LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Sinds een half jaar eindelijk trotse eigenaar van een nieuwe telefoon: de Samsung Galaxy S Advance.
Deze viel in mijn prijsklasse en kwam goed uit de testen. Vanwege het feit dat ik al een Sim-Only abonnement bij HI had lopen en dat me wel goed beviel(goed bereik etc.) had ik besloten om hier ook mijn telefoon te gaan kopen i.c.m. een abonnement, het HI ToestelLease abonnement ging het dus worden.

De telefoon werkt super, helemaal geen problemen tot op 2 weken geleden.

Ik ben aan het 'whatsappen' ik druk op de standby(aan/uit) knop en leg hem voor me neer op mijn bureau, ik pak de telefoon weer om iets op te zoeken en druk op de standby knop maar het scherm licht niet op, wel de toetsen/knopjes die onder het scherm zitten. vreemd!?
Na een aantal keer op de standby toets en op verschillende andere knoppen gedrukt te hebben ging uiteindelijk het scherm aan met de standby(aan/uit) knop! Helaas gaf dit niet mijn standaard scherm maar een volledig scherm met horizontale strepen (in alle kleuren).
Ik heb de telefoon toen meerdere malen opnieuw opgestart waarbij hij alleen nog maar een zwart scherm weergaf, en helemaal geen pixels meer. Hij is gereset en dit werkt ook niet. De telefoon gaat normaal aan, geeft de geluidjes die hij altijd maakt, touchscreen doet het, alleen komt er geen beeld. Net alsof er een stekkertje loszit.
Dit gebeurde dus spontaan, nog nooit laten valen, altijd in een hoesje gedragen, beeldschermfolie eroverheen, want dit was mijn eerste 'nieuwe' telefoon en ik ben altijd erg zuinig op mijn spullen.

Al met al geen werkende telefoon.. Toen de HI klantenservice gebeld, het probleem uitgelegd en er zou 2 dagen later iemand langskomen. Gelezen op internet dat er een monteur of koerier langskwam, het was dus de koerier. Heb nog kort het probleem uitgelegd en zij zei ook dat het haar wel leek als een garantie kwestie omdat de telefoon er ook nog zo goed uitzag, dit dacht ik en menig ander ook die het probleem bekeken hadden.
Wel had ik nog mijn twijfels omdat ik op het internet al een aantal kwesties tegen was gekomen over het leasen van telefoons waar er ook hele vreemde dingen gevonden werden als oorzaak van het niet-werken van telefoons waarbij men ook de kosten zelf moesten vergoeden.

Jammergenoeg dachten ze er bij HI anders over dan ik deed en kreeg ik een kleine week nadat mijn telefoon ter reparatie aangeboden was een mail met daarin de Diagnose van het onderzoek.
Ik gekeken, bij klacht stond er: Faulty LED operation en de diagnose was een Display Defect; resultaat: vervangen van het display met de bijbehorende kosten van €143,99. Want het defect valt buiten de voorwaarden van de serviceovereenkomst stond er in de brief.

Ik zo verbaast en boos als ik was de klantenservice opgebeld en het probleem voorgelegd en hoe dit mogelijk is als hij plots deze fout weergeeft en ik nu voor kosten opdraai!? Ja ik had geen extra verzekering genomen dus wordt dit niet vergoed werd mij vertelt. Na een lang gesprek werd ik op de hoogte gebracht of ik de foto's wel gezien had!? Ik verbaast: welke foto's? Toen werd mij verteld dat je op de site van 'e-repair' het proces kon bekijken en hier foto's van het defect geplaatst waren.

Ik meteen gekeken en wat ik me daar aantrof was echt te gek voor woorden. Een foto van mijn telefoon met daarop 2 diepe barsten in het scherm!! Ik stond vol verbazing te kijken, nog een keer het imei nr gecontroleerd, en dit klopte.

Voor 100% zeker weet ik dat er geen barsten in mijn scherm zaten! Ik nog een keer de foto's gecontroleerd die ik genomen heb voordat ik hem opstuurde, inderdaad geen barst of uberhaupt een krasje te zien op het beeldscherm.
Wat zegt de vrouw van de klantenservice tegen mij bij het vertellen dat dit onmogelijk is, ja meneer sorry, dit is het probleem en meer kan ik niet doen.. Dus hier sta ik nu, met een telefoon waar opeens 2 barsten in zitten, waar het scherm het niet van doet en waar ik helemaal niets aan kan doen omdat dit zogenaamd al was. Pure oplichterij en geldklopperij!!

Heel simpel zijn deze problemen uit de weg te gaan door de koerier/monteur een foto te laten nemen van het toestel en deze bij het pakket in te doen, zodat je weet dat je niet opgelicht wordt.

Was ik maar nooit aan dat lease gekloot begonnen, dan had mijn telefoon gewoon bij de fabrikant gelezen of iedergeval bij een bedrijf die zijn werk wel eerlijk doet.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Leanderw,

Vervelend om te lezen wat er is gebeurd. Ik kan me voorstellen dat je het niet eens bent met de prijsopgave die je hebt ontvangen! Ik wil graag voor je uitzoeken wat er is gebeurd. Om dat te kunnen doen heb ik je 06-nummer en een klant- of bankrekeningnummer nodig. Wil je die gegevens naar [email protected] sturen?

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Let op krijg je ook zo'n Samsung Pocket Mini aangeboden! ;-)

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Als leentoestel had ik al een galaxy s mini gekregen,daar heb je iedergeval ook niets aan. Maar het gaat hier gewoon om het feit dat ik zelf foto's heb gemaakt voor het versturen, want je gaat toch twijfelen ben ik zo scheel geweest dat ik opeens 2 barsten niet gezien heb.. Na helemaal niet dus! Of de koerier doet er dingen mee terwijl het in een kussentjes envolop zit waardoor het scherm barst. Maar dit is gewoon echt met opzet gedaan om kosten te verhalen op mij. Het eerste antwoord dat ik kreeg was ook gelijk, ow ja meneer ik zie dat u geen extra verzekering heeft? dus....

Maar ik hoop dat Kevin nog wat voor mij kan betekenen en anders gaan we verdere stappen ondernemen, want hier laat ik het zeker niet bij zitten.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Is er bij het innemen ook genoteerd dat er 2 barsten in het scherm zaten?
Mocht dat namelijk niet het geval zijn kan sta jij namelijk sterker!

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Natuurlijk is dit niet genoteerd, want er zaten geen barsten in het scherm bij inname.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Daar heb je toch een punt!?!? Het is bij ophalen dan niet het geval geweest.

MVG,

Henk

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Hoi Kevin,

Al de gegevens waar je om vroeg heb ik vorige week gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Ik zou graag willen weten hoe het gaat met het onderzoek.

Groet

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Kevin is ff op een welverdiende wintersport vakantie vanwege het behalen van 10 op de cursus "van het kastje naar de muur".

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Leanderw,

Sorry voor de late reactie!

Ik heb je e-mail met gegevens inmiddels beantwoord. Zodra er meer bekend is wordt je hierover geïnformeerd.

Sorry voor het ongemak!

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

En Leanderw zit er al wat beweging bij Hi?

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Hoi HTCHENK,

11 maart heeft Kevin het naar de desbetreffende afdeling gestuurd, nog niets gehoord. Dus hoop op spoedig antwoord. Heb alles wel al klaarliggen om er werk van te gaan maken mocht hier niets uitkomen maar dat moet wel binnen 2 weken gebeuren anders is het tijdsduur te lang na het incident.

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Hoi Kevin,

Er zijn al weer bijna 2 weken voorbij en ik heb nog niets gehoord van de 'desbetreffende afdeling', graag hoor ik van jou hoe het hiermee staat, want hoelang is hier voor nodig?

groet,
Leander

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Hoi Kevin,

Ik moet zeggen dat het allemaal erg lang op zich laat wachten. Er zijn nu 2 weken voorbij en ik heb nog geen reactie van de afdeling waar jij het naartoe gestuurd hebt. Graag hoor ik van jou hoe het zit dan weet ik waar ik aan toe ben.

Mvg,
Leander

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Leander,

Sorry dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Doordat we jouw e-mail hebben doorgestuurd staat deze niet meer tussen onze gegevens. Kun je mij je 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer mailen zodat ik na kan kijken wat de status is van je probleem?

De mail kun je sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Smartcare openstaand.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Hoi Christy,

Bedankt voor de reactie. Ik heb een mail gestuurd naar het desbetreffende mailadres. Graag ontvang ik spoedig een reactie. Want het laat wel heel lang op zich wachten voordat ik iets hoor.

Alvast bedankt

Mvg,
Leander

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Beste mensen,

Na 1,5 maand wachten heb ik eindelijk eens een definitief antwoordt ontvangen over de desbetreffende klacht:

Er wordt helemaal niets vergoedt van de reparatiekosten van het defecte beeldscherm van mijn Galaxy S Advance. De plotselinge barsten die in mijn telefoon gemaakt zijn door of de bezorger of het 'reparatie' bedrijf waar HI zijn telefoons laat 'repareren' zijn volgens de klantenservice gemaakt voordat ik hem aan de koerier mee heb gegeven. Er is nog door een 'expert' die al 20 jaar ervaring heeft naar gekeken en die kon aan de barsten zien dat het niet door transport gekomen kan zijn want dat was te zien aan de zijkanten ... ... ... en ga maar door. Dus dan blijft er over dat de barsten NA het transport veroorzaakt zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Geld moet toch op een manier binnenkomen bij HI.
Dus IK heb het nu gedaan, en geen poot om op te staan, want zij hoeven helemaal niets te bewijzen blijkt.

Begin dus niet aan een lease-telefoon bij HI, want je wordt opgelicht bij het leven!! (mits je natuurlijk een dure verzekering erbij neemt). Zoek op google en je zult veel meer gelijksoortige berichten vinden.

HI is bij deze iedergeval een vaste klant kwijt. Nooit meer een telefoon bij HI vandaan.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Leander,

Het is goed te begrijpen dat dit een vervelende situatie is. De schade is bekeken door 1 van onze experts. Hieruit is de diagnose val- druk of stootschade gekomen. Deze vorm van schade valt niet onder de garantie. Om deze reden is er een prijsopgave opgemaakt. Helaas kunnen wij niet van deze diagnose afwijken.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Leanderw
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2013 15:10

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Leanderw »

Een hele vreemde diagnose als ik een telefoon gewoon op mijn bureau heb liggen en ik hem pak en het scherm horizontale strepen geeft over het hele scherm en daarna zwart wordt. En als deze diagnose op één of andere manier toch waar blijkt te zijn dan is dit gebeurd ergens tussen dat de telefoon mee is gegeven met de koerier en dat de diagnose is gedaan, want er zaten geen barsten in het scherm toen ik hem heb afgegeven bij de koerier, dat zei de mevrouw van de koerierdienst ook nog. Maar dit is hoe jullie blijkbaar te werk gaan en daarbij in alle macht staan om te doen met een telefoon wat jullie willen want er is niets om te bewijzen omdat jullie systeem niet foutloos werkt.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi Toestellease 'Smartcare Basic service' OPLICHTERIJ

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Het is goed te begrijpen dat je niet blij bent met deze diagnose Leander. Helaas kunnen wij niet van het oordeel van de reparateur afwijken.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten