LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone abonnement verlengd via Typhone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TheRemyNL

Vodafone abonnement verlengd via Typhone

Ongelezen bericht door TheRemyNL » 31 mar 2012 13:02

Dag allemaal,

IK heb mijn Vodafone abonnement verlengd via de website Typhone. Het toestel is inmiddels binnen en blijkbaar mag ik mijn huidige simkaart gewoon behouden omdat ik heb gekozen voor nummerbehoud. Wanneer ik inlog op My Vodafone zie ik mijn nieuwe bundel niet terug, met andere woorden: Het abonnement is nog niet overgezet naar de nieuwe vorm. Gister contact opgenomen met Vodafone en deze zeggen niks te weten van een verlenging van mijn huidige 06-nummer. Typhone was gister niet meer bereikbaar dus hier heb ik het nog niet kunnen vragen. Kan het kloppen dat bij het verlengen van een abonnement via een externe organisatie als typhone e.d. dat het een aantal dagen duurt voordat dit bij vodafone bekend is?

Groet,

Remy

Hatertje

Re: Vodafone abonnement verlengd via Typhone

Ongelezen bericht door Hatertje » 31 mar 2012 13:05

Ik neem aan dat je via hun website hebt verlengd? In dat geval heb je 7 werkdagen bedenktijd. Het kan zo zijn dat Typhone de verlenging pas na deze 7 werkdagen doorgeeft aan Vodafone.

TheRemyNL

Ongelezen bericht door TheRemyNL » 31 mar 2012 13:07

Bedankt voor je reactie hatertje,

Ik heb inderdaad mijn abonnement via typhone.nl aangevraagd.
Dit heb ik gedaan op 26 maart. gister is mijn toestel bezorgd door de koerier.
Misschien ben ik er wat te snel bij, maar aangezien er nergens iets geschreven staat over ingangsdatum e.d. vraag ik me af wat nu?

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje » 31 mar 2012 13:54

Die zal gegarandeerd 7 werkdagen in de toekomst liggen vanaf de bestel datum. Mocht je contract nog niet zijn verlopen dan zal je verlenging pas starten zodra je oude contract is afgelopen.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer » 31 mar 2012 14:00

Hatertje schreef:Die zal gegarandeerd 7 werkdagen in de toekomst liggen vanaf de bestel datum. Mocht je contract nog niet zijn verlopen dan zal je verlenging pas starten zodra je oude contract is afgelopen.
Bij vodafone niet.
Daar gaat je nieuwe abonnement direct in.
Op het moment dat typhone hem doorvoert gaat de wijziging binnen 2 dagen in.

TheRemyNL

Ongelezen bericht door TheRemyNL » 31 mar 2012 17:51

En ik neem aan dat Typhone pas het contract doorvoert naar Vodafone zodra ze mijn handtekening + Paspoort copy + bankpas copy hebben en die heb ik afgestaan afgelopen vrijdag tijdens aflevering van toestel. Dan kan ik er dus vanuit gaan dat ik rond dinsdag/woensdag mijn nieuwe contract kan gaan gebruiken?

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje » 31 mar 2012 23:24

Roytheslayer schreef:
Hatertje schreef:Die zal gegarandeerd 7 werkdagen in de toekomst liggen vanaf de bestel datum. Mocht je contract nog niet zijn verlopen dan zal je verlenging pas starten zodra je oude contract is afgelopen.
Bij vodafone niet.
Daar gaat je nieuwe abonnement direct in.
Op het moment dat typhone hem doorvoert gaat de wijziging binnen 2 dagen in.
Dat zal een hoop rompslomp geven als het abonnement geannuleerd moet worden. Je hebt immers wettelijk het recht op 7 werkdagen bedenktijd. En uiteraard is Vodafone in deze kwestie afhankelijk van Typhone om de juiste informatie door te geven. Het zal me daarom ook niks verbazen als Typhone 7 werkdagen bedenktijd aanhoudt voordat ze de verlenging aan Vodafone doorgeven.

Pannekoek1

Ongelezen bericht door Pannekoek1 » 04 apr 2012 12:04

Je abonnement gaat bij Vodafone pas in op moment dat je oude abo is afgelopen, dit geldt ook bij een verlenging. Je geeft aan dat die direct ingaat, dat klopt dus niet. Je nieuwe abonnement zal dan ook pas zichtbaar zijn in my.vodafone vanaf het moment dat je abonnement is omgezet.

Typhone.nl

Ongelezen bericht door Typhone.nl » 04 apr 2012 13:05

Beste Remy,

Graag ontvang ik je adresgegevens en / of een ordernummer in een privébericht, zodat ik je van de juiste informatie kan voorzien.

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Typhone.nl

Gesloten