Pagina 1 van 2

stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 07:22
door solleila
Gisteren zat ik tv te kijken. En plots had ik geen beeld. Ik checken en dus ook geen internet. Foutmelding f12 geen ip adres. Zelf modem en Expedia box gecheckt. Maar geen signaal. Gereset. Nee nog steeds niet. Gebeld met KPN. En via medewerker gereset. Lukt ook niet. Blijkt geen signaal. Blijkt dat de hub(stekker) eruit ligt .Er moet een monteur komen en U rekent er maar op het duurt een week. Lekker dus. Een fout van KPN kun je een week niet internetten en tv kijken omdat er een.stekker uit ligt. Ook bij KPN winkel werd ik slecht geholpen. Echt afgesnauwt. Mijn ex man gooide bij slechte service altijd een steen de ruiten van die winkel. nou die neiging kreeg ik ook Kan iemand mij uitleggen waarom het bijna een week moet duren voordat iemand een stekker in een stopcontact in kan doen? Gaat er maar 1x in de week iemand naar verdeelkastje ofzo?

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 10:35
door bprosman
Mijn ex man gooide bij slechte service altijd een steen de ruiten van die winkel.
En hielp dat ?

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 10:43
door ciske
bprosman schreef:
Mijn ex man gooide bij slechte service altijd een steen de ruiten van die winkel.
En hielp dat ?
:lol: Lijkt mij niet.

TS , bel ze nog eens en zeg dat je recht hebt op diensten omdat je daar voor betaald.

0800-0115 is gratis.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 12:10
door sjohie
solleila schreef:Gisteren zat ik tv te kijken. En plots had ik geen beeld. Ik checken en dus ook geen internet. Foutmelding f12 geen ip adres. Zelf modem en Expedia box gecheckt. Maar geen signaal. Gereset. Nee nog steeds niet. Gebeld met KPN. En via medewerker gereset. Lukt ook niet. Blijkt geen signaal. Blijkt dat de hub(stekker) eruit ligt .Er moet een monteur komen en U rekent er maar op het duurt een week. Lekker dus. Een fout van KPN kun je een week niet internetten en tv kijken omdat er een.stekker uit ligt. Ook bij KPN winkel werd ik slecht geholpen. Echt afgesnauwt. Mijn ex man gooide bij slechte service altijd een steen de ruiten van die winkel. nou die neiging kreeg ik ook Kan iemand mij uitleggen waarom het bijna een week moet duren voordat iemand een stekker in een stopcontact in kan doen? Gaat er maar 1x in de week iemand naar verdeelkastje ofzo?
Ja, dat kan heel goed. Bij zo'n melding stapt de callcenter medewerker niet even met een schroevendraaier in de auto voor je, dat wordt aangemeld als een intern incident bij een compleet andere afdeling, of zelfs een extern bedrijf. Vervolgens wordt dit ingepland om op te lossen, conform een vastgestelde prioritering, oa op basis van het aantal klanten wat ergens last van heeft.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 12:11
door sjohie
En een verkoopmedewerker in een KPN winkel kan hier verder ook niks mee, laat staan wat aan doen. Dat is hetzelfde als verwachten dat de receptioniste van de garage je koppakking even vervangt.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 12:18
door ciske
Niet om het een of ander, maar je laat iemand niet bewust een week zonder diensten zitten.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 12:42
door ciske
G-Girl schreef: Ze hebben niet voor iedere gebruiker 24/7 een monteur klaar staan.
:?: Waar zeg ik 24/7? Ik weet waar ik over praat, heb zelf kpn gehad.

Een week is te lang, dat zou ik ook niet accepteren.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 15:27
door sjohie
ciske schreef:
G-Girl schreef: Ze hebben niet voor iedere gebruiker 24/7 een monteur klaar staan.
:?: Waar zeg ik 24/7? Ik weet waar ik over praat, heb zelf kpn gehad.

Een week is te lang, dat zou ik ook niet accepteren.
Ik lees in de post van TS ook nog "bijna een week", dus misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend? :wink:

Maar goed, door de feestdagen hebben we het hier ook nog over een gebroken werkweek, met veel verloven links en rechts, dus dat het nou nét deze week even wat langer duurt als gemiddeld, is KPN ook niet echt aan te rekenen in mijn ogen. Of moeten ze gewoon volle kracht draaien het hele jaar lang, en dit verdisconteren in de kosten? Want dat soort service, wat normaliter gereserveerd is voor zakelijke diensten, kost aardig wat meer dan een consumentenproduct als dit.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 17:31
door solleila
mensen die dit nooit hebben meegemaakt. misschien moet het jezelf een overkomen voordat je kan meepraten. mijn vriend wilde thuis werken. kan dus niet. ik begrijp best dat een dagje kan gebeuren. maar een week. ik wil mijn rekening betalen maar dat gaat niet. Ook andere verplichtingen maar dat lukt dus ook niet. Wij met zijn alle erg afhankelijk geworden. verder loopt kpn tegen me te liegen dat ik digitene kan krijgen en een dongel. Zeg liever niets als je het niet kan waarmaken.dit moet besteld worden en kost 125 euro voor dongel en digitenne. En ja als je de boel verklooit moet wat kpn
heeft gedaan. moet je het als bedrijf binnen 24 uur oplossen. geef een excuses wat ik niet kreeg. en bied je klanten een gratis oplossing. bied een oplossing wat zo min mogelijk overlast voor je klanten. en leg niet het probleem bij je klanten neer. Wat nu wordt gedaan

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 19:32
door bprosman
En ja als je de boel verklooit moet wat kpn
heeft gedaan. moet je het als bedrijf binnen 24 uur oplossen.
Waar staat dat in je contract ?
Zelf werk ik ook wel eens thuis en heb ook wel eens zonder gezeten. Misschien kun je (tijdelijk) meeliften met een van de buren. Mijn buurman heeft ook wel eens een paar dagen via mijn WiFi gewerkt toe hij zonder zat en andersom ook.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 19:57
door ciske
125 euro voor dongel en digitenne
Waar haal jij dit bedrag vandaan??? Dongel kost toen die in de aanbieding was 20 euro, anders 40 euro.
Digitenne is per maand bijna 10 euro, nou niet overdrijven zeg.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 20:21
door solleila
Ik heb het gevoel dat ik word aangevallen. ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen ipv elkaar aan te vallen en verantwoording af te leggen tegen een ander. Moderater deze topic mag u sluiten.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 20:27
door ciske
Je wordt niet aangevallen, ik vraag alleen hoe je aan dat bedrag komt.

Soms krijg je van verschillende mensen een ander antwoord, lijkt mij normaal op een forum.

Dat je een week zonder internet en dergelijke zit, ben ik het ook niet mee eens.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 22:04
door lanaceet
Een week wachten op een monteur is niet redelijk te noemen. Zeker niet als de KPN zelf de veroorzaker van de storing is.
Je kan je natuurlijk enorm opwinden hierover, of gewoon je contract uitzitten en daarna een abo via de kabel nemen. De werkelijke snelheid is verbazend veel hoger dan van KPN. (dat kun je testen bij de buurman :)
En, er is nog altijd een analoog TV signaal beschikbaar waarmee je TV kan kijken bij een storing.

Wat betreft dat zakelijke abonnement bij KPN, daar maken ze helemaal misbruik van de ondernemers.
De zakelijke gebruiker geniet minder bescherming dan de particuliere.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 22:07
door ciske
lanaceet schreef:Een week wachten op een monteur is niet redelijk te noemen. Zeker niet als de KPN zelf de veroorzaker van de storing is.
Je kan je natuurlijk enorm opwinden hierover, of gewoon je contract uitzitten en daarna een abo via de kabel nemen. De werkelijke snelheid is verbazend veel hoger dan van KPN. (dat kun je testen bij de buurman :)
En, er is nog altijd een analoog TV signaal beschikbaar waarmee je TV kan kijken bij een storing.

Wat betreft dat zakelijke abonnement bij KPN, daar maken ze helemaal misbruik van de ondernemers.
De zakelijke gebruiker geniet minder bescherming dan de particuliere.

Precies een week wachten is zeker te lang.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 22:27
door kiz
G-Girl schreef:
solleila schreef:mensen die dit nooit hebben meegemaakt. misschien moet het jezelf een overkomen voordat je kan meepraten. mijn vriend wilde thuis werken. kan dus niet.
Dan had je een zakelijk abonnement moeten nemen. KPN is niet verantwoordelijk voor amateur thuiswerkers.
Nog nooit van HNW gehoord?

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 23:49
door bprosman
HNW wordt door (sommige) bedrijven (gelukkig) wel gepromoot maar er is geen internet provider die een SLA biedt. Hoogstens krijg je je geld terug over de periode dat je geen internet had. Vandaar dat ik ook vroeg waar TS die 24 uur vandaan heeft. Ook Ciske roept "dat is te lang" maar dat wordt nergens contractueel geregeld.

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 23:53
door kiz
bprosman schreef:HNW wordt door (sommige) bedrijven (gelukkig) wel gepromoot maar er is geen internet provider die een SLA biedt. Hoogstens krijg je je geld terug over de periode dat je geen internet had. Vandaar dat ik ook vroeg waar TS die 24 uur vandaan heeft. Ook Ciske roept "dat is te lang" maar dat wordt nergens contractueel geregeld.
Klopt. 't Ging mij meer om de opmerking "amateur thuiswerkers". Hoeveel garantie geeft de gemiddelde provider voor een zakelijk abonnement (en tegen welke prijs) en weegt dat dan op tegen HNW?

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 03 jan 2013 23:55
door bprosman
Daarom noemde ik de optie van "Shared services" met je buren :-)

Re: stekker bij KPN eruit .een week geen tv en internet

Geplaatst: 04 jan 2013 08:38
door sjohie
solleila schreef:Ik heb het gevoel dat ik word aangevallen. ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen ipv elkaar aan te vallen en verantwoording af te leggen tegen een ander. Moderater deze topic mag u sluiten.
Tsja, ik heb redelijk wat (brede) IT kennis, maar ik kan niet even die stekker er in steken voor je. Goedbedoelde forumposts of niet.. :wink: Dit soort dingen kosten nou eenmaal wat tijd, en wat specialistische kennis, en die mensen willen ook wel eens een weekje vrij hebben met de kerst. Verder rukken die alleen 's nachts en in het weekend uit bij calamiteiten, maw als er een hele woonwijk zonder zit. Dit zal een persoonlijke calamiteit voor jullie zijn, maar dat is het in het grotere geheel natuurlijk niet echt. Niet leuk om te horen, maar wel hoe het plaatje feitelijk is.

Maar goed, thuiswerken kan zoals voorgesteld hierboven misschien even op het WiFi netwerk van de buren tot zo lang? Of anders toch naar het werk gaan?

Dat jullie een consumentenverbinding voor (licht) zakelijke doeleinden, feitelijk misbruiken, is KPN niet aan te rekenen. Ze bieden prima zakelijke verbindingen, met een callcenter waar ze je ook echt helpen, in plaats van aanhoren, maar dan betaal je zo ~500 euro/maand voor een beetje leuke verbinding en service contract met gegarandeerde uptime.

Maar goed, dat doet niemand voor af en toe thuiswerken, dat snap ik ook wel.