Pagina 1 van 1

phonehouse-dynafix

Geplaatst: 02 aug 2012 01:23
door snarfvz
Hallo,

Ik heb sinds maart 2012 een SonyEricsson Xperia pro met nieuw abonnement bij de phonehouse in Apeldoorn aangeschaft.

Na een maand plezier van het toestel te hebben, wilde ik hem gaan opladen, en zet te de telefoon uit een nachtje aan de oplader, de volgende dag wilde mijn telefoon niet meer aan. ik hem aan de pc gekoppeld via de datakabel, ook niks.

Dus ik naar de Phonehouse, de medewerker daar hielp mij goed, van alles ook geprobeerd, andere accu, andere lader, aan een pc koppelen geen succes. dus opsturen dan maar naar Dynafix.

1, 2, 3, 4, 5 weken later, reactie de telefoon was gerepareerd, dus ik helemaal blij, de telefoon was naar een externe reparateur gestuurd (in dit geval SonyEricsson/Sony Mobile) ze hadden een boardswap gedaan.

Een aantal dagen plezier gehad van de telefoon, al mijn de te gebruiken apps erop gezet, telefoon leeg, ik hem een nachtje aan de lading, de volgende ochtend wilde hem aanzetten, helemaal weer niks, dus maar weer terug naar de Phonehouse.

Hun testen uitproberen, geen succes, dus maar weer opsturen nu maar met accu en data/laad kabel

2 dagen later werd het toestel naar dynafix gestuurd, na een maand als status te hebben gestuurd naar externe reparateur, ben ik maar eens verhaal gaan halen bij de Phonehouse, hun bellen met Dynafix, nee ligt bij een externe reparateur, het wachten was op onderdelen, onderdelen voor een telefoon die niet meer in productie is.

een week later te hebben gewacht maar weer vragen status ongewijzigd, uit eigen initiatief contact leggen bij Dynafix, ook daar kreeg ik te horen ligt bij een externe reparateur, week later zelfde verhaal, de telefoon scheen bij Sony te liggen. Ik Sony mailen, daar kreeg ik reactie dat alleen de eerste reparatie naar hun was gestuurd de 2de reparatie was bij Sony niet bekend.

Ik weer naar Dynafix mailen, nee wachten op onderdelen was het antwoord.

Een week later ik maar weer mailen naar dynafix, nog steeds wachten op onderdelen, ik vervolgens een mail gestuurd naar de klachtenafdeling van Phonehouse, werd naar de juiste persoon door gestuurd, ach ik hem veel geduld, weekje wachten.

Maar weer even naar de phonehouse toe, werd weer vriendelijk geholpen, ken langszamerhand het personeel daar, daar naar overleg ging de medewerker een mail sturen naar de persoon bij de phonehous die de klachten afhandeld, inmiddels waren mijn mails daar ook al aangekomen, het was goed van mij dat ik zelf ook al contact had gelegd met de klachtenafdeling, er waren al meer klachten binnen gekomen over Dynafix.

Nu kreeg ik woensdag 1 augustus mail van de phonehouse, ik kon mijn telefoon ophalen hij was gerepareerd.

Ikke helemaal happy (not!!! was de telefoon al zat geworden) ik in de winkel aangekomen medewerker hielp mij vriendelijk, ik vragen wat er aan gedaan was: software update, meer niet, daar heb ik dan 6 a 7 weken opgewacht.

Ik thuis aangekomen, uitproberen toestel stond in fabrieksinstellingen, dus ik mijn gmail account erin proberen te zetten, geen succes, dacht misschien is er niet met de fabrieksinstellingen, dus ik nog een keer fabrieksinstellingen en sd-kaart formateren, weinig veranderd, er stond al nergens gmail instellen en de google play store stond er niet in, dit heette play now.

Dus kwam er niet meer uit, dacht even met de scooter naar de phonehouse, ik 20, 30, 40 minuten wachten (kan heel geduldig zijn) ik aan de beurt door een medewerker die ik al eerder had gesproken, het was druk in de winkel dus dacht ik laat het toestel achter dan kunnen ze er als ze er tijd voor hebben naar kijken. een dagje meer geen probleem, dus ga (inmiddels) vandaag 2 augustus maar even kijken of ze mijn telefoon hebben kunnen fixen, ben hem helemaal zat, en het model is niet meer in productie, dus ben niet positief over de telefoon ( ik hoop eigenlijk dat ze zeggen neem maar een andere)

wordt vervolgd

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 02 aug 2012 14:50
door snarfvz
Update:

Vanmorgen naar de phonehouse geweest, de medewerkster was druk met mijn telefoon, ze snapte er ook niks van er stonden geen enkele Google apps op.

nu wordt die voor de 3de keer opgestuurd naar Dynafix, en ze gaan nu ook als de telefoon terug is een klacht indienen

wordt dus weer vervolgd

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 06 aug 2012 11:51
door phonehousenl
Goedemorgen,

Wat vervelend om te horen dat uw probleem nog steeds niet opgelost is.
Wellicht kunt u mij een mail sturen met daarin uw naam, adres, postcode telefoonnummer en klantnummer?

Het e-mailadres is [email protected].
In dat geval kan ik kijken wat ik voor u kan doen.


Met vriendelijke groet,

PhoneHouse webcare,

Peter.

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 05 sep 2012 16:11
door snarfvz
Er is inmiddels een dikke maand geleden, ik heb inmiddels mijn telefoon terug, maar nog steeds niet naar tevredenheid, dus ben ik weer terug gegaan naar de winkel, want ik heb nog steeds problemen met de telefoon:

- GPS valt tijdens navigatie weg
- Ik heb er een special horloge van SonyEricsson, deze is 1 keer te synchroniseren daarna is er geen verbinding meer met de telefoon te krijgen, dus berichten endergelijke komen niet binnen op de horloge, dus er zijn ook problemen met de Bluetooth.
- Verbinding valt af en toe weg als ik met iemand in gesprek ben.
- van de week had ik het probleem dat ik de telefoon niet meer aan kreeg (terwijl de accu nog voor 40% vol was).
- beeldscherm flikkert zo nu en dan, ook als de telefoon volledig is opgeladen

De medewerker van de phonehouse ging het bekijken, dit zou de 4de keer worden dat die zou worden opgestuurd, en een andere medewerker had gezegd dat na 3 keer opsturen een klacht zou worden ingediend, maar nu wordt er door de phonehouse gezegd dat er een boardswap is gedaan en dat het tellen dan opnieuw begint, ja zo kan je klanten aan het lijntje houden.

Er is inmiddels 2 a 3 weken geleden dat ik voor het laatst in de winkel ben geweest op de problemen voor te leggen, nu werd er een verzoek gedaan tot een Swap ( Het volk bij de phonehouse moeten eens leren gewone mensentaal te gebruiken). maar tot op heden niks gehoord/gezien.

Ik ga van de week nog 1 keer naar de phonehouse toe, met de hoop dat ik nu een medewerker te spreken krijgt die wel iets kan en die wel naar de problemen luistert, in de hoop dat ik een andere telefoon kan krijgen, Sony Ericsson was vroeger goed, maar nu is het bagger.

Willen ze niet luisteren bij de phonehouse, dan ga ik maar eens mijn rechtsbijstand inschakelen, ik kan heel geduldig zijn, ik denk dat ik in totaal al een uur of 3 in de winkel heb staan wachten.

In de hoop dat dit wordt gelezen door de phonehouse zal ik dit bericht ook naar

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 05 sep 2012 16:23
door berndv
Ook nog via de webcare geprobeerd? Die hebben een maand geleden al contact met u gezocht.

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 05 sep 2012 16:40
door snarfvz
berndv schreef:Ook nog via de webcare geprobeerd? Die hebben een maand geleden al contact met u gezocht.
Heb al een mail gestuurd naar de webcare gedaan

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 06 sep 2012 16:58
door mich24
Lange Leve Teleplan in dit geval..

Pffff..

Succes ermee!

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 06 sep 2012 23:40
door snarfvz
mich24 schreef:Lange Leve Teleplan in dit geval..

Pffff..

Succes ermee!
Wat is Teleplan??

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 07 sep 2012 12:30
door mich24
Dat is de externe technische dienst waar Dynafix hem in dit geval naar toe stuurt.
Dynafix repareert onder andere geen Sony(ericsson) en gaat dus extern.
En teleplan is op zn zachts gezegd nou niet echt een geweldige partij,en dan ook nog eens de belabberde (zeer belabberde) aftersales van Sony erbij maakt het feestje dit helemaal compleet.

Helaas kan een Dynafix en Phone House hier niks aan doen. Al begrijp ik jou wel,aangezien je hem bij phone house heb ingeleverd!

Re: phonehouse-dynafix

Geplaatst: 07 sep 2012 12:33
door mich24
snarfvz schreef: De medewerker van de phonehouse ging het bekijken, dit zou de 4de keer worden dat die zou worden opgestuurd, en een andere medewerker had gezegd dat na 3 keer opsturen een klacht zou worden ingediend, maar nu wordt er door de phonehouse gezegd dat er een boardswap is gedaan en dat het tellen dan opnieuw begint, ja zo kan je klanten aan het lijntje houden. .=
Dit klopt wel. na 3x repareren,zou een toestel voor de 4e keer gaan,dan wordt er een verzoek gedaan om een boardswap,oftewel omruiling. Als dit bij 1 vd eerdere 3 reparaties al gebeurd is,dan wordt de evt 4e x niet gezien als 4e reparatie,omdat een boardswap een volledige omruiling is van het toestel,ookal zijn je covers bijvoorbeeld niet vervangen.

snarfvz schreef: Er is inmiddels 2 a 3 weken geleden dat ik voor het laatst in de winkel ben geweest op de problemen voor te leggen, nu werd er een verzoek gedaan tot een Swap ( Het volk bij de phonehouse moeten eens leren gewone mensentaal te gebruiken). maar tot op heden niks gehoord/gezien.
Het antwoord staat eigenlijk al in de vorige quote. Een boardswap dus.