LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Heb sinds een maand ineens het probleem dat er continu mb,s worden verbruikt.
Inmiddels vele malen zowel telefonisch als per mail contact gehad, maar krijg steeds herhalingen van antwoorden.
Zo zou synchronisatie moeten worden uitgeschakeld. Heb ik direct gedaan doch zondér effect. Verbruik gaat zelfs 's nachts door wanneer telefoon nota bene via mijn wifi bereik ligt. Ook al naar belcompany geweest op advies van hollands nieuwe. Zij hebben instellingen gecontroleerd, zien niets bijzonders.
Gisteren opnieuw gebeld, Hollands nieuwe reageert vandaag wederom per mail dat ik synchronisatie moet uitzetten....zij nemen tot op heden geen verantwoordelijkheid voor dit probleem.
Kan iemand mij advies geven wat ik verder nogmaals ondernemen?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Dirkie »

Leeuwenbek schreef:Heb sinds een maand ineens het probleem dat er continu mb,s worden verbruikt.
Inmiddels vele malen zowel telefonisch als per mail contact gehad, maar krijg steeds herhalingen van antwoorden.
Zo zou synchronisatie moeten worden uitgeschakeld. Heb ik direct gedaan doch zondér effect. Verbruik gaat zelfs 's nachts door wanneer telefoon nota bene via mijn wifi bereik ligt. Ook al naar belcompany geweest op advies van hollands nieuwe. Zij hebben instellingen gecontroleerd, zien niets bijzonders.
Gisteren opnieuw gebeld, Hollands nieuwe reageert vandaag wederom per mail dat ik synchronisatie moet uitzetten....zij nemen tot op heden geen verantwoordelijkheid voor dit probleem.
Kan iemand mij advies geven wat ik verder nogmaals ondernemen?
Het eerste advies is om wat meer gegevens hier te plaatsen zoals het merk en type GSM en het soort abonnement. Met de informatie die nu gegeven is zou mijn advies namelijk zijn om het toestel uit te zetten :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door sjohie »

Welke apps heeft u allemaal op het toestel staan? Sommige nestelen zich vrij diep in Android, en kunnen ook dataverkeer genereren als er geen sync voor het programma zelf in de lijst staat. Of ze gebruiken de sync van de google account voor bijvoorbeeld een agenda-app.

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Allereerst hartelijk dank dat jullie de moeite nemen om mee te denken!
Ik heb een Samsung Galaxy Y toestel met abo 275 bel/sms en een extra 500 MB databundel. Wanneer databundel verbruikt is, dan gaan de MB vervolgens van het bel/sms tegoed af.
Mbt het synchroniseren nog het volgende: ik had dat de eerste maand ook gewoon aan staan. Zonder problemen. Heb geïnformeerd bij vrienden en collega's en wat zij hebben het ook allemaal ingeschakeld staan. Wel zouden er problemen kunnen ontstaan bij de optie automatisch synchron. De optie op achtergrond synch zou geen kwaad moeten kunnen (is eveneens ook door Belcompany gezegd).
Ik heb er de volgende apps opstaan:
9292OV-info, ING, FBTO-zorg, hotmail (ik maak geen gebruik van de agenda-functie, was dat wel van plan...), NU, NS reisplanner, Shazam, Tv-gids, whatsApp, Wordfeud en JuiceDefender. En dan stonden er nog een aantal standaard voorgeïnstalleerde apps op, zoals youtube, google, maps, lijkt me niet van belang, toch?
Dan heb ik sinds het probleem speelt op aanraden van collega's nog de app Data traffic erop gezet, zodat ik wat meer zicht kreeg op het verbruik. Hiermee hopelijk te voorkomen dat ik einde maand weer niet kan bellen....

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Leeuwenbek,

Kun je ons een privébericht sturen met je gegevens? Dan zullen we nagaan wat er mis gaat en zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Geachte Hollands nieuwe,
Ik heb vele malen contact gehad hierover, heb gisteravond ook wederom per mail gereageerd. Probleem is bij jullie zeer uitgebreid bekend!
Wat heeft het voor een meerwaarde om nu ook een prive-bericht te sturen??

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door sjohie »

Leeuwenbek schreef:Allereerst hartelijk dank dat jullie de moeite nemen om mee te denken!
Ik heb een Samsung Galaxy Y toestel met abo 275 bel/sms en een extra 500 MB databundel. Wanneer databundel verbruikt is, dan gaan de MB vervolgens van het bel/sms tegoed af.
Mbt het synchroniseren nog het volgende: ik had dat de eerste maand ook gewoon aan staan. Zonder problemen. Heb geïnformeerd bij vrienden en collega's en wat zij hebben het ook allemaal ingeschakeld staan. Wel zouden er problemen kunnen ontstaan bij de optie automatisch synchron. De optie op achtergrond synch zou geen kwaad moeten kunnen (is eveneens ook door Belcompany gezegd).
Ik heb er de volgende apps opstaan:
9292OV-info, ING, FBTO-zorg, hotmail (ik maak geen gebruik van de agenda-functie, was dat wel van plan...), NU, NS reisplanner, Shazam, Tv-gids, whatsApp, Wordfeud en JuiceDefender. En dan stonden er nog een aantal standaard voorgeïnstalleerde apps op, zoals youtube, google, maps, lijkt me niet van belang, toch?
Dan heb ik sinds het probleem speelt op aanraden van collega's nog de app Data traffic erop gezet, zodat ik wat meer zicht kreeg op het verbruik. Hiermee hopelijk te voorkomen dat ik einde maand weer niet kan bellen....
Heb je in google play, oftewel de app-market, ook de optie "alleen bijwerken via Wi-Fi" aangevinkt? Ander zou je telefoon doodleuk al je apps kunnen updaten wanneer nodig, en dat is zo een paar mb per app per keer. En met de net uitgekomen android jellybean (4.1)release zijn veel populaire apps meerdere keren geupdate de laatste tijd.

En het is mogelijk dat juicedefender een aantal zelf gekozen synchronisatie opties, overruled, daar zou ik ook even naar kijken.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Dirkie »

Android dus. In de eerste post staat dat 's nachts ondanks dat Wifi aan staat toch via 3G contact gemaakt wordt. Dat zou je via de Data Traffic app moeten kunnen zien, maar het kan ook zo 's ochtends meteen (de stappen komen van Android 2.3.6, voor ICS kan het iets anders zijn).Kies Instellingen --> Over het toestel --> Batterij verbruik. Nu zie je het batterij verbruik. Tik dan eens op de grafiek bovenaan. Controleer of de Wifi balk continue doorloopt. Als dat niet zo is, is er toch een wifi probleem.
Eventueel kun je 's nachts 3G dataverbruik uitzetten (en overdag eventueel weer aan). Kies Instellingen --> Draadloos en netwerk --> Mobiele Netwerken. Zet 's avonds het vinkje bij 'Pakketgegevens gebruik' uit en 's ochtends weer aan.
En de genoemde apps zijn verder niet bijzonder, die gebruik ik zelf ook. Thuis gebruik ik ook altijd wifi en mijn 3G gebruik komt zelden boven de 200 MB per maand (en dat met een 1GB limiet)
En verder zou ik in de Play Store (de oude Android Market) bij de instellingen de optie 'Apps automatisch bijwerken' niet aanvinken. De optie 'Alleen bijwerken via Wi-Fi' kun je ter (zelf)bescherming dan eventueel ook aanzetten.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Leeuwenbek,

Zoals je in het aanvankelijke bericht aankaart wordt naar jouw mening het probleem door de klantenservice niet verholpen. We willen daarom graag contact opnemen om te kijken wat we verder nog voor je kunnen betekenen. Echter kunnen we uit de gebruikersnaam van Tros Radar niet opmaken om welk account het gaat. Vandaar ons verzoek om een privébericht met gegevens.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

- de optie automatisch bijwerken was ik in mijn eigen zoektocht ook al tegenkomen en dat heeft altijd uit gestaan. Ik zag toen ook de optie alleen bijwerken met wifi en het leek me met mijn boerenverstand wel handig om dat ook voor de zekerheid aan te zetten. Staat dus in mijn ogen safe ingesteld. Krijg steeds netjes de melding dat er een update is en of ik hem wil installeren. Heb dat altijd binnen wifi-bereik gedaan.
- mbt juice-defender: die app heb ik pas geinstalleerd (op aanraden van kennis) nadat problemen ontstaan zijn. Kan in mijn ogen dus niet de oorzaak zijn?
-traffic-app: ik heb dat inderdaad een tijdlang gevolgd. Wanneer pakketgegevens aanstaan en telefoon ligt eveneens binnen wifi, dan verbruikt hij beide. En dan grotendeels vanuit mijn pakket. Heb toen ook de conclusie getrokken dat ik pakketgegevens maar 's nachts uit moet zetten en bij vertrek uit huis weer inschakelen. Bleek echter ook zeer veel verbruik te betekenen.
Bovendien slechte inschatting vanuit traffic. Traffic-app geeft nl. op dit moment aan dat ik deze maand 200,49 heb verbruikt (en dus bijna 300 mb over) ; na telefonisch contact met provider bleek er echter nog maar 67 MB van mijn 500MB-bundel over te zijn. Toen dus maar zowel dag en nacht pakketgegevens uitgeschakeld (op 13 aug.)
Verschillen kunnen mogelijk te maken hebben met afronding.....
- Heb zojuist batterijverbruik gecheckt zoals genoemd door Dirkie. Balkje van wifi loopt niet geheel door, maar kan kloppen, ik ben niet hele dag thuis geweest, en dus niet gehele dag binnen wifi-bereik. Ik zal dit komende nacht nogmaals checken, maar denk niet dat dit probleem is. Ik heb immers de eerste maand geen problemen gekend, en nu wel. Ik ben een kleinverbruiker van MB's, ook al zou ik totaal geen gebruik maken van wifi-mogelijkheid zou ik nog genoeg moeten hebben aan 500MB. Ik check paar maal mijn mail en stuur paar maal per dag een whatsapp. Meer niet.

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Oja, hier dan nog een berichtje voor Hollands Nieuwe,

Ik ben vandaag omstreeks 2 uur zowaar door jullie gebeld.
Helaas was ik toen onderweg in de auto en kon ik u op dat moment niet te woord staan. Ik verzocht betreffende medewerker mij na een half uur terug te bellen, omdat ik de rest van de gehele verdere middag wel goed bereikbaar was.
Ik heb sindsdien niets meer vernomen....

Het spijt me geweldig, maar ik denk dat uw bedrijf een voorbeeld mag /moet nemen aan de manier van probleemoplossing via dit forum. Het heeft tot nog toe niet geleid tot een definitieve oplossing, maar ik heb hier sinds mijn oproep gisteren al veel meer zinnigs gehoord dan dat ik afgelopen 4 weken via jullie klantenservice en technische dienst heb vernomen.
Wellicht kunt u deze mensen een baan aanbieden?

Opvallend is ook, dat er vandaag ineens een telefoontje komt; mogelijk heeft dat te maken met dit forum?
Te uwer info: ik heb ook mijn beklag gedaan via de site klacht.nl.
Ben van origine geen klager, maar de zeer slechte service van uw zijde, is mij helemaal verkeerd geschoten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door sjohie »

Traffic meet het werkelijke aantal geconsumeerde Kb's/Mb's op de telefoon, maar de provider rondt het aantal gebruikte Kb's/Mb's per sessie af, meestal naar de eerst volgende bovenliggende 100KB oid. Als je dus 10x per dag 10Kb (= 100Kb op de telefoon) consumeert in afzonderlijke sessies, zal Hollandse nieuwe dat 10x afronden naar 100Kb en dus 1 Mb van je tegoed afhalen.

Dat afronden naar 100Kb staat trouwens ook gewoon op de site van Hollandse Nieuwe bij je abonnement.

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Laatste stand van zaken:
- geen telefoontje meer gehad van HN, was de gehele dag goed bereikbaar, helaas
- HN heeft klacht op site van klacht.nl in behandeling genomen. Het bericht is dat de technische dienst het gaat onderzoeken, nou ik ben benieuwd. Wordt vervolgd....

Mbt afronding, was mij idd bekend en dat wordt ook gewoon vermeld. Ik ging er al vanuit dat de afwijking met traffic daarmee te maken had. Ondanks die afronding, heb ik daar in begin nooit last van gehad. Had altijd genoeg MB's. Afronden is volgens mij ook gewoon gebruikelijk toch?

Vanochtend voor de zekerheid gekeken naar wifi balkje zoals eerder hierboven gemeld. Afgelopen nacht gewoon balkje zonder onderbreking. Teken van doorlopend goed signaal toch?
Des te vreemder dus dat wanneer ik pakketgegevens inschakel, er dan toch gewoon snachts MB's verbruikt werden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door sjohie »

Leeuwenbek schreef:Laatste stand van zaken:
- geen telefoontje meer gehad van HN, was de gehele dag goed bereikbaar, helaas
- HN heeft klacht op site van klacht.nl in behandeling genomen. Het bericht is dat de technische dienst het gaat onderzoeken, nou ik ben benieuwd. Wordt vervolgd....

Mbt afronding, was mij idd bekend en dat wordt ook gewoon vermeld. Ik ging er al vanuit dat de afwijking met traffic daarmee te maken had. Ondanks die afronding, heb ik daar in begin nooit last van gehad. Had altijd genoeg MB's. Afronden is volgens mij ook gewoon gebruikelijk toch?

Vanochtend voor de zekerheid gekeken naar wifi balkje zoals eerder hierboven gemeld. Afgelopen nacht gewoon balkje zonder onderbreking. Teken van doorlopend goed signaal toch?
Des te vreemder dus dat wanneer ik pakketgegevens inschakel, er dan toch gewoon snachts MB's verbruikt werden.
Ik heb een app genaamd timeout3g, die zet enkel mijn dataverbinding aan als ik het toestel uit de schermbeveiliging haal, probeer die eens komende nacht? En voor wat het waard is, ik heb ook een app die 's nachts spontaan de WiFi aan zet, en volgens mij is whatsapp de enige die wij gemeen hebben... :wink:

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Op advies van 'sjohie' heb ik die app timeout3G erop gezet.
Werkt op zich goed, maar als oplossing voor het probleem het ik er uiteindelijk niets aan.
Met die app wordt er snachts geen MB verbruikt, maar goed dat doet ie ook niet als ik pakketgegevens handmatig uitschakel. Met deze app werkt dat overigens wel veel makkelijker. Ik zet hem dus maar gewoon in stand
Nadeel is echter dat ik dus overdag niet mijn whatsapp berichten hoor, behalve wanneer ik telefoon van standby afhaal en daadwerkelijk ga checken. Ga dit maar doen, voor zolang het probleem blijft voortduren, en zet hem in de modus 'koppelen in standby' dan kan ik in ieder geval op een makkelijke manier tussendoor mijn app-berichten checken..

Vannacht overigens weer eens pakketgegevens aangezet, en zowaar, wederom weer gedurende de nacht veelvuldig MB verbruik, ondanks dat telefoon binnen wifi-zone ligt.

Van provider in het geheel niets meer vernomen, zouden klacht van website klacht.nl inmiddels ook in behandeling hebben?

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Helemaal niets meer vernomen van Hollands nieuwe....
Ben helemaal klaar mee, en vraag me af welke juridische stappen ik kan ondernemen? Zit nl. Nog dik anderhalf jaar aan contract vast. Kan ik ze in gebreke stellen of zoiets, en hoe werkt dat?

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Ben gisteren zowaar gebeld door HN. Er lag een terugbelverzoek volgens hen. Wellicht bedoelen ze nav hun eerdere poging op 22/8 (zie eerder bericht)? Het lijkt mij echter geen toeval dat er nu ineens wel weer gebeld wordt, daags nadat ik hier weer iets op forum heb gezet, maar goed...l
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb het probleem weer uitgelegd, de eerste reactie was direct weer dat ik synchr. Uit moet zetten....verder konden ze niets doen behalve het doorzetten naar de technische dienst.....
Heb toen gevraagd naar afdeling klachtafhandeling om officiële klacht in te dienen, en daar werd erg vaag over gedaan. Het lijkt erop dat er geen klachtafdeling bestaat. Advies was om een mail te sturen naar de klantenservice.....

smily
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2012 13:44

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door smily »

goedendag,

Mijn dochter heeft sinds een maand een nieuw abonnement en telefoon, samsung advance. Na veel overleg met vodafone werd mij duidelijk gemaakt dat 200 mb meer dan genoeg moet zijn voor haar, gezien haar geschiedenis met het abonnement die ze had. We hebben gekozen voor 400 mb. Nu een maand later heeft ze enrom veel problemen, ze schiet door haar mb heen en we hebben al meerdere keren gebeld. Niemand kan ons echt goed helpen.....ze gebruikt wifi, maar komen er vandaag weer achter dat haar telefoon vannacht 18 mb heeft verbruikt, in huis tijdens haar slapen, tijdens wifi maar toch van haar tegoed af. Wij ervaren het zelfde probleem en begrijpen niet waar het probleem ligt. Het is nu 8 sept en ze heeft al meer dan 200 mb verbruikt in 8 dagen......
Ook wij weten niet hoe en waar het aan ligt. Ook heeft ze synchroniseren uitgezet, mijn andere dochter die hetzelfde toestel heeft en ook sinds een maand heeft er geen problemen mee. mijn dochter gebruikt voornamelijk twitter, facebook en whats app.

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Tja Smiley; dat is precies het probleem wat ik ook heb. En Hollandsnieuwe is een dochter van Vodafone, zit ook op hun netwerk.
Ik houd me aanbevolen voor een oplossing, want bij Hollandsnieuwe wordt helemaal niets gedaan!

Inmiddels na het telefonisch contact van vorige week opnieuw per mail een reactie van HollandsNieuwe die ik jullie niet wil onthouden:

Om via WhatsApp push berichten te ontvangen moet de synchronisatie uitgeschakeld staan. Indien je gebruik maakt van de Samsung Galaxy Y kun je de volgende instellingen in je toestel plaatsen:
Ga naar instellingen --> Account en synchronisatie --> Dan op achtergrond synchr. aan laten staan en autom. synchroniseren uitzetten.
Middels bovenstaande instellingen kun je weer push berichten ontvangen. Mocht dit niet werken wil ik je adviseren de handleiding van je toestel te raadplegen.

Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.


Erger kan niet, gezien alle eerdere contacten!

Ik richt me hier dan maar tot de webcare medewerkers van Tros Radar: Kunnen jullie hier aub een item van maken en je hiermee gaan bemoeien? Ik kom zo geen stap verder en zit nog ruim anderhalf jaar aan mijn contract vast!

Leeuwenbek
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:14

Re: Hollands nieuwe lost probleem opvreten mb-bundel niet op

Ongelezen bericht door Leeuwenbek »

Probleem is nog steeds niet opgelost!
Hollands nieuwe, kan ik van jullie nog actie verwachten?

Gesloten