LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Youfone

Ongelezen bericht door wolferl »

Na ruim 4 jaar klant te zijn geweest bij Vodafone (met alle tevredenheid) toch maar besloten om het contract niet te verlengen. Dit i.v.m. het uitgave budget, wat men allemaal wel heeft tegenwoordig.

Dan ga je zoeken, en vooral tussen de bekende providers. Maar dat blijkt al snel even duur of nog duurder te zijn. Websites als bellen.com helpen dan een beetje. Daar werd Youfone aangeprezen.

Sceptisch als ik ben, ging ik eerst even controleren op slechte berichten, en ik vond er niet heel veel. Mijn vader zei wel, neem zeker geen simpel of hollandsenieuwe. Dus het werd Youfone. Vanwege hun gebruik van het KPN netwerk en de positieve commentaren van sociale contacten.

Dit gebeurde allemaal in de tweede week van januari dit jaar. Aangezien ik nog 10 weken had voordat mijn Vodafone abonnement afliep, had ik nog ruim de tijd.

Ik bestelde dus een abonnement bij Youfone, en liet deze ingaan op 1 april 2012 (geen grap). Ik regelde met de medewerkster van Youfone (ik werd overigens keurig en supersnel geholpen bij het kiezen van een abo) dat Youfone het abonnement bij Vodafone zou opzeggen. Nou ja, perfect dacht ik, het was een kleine moeite voor mij geweest, maar als zei het doen vind ik het ook prima.

Het is 12 maart (8 weken verder, en 2 weken voordat mijn abo bij vodafone afloopt). Ik hoorde maar niets, maar er was al wel een bedrag van mijn rekening afgeschreven....Ik ging bellen met de klantenservice (goh nu moet ik opeens heel lang wachten, en word ik nogal cru te woord gestaan) ik vroeg hoe het stond met de levering van een simkaart en of Vodafone al was opgezegd. Nou de simkaart word z.s.m. verstuurd, want ze hebben nieuwe computer systemen en daardoor heeft alles vertraging.

Maar van een opzegging bij Vodafone wist men niets bij Youfone. Dus puntje bij paaltje, Vodafone weet niet beter of ik 'verleng' mijn abo. Ik met spoed een keurige opzeg brief verstuurd met alle documenten, in de hoop dat ze alsnog akkoord gaan. Youfone verrot schelden kan later nog.

Ik ben eigenlijk best wel pissed off.

Na bijna 9 weken nog geen simkaart.
Wel al een bedrag afgeschreven.
Niet bij Vodafone opgezegd (terwijl ze het toegezegd hadden).
Maar hopen dat Vodafone akkoord gaat.

Ik wil er eigenlijk van af.

Ollie7
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2012 15:26

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Ollie7 »

Het betreft Youfone, op 12-03 j.l. zou mijn abonnenment ingaan, na 7 keer bellen is het nog steeds niet gelukt, bij klantenservice wordt je afgescheept, er wordt niet teruggebeld, een nieuw tel. nr. gekregen van de klantenservice, via de email, maar zijn niet tel. bereikbaar op het nieuwe nummer, onbegrijpelijk, wat kan je hier aan doen.? groet. Hans

MAXIEM

Re: Youfone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Heeft u vragen?

Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur via uw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (35 cent per gesprek) of voor overige nummers op 0900 - 698 3663 (1,30 euro per gesprek).

Uw vraag mailen kan via onderstaand contactformulier of per brief naar:

Youfone Nederland B.V.
Afdeling Klantenservice
Postbus 23441
3001 KK Rotterdam

Faxen kan ook: 010 280 08 58

Maxiem.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met Youfone. Gelukkig ben ik al twee jaar van ze af, maar ik heb mijn geld uiteindelijk via de Geschillencommissie terug moeten krijgen.

Ik zou niet meer bellen, maar per mail een klacht sturen naar Youfone. Dan heb je tenminste bewijs. Zeg daarin dat er wel geld is afgeschreven, maar je nog geen simkaart hebt ontvangen.

Over het niet opzeggen van je abonnement bij Vodafone: als je bewijs hebt van de toezegging dat Youfone je abonnement bij Vodafone zou opzeggen, dan kun je de extra abonnementskosten bij Youfone terugvorderen.

kilroy1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2012 17:11

Re: Youfone

Ongelezen bericht door kilroy1980 »

Onder het kopje lotgenoten heb ik bij Overig een oproep geplaatst om de slechte ervaringen van Youfone te melden. Kortom meld je slechte ervaring van Youfone. Ik wacht al bijna 2 maanden op mijn simkaart.

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Ik heb een klacht. NEE, ik heb er twee!

klacht 1
----------
Overgestapt van Telfort Sim-only naar Youfone Sim-only met nummerbehoud. Dit zou volgens info Youfone automatisch gebeuren op 20-03-2012. Na 48 uur is er nog niets geactiveerd.
23-03-2012 - Mijn account is eindelijk actief, alleen het internet is een drama.

klacht 2
----------
De Servicedesk - De bereikbaarheid is dramatisch!!!!!
21-03-2012 - 14:00 uur na 21 min wachttijd contact, maar probleem niet opgelost.
22-03-2012 Om 16:06 uur weer gebeld, wachttijd tot 17:10 uur en toen is de verbinding door Youfone eenzijdig verbroken.

23-03-2012 contact, account is actief, ik kan bellen, maar internetten is een drama, de verbinding valt steeds weg.
Vanaf 18:30 uur helemaal geen internetverbinding meer.

update: 24-03-2012 om 20:00 uur nog geen internetverbinding

Maandag maar weer bellen met de servicedesk.

Wat een onprofessionele organisatie!!
Ik heb nu al spijt dat ik ben overgestapt. :evil:

waltera
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2011 22:33

Re: Youfone

Ongelezen bericht door waltera »

Ik ben er achter gekomen dat Youfone gewoon Simpel.nl is ze zijn verbonden met een bedrijf dat de klanten service doet voor zeker simpel.nl
Dit bedrijf zit in woerden.
De baas van dat bedrijf (naam mag ik niet vertellen anders ban) heeft een directie functie bij simpel & is Advisory Board member bij Youfone BV
Zo zie je maar weer dat alles toch weer bij elkaar komt.
Boeven zijn het, stuur zo veel mogelijk aangetekend op, zo dat je bewijs hebt.
Als je een archief hebt dan win je alles (ervaring )
kijk op mijn twitter #simpelishetniet

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door wolferl »

Reactie van mij.

Ik heb ondertussen mijn simkaart van Youfone ontvangen, zeer op tijd en binnen afspraak. Ik heb een hele tijd met de klantenservice gesproken, niet dat ik over stag ben, maar ik liet ze wel hun verhaal doen. En ja, ik probeer het gewoon.

Het is voor een jaar, dus echt een ramp hoeft het niet te worden.
Maar ik houdt ze wel scherp in de gaten, want ik bel NOOIT over mijn bundel heen namelijk, dus extra factureren gaat ze niet lukken.

EDIT: De gesprekskosten zijn wel schandalig hoog hoor.
Kan daar niet wat aan gedaan worden? :?

MAXIEM

Re: Youfone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

wolferl

EDIT: De gesprekskosten zijn wel schandalig hoog hoor.

Als zij in gebreke zijn/waren, dan kun je uiteraard die kosten gewoon verhalen.

Maxiem.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door wolferl »

MAXIEM schreef:wolferl

EDIT: De gesprekskosten zijn wel schandalig hoog hoor.

Als zij in gebreke zijn/waren, dan kun je uiteraard die kosten gewoon verhalen.

Maxiem.
U bent van Youfone toch?

Ik wilde vandaag mijn simkaart activeren middels my login bij Youfone.
Wachtwoord wist ik wel, maar mijn gebruikersnaam niet.

Ik probeerde de klantenservice te bereiken, maar heb het drie keer geprobeerd.
De eerste twee keer werd ik na 11 en 13 minuten afgekapt.
De derde keer gaf ik het na 21 minuten wachten op.

Weet u misschien een oplossing?

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Je gebruikersnaam is je emailadres!

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door wolferl »

Johnths2 schreef:Je gebruikersnaam is je emailadres!

Maar ik kan hem niet activeren zie ik.

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Je kunt wel een mail sturen, maar daar reageren zij niet op!

Een melding maken bij http://www.klacht.nl helpt wel, daar besteden zij meer aandacht aan. Het is mij daar ook gelukt om mijn abonnement volledig geactiveerd te krijgen. Mailen, faxen of telefoneren helpt niet.

Het is een zeer onprofessionele organisatie. :evil:

Over een jaar ben ik er weer weg of zij moeten 99% beter worden.

deenja
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2008 23:04

Re: Youfone

Ongelezen bericht door deenja »

Ik heb helaas ook een slechte ervaring met Youfone,

Ik heb voor mijn kinderen sinds september 2011 (omdat wij toch willen dat ze ons en wij hun altijd kunnen bereiken als dat nodig is) 2 sim-only abonnementen met 80 smsjes en 1 met onbeperkt internet.
Eind maart kreeg ik een brief van direct pay dat de automatische incasso was mislukt (op zich vreemd maargoed kan gebeuren) en dat ik op de herinnering niet had gereageerd en binnen 5 dagen moest betalen plus € 12.50 administratiekosten anders zouden ze beide nummers blokkeren voor zo wel ingaande als uitgaande gesprekken.
Ik heb dit direct uitgezocht en bleek dat het bedrag inderdaad niet was geïncasseerd rond de 13e.Direct daarna heb ik de rekening alsnog betaald plus de administratiekosten en wat schetst mijn verbazing sinds 04-04-2012 1 nummer afgesloten en het andere nummer niet.
Hierop direct via de site een mail gestuurd, maar tot op heden (11-04-2012) nog niets vernomen.
Als ik probeer de klantenservice te bellen met het nog werkende toestel krijg ik te horen dat ik op het moment niet doorgeschakeld kan worden en ik verrot het om een duur 0900 nummer te bellen.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd ooit met Youfone in zee te zijn gegaan, en als ze mijn dochter niet snel weer aansluiten zal ik in het vervolg alle incasso’s direct laten storneren.
Overigens vind ik dat ze die €12.50 terug behoren te storten, ik heb niemand gehad vorige maand waar de automatische incasso was mislukt en bij Directpay wel.
Erg vreemd allemaal! Stelletje oplichters!
Met vriendelijke groet,
Dennis

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Een melding maken bij http://www.klacht.nl helpt!
Meer en meer meldingen houden toekomstige abonnees tegen, zodat deze club zijn mentaliteit aanpast of gewoon van de Nederlandse markt verdwijnt.

Het zijn inderdaad gewoon een stelletje oplichters!!

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door wolferl »

Johnths2 schreef:Een melding maken bij http://www.klacht.nl helpt!
Meer en meer meldingen houden toekomstige abonnees tegen, zodat deze club zijn mentaliteit aanpast of gewoon van de Nederlandse markt verdwijnt.

Het zijn inderdaad gewoon een stelletje oplichters!!
Ik heb nu al spijt van mijn overgang naar Youfone.

De eerste factuur is binnen, en alhoewel ik juist gekozen had voor Onbeperkt Internet en Bellen 250 (maximaal 20 euro per maand totaal) krijg ik nu een gepeperde rekening van bijna 70 euro voor mijn kiezen. En dat is alleen voor april.

Ik vroeg me nog af of het niet voor 2 maanden was.

En echt, ik heb nauwelijks gebeld, alleen naar vaste nummers soms (familie) en naar 3 mobiele nummers (even waarschuwen dat ik onderweg was).

En internet is da wel onbeperkt, maar ook daar kom ik nooit boven de 800 MB uit.

Ik heb gepoogd om 3 keer 14 minuten te bellen naar klantenservice, maar dat is tevergeefs, er word niet beantwoordt.

Klacht ingediend op klacht.nl, maar ik ben het nu al zat.

Edit: Ook de klantnummers komen niet overeen. Zowel op de factuur als in mijn contract zijn heel verschillend.

deenja
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2008 23:04

Re: Youfone

Ongelezen bericht door deenja »

Het is weer eens raak mijn factuur klopt wel, alleen durven ze nu € 24,95 deblokkeerkosten te rekenen :twisted: .

Ook rekenen ze € 3,45 voor het bellen naar de klantenservice terwijl ik deze nooit aan de telefoon heb gekregen :| .

Dit naar aanleiding van slechte communicatie tussen Youfone en Directpay, wat mij al een keer € 12,50 extra heeft gekost.

Ik heb hierop gelijk via de bij mijn bekende mailadressen gereageerd en ze tot 25-5-2012 16:00 uur de tijd gegeven te reageren, doen ze dit niet zal ik het bedrag direct storneren.

Ik begin YOUFONE ondertussen helemaal zat te worden, als je de klantenservice al aan de lijn krijgt kunnen deze niets voor je doen, op mail of het contactformulier wordt niet of nauwelijks gereageerd.

Ik weet 1 ding, zodra ik van het abbonoment af kan doe ik dat en ga dan naar een echte provider.

MAXIEM

Re: Youfone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

wolferl

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door wolferl »

Is het ook mogelijk om het contract op te zeggen, want ik ontvang niets anders dan onterechte facturen, met verschillende klantnummers. Een oplossing willen ze, of kunnen ze niet vinden. Behoorlijk frustrerend.

geertje12
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2009 12:25

Re: Youfone

Ongelezen bericht door geertje12 »

Brief aan geschillencommissie die ik van het weekend ga versturen
Ik had op d.d. 15-3-12 een email ontvangen met de mededeling dat ik voortaan via de site van YF mijn gegevens en gebruik kon nazien. Na mij te hebben aangemeld op de persoonlijke pagina van YF, bleek dit niet te werken.
Ik heb hier op op d.d. 16-3-12 een mail gestuurd, dat dit niet mogelijk was.
Op 4-7-12 eindelijk na vele klachten dit antwoord gekregen op al mijn klachten vanaf maart ’12!!!!!!!!!!!.

Geachte Meneer/mevrouw,

Wij hebben uw schrijven in goede orde ontvangen. Naar aanleiding van uw klacht op 25.06.2012 sturen wij u de volgende informatie.

Wij betreuren dat uw vertragingen heeft opgelopen met het bekijken van uw facturen en specificaties op My Youfone. Wegens vernieuwingen hebben wij vertraging hierop gehad. Vanaf heden kunt u zorgeloos alles bekijken op My Youfone.

Het punt dat u niet kon bellen en gebeld worden in Spanje is doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Wij hadden ook een blokkade voor het gebruik van uw abonnement in het buitenland de eerste vier maanden. Na de 4e maand werd de blokkade eraf gehaald. Dat was een voorwaarden die Youfone hanteerde sindskort is die voorwaarden ook verwijderd en kunt u zorgeloos gebruik maken van uw nummer in het buitenland.

Wegens de redenen kunnen wij u geen compensatie bieden van 200 Euro. U kunt uw abonnement ook niet per direkt beindigen. U kunt alleen opzeggen aan het eind van uw contractsduur.

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben


Op 6 mei 2012 ben ik op vakantie gegaan naar Spanje. Op het moment dat ik de welkomsboodschap per sms kreeg, probeerde ik mijn echtgenoot op te bellen, om te laten weten dat ik geland was, wat niet lukte.
Ik heb direct bij mijn vakantieadres via de persoonlijke pagina een mail gestuurd, waarop ik geen bevestigingmail heb ontvangen. Hierop heb ik mijn echtgenoot gevraagd de volgende dag telefonisch contact op te nemen met het 0900 nummer van YF. Mijn echtgenoot gaf aan dat er niet werd opgenomen.
Nogmaals een klacht ingediend, ook hier geen enkel reactie op ontvangen.
Op d.d. 4-7-12 kreeg ik na geloof ik 7 klachten incl. het indienen van een claim van € 200 (staat op hun site bij hun voorwaarden) een mailtje!!!!!
Zij stellen (hoe dom) in deze mail dat er in de voorwaarden staat dat je minimaal 4 facturen (maanden) zou moeten betalen, alvorens de buitenland blokkade eraf gehaald zou worden. In al mijn klachtbrieven heb ik uitgelegd dat ik al 7 facturen had betaald, dus dat dit antwoord nergens op sloeg.
Hierop was het natuurlijk weer niet mogelijk om direct op deze mail te reageren, nee ik moest weer naar mn persoonlijke pagina, wat ik niet meer heb gedaan (kafkaiaanse toestanden worden het bij YF)
Begin juli was ik in Duitsland, en ja hoor, wederom geen belmogelijkheden.

Ik heb het bedrag van 49.04 wat mbt mei berekend was laten storeneren en het bedrag berekend wat ik extra kwijt was aan smsen en dataverkeer ad € 22,56 hiervan afgetrokken en heb een bedrag van € 26.48 direct weer overgemaakt. (om iedereen incl. mijn werkgever waar ik bel afspraken mee had te melden dat ik geen mogelijkheid had om gebeld te worden of om zelf te bellen.)
Ik heb in situaties waar ik echt met mijn werk moest bellen, de telefoon van mijn vriendin gebruikt en had haar € 50 gegeven voor de overlast zeg maar, wlke ik niet heb verrekend, maar hiervoor totaal een claim heb ingediend bij YF

Direct kreeg ik een mail van Direct Pay Service……dat ik per direct zou worden afgesloten, dit is nu per 10-07-12 gebeurd.
Het vervelende van alles is dat ik in stervensbegeleiding zit van een goede vriend en ik bereikbaar moet zijn. Door mijn boosheid, veroorzaakt door YF
Ik heb nu direct het gestorneerde bedrag € 22.56 weer overgemaakt en bij de mededelingen gezet: onder protest en aansluiting met spoed herstellen ivm sterfgeval. Ik denk dat zij hier maling aan hebben, maar ik ben het zo zat. Gelukkig loopt mn abonnemnet per oktober af!

- zijn onbeschoft
- reageren totaal niet op klachten die via hun eigen site worden ingediend
- je hier geen kopie van ontvangt op de mail, zodat je niets kan bewijzen
- houden zich niet aan hun eigen voorwaarden (waarom hebben ze mij niet gebeld en excuses aangeboden, het is toch kafkaiaans als je ziet waarom dit allemaal heeft kunnen gebeuren. ZIJ HEBBEN NA 4 MAANDEN DE BLOKKADE ER NIET AFGEHAALD, NU NA 8 MAANDEN NOG NIET
- komen ze uiteindelijk met een reactie waarvan de honden geen brood lusten (zie boven)

Verder kan ik u melden om eens een kijkje te nemen bij Raddar en KASSA, en vele andere fora je schrikt je rot!!

Ik heb gisteren betaald, maar ben nog steeds afgesloten!!!

Gesloten