LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile incasseert zomaar extra

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:26

T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door [email protected] »

Geachte lezer,

Het volgende is het geval. Ik had een jaar recht op gratis internet bij mijn T-mobile abonnement (Relax 190). Dit jaar is vervallen. T-mobile had echter een maand te lang korting doorberekend, waardoor ik dus eigenlijk te weinig had betaald. Nu heeft T-mobile bij mijn nieuwe factuur ineens, zonder enig voorafgaand bericht, deze teveel gekregen korting extra in rekening gebracht, waardoor ik tegen een hoge rekening aanloop.

Ik ben als klant nooit geinformeerd. Niet via telefoon, niet via e-mail. Zijn er meer mensen die dit tegen zijn gekomen? Ik zou graag willen weten of ik hier iets tegen kan doen. De klantenservice van T-mobile kwam niet verder dan zeggen hoe vervelend men het voor me vond, en dat ze het met me eens waren maar niks voor me konden doen. Is er een manier om door dit feit van mijn abonnement af te komen? Ik heb op het forum van T-mobile het volgende bericht geplaatst:


Geachte heer/mevrouw,

Ik kreeg vandaag ineens een torenhoge factuur binnen. Er blijkt door T-mobile vorige maand (maart) te weinig in rekening te zijn gebracht (mijn gratis internet verviel, en dit was niet tijdig doorgevoerd). Dit kan uiteraard gebeuren (ook al is het betreurenswaardig dat zo'n grote provider als T-mobile zijn zaakjes kennelijk zo dramatisch op orde heeft).

Nu wordt er op mijn factuur van april echter dubbel tarief voor het internet ingehouden. Hier is vooraf op geen enkele wijze met mij gecommuniceerd. Er is mij op geen enkele wijze kenbaar gemaakt dat dit zou gaan gebeuren. Ik zou u graag willen vragen hoe het mogelijk is dat u het eerder te lage bedrag nu compenseert met een hogere rekening, zonder dit eerst in ieder geval aan mij te hebben gecommuniceerd. Als klant wordt ik volledig in het donker gehouden, terwijl dit toch wel een service is die ik als klant van u mag verwachten. U blijft in gebreke en ik kan hier als klant voor opdraaien. Ik krijg ineens te maken met een veel te hoge rekening die ik niet zomaar even kan betalen.

Ik heb de klantenservice gebeld, die mij op een hakkelende wijze wist uit te leggen hoe het zou zitten. Het meisje dat ik sprak kwam niet verder dan "ja, ik begrijp dat dit frustrerend is", en "ik kan me voorstellen dat dit vervelend is". Harstikke leuk allemaal, maar dit soort geblaat noemen we KOELKASTEMPATHIE. Ik heb hier als klant niets aan.

Ik ben zeer teleurgesteld in de gang van zaken en zal mijn abonnement dan ook zo spoedig mogelijk opzeggen. Mocht u de moed kunnen opbrengen om hierop te reageren of heel misschien zelfs met een passende oplossing te komen, ben ik zeer benieuwd naar uw reactie op deze frapante tekortkoming van uw kant. Ik stuur dit zelfde bericht door naar Kassa en Radar om te onderzoeken of er geen stappen zijn die ik als consument kan treffen.

Hoogachtend,
C. Koelewijn


Mocht hier een reactie op komen zal ik dit uiteraard hier melden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door berndv »

Gebeurt vaker daar. Een klant op de hoogte brengen is dan wel het minste wat ze kunnen doen. Maar hoeveel hoger is je rekening uitgevallen? Als ik op de prijslijst kijk is er bij dat abonnement een internet abo van 10 euro. En die korting die je hebt ontvangen had je toch ook geen recht op? Dus ze brengen in rekening eaar ze recht op hebben? Heeft u ook gebeld dat de vorige rekening te laag uit viel, omdat ze u teveel korting hebben gegeven?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door atesli »

Tja en toen je teveel korting kreeg vond je het wel best?
https://forum.t-mobile.nl/kosten-kortin ... ng-153929/

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:26

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door [email protected] »

Als provider zou T-mobile haar zaken op orde moeten hebben, en ik als klant moet er van op aan kunnen dat zij het juiste bedrag afschrijven, neem ik aan.

Het gaat niet om het bedrag, het gaat om de wijze waarop men hier tekort schiet qua informeren van de klant. Mijn rekening valt hoger uit. Ik heb hier nooit op gerekend, en dat is vervelend.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door RedShy »

Wat is nu feitelijk het probleem? Het gaat je niet om het geld maar om de manier waarop? Sorry, ik heb geen aandelen bij T-Mobile maar van dit soort "klantgedrag" begrijp ik helemaal niets.
Je zit nu op een openbaar forum T-Mobile zwart te maken terwijl je wéét dat je een maand korting teveel hebt ontvangen, daarop onderneem jij blijkbaar geen actie maar T-Mobile het dan in terugvordert zonder je hier over te informeren, dan is T-Mobile ineens de gebeten hond.

Ik denk dat jij eens heel eerlijk en realistisch naar jezelf moet gaan kijken. Hier is geen sprake van een fout en T-Mobile heeft uiteraard gewoon het recht om het terug te vorderen. Toen T-Mobile je niet belde omdat je een maand korting teveel hebt gehad, toen vond je het ook wel best toch?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door berndv »

Simpel gezegd betaalt u waar u voor getekend heeft. Datbtmobile dit op die manier doet is bekend, zowel op hun forum als op andere fora. Schijnt te maken te hebben met dat ze de maandkosten altijd vooruit inasseren, inclussief de korting. Ook als die korting niet voor de hele maand geldt. Heb het zelf toen ik nog klant was ook eens gehad. Boeiend, je hebt teveel gekregen, dat brengen ze nu in rekening.

Je zegt zelf dat het je er om gaat dat je rekeningnte hoog uit viel, maar je klaagt niet dat je rekening te laag uit viel.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door wiseger »

Wellicht kan TS duidelijk maken over welk bedrag we hier praten? Ik neem aan dat het hier niet over een paar euro gaat?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door Jolijn »

T-mobile had echter een maand te lang korting doorberekend, waardoor ik dus eigenlijk te weinig had betaald. Nu heeft T-mobile bij mijn nieuwe factuur ineens, zonder enig voorafgaand bericht, deze teveel gekregen korting extra in rekening gebracht, waardoor ik tegen een hoge rekening aanloop.
Het is dus niet zomaar extra incasseren, het heeft een reden.
Je had er wel rekening mee gehouden dat het jaar korting om was?
Betalen voor je internet moet je nu natuurlijk sowieso.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door berndv »

Volgens de tarievenlijst van tmobile kan een internetbundel voor een dergelijk abonnement maximaal 14,95 kosten. Dus als ts ee volledige maand teveel heeft gehad, kan de huidige factuur maximaal 30 euro hoger uitvallen. 2x het maandtarief van het internet.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@[email protected]

Het klopt wat forumlid berndv zegt. De maandkosten (en kortingen) worden altijd vooruit betaald. Vandaar dat we in eerste instantie teveel korting (hele maand) hebben verstrekt, met als gevolg dat het op de volgende factuur weer terugbetaald moest worden. Ik begrijp je standpunt, maar systematisch is dit de enige manier.

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: T-mobile incasseert zomaar extra

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ts

sorry hoor,je weet dat je dus een maand teveel hebt gekregen en dan vind je het gek dat je dat nu moet betalen.
als je dat had willen voorkomen had je zelf moeten bellen,maar dat doe je dus ook niet ,want dat vond je wel lekker,...lekker goedkoop,toch?

sorry maar dit vind ik echt te triest voor woorden...
ze hoeven je niet op de hoogte te stellen je weet het zelf donders goed... :lol: :lol:

Gesloten