LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement overgesloten bij Media Mobile(The Phone House)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Martijn.Rijsdijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2013 08:17

Abonnement overgesloten bij Media Mobile(The Phone House)

Ongelezen bericht door Martijn.Rijsdijk »

Beste allemaal,

Op 5 februari van dit jaar verliep mijn abonnement bij Vodafone, en ik zou dus (volgens de voorwaarden van Vodafone) vanaf vanaf 5 oktober mijn abonnement kunnen verlengen, met een nieuw toestel.
Daarom ging ik 11 oktober 2012 naar Media Mobile in Bergen op Zoom(onderdeel van The Phone House), om hier een nieuw toestel uit te kiezen voor mijn verlenging.
Na wat speuren bleek mijn toestel bij mijn huidige aanbieder 100 euro duurder te zijn, als bij een overstap naar T-mobile na afloop van mijn huidige abonnement, dus vanaf vanaf 6februari 2013. Daarom besloot ik om over te stappen. Dit was ook mogelijk volgens de verkoper.

Na het invullen van alle gevraagde gegevens, het registreren van de simkaart en het digitaal versturen van het contract naar T-mobile, bleek echter dat ik nog niet over kon stappen, omdat Vodafone bij overstap een opzegtermijn kent van minimaal 2 maanden. Ik zou dus pas vanaf 5 december kunnen overstappen. De verkoper kwam hier pas achter, nadat het abonnement was verzonden naar T-mobile en hij had mij dus verkeerd voorgelicht.
Het abonnement zou geannuleerd worden, dit moest echter via het hoofdkantoor van The Phone House. Ik zou bericht ontvangen wanneer dit was geannuleerd.

na twee weken nogmaals gebeld met Media Mobile in Bergen op Zoom. De zaak was in behandeling, ze waren er druk mee bezig en ik zou antwoord krijgen wanneer dit rond was. Omdat de verkoper nogal overtuigend klonk dat dit wel ging lukken, heb ik besloten om mijn abonnement te verlengen met een Sim-only bij Vodafone voor een jaar, dus tot februari 2014.

Tot mijn grote schrik krijg ik vorige week ineens een e-mail van T-mobile waarin ik hartelijk welkom word geheten als nieuwe klant, en dat ik mijn eerste factuur spoedig zal ontvangen. Daarom direct weer contact opgenomen met de Media Mobile, en ook nog maar een keer met de klantenservice van T-mobile, en de klantenservice van The Phone House.

Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van The Phone House, waar ik op zijn zachtst gezegd niet blij mee ben:

'Ik heb het u nagekeken en kan u melden dat wij dit al hadden doorgezet naar T-Mobile en hebben daar de winkel ook al van op de hoogte gebracht dat T-Mobile geen annuleringstermijn kent. En dat de terugkoppeling van T-Mobile op uw case de volgende is:
Uw abonnement zal door T-Mobile niet geannuleerd worden doordat het geen annuleringstermijn kent en het geen reden is om te annuleren'.


Oftewel, door een fout van de verkoper van Media Mobile zit ik nu opgescheept met een abonnement van T-mobile, waarvan ik de simkaart en de telefoon niet heb(die hebben ze in de winkel gelaten) en bovendien heb ik inmiddels reeds een abonnement verlengd. Ondertussen is er echter al wel 51,40 euro afgeschreven door T-mobile, dit kan ik wel gaan storneren maar dit heb ik niet gedaan. Ik heb namelijk geen zin in deurwaarders en dergelijke.
Wie weet er raad?

belkostenwijzer
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2012 15:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Abonnement overgesloten bij Media Mobile(The Phone House)

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

Hallo,

Bij T-Mobile heb je altijd nog de mogelijkheid om nogmaals je nummerbehoud in te voeren. Dit is op zijn minst wat de winkelier kan doen. T-Mobile kent inderdaad in winkels geen annulering termijn. Dat betekent dat het abonnement niet gestopt kan worden.

Wanneer je inlogt op je mijn T-Mobile account kan je zelf ook je nummerbehoud nog een keer invoeren. Ik begrijp dat de periode er nu wel ongeveer aan zit te komen?

Groet, BelkostenWijzer

Martijn.Rijsdijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2013 08:17

Re: Abonnement overgesloten bij Media Mobile(The Phone House)

Ongelezen bericht door Martijn.Rijsdijk »

Hoi,

Omdat ze in de winkel zeiden dat ze het gingen annuleren en mij nooit de indruk hebben gegeven dat het afgesloten abonnement niet te annuleren was, heb ik, omdat mijn abonnement toch bijna aan het verlopen was, mijn abonnement verlengd bij Vodafone met een sim only van een jaar dus tot en met
5 februari 2014. Als ik voorheen wist dat het abonnement niet te annuleren was had ik dit uiteraard niet gedaan.

Wat betreft inloggen op de T-mobile account: ik heb dit geprobeerd, ik heb namelijk wel het contract met daarin het telefoonnummer vermeld. Wil ik echter het t-mobile account activeren, dan moet ik de code die per sms is verzonden invoeren. Dit is erg lastig, gezien ik niet in het bezit ben van de simkaart en de telefoon van het abonnement. De verkoper zei immers dat dit overbodig was om mee te geven, het abonnement zou toch geannuleerd worden.

Oftewel, ik ben misleid door iemand die niet voldoende kennis heeft van regels die providers opleggen, en ben daardoor de dupe geworden. Wat nu?
belkostenwijzer schreef:Hallo,

Bij T-Mobile heb je altijd nog de mogelijkheid om nogmaals je nummerbehoud in te voeren. Dit is op zijn minst wat de winkelier kan doen. T-Mobile kent inderdaad in winkels geen annulering termijn. Dat betekent dat het abonnement niet gestopt kan worden.

Wanneer je inlogt op je mijn T-Mobile account kan je zelf ook je nummerbehoud nog een keer invoeren. Ik begrijp dat de periode er nu wel ongeveer aan zit te komen?

Groet, BelkostenWijzer

phonehousenl
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:24

Re: Abonnement overgesloten bij Media Mobile(The Phone House)

Ongelezen bericht door phonehousenl »

Beste Martin,

Zojuist hebben wij een bericht verstuurd.
Wij gaan voor u aan de slag.

Met vriendelijke groet,


Phone House webcare

Peter.

Gesloten