LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aasgieren bij the Phone house?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ikke8
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2012 20:01

Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door ikke8 »

Ik wilde voor mijzelf bij the Phone house in de Makro in Delft een Samsung SIII incl. abonnement kopen. Mijn vriendin (ziek (opgegeven door kanker)) vroeg of ik er voor haar ook 1 kon meenemen, omdat het haar ook makkelijker dan haar huidige toestel leek. Ik belde met de klantenservice van T-Mobile met de vraag wat er met het abonnement/ toestel zou gaan gebeuren als zij komt te overlijden. N.a.v. dit antwoord vroeg ik bij the Phone house of ik het toestel kon meenemen zodat zij het goed kon bekijken, en als zij het niets vond of het dan gewoon terug kon. Dat kon zei de verkoopster. De man die er 's middags nog werkte(!) vertelde ook nog dat de abonnementsprijzen exclusief BTW stonden en dat het abonnement dus duurder was. Toen ik 6 uur later, met een ongeopende verpakking terug kwam werd er niets retour genomen! "Ze doen daar bij T-Mobile ineens erg moeilijk over en de regels zijn net weer aangepast". Ik zei dat verkoopster Kim had gezegd dat het allemaal terug kon maar dat zij niets over speciale voorwaarden had gezegd. "Dat is zij wettelijk ook niet verplicht" was het antwoord. Toen ik aangaf waarom mijn vriendin het zelf niet kon regelen en dat ik het heel laag vond dat Kim bv niet had gezegd: laat uw eigen toestel zien aan uw vriendin, dan houd ik er een even apart", was t antwoord "U heeft zelf ook een verantwoordelijkheid" ". Daarom had ik naar de klantenservice gebeld en mijn vraag in de winkel gesteld!!! Ik vind dat Kim mij niet de juiste informatie heeft gegeven (bewust? Om de omzet te verhogen?)
Moet ik nu aan mijn vriendin gaan vertellen dat zij toch voor zo'n 850,00 aan een toestel en abonnement vast zit. Terwijl ze al zo in de ellende en stress zit over alles rond haar ziekte?
Of zit ik zelf nu met 2 dezelfde toestellen en abonnementen in mijn maag.
Ik vind het onbegrijpelijk dat "The Phone house" geen rekening houdt met de onvolledige voorlichting van hun verkoopster en met de ziekte van mijn vriendin.
O nee, ik vergis me. Omdat er een foute prijs voor het abonnement in de advertentie staat willen ze uit coulance wel 24 maal het verschil van1,90 overmaken.
Wat kan ik hier verder nog aan doen?

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Binnen 8 dagen kun je er toch sowiso vanaf ? Lees de voorwaarden eens ofzo op de bon oid ??

ikke8
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2012 20:01

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door ikke8 »

nee. eerst zeiden ze 24 uur. Maar later zeiden ze dat t-Mobile het niet wil annuleren omdat het niet via de t-Mobile winkel is afgesloten maar door een tussenpersoon. Dat ik fout ben voorgelicht is "geen geldige reden"om te annuleren!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door berndv »

SHS_Inc schreef:Binnen 8 dagen kun je er toch sowiso vanaf ? Lees de voorwaarden eens ofzo op de bon oid ??
8 dagen is de wet koop op afstand en dat is niet van toepassing op aankopen in een winkel. Wel flauw van THE phonehouse dat ze zich verschuilen achter de provider, volgensmij is het bij iedere provider zo dat als je een ABO afsluit in een fysieke winkel dat je er niet op terug mag komen. daarnaast heeft u de aanschaf ook nog eens gedaan bij een in-store van de makro, daar geld nog minder bescherming bij een koop. U koopt namelijk niet als consument maar als bedrijf. U geniet dus geen consumentenbescherming.

Koop in een winkel is een bindende koop, een winkelier mag hiervan afwijken, maar hoeft dat niet.

Maar u heeft een toestel meegenomen? Met een abonnement neem ik dan aan? En wat heeft de winkel verteld over e procedure bij het overlijden?

ikke8
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2012 20:01

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door ikke8 »

Ja ik heb t toestel hier. In de winkel zeiden ze er niets over. Bij de klantenservice van t-mobile zeiden ze dat je bewijs van overlijden moet sturen en de gegevens van een contactpersoon.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

wat ik me even afvraag (en misschien kan dit u nog helpen) hoe hebt u een contract afkunnen sluiten op naam van uw vriendin zonder dat zij er zelf bij was. Ik kan me wel vanalles voorstellen (volmachten etc) maar als u dat allemaal niet had is de vraag of het contract uberhaupt wel geldig is. (niet dat ik daar het antwoord op weet, maar misschien een weg om te bewandelen)

isabel

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door berndv »

Ben dan bang dat het abonnement op naam van TS staat. Dat houdt dus ook in dat het contract bij overlijden niet opgezegd mag worden, omdat de contractant niet overleden is.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ja inderdaad, als beide abbos op zijn naam staan en de vriendin overlijdt dan kan het abbonnement niet eens opgezegd worden, want TS is dan wel nog in leven

isabel

ikke8
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2012 20:01

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door ikke8 »

Omdat zij nog niet zeker was heb ik dit uiteraard ook voorgelegd!
Zodra mijn vriendin het wilde kon ik met haar id, een volmacht, haar bankpas en haar oude simkaart bij iedere telefoonwinkel terecht om het abonnement om te zetten werd mij verteld.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ai, dus feitelijk heb je nu inderdaad 2 abbos, dat is niet handig.

Isabel

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door Hatertje »

ikke8 schreef:Omdat zij nog niet zeker was heb ik dit uiteraard ook voorgelegd!
Zodra mijn vriendin het wilde kon ik met haar id, een volmacht, haar bankpas en haar oude simkaart bij iedere telefoonwinkel terecht om het abonnement om te zetten werd mij verteld.
Een contractsovername is inderdaad in de meeste gevallen mogelijk. Zoals ik het verhaal nu lees heb jij 2 abonnementen op je naam staan die natuurlijk niet kunnen worden opgezegd als jij de contractant bent.

Ik ben bang dat je het abonnement niet meer kan annuleren aangezien deze in een winkel is aangeschaft. Indien de winkel het toch doet is dat een service maar geen verplichting.

Wat betreft de procedure bij het overlijden het volgende: Het verschilt natuurlijk per provider maar in de meeste gevallen wordt het abonnement gewoon beeindigd als de contractant is overleden. Het toestel mag je in sommige gevallen houden, maar soms moet deze ook terug gestuurd worden. Een andere optie is vaak het toestel tegen betaling overnemen en het abonnement laten beeindigen.

Het probleem is hier echter dat jouw vriending geen behoefte heeft aan het abonnement+toestel toch? In dat geval zal k een brief schrijven naar tmobile waarin je de situatie van je vriendin uitlegd en vraagt om coulance. Indien het toestel nog niet is geopend zal ik dat zeker zo laten en dat ook aangeven in je brief.

Ik ben alleen bang dat je niet zoveel pootjes hebt om op te staan en het nu aankomt op de coulanceregeling van tmobile.

In ieder geval heel veel succes en sterkte met je vriendin!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door newmikey »

ikke8 schreef:...dat ik het heel laag vond dat Kim bv niet had gezegd: laat uw eigen toestel zien aan uw vriendin, dan houd ik er een even apart
Ik vind het hele verhaal ietwat wazig en ik verbaas mij er ietwat over dat u de ziekte van uw vriendin hier aanhaalt maar soi...

Ik vind eigenlijk (en val maar over me heen) het antwoord wel iets wat u zelf had kunnen en moeten bedenken, ja. Je gaat toch niet zomaar in een opwelling 2 identieke peperdure mobiele telefoons kopen waarvan het nog onzeker is of de toekomstige eigenaar van één ervan er wel tevreden mee zal zijn? Het zijn toch géén doosjes chocola? Eigenlijk lijkt het me dat de aanschaf van 1 en, bij goedkeuring, later nog één gewoon onder boerenverstand valt.

Het hele verhaal over PhoneHouse koop ik dit keer niet, sterker nog: ik geloof er géén barst van! (ondanks dat ik het een rotzaak vind overigens)
Moet ik nu aan mijn vriendin gaan vertellen dat zij toch voor zo'n 850,00 aan een toestel en abonnement vast zit.
Nee, het lijkt mij dat u moet vertellen dat u er zelf aan vast zit. Vriendin treft in deze géén blaam en had er niks mee te maken. U maakt een fout en zij zou moeten dokken?

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

newmikey schreef:
ikke8 schreef:...dat ik het heel laag vond dat Kim bv niet had gezegd: laat uw eigen toestel zien aan uw vriendin, dan houd ik er een even apart
Ik vind het hele verhaal ietwat wazig en ik verbaas mij er ietwat over dat u de ziekte van uw vriendin hier aanhaalt maar soi...

Ik vind eigenlijk (en val maar over me heen) het antwoord wel iets wat u zelf had kunnen en moeten bedenken, ja. Je gaat toch niet zomaar in een opwelling 2 identieke peperdure mobiele telefoons kopen waarvan het nog onzeker is of de toekomstige eigenaar van één ervan er wel tevreden mee zal zijn? Het zijn toch géén doosjes chocola? Eigenlijk lijkt het me dat de aanschaf van 1 en, bij goedkeuring, later nog één gewoon onder boerenverstand valt.

Het hele verhaal over PhoneHouse koop ik dit keer niet, sterker nog: ik geloof er géén barst van! (ondanks dat ik het een rotzaak vind overigens)
Moet ik nu aan mijn vriendin gaan vertellen dat zij toch voor zo'n 850,00 aan een toestel en abonnement vast zit.
Nee, het lijkt mij dat u moet vertellen dat u er zelf aan vast zit. Vriendin treft in deze géén blaam en had er niks mee te maken. U maakt een fout en zij zou moeten dokken?
Hoe cru Mikey het ook brengt, deze zaak roept bij mij precies hetzelfde op. WAAROM koopt u voor uw vriendin een telefoon, die u zelf ook koopt, als zij nog niet eens weet wat ze ervan vind? Uw vriendin had toch net zo goed bij u kunnen kijken of de telefoon haar beviel, zonder dat u daarvoor 850 euro voor zou uitgeven? Ik snap de logica hier gewoon eigenlijk niet van en dat maakt het verhaal gewoon heel lastig te geloven.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door mich24 »

Volmachten mag sowieso niet,geen enkele provider accepteert dit.
En de topic titel vind ik een beetje overdreven!

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door electomonteur »

en waar is the phone house onder deel van?

dus is deze on afhankelijk of niet
vrees namelijk van niet

dus waarom zit deze in de macro??? verdient de macro ook nog eens aan elke verkochte Abbo ?????

ikke8
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2012 20:01

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door ikke8 »

ik kan een deel van de reacties best begrijpen.

Ik kocht hier het toestel omdat dat met deze aanbieding ruim 300 euro goedkoper was dan via een andere aanbieding.
Dat is 1.

Mijn vriendin, die dus ziek is en zelf niet in staat is om een toestel in de winkel te bekijken, wilde graag een telefoon met een groter beeldscherm dan zij nu heeft, zodat zij alles beter kan zien. Zij vroeg mij om hem voor haar mee te nemen, omdat zij (eventueel) ook van die aanbieding gebruik wilde maken..
Ik weet best dat ik als consument rechten en plichten heb. Maar daarom vroeg ik ook of het mogelijk was om het terug te brengen of om het over te zetten naar een andere naam!
Daar gaat het mij nu dus om; er is mij verteld dat dit kon. Daarom nam ik beide telefoons mee en dat is dus niet in een opwelling. Dat is op basis van de aan mij verstrekte informatie.

Mijn vriendin "haal ik er niet bij". Zij vroeg of ik dit voor haar wilde doen en voelt zich nu schuldig naar mij toe.

Deze situatie was niet nodig geweest als de verkoopster eerlijk was geweest!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door mich24 »

electomonteur schreef:en waar is the phone house onder deel van?

dus is deze on afhankelijk of niet
vrees namelijk van niet

dus waarom zit deze in de macro??? verdient de macro ook nog eens aan elke verkochte Abbo ?????
Phone house is een zelfstandig bedrijf ( engels: Carphone Warehouse) en in de macro is een SWAS concept, store within another store. Daar zit geen addertje achter hoor,dat de macro per abbo verdiend.

En ja hoor,tph is gewoon onafhankelijk met duidelijke afspraken richting en met providers.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Klinkt idd cru war mikey zegt maar ,er zit wel kern in.
Mijn idee was ook? Neem er eerst zelf een? Dan kan ze kijken of ze het wat vind?
Had je altijd nog terug gekunt om voor haar een abbo te nemen?

Het is rot en moeilijk dat ze ziek is maar bedrijven kijke daar niet naar ,is geen excuus om het zo maar even te zeggen...hoe cru dat ook klinkt.

Het is een mooie telefoon ik weet het,maar ja...phoneshouse ook niet mijn zaak!!! Overigens...doet er niet teoe,maar goed

Ondanks alles wens ik je veel sterkte met je vriendin!!

phonehousenl
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:24

Re: Aasgieren bij the Phone house?!

Ongelezen bericht door phonehousenl »

Goedemiddag,

Zojuist heb ik uw bericht gelezen. Kunt u misschien een mail sturen met uw verhaal naar [email protected]? Ook willen wij van u vernemen wat uw exacte naam, het adres en uw postcode zijn.
Graag gaan wij kijken wat wij kunnen doen om deze situatie op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Phone House webcare

Peter.

Gesloten