LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door langste adem »

Beste Langste adem,

Dat is goed nieuws wat je daar brengt. Vroeger mocht KPN als voormalige monopolist niet zomaar makkelijk nummers 'overnemen' van andere providers zoals Pretium dat deed. Zo te zien heeft de OPTA besloten dat KPN nu als een 'gewone' provider wordt behandeld en geen beperkingen ten opzichte van andere providers meer krijgt opgelegd.
Als ik het zo zie, is wat jij hebt gedaan de beste en eenvoudigste truc om Pretium te tackelen en terug te slaan. Het kost je alleen de opnieuw te betalen aansluitkosten. Ik denk wel dat de mensen die deze truc gaan doen wel ook nog een aangetekende brief aan Pretium moeten sturen. Want je moet ze wel even duidelijk maken dat hun telefonische colportage niet voldeed aan de wet overeenkomsten op afstand en dat er dus geen overeenkomst is gesloten

Groetjes,
MementoMori
Ik zie niet in wat het bezwaar geweest zou zijn als KPN het nummer van andere providers "overneemt" als een klant daar zelf om vraagt. Dat KPN vroeger monopolist was staat daar los van (lijkt mij). Zeker als je bedenkt dat ze een handtekening en copie ID hebben als bewijs.

Voor de mensen die deze "truc"ook willen doen : Let er op dat pretium weliswaar verplicht is om je , met behoud van hetzelfde telefoonnummer, over te laten stappen naar KPN, maar dat ze moeilijk kunnen doen als je een betalingsachterstand hebt, En waarschijnlijk eist Pretium dat je alsnog een jaar lang abonnementskosten moet betalen aan Pretium als je voortijdig overstapt. Dus eerst overstappen en daarna je geld laten retourneren via de bank. Maar doe dat alleen als je zeker weet dat je nooit toestemming hebt gegeven om lid te worden van Pretium !

In mijn geval was ik al heel lang bezig om van Pretium af te komen, en op geen enkele aangetekende brief werd gereageerd.
In de laatste aangetekende brief vermeld wat de stappen zouden zijn als ze me niet voor een bepaalde datum zouden terugzetten naar KPN. (een van die punten was dat ik dan zelf weer naar KPN zou terugstappen en Pretium aansprakelijk zou stellen voor alle gemaakte kosten). En op dat moment interesseerde me de aansluitkosten bij KPN me niets meer, als ik maar van Pretium afkwam.
Toen deze termijn verstreken was, ben ik pas de stappen gaan ondernemen
Jammer dat ze toen mijn moeder (want het ging om haar telefoon aansluiting) weer gingen dreigen met deurwaarders (of zelfs weer feliciteren met een "prijs") maar uiteindelijk hebben we een kleine schadevergoeding gekregen van Pretium voor gemaakte belkosten, kosten aangetekende brieven, abonnementsgeld en belkosten gemaakt tijdens de "pretium periode", 50 euro borg voor de geschillencommissie, heraansluitkosten KPN, en een heel klein bedragje aan smartegeld).

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Langste adem,

Het was echt zo (ongeveer) vroeger: Pretium en andere nieuwe telefoniebedrijven konden volstaan met een bericht aan KPN "Hier met dat nummer!" zonder dat zij aan KPN hoefden te laten zien dat de betrokken consument dat wel wilde. Daar is nog (ik geloof in 2008) een rechtszaak over geweest, die KPN dus verloor. KPN moest omgekeerd juist wel aantonen aan bijvoorbeeld Pretium, dat de klant naar KPN wilde overstappen.

Nu ik je uitgebreidere verhaal (met de Geschillencommissie) zo lees, kan het zijn dat het nog steeds zo is. En dat KPN dus niet zo maar "Hier met dat nummer!" kan roepen. Pretium traineert altijd en draagt pas over als ze echt gedwongen worden door bijvoorbeeld de Geschillencommissie. Misschien hebben andere lezers hier recente ervaring hoe het op dit moment in zijn werk gaat.

Groetjes,
MementoMori

kaatje5
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:04

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door kaatje5 »

Ook hier problemen met Pretium (ik had nog nooit van ze gehoord overigens).
Mijn partner nam de telefoon op en helaas werd de suggestie gewekt dat hij met KPN sprak. Omdat er werd verteld dat we al jaren een gewaardeerde klant waren en dat ze samen met ons wilde kijken of ze het aanbod nog aantrekkelijker konden maken. Mijn partner hoefde alleen maar met ja te beantwoorden. Ja, ja.... wat een stelletje oplichters zijn dit!

Waren we nog in de veronderstelling dat KPN ons benaderde, tot onze schrik lag daar lag een aantal dagen geleden de brief op de mat dat we per 15 februari as. klant worden bij Pretium: dit willen wij helemaal niet!

Is Pretium nog steeds gevestigd aan de Amerikaweg 10 in Haarlem, weet iemand dit?

Ongelooflijk dat dit bedrijf nog steeds bestaat en dat dit allemaal zomaar mag?!!!

Dit staat er op hun website: "Na KPN en Tele2 zijn wij de grootste aanbieder van vaste telefonie in Nederland. Sinds 1996 zijn wij actief op de Nederlandse markt en inmiddels profiteren meer dan 200.000 consumenten van onze diensten."

ok dat zijn dus geen 200.000 consumenten maar 200.000 gedupeerden!!!!

Iemand tips wat ik nog meer kan doen behalve klacht indienen bij de Opta en aangetekende brieven sturen (beide heb ik deze week gedaaan).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

Pretium Telecom - Postbus 6128 - 2001 HC Haarlem - Amerikaweg 10 - 2035 RA Haarlem Helpdesk niet doen: 0900-1637000; duur en nutteloos.
Fax 023 5403324 http://www.pretiumtelecom.nl
KvK nr 34139724

En kijk "voor de lol" maar eens bij Google op alle klachten, rechtzaken e.d. Hier zit er nog één, ben ook duidelijk aangesproken door hen: "goedemiddag, met KPN enz. enz.

Klagen is en blijft heel moeilijk maar je kunt voorbeeldbrieven vinden om te proberen er onderuit te komen. Wens je veel succes plus een lange adem.

Oeps, sorry, lees nu pas dat er al brieven verzonden zijn. Excuses.

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door lanaceet »

Pretium kan bij mijn weten alleen analoge KPN lijnen porteren.
Als je wilt dat je nummer niet door Pretium gegijzeld wordt moet je proberen om je aansluiting zo snel mogelijk om te zetten naar een digitaal KPN product. Helaas ben je daarmee wel wat duurder uit.
KPN mag je helaas hierin niet adviseren. Die rechtzaak hebben ze alverloren. Maar als je met meld dat je Pretium gedupeerde dreigt te worden rennen ze wel wat harder voor je.

Hoe je daarna van Pretium af moet komen is inderdaad een lange adem.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Kaatje,

Als je het recept uit de Telefoongids van dr Oetker hebt gevolgd, hoef je verder niets te doen. Dat is: binnen 7 werkdagen na de welkomstbrief van Pretium een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen aan Pretium (nog steeds Amerikaweg 10 Haarlem) waarin je meedeelt dat je afziet van de overeenkomst en een klacht bij Consuwijzer indienen.

Geeft Pretium hun postadres niet meer in hun welkomstbrief???? Daar kan je ook een klacht over indienen bij Consuwijzer. Ook dat is namelijk een overtreding van de Wet Overeenkomsten op afstand :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

PeterD10
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2013 15:36

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door PeterD10 »

Ook mijn moeder is slachtoffer geworden van deze club. De aangetekende brief is de deur uit. Met daarin wel een aantal kleine aanpassingen:
- eis om binnen 7 werkdagen te reageren
- zo niet dan breng ik tenminste 50 euro kosten in rekening
- indien ze niet binnen 7 + 5 dagen reageren schakelen we een advocaat in, waarbij de kosten geschat worden op de bedragen die hun "incasso bureau"" in rekening brengt (Gerecht Incasso, rekent 800 euro per aanmaning !)
- eis complete voice log op
- kopie brief naar Consumentenautoriteit

Verder zal ik hun dagelijks naar de voortgang vragen. Natuurlijk wel via het normale nummer: 023 - 7510201.

Wellicht ten overvloede: hou je rekening in de gaten en laat automatische incasso's direct terugboeken (en eventueel een blokkering zetten op incasso's door Pretium). En nog belangrijker: wees niet bang voor hun incasso bureau. Dat is gewoon Pretium zelf, en hun incasso dreigingen zullen bij een procedure bij de rechter op geen enkele wijze stand houden.

Op dit forum zal ik het vervolg laten weten.

CMGDE
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2013 00:23

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door CMGDE »

Een ding helpt ! Schrijf een brief en beroep je op de Pretium Coulance regeling voor ouderen. "Hierbij beroepen wij ons op de coulance regeling 72+ " Dan houdt het echt op ! eigen ervaring na 3 pretium abonnementen geannuleerd te hebben. pas bij het 3e gesprek deze informatie gekregen.

liesbeth65
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2013 12:13

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door liesbeth65 »

Zo hebben ze ook mijn licht dementerende , slechthorende en onzekere oude moedertje , bij de benen genomen , andere woorden heb ik er niet voor !!
Het verhaal begint met dat ze eigelijk wil dat ik haar geld van de bank haal, vreemd vraag ik waarom ? Omdat ze is gebeld , ze er niet alles van snapte en de mensen maar door bleven vragen. Ik vraag haar of ze haar banknummer heeft afgegeven? ( terwijl ze deze niet eens meer weet). Nee, zegt ze , ze noemde mijn telefoon nummer op, ik heb op een gegeven moment maar opgegooid verteld ze mij,ik snapte er niets van. Ik zei , heel goed ma , maar in vervolg gooi je meteen maar op!!
Ze is verschrikkelijk bang dat haar geld van de rekening word gehaald, ze slaapt niet meer en durft eingelijk geen telefoon meer op te pakken. Toen ik de week daarop bij haar kwam , zei ze , nu hebben ze me ook nog een brief gestuurd, maar ik laat het mooi in de kast staan , ik wil dit niet !!
Verontwaardigd vraag ik of ik de brief mag zien , eingelijk eis ik het van haar. De brief die ze me gaf was van Pretium en begon met ,, Welkom terug Mevr ......., er gaat van alles door mijn hoofd en denk niet weer hé. Zonder dat ze het zelf in de gaten heeft gehad , omdat ze alles niet meer snapt , heeft Pretium haar een contract aangesmeerd !! Want zo zie ik het.
Ik zie dat de brief een datum heeft van 26 aug 2013 en dus zondags meteen een brief opgesteld en per fax naar het vermelde faxnummer gefaxt, ook krijg ik een verzendings rapport als bewijs van verzending, in de fax heb ik duidelijk geschreven wie ik ben , waar het om gaat , klantnummer enz enz.Ook heb ik gezegd hoe ik over Pretium denk en hoe misselijk , beroerd en laaiend ik ben over hun praktijken en dat dit nog erger is geworden na Pretium op google te hebben ingetypt, en dat ze nog niet van me af zijn , want ik ga ze maandag ook nog eens bellen hierover.
Zo gezegd , zo gedaan , s maandags morgens bel ik het vermelde telefoon nummer, ik zeg wie ik ben en waar het om gaat, de man aan de andere kant van de lijn vraagt mij gegevens van mijn moeder en die geef ik netjes, daarna verteld hij me dood leuk dat ik het niet kan annuleren voor mijn moeder, ppppfffff ik vertel hem nogmaals dat mijn moeder oud, dementerend en slecht horend is , en dit contract helemaal niet heeft gewild en zich van geen kwaad bewust is, hij blijft bij zijn standpunt . Mijn moeder kan alleen zelf het contract stop zetten, bijna wil ik hem vragen of hij ook oud dementerend en slecht horend is, maar kan nog net mijn fatsoen bewaren , terwijl ik kook van woede. Ik vraag hem in ieder geval mij een bevestiging te sturen dat de fax is binnen gekomen , dat kan de beste man niet zien , verteld hij en daarbij zegt hij , is de fax toch niet geldig want u moeder moet zelf het contract annuleren . Op dat moment heb ik mijn gal gespuugd over Pretium, over hoe hun ( het callcenter) de opdracht krijgen van Pretium om alleen 55+ mensen te bellen ( dit heb ik ook gelezen in één van de vele klachten forums over Pretium op google) . Nou mevr dat hebt u echt niet goed, wij benaderen mensen vanaf 18 +, ik vraag hem hoe het dan kan dat bijvoorbeeld 1 van mijn 5 broers, nog mijn zusje en wij zelf nog nooit zijn benaderd door Pretium , en dat de klachten regen over Pretium niet voor niks zo groot is en het eingelijk alleen maar gaat over de manier zoals Pretium ouderen mensen benaderd en bij de benen neemt. De man wil het gesprek beeindigen , waarop ik hem vertel nog niet van mij af te zijn , dat ik aangifte ga doen bij de politie , vandaag alsnog een nieuwe fax stuur en een aangetekende brief verstuur ( met handtekening bevestiging), heeft allemaal geen zin verteld hij want mijn moeder moet zelf annuleren. Hij wenst mij nog een fijne dag , trillend van woede wens ik hem een rotdag en verbreek de verbinding. Even afkoelen en alles op een rijtje zetten , hoe ik het nu verder aanpak, allereerst is het belangrijkste dat mijn moeder ze belt , ik schrijf de gegevens op papier , en besluit met mijn mobiele telefoon te bellen met luidspreker aan zodat ik hoor wat ze tegen mijn moeder zeggen , en ik haar aan kan wijzen op papier wat ze moet zeggen tegen de mevr ( in dit geval) die ze aan de lijn krijgt, ( na 20 min in de wacht te hebben gestaan). Haar word gevraagd waarom ze het contract wil annuleren en uit zich zelf zegd mijn moeder ik ben 88 , snap en hoor niet alles meer en ik wilde dit helemaal niet!! De dame in kwestie probeert haar toch over te halen , waarop ik hevig NEE schuddend voor mijn moeder zit, en ze gelukkig dit ook zegd, dan heeft de dame door dat mijn moeder mij wat vraagt en dat we dus eingelijk met z'n drieen praten , ze besluit het contract te annuleren en mijn moeder krijgt hier een bevestiging van toegestuurd, heel sarcastisch zegt de dame , DAAG SAAMPJES , ik spring uit mijn vel en besluit zelf met haar verder te praten, en heb haar duidelijk gemaakt dat ik vanmorgen ook al had gebeld , maar dat ik het volgens haar collega niet op kon zeggen voor mijn oude dementerende , slecht horende moeder en hoe ik er van walg dat een instantie zoals Pretium oudere mensen bij de benen neemt, op achterbakse wijze, zo wens ik niet aangesproken te worden mevr en ga de verbinding verbreken, zegd de dame, waarop ik zeg , nee ik ben nog niet klaar en ik wens niet dat jullie mijn moeder op die manier aanspreken en haar onwetend een contract aansmeren met jullie mooie praatje , waar geen eind aan komt!! En bij deze ik ga nu na het politie bureau , en er komt nog een aangetekende brief en ik ga ook zeker een brief sturen na RADAR over jullie praktijken, dat had volgens haar geen zin, waarop ik zeg , maar ik doe het toch! en verbreek de verbinding.
Ik rij meteen door na het politie bureau , de agente die mij helpt kent godzijdank de instantie Pretium en hun praktijken , ook haar oma was er de dupe van geworden. Waarom verbaast mij dat niet!! Ze gaat ook Pretium bellen ik geef haar alle gegevens en kopie" s van de brieven die ik heb gefaxt en nog ga faxen vandaag en aangetekend op ga sturen, alles ondertekend met handtekening van mijn moeder. Het contract is dan al wel geannuleerd ,maar de praktijken van Pretium moeten aangepakt worden. Echt aangifte kan ik niet doen zegt ze , maar hoe meer mensen dit melden bij de politie , hoe meer er aan gedaan kan worden. Ze beloofd contact met mij te houden via mail of 06 en zal me laten weten hoe het gesprek is gegaan met Pretium. Anderhalf uur later word ik door de agente gebeld , ze heeft zeker 20 minuten in de wacht gestaan en ik heb de telefoon toen maar opgelegd verteld ze me, maar ik ga het zeker nog weer proberen, ik beloof haar de bevestiging van annulering in ieder geval te mailen zodra deze binnen is bij mijn moeder. Ze geeft de klacht in ieder geval ook door aan een bepaalde instantie en we houden contact. Ze wenst me veel succes met de brief te typen voor RADAR.
Dus bij deze RADAR , alsjeblieft schenk nog eens aandacht aan al deze klachten over Pretium , ze hebben werkelijk geen benul hoe ze ouderen mensen misbruiken en ik ben direct voorstander van de ouderwetse manier van contract afsluiten , namelijk door middel van een echt ouderwetse handtekening te zetten op papier, dit moet gewoon wettelijk verplicht worden

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door langste adem »

Beste Liesbeth

Volgend jaar komt er eindelijk een wetswijziging die bepaalt dat schriftelijk afgesloten contracten schrifterlijk bevestigd moeten worden. Te laat voor uw moeder, maar de overheid is eindelijk wakker geworden .

Verder herken ik helemaal uw frustratie, Pretium zal alles wat in haar macht ligt doen (of juist nalaten) om maar zoveel mogelijk betalende klanten te hebben. Of die klanten willen of niet. De coulance regeling is verder uitgehold , en geldt blijkbaar niet meer voor iedereen boven de 72 jaar, maar zou in uw geval nog wel moeten gelden, gezien de dementie van uw moeder.
Wat me vooral tegen de borst stuit is de totale onwil van de klanten"service". Ik heb ook ooit eens in een moment van woede op het punt gestaan om naar Pretium in Haarlem af te reizen.

Belen heeft doorgaans weinig zin, en ik hoop dat u een schriftelijke bevestiging krijgt van de mondelinge toezegging van Pretium dat de boel nu inderdaad geannuleerd is.
Probeer in ieder geval geen hartaanval van die lui te krijgen als dat niet zo is, Pretium kennende gaan ze uw moeder ook nog bestoken met aanmaningen.
Maar het enige wat Pretium heeft om uberhaupt een contract aan te tonen is een stukje bandopname van uw demente moeder. U staat heel sterk in uw recht als u niet betaalt, al komen er nog heel wat frustraties bij kijken om uw recht te halen.
Het is jammer dat een walgelijk bedrijf als Pretium nog steeds bestaat.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Wat een ziek bedrijf is dat Pretium.

Sinds 13 juni 2014 is een telefonisch aangesmeerd contract pas geldig na schriftelijke bevestiging van de klant. Einde telefonische misleidingen van kwetsbare bejaarden zou je zeggen. Maar niet bij Pretium.

Bejaarde alleenstaande vrouw werd een aantal jaren geleden misleid door Pretium en stemde toe. Dankzij hulp van buren wist ze dit tijdig te annuleren.

Onlangs werd ze weer gebeld en opnieuw misleid.

Uit de welkomstbrief (zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... ief_2.html):
Welkom terug bij Pretium. Goed dat u opnieuw heeft gekozen voor het Pretium Weekend Vrij abonnement.
.....
Wij zorgen voor de overdracht van uw abonnement naar Pretium. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.
.....
Ook als u onverhoopt toch wilt afzien van gebruik van Pretium Thuisbellen, kunt u ons dat binnen veertien dagen na ontvangst van deze brief laten weten.
Wel keurig de nieuwe bedenktermijn van 14 dagen maar geen woord over het feit, dat er nog geen contract is, tenzij een bevestigingsbrief wordt verstuurd.

De consumentenautoritiet is daar toch heel duidelijk over (https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/) :
Voor een aantal situaties geldt dat de overeenkomst alleen geldig is als dit schriftelijk gebeurt. Bijvoorbeeld door ondertekening van de consument van de schriftelijke overeenkomst. Dit wordt ook wel het schriftelijkheidsvereiste genoemd. Het gaat om de situaties waarbij de ondernemer op eigen initiatief de consument belt en het volgende aanbiedt:
  • overeenkomsten op afstand tot het geregeld verrichten van diensten. Bijvoorbeeld een abonnement voor CV-onderhoud of een abonnement op een sportschool; of
    overeenkomsten tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming.
De ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. De consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. Alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.
Het vereiste van schriftelijkheid geldt in een aantal situaties niet. Deze zijn:
  • bij verlenging van bestaande overeenkomsten die betrekking hebben op het geregeld verrichten van diensten of tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming,
    bij gemengde overeenkomsten die via telefonische verkoop tot stand komen en;
    als de consument zelf belt naar een ondernemer.
Pretium gaat kennelijk net zo lang door met het belagen van bejaarden, tot ze niet meer in staat zijn om tijdig op te zeggen en maakt ze ook nog wijs, dat ze dan aan het contract vast zitten.

Na de bedenktermijn krijgen ze nog wel een brief om toestemming te geven voor automatische incasso. Op straffe van 5 euro administratiekosten per maand worden ze gedwongen, om hiermee in zee te gaan.

Als je door Pretium bent misleid, meldt dit bij Consuwijzer (http://www.consuwijzer.nl/). Meldt vooral ook het ontbreken van de vraag om schriftelijke instemming en de foutieve bedenktermijn (moet zijn 14 dagen na verzending instemmingsbrief).
Meldt ook je klacht bij de Consumentenbond (http://www.klachtenkompas.nl/pretium).

Het is intriest.
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 17 aug 2014 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

Is vanaf genoemde datum dus een pluspunt: nu kan men wel van ze afkomen; iets wat 'vroeger' zo goed als onmogelijk was. Dus toch nog een :idea: aan het eind van de tunnel.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Tenormin,
Hoewel je naam wat negatief klinkt, is je reactie zeer positief.
Voor mondige mensen en bejaarden met goede mantelzorg is de rechtspositie inderdaad een stuk beter.
Maar de doelgroep van Pretium zijn kwetsbare en weerloze bejaarden, die met misleidende verhalen worden lastiggevallen.
En "nee" zeggen helpt bij Pretium niet. Ze bellen steeds weer tot er per ongeluk of uit onmacht "ja" gezegd wordt.
En dan maken ze je wijs, dat je binnen 14 dagen moet opzeggen en er er anders aan vast zit, terwijl je tegenwoordig toch echt schriftelijk "ja" moet zeggen.
En als de oudjes moeten verhuizen of als ze overlijden blijken ze al jaren lang jaarlijks 65 euro of meer over te maken aan Pretium Privilege voor een nutteloze internetwinkel, waar de producten zo "goedkoop" zijn, dat niemand op internet dit mag weten.

Wat moet het een voldoening geven, als je weer een bejaarde belazerd hebt. :oops:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

KrikvdKruK schreef:Tenormin,
Hoewel je naam wat negatief klinkt, is je reactie zeer positief.
Voor mondige mensen en bejaarden met goede mantelzorg is de rechtspositie inderdaad een stuk beter.
Maar de doelgroep van Pretium zijn kwetsbare en weerloze bejaarden, die met misleidende verhalen worden lastiggevallen.
En "nee" zeggen helpt bij Pretium niet. Ze bellen steeds weer tot er per ongeluk of uit onmacht "ja" gezegd wordt.
En dan maken ze je wijs, dat je binnen 14 dagen moet opzeggen en er er anders aan vast zit, terwijl je tegenwoordig toch echt schriftelijk "ja" moet zeggen.
En als de oudjes moeten verhuizen of als ze overlijden blijken ze al jaren lang jaarlijks 65 euro of meer over te maken aan Pretium Privilege voor een nutteloze internetwinkel, waar de producten zo "goedkoop" zijn, dat niemand op internet dit mag weten.

Wat moet het een voldoening geven, als je weer een bejaarde belazerd hebt. :oops:
Je weet in ieder geval "whats in a name"; de eerste bloeddruktablet : lol: . Maar ben als 'bejaarde' alhoewel toen pas 69 jaar, ook in de Pretium boot gestapt, niet beter wetend dan het absoluut KPN was. Ook was ik niet doof noch dement. Ben nog steeds bij Pretium voor die paar centen goedkoper maar....ben uiteindelijk, na moeizame gevechten, dank zij dit medium van het wormvormige aanhangsel Privilege af, want dat vertellen ze er niet bij: een tijdschrift van hen waarvan ze ook nog eens ontkennen dat het één met het andere te maken heeft! Wel dus, kost je €80,00 per jaar en je hebt er, als oudere, geen hol aan. Excuus voor mijn taalgebruik.
Laatst gewijzigd door tenormin op 18 aug 2014 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door ruud_a »

zou die colporteur niet te achterhalen zijn en die strafrechtelijk vervolgen wegens misleiding?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door berndv »

ruud_a schreef:zou die colporteur niet te achterhalen zijn en die strafrechtelijk vervolgen wegens misleiding?
Bij een zelfstandig werkende colporteur misschien wel

. Jij bent juridisch beter onderlegd dan ik, getuige sommige van je reacties. Maar is iemand die in loondienst zijn werk doet strafrechtelijk te vervolgen voor zijn werkzaamheden?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv schreef:
ruud_a schreef:zou die colporteur niet te achterhalen zijn en die strafrechtelijk vervolgen wegens misleiding?
Bij een zelfstandig werkende colporteur misschien wel

. Jij bent juridisch beter onderlegd dan ik, getuige sommige van je reacties. Maar is iemand die in loondienst zijn werk doet strafrechtelijk te vervolgen voor zijn werkzaamheden?
Nee, is een call center, is niets tegen te doen, maar....ze moeten zich nu absoluut aan de nieuwe wet houden, wat al een enorme stap voorwaarts is: dus de handtekening is het 'bewijs'. Zonder handtekening is de overeenkomst niet rechtsgeldig, eindelijk. Hoop alleen dat bejaarden iemand regelmatig om zich heen hebben om één en ander te controleren. 14 Dagen is mooi, maar dan moet men wel iemand hebben die zich bezig houd met de mens. En die oudere is een 'gelukkige vogel' als er nog iemand om hem/haar heen is. Anders logeer je in hotel "De Aap".

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

En tenormin was vanavond ook nog op AVRO :D TROS Radar

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

KrikvdKruK schreef:En tenormin was vanavond ook nog op AVRO :D TROS Radar
Haha, ja, zag mijn nickname in een flits van een seconde voorbijkomen. En dat terwijl ik eigenlijk nooit kijk. Zeker een voorgevoel :lol: .

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door Har06 »

tenormin schreef:
KrikvdKruK schreef:En tenormin was vanavond ook nog op AVRO :D TROS Radar
Haha, ja, zag mijn nickname in een flits van een seconde voorbijkomen. En dat terwijl ik eigenlijk nooit kijk. Zeker een voorgevoel :lol: .
Eigenlijk nooit=altijd

Gesloten