Pagina 1 van 1

Hi Toestellease

Geplaatst: 27 feb 2013 12:07
door callytjeh
Ik heb een aantal klachten over de toestellease, ik heb sinds september een toestellease en in december is de connector om mijn Nokia lumia 900 op te laden kapot gegaan. Smartcare gebeld en i.p.v. binnen 24 uur kon mijn toestel pas over 5 dagen opgehaald worden. Omdat het een drukke tijd was voor TNT kon ik dit nog wel begrijpen. Word mijn telefoon eindelijk een uur na afgesproken tijd opgehaald, krijg je een leentoestel zonder achterkant. Weer Hi gebeld, weer 4 uur thuisblijven om een achterkantje te ontvangen. De koerier was hier weer te laat.

Na 2 weken komt me toestel terug, maar een maand later, zelfde problemen en 2 knoppen die blijven hangen. Weer de klantenservice gebeld en afspraak gemaakt. Komt de koerier helemaal niet opdagen. Omdat het laat in de avond was heb ik de dag erna weer de klantenservice gebeld. Die konden mij niet verder helpen en geven mij het nummer van de TNT zodat ik zelf kan vragen wat er gebeurd is (hoezo service... niet). TNT vertelt mij dat ze in mijn wijk 's avonds niet langskomen aangezien dit een risico gebied is (amsterdam zuidoost). Na 2 dagen klantenservice bellen en het verhaal 3x te hebben uitgelegd is het eindelijk mogelijk een nieuwe afspraak te maken. En de telefoon kan weer pas na 4 dagen worden opgehaald.

Na 2 weken ga ik toch maar eens op e-repair kijken, blijkt dat me toestel is afgekeurd. Zelf klantenservice gebeld, krijg ik een heel onzeker meisje aan de telefoon, word me eerst gemeld dat de schade onder de garantie valt, later blijkt toch weer van niet. In plaats daarvan moet ik mijn nokia lumia 610 leentoestel inleveren en krijg ik hiervoor dan een samsung pocket mini terug.

Ik heb mijn contract erbij gepakt en in dit contract staat dat ik een telefoon aangeboden moet krijgen met in ieder geval hetzelfde besturingssysteem. Dit is bij die samsung dus niet het geval.

Ik ben dus zeer benieuwd of iemand weet hoe ik dit aan kan vechten, ik neem zeker geen genoegen met een samsung pocket mini...

Re: Hi Toestellease

Geplaatst: 27 feb 2013 13:03
door sjohie
callytjeh schreef:Ik heb een aantal klachten over de toestellease, ik heb sinds september een toestellease en in december is de connector om mijn Nokia lumia 900 op te laden kapot gegaan. Smartcare gebeld en i.p.v. binnen 24 uur kon mijn toestel pas over 5 dagen opgehaald worden. Omdat het een drukke tijd was voor TNT kon ik dit nog wel begrijpen. Word mijn telefoon eindelijk een uur na afgesproken tijd opgehaald, krijg je een leentoestel zonder achterkant. Weer Hi gebeld, weer 4 uur thuisblijven om een achterkantje te ontvangen. De koerier was hier weer te laat.

Na 2 weken komt me toestel terug, maar een maand later, zelfde problemen en 2 knoppen die blijven hangen. Weer de klantenservice gebeld en afspraak gemaakt. Komt de koerier helemaal niet opdagen. Omdat het laat in de avond was heb ik de dag erna weer de klantenservice gebeld. Die konden mij niet verder helpen en geven mij het nummer van de TNT zodat ik zelf kan vragen wat er gebeurd is (hoezo service... niet). TNT vertelt mij dat ze in mijn wijk 's avonds niet langskomen aangezien dit een risico gebied is (amsterdam zuidoost). Na 2 dagen klantenservice bellen en het verhaal 3x te hebben uitgelegd is het eindelijk mogelijk een nieuwe afspraak te maken. En de telefoon kan weer pas na 4 dagen worden opgehaald.

Na 2 weken ga ik toch maar eens op e-repair kijken, blijkt dat me toestel is afgekeurd. Zelf klantenservice gebeld, krijg ik een heel onzeker meisje aan de telefoon, word me eerst gemeld dat de schade onder de garantie valt, later blijkt toch weer van niet. In plaats daarvan moet ik mijn nokia lumia 610 leentoestel inleveren en krijg ik hiervoor dan een samsung pocket mini terug.

Ik heb mijn contract erbij gepakt en in dit contract staat dat ik een telefoon aangeboden moet krijgen met in ieder geval hetzelfde besturingssysteem. Dit is bij die samsung dus niet het geval.

Ik ben dus zeer benieuwd of iemand weet hoe ik dit aan kan vechten, ik neem zeker geen genoegen met een samsung pocket mini...
Mede door dit soort ervaringen, waarvan er nog legio hier op het forum staan, adviseer ik mensen bij afsluiting van zo'n leasecontract, er meteen een rechtsbijstandverzekering bij af te sluiten.

Maar je kan eens met het contract en je "nieuwe" toestel een Hi-winkel inlopen, en even luidkeels om uitleg vragen, dan speel je de publieke opinie kaart uit waar die het meeste pijn doet voor ze. :wink:

Re: Hi Toestellease

Geplaatst: 27 feb 2013 16:35
door GJvdZ
Het wordt allemaal onnodig ingewikkeld gemaakt door verkopende partij en klant. Gewoon een telefoon kopen en een abonnement en je bent klaar. Geen gedoe met moeilijke constructies en rechten&plichten. Eigenlijk gewoon net als bij alle andere producten die je koopt....

Re: Hi Toestellease

Geplaatst: 28 feb 2013 12:03
door HTCHenk007
Toch maar naar T-mobile of Vodafone overstappen hebben nog geen toestellease.

Re: Hi Toestellease

Geplaatst: 06 mar 2013 21:24
door Hi-Webcare
Hi callytjeh,

Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent over het toestel dat je hebt gekregen. Ik heb je vraag inmiddels op het Hi Forum beantwoord via onderstaande link.

https://forum.www.hi.nl/reparatie-and-d ... #post70599

Helaas kan ik je hierin geen andere oplossing aanbieden.

Sorry hiervoor!

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

Re: Hi Toestellease

Geplaatst: 12 mar 2013 21:27
door Fozzie-bear1969
Komt me bekent voor,(of niet Kevin)
Bij mij is de telefoon tot 2 keer via smartcare gerepareerd met beide keren de zelfde uitslag.
In het rapport staat dan "geen defect geconstateerd"
Met gevolg dat ik nu een dure telefoon hebt die op de gekste moimenten vast zit .
En HI doet hier dus NIETS aan.

Re: Hi Toestellease

Geplaatst: 13 mar 2013 16:45
door HTCHenk007
Het probleem ligt bij het toestel zelf, dat zouden ze dan moeten oplossen door een ander model aan te bieden en niet steeds blijven repareren. Mocht het toestel na 3 reparatie's nog steeds dezelfde problemen houden dan wordt deze bij de meeste winkels omgeruild voor een nieuwe.

MVG,

Henk