[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?
Pagina 1 van 1

kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 21 aug 2012 14:56
door masterddt
beste.

Ik heb van telfort een hoge rekening gekregen.
Wat blijkt nou als ik op de factuur kijk. Er allemaal nummers staan met 1 min.
Nu rekenen ze een start tarief. Min 1 min. Logies. Maar als er niet word opgenomen.
Mag de provider dan ook die 1 min in kosten brengen?

Dit alles vind ik vrij oneerlijk. Betaal graag voor iets waar ik gebruik van heb gemaakt.
Niet om iemand die zijn telefoon niet opneemt.

Mvg guido

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 21 aug 2012 15:40
door Leojes30
Ja dat ligt er aan, als ie over blijft gaan en jij hangt op dan kost het niets...maar krijg je een voicemail of iets dergelijks kost het wel geld

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 21 aug 2012 15:42
door JanTinusPlukvet
Als je in de voicemailbox van de ander terecht komt is er dus wel degelijk 'opgenomen'. Niet door de persoon in kwestie, maar door zijn voicemailbox.

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 21 aug 2012 15:54
door sjohie
Wat is volgens de voorwaarden het punt waarop het starttarief om de hoek komt kijken? Is dat A) zodra u een verbinding opzet door een nummer te draaien, of B) als er aan de andere kant wordt opgenomen door een persoon of voicemail?

Ik zou haast zeggen al bij A, dat is in mijn ogen het moment dat u al gebruik maakt van de infrastructuur, maar goed, hierover zouden de voorwaarden uitsluitsel moeten geven lijkt me.

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 21 aug 2012 17:04
door Pareltje31
starttarief is van toepassing als er wordt opgenomen,of door de klant of door een voicemail

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 22 aug 2012 10:58
door Telfort webcare
@masterddt,

De teller begint pas te lopen als er verbinding is gemaakt. Veel voicemails beginnen eerst met een overgangstoon, hierdoor heeft u het niet altijd door dat u al bent doorgeschakeld.

Laïla

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 28 aug 2012 23:25
door masterddt
Thanks voor de reactie's

Ik moet de voorwaarden nog is even goed door nemen.
Toch vind ik het erg jammer ik een factuur heb met allemaal 1tjes' van 1 minuut.
Erg vervelend dat zelfs met de overgang je standaard al 1 minuut van je bel bundel kwijt bent.
Verschilt dit per provider?
Bij t mobile nog nooit last van gehad.

Wat ook erg fijn is. Was de werkende bel applicatie die nog aangaf 125 minuten over te hebben.
Nu is dit een indicatie, maar van een indicatie mag ik toch aanemen het niet dik 125 minuten schild?

Momenteel werkt de applicatie helemaal niet meer.

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 29 aug 2012 08:15
door sjohie
masterddt schreef:Thanks voor de reactie's

Ik moet de voorwaarden nog is even goed door nemen.
Toch vind ik het erg jammer ik een factuur heb met allemaal 1tjes' van 1 minuut.
Erg vervelend dat zelfs met de overgang je standaard al 1 minuut van je bel bundel kwijt bent.
Verschilt dit per provider?
Bij t mobile nog nooit last van gehad.

Wat ook erg fijn is. Was de werkende bel applicatie die nog aangaf 125 minuten over te hebben.
Nu is dit een indicatie, maar van een indicatie mag ik toch aanemen het niet dik 125 minuten schild?

Momenteel werkt de applicatie helemaal niet meer.
Het verschilt inderdaad, toen dit in 201o werd ingevoerd is er ook redelijk wat tamtam over geweest, vooral omdat men het ook wilde invoeren voor al bestaande contracten. Dat is toen teruggedraaid bij oa KPN meen ik, maar voor nieuwe abonnementen zoals deze geld het bij telfort nog steeds.

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 29 aug 2012 09:30
door GJvdZ
Telfort webcare schreef:@masterddt,

De teller begint pas te lopen als er verbinding is gemaakt. Veel voicemails beginnen eerst met een overgangstoon, hierdoor heeft u het niet altijd door dat u al bent doorgeschakeld.

Laïla
Tijdens die overgangstoon kan je nog ophangen zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Daar is die overgangstoon namelijk voor bedoeld.

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 29 aug 2012 11:09
door boef530
Telfort kent een starttarief van 6 cent zodra de verbinding tot stand komt. Logischerwijs zou je denken dat de teller pas gaat tikken als er daadwerkelijk wordt opgenomen maar het even iets anders. De verbinding is tot stand gekomen als de telefoon aan de andere kant overgaat. Op een verkapte manier betaal je indirect mee voor de infrastructuur. Kende KPN een vast tarief voor het hebben van een telefoonlijn buiten het bellen om, het starttarief is daar een nieuwe vorm van.

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 30 aug 2012 10:48
door mich24
boef530 schreef:Telfort kent een starttarief van 6 cent zodra de verbinding tot stand komt. Logischerwijs zou je denken dat de teller pas gaat tikken als er daadwerkelijk wordt opgenomen maar het even iets anders. De verbinding is tot stand gekomen als de telefoon aan de andere kant overgaat. Op een verkapte manier betaal je indirect mee voor de infrastructuur. Kende KPN een vast tarief voor het hebben van een telefoonlijn buiten het bellen om, het starttarief is daar een nieuwe vorm van.
Onzin!!

Er is een afrekening per minuut! Dus als je de VM krijgt,wordt dit gezien als de 1e minuut

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Geplaatst: 30 aug 2012 11:57
door grun
boef530 schreef:Telfort kent een starttarief van 6 cent zodra de verbinding tot stand komt. Logischerwijs zou je denken dat de teller pas gaat tikken als er daadwerkelijk wordt opgenomen maar het even iets anders. De verbinding is tot stand gekomen als de telefoon aan de andere kant overgaat.
Er zijn wel providers die dat doen maar Telfort niet:
http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... h-betalen/