LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Probleem is simpel. Vandaag rekening met internetgebruik over maand april gekregen. Blijkt dat ik behoorlijk meer dan 59,50 oftewel zo'n bijna 108 euro aan mobiel datagebruik binnen de EU heb gebruikt bij Vodafone. Wel zijn ze zo blijkbaar zo goed geweest om zo'n 52 euro te vergoeden. Met btw betaal ik deze maand voor Vodafone alsnog 59,50 euro (incl. BTW) aan datagebruik in het buitenland.
Nooit een waarschuwings-sms gehad dat ik boven de 60 euro zat.

Vrees voor deze maand nu het ergste vanwege 1 week vakantie. Weer geen SMS van vodafone gehad ook geen afsluiting dataverkeer

Zijn er meer mensen met dit soort problemen en kan iemand me raad geven hoe dit met vodafone op te lossen.

Inmiddels heb ik de internet op reis blox aangezet om dit probleem tijdens mijn volgende vakanties te voorkomen.

Update: het blijkt dat de internetblox is verwijderd tijdens mijn contractverlenging. Vodafone probeert het nu af te kopen met 60 euro coulance, maar de kosten zijn tot nu toe 380 euro.
Laatst gewijzigd door nicolaasbeets op 21 mei 2012 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

NathalieDP
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:49

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door NathalieDP »

Ik kreeg vorige week wél een waarschuwings sms dat ik bijna m'n limiet voor buitenlandgebruik had verbruikt.....Vond ik wel raar, want in Duitsland 1x per dag facebook bekijken lijkt mij nou niet echt heel duur, maar ik zie wel wat er op m'n rekening komt te staan ;).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ontvang je wel andere SMS-en?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door Har06 »

nicolaasbeets schreef:Probleem is simpel. Vandaag rekening met internetgebruik over maand april gekregen. Blijkt dat ik behoorlijk meer dan 59,50 oftewel zo'n bijna 108 euro aan mobiel datagebruik binnen de EU heb gebruikt bij Vodafone. Wel zijn ze zo blijkbaar zo goed geweest om zo'n 52 euro te vergoeden. Met btw betaal ik deze maand voor Vodafone alsnog 59,50 euro (incl. BTW) aan datagebruik in het buitenland.
Nooit een waarschuwings-sms gehad dat ik boven de 60 euro zat.

Vrees voor deze maand nu het ergste vanwege 1 week vakantie. Weer geen SMS van vodafone gehad ook geen afsluiting dataverkeer

Zijn er meer mensen met dit soort problemen en kan iemand me raad geven hoe dit met vodafone op te lossen.

Inmiddels heb ik de internet op reis blox aangezet om dit probleem tijdens mijn volgende vakanties te voorkomen
.
Vodafone stuurt wel sms alerts bij overschreiding van data verbruik. de reisblox a E 2,00 per dag is een verstandige actie en kan vele topics voorkomen :lol:

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Inmiddels is de rekening van deze maand opgelopen tot 380 euro. Vodafone vind dat ik blij moet zijn met een tegemoetkoming van 60 euro. Overigens is het probleem ontstaan bij contractverlenging. Ik had mijn internet op reis blox aan staan, maar deze is na de contractverlenging door Vodafone verwijderd. Waarom weet ik niet.

Een andere vodafone medewerker (1201) zei dat ze data capping gaan toepassen wat dat ook moge zijn.

Overigens weigert Vodafone Webcare telefonisch contact op te nemen met mij. Zij vinden dat ik rond moet bazuinen dat ik blij moet zijn met 60 euro tegemoetkoming. Dat ben ik niet. 60 euro is een fooitje op die 400 euro.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door Har06 »

nicolaasbeets schreef:Inmiddels is de rekening van deze maand opgelopen tot 380 euro. Vodafone vind dat ik blij moet zijn met een tegemoetkoming van 60 euro. Overigens is het probleem ontstaan bij contractverlenging. Ik had mijn internet op reis blox aan staan, maar deze is na de contractverlenging door Vodafone verwijderd. Waarom weet ik niet.
Een andere vodafone medewerker (1201) zei dat ze data capping gaan toepassen wat dat ook moge zijn.

Overigens weigert Vodafone Webcare telefonisch contact op te nemen met mij. Zij vinden dat ik rond moet bazuinen dat ik blij moet zijn met 60 euro tegemoetkoming. Dat ben ik niet. 60 euro is een fooitje op die 400 euro.
Het is volkomen logisch dat bij een contract verlenging(lees nieuw contract) de instellingen niet meer op de phone zitten,het oh zo makkelijk om via internet eea aan te passen, niet meer dan 3 minuten werk.
Waarom zou webcare met je bellen als je juridisch ongelijk hebt, meld dit aan bij Consuwijzer ed. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet har gelijk geven en idd ik heb ook voor 2 euro pd internet...

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

volkomen logisch is het niet. Maar goed vodafone komt me nu wel tegemoet met een betere vergoeding. Inmiddels hebben ze ook de EU-limiet van 59,50 op mijn abonnement gezet naast de internet op reis dagbundel. Ik wacht de volgende rekening eerst wel af. Vooralsnog is het probleem nu opgelost. Maar wel twee dagen stress hiervan gehad.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone verwijdert blox bij contractverlenging

Ongelezen bericht door Har06 »

nicolaasbeets schreef:volkomen logisch is het niet. Maar goed vodafone komt me nu wel tegemoet met een betere vergoeding. Inmiddels hebben ze ook de EU-limiet van 59,50 op mijn abonnement gezet naast de internet op reis dagbundel. Ik wacht de volgende rekening eerst wel af. Vooralsnog is het probleem nu opgelost. Maar wel twee dagen stress hiervan gehad.
Wat behelst de betere vergoeding dan ?

Gesloten