te hebben opgestuurd wilde ik graag eens kijken of u dezelfde foto heeft gekregen als "bewijs" van de schade.
Verder lijkt het me fijn om in contact te komen met andere mensen met schade om te kijken of we samen sterker staan.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 14 mar 2012 22:59
door pettycoat56
Ik heb vanddag exact hetzelfde meegemaakt bij dynafix.Bijna nieuwe samsung s2 opgestuurd ,aangetekend in een ptt-doosje.Na 9 dagen melding val,stoot drukschade ,geen garantie ,kosten 285 euro of toestel ongerepareerd tegen betaling van 50 euro"onderzoekskosten "retour of milieuverantwoorde verwerking door Dynafix.Vage foto erbij .Terwijl ik mijn telefoon vanaf minuut een met beschermhoes en screen protector 90 % van de tijd op een bureau heb liggen.Achteraf blijkt de verzending ,ook al is ie aangetekend voor eigen risico.Andere opties zijn niet gegeven door verkoper GSM-wijzer.Al googelend ben ik een bijna onmetelijk lange lijst Dynafix klachten tegen gekomen .Op bv klacht .nl maar liefst 14 pagina's met bijna geen oplossing van de kant van Dynafix of verkoper.Bijna continue dit verhaal van val,stoot,drukschade en/of reparen tegen een enorm bedrag of 50 euri betalen voor terugzending .Ik persoonlijk geloof zomaar dat Dynafix de boel vaak probeert te tillen want dit is wel heeel onwaarschijnlijk zoveel mensen met dezelfde klacht.En wel heel weinig positieve reacties .Misschien iets voor radar.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 14 mar 2012 23:41
door olaf79
Dan moet je de foto even op het forum plaatsen. Kunnen we vergelijken.
Overigens altijd je imei nummer opschijven voor je gaat opsturen.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 15 mar 2012 09:25
door pettycoat56
hoe doe ik dat dan en waarom zet je hem dan zelf niet ook op het forum? :D

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 15 mar 2012 14:51
door keijers
Ik heb mijn S2 ook opgestuurd en kreeg deze foto:
http://imageshack.us/photo/my-images/59/4104692.jpg/

En dat moet duiden op geen fabrieksgarantie?!

Het witte vierkantje ziet er een beetje paarsig uit, maar dat komt volgens mij door de camera die ze gebruikt hebben. Volgens mij moet dat een waterschadeindicator zijn, en volgens mijn weten slaan die ROOD uit als er vocht bij komt...

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 15 mar 2012 19:36
door bianchii
Ik kreeg deze foto, ook totaal onduidelijk of het over mijn toestel gaat.

Afbeelding

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 15 mar 2012 19:40
door bianchii
@ pettycoat: hierboven kan je [img] aanklikken, tussen de 1e en de 2e img zet je de link naar je foto (b.v. op fotobucket)
Ik kan die vinden door recht op de foto te klikken en dan copy image location te doen.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 15 mar 2012 23:49
door keijers
Ik ben bij de phone house geweest (waar ik hem heb ingeleverd) en hun hebben de foto bekeken en vonden het ook maar raar en ze geloofde me dat ik niet mijn telefoon in een vochtige ruimte heb gehad.

Dynafix biedt me aan om het toestel te vernietigen of terug te geven voor 0,00 euro (ik lees hier op de fora dat sommige 50 euro moeten dokken?! dus ik heb geluk denk ik). Reparatie zat er sowieso niet in bij dynafix...

Ik ga hem dus terugvragen en naar een ander service center hem daar laten maken!! I'll keep you posted :D

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 08:33
door pettycoat56
@keijers Ik heb de foto laten zien aan een reparateur (legale)die zegt voorheen bij soortgelijke reparatiecenters te hebben gewerkt,hij zegt te weten hoe ze te werk gaan,en zegt dat ze ten allen tijde beweren dat jijzelf schade hebt veroorzaakt En nu komt het hij heeft een diagnose (noem ik ff niet in geval dynafix meeleest).Er zijn 2 mogelijkheden een daarvan is>>> Slechte solderingen van fabriek uit.
de andere noem ik ff niet maar kan niet door mij veroorzaakt zijn en heeft niets met de vlgs dynafix genoemde oorzken te maken.Gekker nog ,op grond van wat hij diagnosticeerd garandeerd hij mij het toestel werkend af te leveren voor 50 euro .In het geval dat dat niet zou slagen geen onderzoekskosten!!!Dynafix =285 zoveel of 50 onderzoek.Dus toch sjoemelarij !!

Dit is een van de opmerkingen van dit reparatiecentrum>>>Bij ons kunt u terecht voor de reparatie. de kosten zijn ongeveer 50,- hiermee kan ik u garanderen dat het toestel weer werkt<<<

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 08:42
door keijers
pettycoat56 schreef:@keijers Ik heb de foto laten zien aan een reparateur (legale)die zegt voorheen bij soortgelijke reparatiecenters te hebben gewerkt,hij zegt te weten hoe ze te werk gaan,en zegt dat ze ten allen tijde beweren dat jijzelf schade hebt veroorzaakt En nu komt het hij heeft een diagnose (noem ik ff niet in geval dynafix meeleest).Er zijn 2 mogelijkheden een daarvan is>>> Slechte solderingen van fabriek uit.
de andere noem ik ff niet maar kan niet door mij veroorzaakt zijn en heeft niets met de vlgs dynafix genoemde oorzken te maken.Gekker nog ,op grond van wat hij diagnosticeerd garandeerd hij mij het toestel werkend af te leveren voor 50 euro .In het geval dat dat niet zou slagen geen onderzoekskosten!!!Dynafix =285 zoveel of 50 onderzoek.Dus toch sjoemelarij !!

Dit is een van de opmerkingen van dit reparatiecentrum>>>Bij ons kunt u terecht voor de reparatie. de kosten zijn ongeveer 50,- hiermee kan ik u garanderen dat het toestel weer werkt<<<
Je bedoeld dat je je eigen foto hebt laten zien aan een ander reparatiecentrum? PM me anders even over dat wat je niet kunt noemen, ben toch wel benieuwd wat je bedoelt

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 10:00
door olaf79
@ iedereen: De verkoper moet zorgen voor kosteloze reparatie als hij niet kan bewijzen dat het toestel niet conform instructies of gebruiksaanwijzing is gebruikt / behandelt.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 10:10
door keijers
olaf79 schreef:@ iedereen: De verkoper moet zorgen voor kosteloze reparatie als hij niet kan bewijzen dat het toestel niet conform instructies of gebruiksaanwijzing is gebruikt / behandelt.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, daar gaan wel weken overheen voor je je recht krijgt. Maar ik had me al voorgenomen niet de winkel uit te gaan voordat ik een goede oplossing had :D Nu deden ze bij de phonehouse niet moeilijk (gelukkig) en boden ze me zelfs een second opinion aan bij een kpn business center bijvoorbeeld :D

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 10:16
door bianchii
Ik zou graag de winkel aansprakelijk willen stellen, helaas heb ik online (studentenmobiel) een abonnement afgesloten dus het lijkt me erg lastig om via hun iets gedaan te krijgen :(

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 10:24
door keijers
Je kunt ook naar Vodafone reparatiecentrum gaan (daar helpen ze je ook met Hi T-mobile en alle andere aanbieders).

Niet elke vodafone winkel heeft een reparatiepunt, maar die in Eindhoven wel. Die doen volgens mij Nokia, Samsung en nog een paar merken repareren in 1 dag. Ze bestellen een onderdeel en je krijgt een sms wanneer het binnen is, en repareren het dan in een paar uurtjes!

Daar ga ik het proberen volgende week

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 10:35
door olaf79
keijers schreef:
olaf79 schreef:@ iedereen: De verkoper moet zorgen voor kosteloze reparatie als hij niet kan bewijzen dat het toestel niet conform instructies of gebruiksaanwijzing is gebruikt / behandelt.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, daar gaan wel weken overheen voor je je recht krijgt. Maar ik had me al voorgenomen niet de winkel uit te gaan voordat ik een goede oplossing had :D Nu deden ze bij de phonehouse niet moeilijk (gelukkig) en boden ze me zelfs een second opinion aan bij een kpn business center bijvoorbeeld :D
Inderdaad gelijk hebben en krijgen zijn verschillende zaken. In dit geval is het aanbod van de PH redelijk en zou ik daar zeker gebruik van maken. Komt u gelijk bij mijn punt: ga niet in discussie met de fabrikant, maar ga naar uw leverancier, hij heeft namelijk de plicht u te helpen.
Geen medewerking? Dien dan een klacht in bij de opta, consuwijzer, consumentenbond, etc. Als dat soort instanties veel klachten van hetzelfde soort krijgen over hetzelfde bedrijf komen ze vaak in actie.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 16 mar 2012 10:36
door olaf79
bianchii schreef:Ik zou graag de winkel aansprakelijk willen stellen, helaas heb ik online (studentenmobiel) een abonnement afgesloten dus het lijkt me erg lastig om via hun iets gedaan te krijgen :(
De contactgegevens vind je hier: https://www.studentmobiel.nl/info/student_contact

Een webshop is netzo goed een bedrijf en dus aansprakelijk te stellen. Stuur ze een brief (liefst aangetekend) met wat je van ze eist, waarom en stel een redelijke termijn om te reageren en kijk wat er gebeurt.

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 18 mar 2012 22:34
door horsmansd
Bij deze wil ik het volgende vermelden betreffende dit bedrijf dynafix maar ook t mobile . In 2011 heb ik een black berry bold aan geschaft bij t mobile in sittard. Na 3 maanden is mij het toestel gevallen en ter reparatie aan geboden bij t mobile . Na een tijd kreeg ik te horen dat val schade niet onder de garantie valt wat niet meer dan normaal ik . T mobile heeft het toestel aangeboden bij dynafix te nuth . Ik kreeg een brief van t mobile dat ik een ander toestel kon krijgen met de nieuwste software kosten ruim 185 e . Ik gaf hun toestemming om dit te doen en mij het toestel doen toesturen . Wat gebeurd nu begin maart 2012 vertoond mijn toestel opeens een wit scherm . Contact opgenomen met de klantenservice van t mobile . Daar werd mij verteld dat ik de accu eruit moest halen .Het toestel zou zich op nieuw resetten Nee dus weer gebeld nu moest er nieuwe software op via hun site .En wederom niks ik ben hierop terug gegaan naar de t mobile winkel in sittard. Wederom werd het toestel opgestuurd . Via mijn t mobile viel me op dat mijn status niet duidelijk was van het hoe en wat an mijn toestel . Ik ben eens de papieren gaan na kijken die ik over het bewuste toestel had. Wat zie ik dat het nieuwe geleverde toestel wat men leverde het zelfde imei nr had. WIE LET ER OP ALS MEN EEN NIEUW TOESTEL KRIJGT DENK NIEMAND. KWESTIE VAN GOED VERTROUWEN . IMEI NR IS VOOR ELK TOESTEL UNIEK ZIE GOOGLE . ALLES STAAT ZWART OP WIT . Contact opgenomen met t mobile en die zeggen ik moet wachten tot het toestel terug is . IK ZOU NIET WETEN WAAROM IK MOET WACHTEN . Het is toch duidelijk dat er iets niet klopt door een van de twee is er toch een vorm van oplichting gepleegd . Tevens kan ik wel maandelijks mijn kosten betalen voor een toestel die weer in de reparatie is .LEKKER MAKKELIJK GELD VERDIENEN T MOBILE EN DYNAFIX . Maar morgen ga ik stappen ondernemen . Een bezoek brengen aan beide zaken wie er schuld heeft zal me worst wezen . Maar ik weet wel ik ga het pand niet uit voordat ik een nieuw toestel heb mvg horsmans

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 20 mar 2012 22:39
door keijers
mijn galaxy s2 lag vandaag keurig te wachten op mij nadat hij ongerepareerd terug kwam. Toestel zat vol met vetvingers maar ach dat kan er af geveegd worden. Bij het plaatsen van de back cover zag ik een scheur in de behuizing! Dynafix heeft waarschijnlijk mijn toestel hardhandig open gemaakt en de behuizing kapot getrokken! Gelukkig zag ik dit in de winkel en hun gaan hier nou weer achteraan maar het is toch niet normaal hoe de zaken gaan daar. Ben benieuwd wat de phone house me morgen gaat vertellen als ze contact hebben gehad met dynafix...

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 23 mar 2012 09:48
door keijers
Dynafix heeft me benaderd via dit forum middels een PB. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen! Dynafix wilde in ieder geval via de Phone House foto's van mijn schade aan de behuizing. Hoe het wordt afgehandeld zal ik hier plaatsen, het zal waarschijnlijk wel een tijdje duren... :cry:

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Geplaatst: 30 mar 2012 14:46
door keijers
Vandaag kreeg ik te horen van dynafix dat ze mijn toestel onder coulance hebben gerepareerd omdat de vochtschade minimaal was. Ook mijn behuizing zou gemaakt zijn.

Volgende week kan ik mijn toestel terug verwachten en ik hoop dat dan alles is opgelost. (daar ga ik van uit ;) )

Al met al ben ik dan toch tevreden, zo te merken beginnen ze het wel te leren bij dynafix!

Als iemand problemen heeft zou ik via dit forum contact opnemen met fenne28, zij heeft me zeer goed en snel geholpen én op de hoogte gehouden van de reparatie.