LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vochtschade htc sensation (vodafone)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Ik was erg tevreden met mijn HTC sensastion met een abonnement bij vodafone. Tot gisteravond.
Ineens viel mijn scherm weg, eerst dacht ik nog dat er iets met Facebook was, aangezien ik daar aan het kijken was.

Maar na een nacht de telefoon de kans te hebben gegeven na te denken over zijn gedrag (accu eruit, volledig opladen e.d.) was hij toch niet van zins beeld te geven.
Ik start op, sneeuw op het scherm en daarna het bekende geluid van de HTC, maar een zwart scherm.

Contact opgenomen met gsmwijzer.nl, waar ik de telefoon had besteld. snelle reactie, ik had 2 opties, of bellen naar HTC of opsturen naar Dynafix. Nu had ik daar al iets over gelezen op verschillende fora, dus ging ik voor optie 1. Bellen met HTC.

Ik kon met mijn telefoon naar de vodafane winkel in de buurt, daar konden ze bekijken wat er aan de hand was.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me niet verbaasde dat de meneer van de service balie na een blik op mijn toestel aangaf dat het vochtschade was. Niet omdat ik graag douche met mijn telefoon, maar gelet op alle verhalen die ik tegen was gekomen.

Conclussie dus, vochtschade, maar ze konden wel een nieuw scherm bestellen en die erin zetten. Dat gaat me niets kosten, dus dat is mooi, alleen heb ik dan geen garantie meer.

Nu heb ik ook niets meer aan de garantie omdat het vochtverklikkertje in de telefoon al is verkleurd. Ik heb mijn verbazing uitgesproken over het vochtprobleem. De meneer van vodafane gaf aan dat sit soort toestellen een maximale levensduur hebben van 2 jaar en dat ik niet mag verwachten dat het toestel langer dan 2 jaar zonder vochtproblemen zou functioneren.

Ik was en ben er eigenlijk stil van. Die nieuwe mobiele telefoons zijn niet goedkoop, ja vaak gratis bij een abonnement, maar we weten allemaal dat we dat toch betalen, de prijzen van de losse toestellen maken duidelijk dat het toch gaat om een duur en luxe product. Mag ik dan niet verwachten dat deze producten bij normaal gebruik langer meegaan dan 2 jaar?

Ik voel me wel een beetje tegen de muur staan als consument. Ik lees en hoor op verschillende plaatsten dat er vaak wordt gezegd dat problemen worden veroorzaakt door vocht, ondanks het feit de gebruiker kan aangeven dat de telefoon normaal is gebruikt.

Ik vind het bijzonder dat dit gewoon kan. Is hier nu echt niets aan te doen????

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door sadfly »

hebben van 2 jaar en dat ik niet mag verwachten dat het toestel langer dan 2 jaar zonder vochtproblemen zou functioneren.
Valt van zijn stoel... :shock:
Je mag er toch vanuit gaan dat je langer kan doen met een telefoon, als je hem teminste niet in de regen houd. Vraag me nu eigelijk net af of die vocht verkillkers niet gevult worden doordat er temeratuur verschillen zijn als je van koud naar warm gaat. Zou het nog steeds betekenen dat ze telefoons niet goed ontwerpen.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door Renske99 »

Daar ben ik van overtuigd, als je je mobiel veelvuldig gebruikt dan kun je er bijna vergif op innemen dat die dingen het na een jaar al voor bekeken houden.
Tsja en je abonnement loopt vaak 2 jaar, maar dat redden 9 van de 10 mobieltjes niet.

Hier diverse telefoons gehad en verbaas je, de beste toestellen (alleen niet meer van deze tijd) vind ik toch de nokia 3310, die dingen zijn hier echt een paar jaar meegegaan.

Al die nieuwerwetse dingen houden het snel voor bekeken, accu's zijn snel "op", toetsenbordjes/nummers die weigeren enz enz.

Van de HTC hoor ik in mijn omgeving enkel veel negatieve verhalen, heel af en toe zit er een positieve klant bij, sommigen moeten hem na een week al missen omdat ze opgestuurd moeten worden, nou dan zakt mij de broek op de enkels, eentje zou kunnen maar zoveel? nee daar geloof ik niet in.

Zelf heb ik nu een ouder type samsung (jaja ik geef het toe ook niet meer van deze tijd) maar het toestel blijft perfect werken, nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik hem nooit in het water hou :mrgreen:

Mijn meiden hebben nu beiden een iphone en die houden het ook al bijna een heel jaar vol, ze lopen wel regelmatig vast, maar volgens mij is dat omdat ze die dingen echt overal voor gebruiken, app'en, sms'en, interpretten, tv kijken ja wat doen ze niet met die dingen.
Het gebruikersgemak vind ik ook ideaal, dat snap ik (oud wijf) zelfs.

Ik verdenk de fabrikanten ervan dat ze die krengen programmeren op 1 jaar (net als philips vroeger) dan is net je garantie eraf, doen ze ook nog alsof jij blij mag zijn dat ie het dan "al" opgeeft.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Het probleem is met Smartphones is dat consumenten nog steeds de verwachting hebben dat deze net zolang meegaat als hun oude vertrouwde ouderwetse nokia. Echter is de realiteit minder waar, mobiele telefoons zijn gebruiks voorwerpen die dagelijks gebruikt/misbruikt worden. Echter door de aanhoudende vernieuwing en eisen van de consument, want wij willen allemaal whatssap kunnen gebruiken etc. Worden de mobiele telefoons/smartphones steeds uitgebreider en worden ze steeds meer de vervanger van de laptop/desktop. Wat daarbij alleen wel vergeten wordt is dat je met een Smartphone niet zo om kan gaan als je oude vertrouwde Nokia 3310.
Dat als er in een Smartphone ongeacht welk merk, stickers zitten die verkleurd zijn doordat deze in aanraking geweest zijn met vocht dan kan je er vanuit gaan dat dit is gebeurd door onjuist gebruik van deze Smartphone.
Dit wordt in de algemene voorwaarden die HTC opsteld zelf ook weergegeven, het wordt tevens zo gesteld dat je de telefoon niet in je broekzak mag bewaren vanwege de kans op drukschade.
Hoevaak zie je niet een smartphone uit een broekzak komen, maar achteraf wel klagen dat het scherm het niet meer doet.
Dat is (on)bewust het risico wat je neemt als je zo met een Smartphone omgaat.

MVG,

Henk

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik hoor idd meer klachten over HTC, maar ook over Vodafone.

Wanneer Vodafone het display veranderd en u de garantie verliest, kunt u er vanuit gaan dat dit niet met goedkeuring van HTC wordt gedaan..

Ik zou het toestel terug sturen waar u het gekocht heeft en hun het laten opknappen. Vochtschade wordt alleen niet vergoed. Aan de andere kant schijnt Vodafone snel te roepen dat het vochtschade is.

Overigens bent u goedkoper uit door het toestel voortaan zelf aan te schaffen en een goedkoop sim only abonnement te nemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door sjohie »

Renske99 schreef:Daar ben ik van overtuigd, als je je mobiel veelvuldig gebruikt dan kun je er bijna vergif op innemen dat die dingen het na een jaar al voor bekeken houden.
Tsja en je abonnement loopt vaak 2 jaar, maar dat redden 9 van de 10 mobieltjes niet.

Hier diverse telefoons gehad en verbaas je, de beste toestellen (alleen niet meer van deze tijd) vind ik toch de nokia 3310, die dingen zijn hier echt een paar jaar meegegaan.

Al die nieuwerwetse dingen houden het snel voor bekeken, accu's zijn snel "op", toetsenbordjes/nummers die weigeren enz enz.

Van de HTC hoor ik in mijn omgeving enkel veel negatieve verhalen, heel af en toe zit er een positieve klant bij, sommigen moeten hem na een week al missen omdat ze opgestuurd moeten worden, nou dan zakt mij de broek op de enkels, eentje zou kunnen maar zoveel? nee daar geloof ik niet in.

Zelf heb ik nu een ouder type samsung (jaja ik geef het toe ook niet meer van deze tijd) maar het toestel blijft perfect werken, nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik hem nooit in het water hou :mrgreen:

Mijn meiden hebben nu beiden een iphone en die houden het ook al bijna een heel jaar vol, ze lopen wel regelmatig vast, maar volgens mij is dat omdat ze die dingen echt overal voor gebruiken, app'en, sms'en, interpretten, tv kijken ja wat doen ze niet met die dingen.
Het gebruikersgemak vind ik ook ideaal, dat snap ik (oud wijf) zelfs.

Ik verdenk de fabrikanten ervan dat ze die krengen programmeren op 1 jaar (net als philips vroeger) dan is net je garantie eraf, doen ze ook nog alsof jij blij mag zijn dat ie het dan "al" opgeeft.
Meen je dit serieus?!?! Ik heb ál mijn mobieltjes nog, startend met mijn Panasonic GDnogwat op het libertel netwerk van 14 jaar geleden, en die werken allemaal nog goed. Dat zijn nokia's geweest, oa de 3210, 3140, 3510, 6233, E55, 5800X, maar ook modernere HTC's met android, oa de Legend, en die zijn allemaal nog heel én vanaf de 6233 tot op de dag van vandaag, werkend in gebruik bij familie etc.

Mensen die een gsm binnen een jaar slopen moeten beter opletten.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hier ook nog een mooie verzameling aan werkende mobieltjes ;)

Mijn eerste:
Afbeelding

Nokia 3310
Nokia 3220
Nokia C5

en waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten ;)

Zelfs mijn partner kon zijn toestellen niet slijten in de bouw en die mobiel viel gerust van 3 hoog..

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door hoiti103 »

HTCHenk007 schreef:Het probleem is met Smartphones is dat consumenten nog steeds de verwachting hebben dat deze net zolang meegaat als hun oude vertrouwde ouderwetse nokia. Echter is de realiteit minder waar, mobiele telefoons zijn gebruiks voorwerpen die dagelijks gebruikt/misbruikt worden. Echter door de aanhoudende vernieuwing en eisen van de consument, want wij willen allemaal whatssap kunnen gebruiken etc. Worden de mobiele telefoons/smartphones steeds uitgebreider en worden ze steeds meer de vervanger van de laptop/desktop. Wat daarbij alleen wel vergeten wordt is dat je met een Smartphone niet zo om kan gaan als je oude vertrouwde Nokia 3310.
Dat als er in een Smartphone ongeacht welk merk, stickers zitten die verkleurd zijn doordat deze in aanraking geweest zijn met vocht dan kan je er vanuit gaan dat dit is gebeurd door onjuist gebruik van deze Smartphone.
Dit wordt in de algemene voorwaarden die HTC opsteld zelf ook weergegeven, het wordt tevens zo gesteld dat je de telefoon niet in je broekzak mag bewaren vanwege de kans op drukschade.
Hoevaak zie je niet een smartphone uit een broekzak komen, maar achteraf wel klagen dat het scherm het niet meer doet.
Dat is (on)bewust het risico wat je neemt als je zo met een Smartphone omgaat.

MVG,

Henk
Henk, ik begrijp je reactie aan de ene kant, dat zijn jouw ervaringen. Ik heb mijn smartphone niet in mijn zak, maar keurig in mijn tas of de binnenzak van mijn jas en in een beschermhoes.

Ik verwacht niet dat een smartphone langer meegaat dan mijn oude mobiel, dat heb ik ook niet gezegd, maar... Ik was verbaast over de reactie van de winkel en daar heb ik een topic over gestart.

Dat jij nu aangeeft dat ik mijn telefoon fout gebruikt zou hebben, vind ik een beetje bijzonder.

Mijn probleem is trouwens opgelost, ik heb nu weer een werkende telefoon, erg fijn en ik kan nu weer doen met mijn telefoon wat ik wil en waarvoor ik hem heb aangeschaft. Ook daar doe jij bepaalde suggesties die wellicht voor jezelf gelden, maar voor mij niet van toepassing zijn.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Heb je toevallig een auto met airco en je mobiel (al dan niet in het beschermhoesje) in het dashbord kastje gelegd? Veel auto's hebben daar namelijk een koelplek voor flesjes drinken en daar kan je mobiel niet zo best tegen.

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: vochtschade htc sensation (vodafone)

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Ik heb een auto met airco, maar mijn mobiel leg ik niet in het handschoenenvakje...

Gesloten