Pagina 1 van 1

Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 13 apr 2012 15:14
door mk071992
Goedemiddag
onze oh zo geweldige sim only aanbieder simpel blijft zogenaamde openstaande facturen naar incasso bureaus sturen ik blijf bellen en dan blijven ze zeggen u moet contact opnemen met de incasso bureaus ik krijg dan te horen ja meneer u heeft niet betaald en dan word er gevraagd of ik nog meer wil betalen en nog meer

terwijl ik alles netjes afbetaald heb ze sturen ook nooit een herrinering alles gaat gelijk door naar het incasso bureau

het zijn oplichters dus pas op voor simpel is onbetrouwbaar

Groeten

Re: Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 16 apr 2012 12:25
door Guardian72
mk071992 schreef:Goedemiddag
onze oh zo geweldige sim only aanbieder simpel blijft zogenaamde openstaande facturen naar incasso bureaus sturen ik blijf bellen en dan blijven ze zeggen u moet contact opnemen met de incasso bureaus ik krijg dan te horen ja meneer u heeft niet betaald en dan word er gevraagd of ik nog meer wil betalen en nog meer

terwijl ik alles netjes afbetaald heb ze sturen ook nooit een herrinering alles gaat gelijk door naar het incasso bureau

het zijn oplichters dus pas op voor simpel is onbetrouwbaar

Groeten
Belt u nog met hen?
Zo ja - is dat toch bewijs dat betaald is.
Zo nee - doe dan direct aangifte wegens fraude/oplichting tegen Simpel en het incassoburo.

Indien u via Simpel belt - zo snel mogelijk overstappen trouwens.

Re: Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 19 apr 2012 13:08
door Simpelconsumenten
Beste klanten,

Indien u vragen of klachten over Simpel heeft kunt u mij een bericht sturen op onderstaand emailadres.
Vermeld hierbij concreet uw vraag of klacht, aangevuld met uw klant- en mobiele nummer, dan zet ik me in om de situatie voor u op te lossen.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
[email protected]

Re: Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 19 apr 2012 15:46
door Guardian72
Beste Anna,

mag ik vragen wat U wel kan, dat de "klantenservice" niet kan?
Want in dit geval heeft TS al met klantenservice contact gehad- en kan kennelijk ook aantonen dat alles al betaald is (op tijd).

Wat zou betekenen dat Simpel OF de administratie niet op orde heeft (Memo`tje naar de FIOD) OF dat men via andere wegen probeert om meer geld binnen te halen (Memo`tje naar Justitie, oplichting en fraude).

Lijkt me handig om de 'service' te verbeteren - en te zorgen dat de administratie op orde komt.

Re: Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 24 apr 2012 12:33
door pedro714
In oktober 2010 werd het abo van mijn kleinzoon afgesloten wegens z.g. openstaande fakturen. Ik maakte Simpel duidelijk dat hiervan geen sprake was. Door blunders bij Simpel werd de nieuwe bundel niet de 1e van de maand geactiverd doch telde de gesprekken in de nieuwe maand gewoon door op de vorige maand. Hierdoor ontstond ogenschijnlijk een overschrijding van de belbundel terwijl de gesprekken van de nieuwe maand t.l.v. diende te worden gemaakt van de nieuwe belbundel. Ogenschijnlijk een "simpele"zaak.....maar niet voor Simpel. Zij leverden n.b. zelf het bewijs van hun fout middels het mij toesturen van opgevraagde specificaties. Middels ...tig brieven heb ik hen dit duidelijk trachten te maken maar bij Artis hebben ze klaarblijkelijk meer verstand dan bij Simpel. Gevolg: zij sloten de afsluiting af. Ik had n.b. betaald tot september 2011 dus reken maar uit dat ik geld van heb tegoed had. Na tig mails en brieven ontving ik een brief van Simpel op 5-9-2011 waarin excuses en ter genoegdoening zouden zij de vermeende vorderingen kwijtschelden. Wat kwijtschelden?. Ik kreeg nog geld van hen wegens onterechte afsluiting maar nu deden zij voorkomen alsof zij mij tegemoetkwamen. Zij schreven letterlijk: "hiermee heeft U geen openstaande factueren bij Simpel". Desondanks gaven zij de - vermeende - vordering uit handen en maar liefst 3 incassobureaus bleven mij lastigvallen. De laatste: Lindorff spande de kroon in onbeschoftheid. Ik zond hen maar liefst 3 x een scan van de brief van Simpel waarin stond dat ik geen openstaande facturen had bij Simpel. Tot mijn verbazing ontving ik - na aanmelding bij Oxxio - een brief van acceptpay waarin stond dat ik een z.g. "verhoogd risicoprofiel"had en of ik dus maar even €. 400,00 waarborgsom wilde storten. Ik heb bij niemand ook maar 1 cent schuld en de info kon alleen maar van Lindorff komen. Informatie mijnerzijds leerde dat Focum inderdaad deze info had gekregen van Lindorff. Focum had deze info weer doorgespeeld aan Oxxio. Volslagen krankjorum als apen klaarblijkelijk nog beter kunnen luisteren en lezen dan mensen. Affijn....ik weer Lindorff gebeld. Ene mevr. Kuipers aan de lijn. Inderdaad, zij had de scan van de brief van Simpel voor zich. "tja...dat moet ik gaan uitzoeken....ik bel U vandaag terug". Welnu.....natuurlijk weer geen telefoontje met excuses enz. van Lindorff. Heb Oxxio inmiddels geannuleerd en ga Lindorff aansprakelijk stellen wegens "verlies van voordeel en aantasting van goede naam en eer". Ik heb hen namelijk ruimschoots in de gelegenheid gesteld mij geen schade te berokkenen. Nu blijven zij doorgeven dat ik "wanbetaler" ben en daar ben ik werkelijk "kotsziek"van.

Re: Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 24 apr 2012 12:38
door Guardian72
@ Pedro,

toch eens melding van maken bij college Bescherming Persoonsgegevens - of overwegen aangifte te doen - Lindorff geeft hier (bewust?) onjuiste gegevens weer - waardoor je benadeeld word (en focum controleerd niet - wie zijn dat trouwens).

Slechte zaak dus.

Oxxio zou je kunnen aanschrijven met scans etc. en het verhaal uitleggen - misschien dat zij focum dan de deur wijzen :)

Re: Zogenaamde openstaande facturen naar incassobureaus sturen

Geplaatst: 25 apr 2012 19:30
door demoontje
Stomme vraag misschien maar is die Anna de enige die bij Simpel werkt,bij alle klachten die je op internet leest worden vragen/klachten alleen door haar beantwoord