LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weer een kpn drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

weer een kpn drama

Ongelezen bericht door prisma64 »

dit betreft niet mijzelf maar de overburen van rond de 70 jaar.

vorige week maandag zijn ze overgegaan naar kpn all in one ( ook al hebben ze zelf geen pc dit hebben ze gedaan voor de kleinkinderen ) dit is aangelegd door een monteur alles werkt behalve de telefoon , monteur heeft contact opgenomen met kpn en die gaven aan dat er een landelijke storing betreft en dat het in de loop van de dag moet gaan werken.

dinsdag werkte het nog niet en toen heb ik contact met kpn opgenomen , situatie uitgelegd en ik moest van alles met de modem doen, resultaat nog niks, er zou een notitie naar de technische dienst gaan en ze zouden binnen 3 werkdagen een telefoontje kunnen verwachten ( mijn nummer doorgegeven )

vrijdag nog geen telefoon , zaterdag contact opgenomen en er werd mij vertelt dat ze er nog steeds mee bezig waren, hierbij doorgegeven dat dit echt zo snel mogelijk moet daar mensen op leeftijd zijn en in de middle of nowhere wonen.

gisteren nog steeds geen telefoon, werd me vertelt dat het aan een bepaalde soort modem lag die de familie ook heeft, nou stuur dan een modem op die niet de verkeerde serie nummer heeft, nou echt en toen, nou mevr wij kunnen niet zomaar een andere modem naar de personen opsturen, en waarom niet zei moeten weer over de telefoon gebruik kunnen maken, nee echt probleem moet opgelost worden.

heb ze nu de ultimatum gesteld, of ik word vandaag gebeld met positief bericht of ik zet dit op tros radar, nou bij hier dan

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door Rim69 »

Is de dag al voorbij dan?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Prisma64. Ik vrees dat KPN telecom voor uw ultimatum weinig gevoelig is. Het is de arrogantie ten top daar. Ook het feit dat u dit nu in de openbaarheid heeft gegooid via dit forum daar trekt KPN telecom zich absoluut niks van aan. Op een vergelijkbare internetsite, Klacht.nl, is KPN één van de hoogst scorende bedrijven voor klachten, maar het meest laag scorende bedrijf voor het oplossen hiervan. Die slechte naam over het oplossen van klachten en problemen hebben ze, houden ze en dat zal zo blijven tot die club ooit eens failliet gaat. Helaas, ondanks dit lopen er nog veel te weinig klanten weg bij dit beslist klantonvriendelijke bedrijf. Het zit er nou eenmaal ingebakken daar: ooit een ambtenarenorganisatie en, ambtenaren hebben of kennen nl. geen klanten. Het feit dat dit bedrijf inmiddels verzelfstandigd is doet hier nog steeds niets aan af.

Duidelijk is dat KPN telecom haar toezeggingen niet nakomt, slecht werk levert, klantonvriendelijk handelt en uw oude overburen met het probleem laat zitten. Weet u wat wel goed werkt bij KPN telecom? Het sturen van facturen voor diensten die ze nu dus niet geleverd hebben. Waag het niet om die facturen niet te betalen want uw buren raken dan tot over hun oren in de problemen.

Ik adviseer uw overburen (kunt u voor ze doen) deze klacht te deponeren bij de Geschillencommissie Telecom, een oplossing voor het probleem en een schadevergoeding voor de niet geleverde dienst te eisen. Dit is een onafhankelijk commissie die de klacht wel serieus zal nemen. De uitspraak van deze commissie is bindend, zelfs KPN telecom zal zich daaraan moeten houden.

Geef, schriftelijk, KPN nog één keer een redelijke termijn, bijvoorbeeld 7 dagen, om de klacht alsnog naar behoren op te lossen. Geef daarin direct aan dat, als de klacht na die termijn niet is opgelost, u deze kwestie voor zal leggen aan genoemde Geschillencommissie. Mogelijk dat KPN voor een dergelijke aankondiging wel gevoelig is. Menigmaal hebben zij bakzeil bij deze Geschillencommissie moeten halen. Ook de Geschillencommissie weet inmiddels wel hoe slecht KPN telecom is in het afhandelen van terechte klachten. Dat is in uw voordeel. Dit is de enige tip die ik u kan geven die mogelijk wel werkt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BreejKC schreef:Op een vergelijkbare internetsite, Klacht.nl, is KPN één van de hoogst scorende bedrijven voor klachten
KPN is dan ook 1 van de grootste bedrijven van Nederland. Niet zo gek dat je dan ook hoger scoort met problemen. Een bedrijf met 0 klanten zal je nooit op een klachtensite vinden.... Je kan pas wat zeggen over een bedrijf als je het aantal klachten per (bijvoorbeeld) 10.000 klanten uitrekent.

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door lanaceet »

Inderdaad, de juiste nuancering op dit moment: KPN is een van de grootste providers.
Voor een aantal jaren geleden was het nog: De grootste.
En als ze deze arrogante egocentrische houding blijven hanteren kunnen we binnenkort zeggen: Er was een tijd dat ze bij de grootste hebben gehoord!
Op basis van de statistieken op onze website zien we dat ADSL gebruik enorm is afgenomen.
Ziggo-UPC en Tele-2 vormen een heel groot gedeelte van de bezoekers.
Op industrie terreinen in Nederland is meestal geen kabel. Dus de zakelijke markt kunnen ze nog deels domineren met de vaste verbindingen.(tot ongenoegen van de nodige ondernemers) En ook daar gaat het nodige mis met KPN. Maar deze club post begrijpelijk genoeg nauwelijks op dit forum.

De kleine groep consumenten die de KPN nog steunt om hun aansluiting te nemen wordt zelf als vuil behandeld. En dat steunen is veelal gebaseerd op de gedachte dat telefoneren nog altijd via een telefoonlijn moet.

(telefoonlijn= het zandweggetje naast de snelweg)
Laatst gewijzigd door lanaceet op 30 jan 2013 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

telefoonlijn= het zandweggetje naast de snelweg
Overdrijven is ook een vak. Wat in de volksmond ADSL heet, is in feite vaak VDSL2. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vdsl2

Minder geschikt voor landelijk gebied, maar in de stad een uitstekend goedkoop alternatief voor kabel.

KPN moet je inderdaad mijden als de pest, maar er zijn genoeg andere "ADSL" aanbieders.

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door lanaceet »

Mee eens, overdrijven is een vak.
Maar de grafiek laat duidelijk zien dat de doorvoersnelheid snel in elkaar zakt.
bij 2,5 km is meer dan 20Mb niet meer vast te houden.
Ons KPN abo op werk-locatie in een woonwijk belooft 8 MB (voor euro25 pm)
hier blijft maar 5MB van over.
Mijn UPC abbo belooft 50MB en levert 48Mb (all in pakket)

Er zijn meerdere ADS aanbieders, maar zelfs de onafhankelijke Tele2 maakt volgens mij gebruik van het koper van de KPN.
Laatst gewijzigd door lanaceet op 30 jan 2013 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mja, ik denk dat ik geluk heb met een afstand tot de telefooncentrale van 497 meter. Online (20 mbps abo) VDSL2 werkt hier al een jaar vlekkeloos op een constante 20 mbps volgens de speedtest van concurrent Ziggo. Terwijl het inderdaad vaak minder dan de helft is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, heb ook ADSL maar als AOW-er heb ik ook niet meer zo'n haast en denk dan: dient mijn tijd wel uit. Maar het is inderdaad frustrerend als KPN (trouwens ook de legio andere aanbieders) hun afspraken niet nakomen en er verdulleme ook nog eens mee weg kunnen komen. Dat is en blijft kwalijk.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door mje »

Bob Schurkjens schreef:Mja, ik denk dat ik geluk heb met een afstand tot de telefooncentrale van 497 meter. Online (20 mbps abo) VDSL2 werkt hier al een jaar vlekkeloos op een constante 20 mbps volgens de speedtest van concurrent Ziggo. Terwijl het inderdaad vaak minder dan de helft is.
Speedtests zijn niet betrouwbaar. Geen enkele provider behaalt de snelheden alleen glasvezel misschien.

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

prisma64 schreef:dit betreft niet mijzelf maar de overburen van rond de 70 jaar.

vorige week maandag zijn ze overgegaan naar kpn all in one ( ook al hebben ze zelf geen pc dit hebben ze gedaan voor de kleinkinderen ) dit is aangelegd door een monteur alles werkt behalve de telefoon , monteur heeft contact opgenomen met kpn en die gaven aan dat er een landelijke storing betreft en dat het in de loop van de dag moet gaan werken.

dinsdag werkte het nog niet en toen heb ik contact met kpn opgenomen , situatie uitgelegd en ik moest van alles met de modem doen, resultaat nog niks, er zou een notitie naar de technische dienst gaan en ze zouden binnen 3 werkdagen een telefoontje kunnen verwachten ( mijn nummer doorgegeven )

vrijdag nog geen telefoon , zaterdag contact opgenomen en er werd mij vertelt dat ze er nog steeds mee bezig waren, hierbij doorgegeven dat dit echt zo snel mogelijk moet daar mensen op leeftijd zijn en in de middle of nowhere wonen.

gisteren nog steeds geen telefoon, werd me vertelt dat het aan een bepaalde soort modem lag die de familie ook heeft, nou stuur dan een modem op die niet de verkeerde serie nummer heeft, nou echt en toen, nou mevr wij kunnen niet zomaar een andere modem naar de personen opsturen, en waarom niet zei moeten weer over de telefoon gebruik kunnen maken, nee echt probleem moet opgelost worden.

heb ze nu de ultimatum gesteld, of ik word vandaag gebeld met positief bericht of ik zet dit op tros radar, nou bij hier dan
Beste prisma64,

Er is inderdaad een storing gaande op dit moment. Het betreft hier een telefoniestoring. We doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Omdat vele klanten dit probleem ervaren, kun je er vanuit gaan dat hieraan een hoge prioriteit is gegeven.

Mijn excuses aan je overburen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het ziet er inderdaad gestoord uit bij KPN: http://www.allestoringen.nl/storing/kpn

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door prisma64 »

zo nu eerst maar even een update

tot op heden heeft mij van kpn nog niemand gebeld en er is ook geen nieuwe modem naar de overburen verzonden, vanmiddag even naar hun vaste lijn gebeld en warempel de telefoon ging over maar niemand nam op, kwam overbuurman net even aan, heb je misschien al iets gehoord want telefoon doet het nog niet.

ik hup hup de 80 kilometer weg weer oversteken . lampje van voice brand maar telefoon is nog steeds dood, kpn weer gebeld en gevraagd van gho is de portering van pretium naar kpn wel goed gegaan, krijg ik als antwoord, zit de splitter er wel tussen, nee die zit er niet tussen, ja maar dat moet want anders kunnen wij de portering niet goed doorvoeren, ja kom op zeg de monteur heeft het zo aangesloten klaar uit, oh oh ja telefoon zit wel in het systeem en moet goed zijn, nee telefoon doet het niet. ik nog goed nagevraagd van , dus portering is wel goed gegaan die is echt goed gegaan.
nou stuur maar een monteur en laat die er maar naar kijken, nou nee dat kan niet zo maar pffffffffffff echt een punt kop krijg je van die antwoorden.

het komt er nu weer op neer dat er weer een ticket naar de 2e lijn is gegaan en als dat niet werkt moet de monteur toch even weer langs komen.

gelijk ook maar even doorgegeven hoe het nu zit met abbonnements geld want ze gaan dus echt niet de volle pond betalen, moesten ze maar even een briefje schrijven hoe de situatie inelkaar zit, ik geloof dat ik maar even naar groningen reis en de brief persoonlijk incl modem daar heen breng echt wat een zooi daar

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Met de KPN heb ik het helemaal gehad. Mobiel abo had ik tot 2010 bij T mobile. En toen ben ik overgestapt naar KPN. Had ik dus nooit moeten doen. Trapte in de val van beruchte ,,0" min abo en toen ik erover belde werd ik zodanig onbeschoft behandeld dat ik na afloop van abo in 2012 NOOIT meer iets met KPN te maken wilde hebben.

Maar ( zie ander topic ) had wat problemen bij terug keer bij T mobile met data limiet, maar behandelwijze van klant kon niet groter zijn. Heb problemen met ontbeperkt internet ---> datalimiet 500mb/mnd. Ben ik nog mee bezig , maar ik wordt prima ter woord gestaan en geholpen. Afwachten of er ook daadwerkelijk geld teruggestort wordt, maar KPN glijdt, als het zo doorgaat, regelrecht de afgrond in.

Wat een verschrikkelijk slecht bedrijf is dat..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door olaf79 »

KPN. Beter bekend als: K l o t e Prutsers Nederland.

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door prisma64 »

zoals eigenlijk al te verwachten heeft kpn zich nog steeds niet laten horen, overburen zijn gisteren naar een kpn winkel geweest en hebben daar aangegeven: kan die hele zooi omgezet worden naar een gewone telefoon aansluiting ? want ze zijn er helemaal klaar mee : in de winkel gaven ze aan : nee dit is niet mogelijk : en ze kregen de helpdesk nummer weer eens mee. nou die kunnen we al dromen.

en dan wil kpn ook nog eens naar de 4 G :shock: laten ze eerst zooi opruimen wat niet voorelkaar is en dan pas met iets nieuws beginnen

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: weer een kpn drama

Ongelezen bericht door prisma64 »

zo drama overburen is opgelost, gisteren is er een monteur geweest tjup tjup splitter ertussen en telefoon werk zoals het hoort.

komt er dus gewoon op neer dat 1e monteur boel niet goed heeft aangesloten

Gesloten