Pagina 1 van 1

kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 10 dec 2012 11:59
door robklop
Beste mensen ,

Ik heb voor mijn dochter een paar maanden geleden een Kruidvat prepaid kaart gekocht. Nu zag ik gisteren op ons bankafschrift ineens dat er eerst 0.01 ct en daarna 10.00 euro is afgeschreven. Ik heb contact gezocht met Kruidvat en er werd ons meegedeeld dat wij een Kruidvat Helder abonnement zouden hebben afgesloten?! Telefonisch info werd overigens abrupt beiindigd door dame van kruidvat.


zie onderstaande berichten op een ander forum,

Wij gaan ook onze rechtsbijstand inschakelen als er geen adequate reactie komt?

De afschrijvingen zoals bijgevoegd gedaan ga ik per direct laten storneren.

Mvg R.klopper



KM | 7-12-2012, 15:17
wij hebben hetzelfde. Op 3-12 en 5-12 een bedrag van 10 euro afgeschreven. Blijkt dat we sinds 2-7 een helder abonnement hebben (nooit afgesloten, we bellen prepaid) Nu gaan ze opeens aug. afschrijven en bij de andere afschrijving stond alleen opwaarderen. Gebeld met Kruidvat Mobiel, gooien ze de telefoon erop!!
Ga de rechtsbijstand verzekering inschakelen

linda | 6-12-2012, 17:23
Ik heb voor mijn man een paar maanden geleden een Kruidvat prepaid kaart gekocht. Nu zag ik gisteren op ons bankafschrift ineens dat er eerst 0.01 ct en daarna 10.00 euro is afgeschreven. Ik heb contact gezocht met Kruidvat en er werd ons meegedeeld dat wij een Kruidvat Helder abonnement zouden hebben afgesloten?!
Nu was het bij de aanschaf van de kaart al heel onduidelijk om wat voor Simkaart het ging, maar ik heb het wel 3x nagevraagd bij de medewerkster en het zou echt om een prepaid kaart gaan. Ik heb in de tussentijd ook al meerdere malen 7,50 beltegoed online opgewaardeerd, dus ik vraag me af hoe dat dan kan? Klantenservice blijft hetzelfde beweren, ik heb nu om bewijzen gevraagd, dus ik ben benieuwd waar ze dan mee komen.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 10 dec 2012 12:21
door Barman
Bedankt voor de mededeling.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 10 dec 2012 17:14
door alfatrion
Om bewijzen vragen is leuk en aardig, maar wat u beter kunt doen is stellig betwisten dat u een overeenkomst heeft afgesloten. Dat u dus geen overeenkomst wilde afsluiten en dat de ander er ook niet op mocht vertrouwen dat u dit wel wilde. Hier is 't Kruidvat die beweerd dat er een overeenkomst bestaat, dus het is 't Kruidvat dat dit zal moeten bewijzen indien u dit stellig betwist.

Overigens heeft 't Kruidvat ook een machtiging nodig om het geld van uw overeenkomst af te halen. Die zal ze ook moeten kunnen tonen.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 10 dec 2012 17:45
door Barman
alfatrion schreef:Om bewijzen vragen is leuk en aardig, maar wat u beter kunt doen is stellig beweren dat u een overeenkomst heeft afgesloten. Dat u dus geen overeenkomst wilde afsluiten en dat de ander er ook niet op mocht vertrouwen dat u dit wel wilde.
Dus gewoon stellig beweren dat je een overeenkomst hebt afgesloten en vervolgens jezelf tegenspreken. Ja, dat zal zoden aan de dijk zetten.
alfatrion schreef:Overigens heeft 't Kruidvat ook een machtiging nodig om het geld van uw overeenkomst af te halen. Die zal ze ook moeten kunnen tonen.
Bij mij halen ze het altijd van de bankrekening.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 10 dec 2012 19:40
door robklop
We hebben in aug volgens dame in winkel prepaid pakket gekocht, we hebben daarvoor 10 euro afgerekend, 2,50 stond er op de simkaart de overige 7,50 moet online na registratie geactiveerd worden, registreren lukte wel maar opwaarderen niet. ik heb toen de fout gemaakt om voor opwaarderen 10 euro te kiezen deze handeling is toen gelukt. Nu 3,5 maand later is er 26-11, 6-11 en 7-11 respectievelijk 10,10 en 0.01 ct afgeboekt. Volgens dame aan de telefoon van kruidvat mobiel had ik tijdens de eerste afschrijving al moeten reageren ik zou dan volgens haar binnen de annuleringsperiode vallen. Nou dat is mooi de eerste afschrijving is 26-11 ruim 3 mnd later. Ik ben en voel me letterlijk genaaid door deze gehaaide procedures. O ja de lijn werd door de dame verbroken toen de vraagstelling moeilijker werd, ik was nl vervelend? Leve Kruidvat mobiel, ik storneer de afschrijvingen ,laat kruidvat maar komen met bewijs dat ik al eerder had moeten reageren!!!! zij laten steken (bewust of niet vallen). Leve de rechtsbijstand, het gaat om het principe en rechtvaardiging.!!

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 10 dec 2012 22:03
door Barman
Welke annulerings periode? Je koopt iets in een winkel. Je kan helemaal niets annuleren.

Daarnaast heb je gewoon het verkeerde pakket gekocht.

Het Kruidvat Mobiel Prepaid startpakket is verkrijgbaar in alle Kruidvat-winkels in Nederland. Dit startpakket kost €5,- en is inclusief €5,- beltegoed.

Het Kruidvat Mobiel Helder startpakket is verkrijgbaar in alle Kruidvat-winkels in Nederland en online. Dit startpakket kost €10,- en is inclusief €10,- beltegoed na registratie.

Zodra jij gaat storneren heb je een probleem, want je hebt geen poot om op te staan!

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 12 dec 2012 20:01
door tessagizmo
Mijn dochter heeft precies hetzelfde probleem met Kruidvat mobiel.
Zij vroeg in een Kruidvat filiaal om een prepaid pakket.De verkoper zei nog...even registreren op internet en dan krijg je 10,00 euro beltegoed bijgeschreven op je mobiel.Zo gezegd zo gedaan ,blijkt zij ineens een abonnement te hebben.Zij hebben bij Kruidvat mob een zeer onbeschofte klantenservice.
Hebben een grote mond en verbreken gewoon de verbinding.
Hoe is het mogelijk dat je zonder bijv een idkaart een abonnement kan afsluiten.
Zij heeft ook het gevoel er in te zijn geluisd door het Kruidvat.
Omdat dit meer mensen overkomt ,is er blijkbaar iets mis met de duidelijkheid over dit product.

Ook ik heb vandaag 09-01-2013 een bericht hierover gestuurd naar de klantenservice van het Kruidvat.
Ik zal de reactie van het Kruidvat ook hier plaatsen.

11-01-2013.
Ik heb een reactie ontvangen van het Kruidvat .Zij gaan het helder abonnement omzetten in prepaid.
Wij zijn erg blij met dit bericht van Kruidvat.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 13 dec 2012 13:20
door layla1969
Ik heb ook op een ander forum gereageerd, ben na mijn laatste mailwisseling met Kruidvat naar de betreffende vestiging gegaan om mijn verhaal te doen en kreeg de assistent bedrijfsleidster te spreken, zij vond het zeer vreemd dat ik werd doorgestuurd naar hen, maar heeft mijn klacht aangehoord en zou een mail sturen naar de klantenservice. Zodra ze iets heeft gehoord zou ze me bellen.
Wordt vervolgd dus.

Ik was ook echt in de veronderstelling dat ik de prepaid kaart had gekocht, maar dit blijkt ineens een abonnement te zijn. Ik heb in de afgelopen maanden nooit een belbundel ontvangen, wel heb ik online het tegoed opgewaardeerd.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 17 dec 2012 12:08
door Eerlijk Persoon
Hallo Allemaal,

kruidvat werkt met gehaaide trukjes, heb ook inneens een helder abbonement. er wordt geld van mijn rekening gehaald onder het mom van je prepaid tegoed was op en dan wordt het uit je helder abbonement gehaald?!?! ik heb nooit een overeenkomst afgesloten en al helemaal nooit een machtiging gegeven om geld van mij rekening te halen. bovendien wil ik liever weten wanneer mn tegoed op is, zodat ik iets minder kan bellen maar mijn saldo blijft continu op €4.03,- staan??? maar ik krijg wel een afschrijving van 10 euro. deze maand al 3 keer.

na meerdere malen te hebben gebeld krijg ik mensen aan de lijn van de helpdesk die niet zo aardig zijn, mij erop wijzen dat ik beter had moeten kijken tijdens het opwaarderen en of helemaal niemand aan de lijn en wordt de lijn na 2/3 minuten verbroken?? (na wel een stem gehoord te hebben die uitlegde datje op de site meer informatie kan vinden)

dus: ik heb prepaid, maar ik kan het zelf niet organiseren. dat organiseerd kruidvat voor mij. mn saldo blijft op een zelfde bedrag staan maar er wordt wel elke keer afgeschreven.

ik ben bang om kruidvat mobiel niet meer te gebruiken, omdat volgens mij de afschrijvingen dan gewoon doorgaan.

Het was nooit mijn bedoeling om een abbonement te nemen, wilde gewoon 10 euro via ideal opwaarderen op mn prepaid kaartje, maar zag door de bomen het bos niet op de site (daar hebben ze heel goed over nagedacht daat bij die provider) en had inneens een jaar abbonement helder???

na meerdere malen geprobeert te hebben om met de helpdesk in contact te komen (kosten 2 euro) had ik eindelijk iemand. ik vroeg hoe ik die helder na 1 jaar kon stopzetten. antwoord: ter zijner tijd verschijnt er een knop op mijnkruidvat site om het op te zeggen. tot nu toe staat DAAR over weer helemaal niets op mijn persoonlijke (tussen haakjes) kruidvat site waar ook mn saldo altijd hetzelfde blijft.

mensen hier klopt iets niet en ik hoop met heel mn hart dat er iets aan wordt gedaan. heb niet veel inkomen en dat wordt een pizza met de kerst!!!

vriendelijke Groet,

Een Eerlijk Persoon

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 17 dec 2012 14:32
door Kruidvat Service
Kruidvat vindt het heel vervelend dat voor enkele klanten van Kruidvat Mobiel het helaas niet duidelijk was dat er een abonnement is afgesloten. Wij lossen dit misverstand graag op! Vul hiervoor ons online mailformulier in en wij nemen contact met je op. Kies voor het onderwerp 'Overige' en vermeld s.v.p. bij opmerkingen: ‘o.v.v. Tros Radar forum’, je mobiele telefoonnummer en wanneer we je het beste kunnen bereiken. Klik op de volgende link voor het mailformulier: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat ... emeen.aspx Onze excuses voor het ongemak.

Re: kruidvat mobiel onterechte incasso opdrachten

Geplaatst: 24 dec 2012 12:42
door tamere
Mijn 2 dochters hebben op de valreep voor hun vakantie medio juli een prepaid kaartje gekocht bij het Kruidvat. De kaart werd door hun gekocht om telefoonkosten gedurende hun verblijf in het buitenland beheersbaar te houden.
Hun eigen Vodafone simkaart is thuisgebleven. Na de vakantie is de Kruidvat sim kaart in de la verdwenen.

Vanaf november worden ineens bedragen tot een totaal van inmiddels 120 euro afgeschreven. Volgens hun klantenservice is door mijn dochters tijdens het opwaarderen van de kaart gekozen voor een Kruidvat Helder abonnement. Een van mijn dochters is minderjarig.

Inmiddels hebben we 50 euro laten storneren, er resteert nog een bedrag van 70 Euro dat door de bank niet meer terug kan worden gevorderd omdat we hiervoor te laat waren.

Op beide rekeningen hebben we incasso afkomstig van het Kruidvat laten blokkeren. Dit advies wil ik overige slachtoffers meegeven.

Via het contactformulier (zie link onderaan dit onderwerp) heb ik het Kruidvat gevraagd de resterende 70 euro terug te boeken. Ik wacht nu op hun antwoord dat ik hier zal publiceren.

Aanvulling 29-12

Kruidvat klantenservice heeft na het invullen van het klantenformulier onder vermelding van "Tros Radar Forum" gereageerd. De abonnementen zijn nu beeindigd, het nog resterende bedrag wordt in de vorm van een Kruidvat tegoedbon geretourneerd.