Pagina 1 van 1

Diefstal KPN

Geplaatst: 07 mar 2013 12:33
door Wiedels
Ben eind februari overgegaan van adsl bij KPN naar glasvezel bij KPN. Hoefde zelf niets te regelen alles zou automatisch geregeld worden. Krijg ik van de week een brief dat ik me aangemeld zou hebben voor adsl. Gebeld met KPN, alles uitgelegd en het zou als nog teruggedraaid worden. Krijg ik net een mail met de factuur voor adsl voor het abonnement tot 5 april 2013. Het geld wordt morgen van m'n rekening gehaald. Heb ik net gebeld dat ik betaal voor glasvezel en geen adsl meer heb. Krijg ik te horen dat het geld gewoon van de rekening gehaald wordt en dat het half april of half mei teruggestort gaat worden. Dat is toch niet normaal!!! Betalen voor iets dat je niet hebt en dan ook nog weken op je geld moet wachten dat ten onrechte wordt afgeschreven. Ik word hier echt wanhopig van.

Re: Diefstal KPN

Geplaatst: 07 mar 2013 19:14
door paul-voerman
Waarom wordt je hier wanhopig van? Je kunt het gewoon storneren.
Dat kost de KPN dan geld (voor een storno rekent de bank stornokosten)
Als ze daar moeilijk over doen moeten ze maar bewijzen dat de naast de Glasvezel ook ADSL hebt aangevraagd.

Overigens doet de KPN dit wel vaker: eerst een nette afmelding sturen, beloven dat het vooruitbetaalde wordt terug betaald en vervolgens weer uit het niets een aanmelding sturen zodat ze niets hoeven terug te storten en vrolijk door incasseren.
KPN doet het gewoon.

Re: Diefstal KPN

Geplaatst: 13 mar 2013 16:42
door HTCHenk007
Probleem is dat KPN je dan ook helemaal afsluit ik neem aan dat je ADSL nog wel wilt gebruiken van KPN? Zo niet dat kan je het bedrag laten storneren.

Re: Diefstal KPN

Geplaatst: 13 mar 2013 16:54
door Wiedels
We hadden ADSL en zijn overgegaan naar glasvezel. Volgens KPN kon de ADSL vervallen. We hebben nu een ander abonnement. Ik durf niet te storneren omdat ik idd bang ben dat ze me helemaal afsluiten. Ik heb internet en telefoon nodig voor m'n werk. Ze hebben echt een machtspositie.

Re: Diefstal KPN

Geplaatst: 13 mar 2013 21:53
door ElizeB
Wij hebben al jaren lang kpn glasvezel tot nu toe tot alle tevredenheid.

Nu heb ik laatst een pakket opgezegd via de telefoon en dat is ook netjes verlopen. Bevestiging gehad en het pakket is netjes opgezegd. Deze vriendelijke dame vertelde mij ook dat ik het HBO pakket kon afsluiten. Nu hou ik persoonlijk niet zo van aanbiedingen etc. dus heb gevraagd of ik pakket ook weer per maand zou kunnen opzeggen. Dat werd uiteraard bevestigd.

Nu een half jaar later hebben we toch besloten om het HBO pakket op te zeggen. En toen ging het voor het eerst goed mis. Nu zijn wij een oude klant van KPN met een zo gehete zilver pakket. Het eerste pakket wat KPN had toen wij het gingen afsluiten. Bij afsluiten van het HBO pakket blijkt dat wij deze alleen kunnen opzeggen als we akkoord gaan met de nieuwe pakket die nu beschikbaar zijn. In ons geval betekend dit dat wij per maand 10 euro meer gaan betalen dan wij nu doen. KPN reactie ja het kan niet anders. Niets in de bevestigingsbrief stond vermeld dat ik deze niet zo kon opzeggen zonder pakket wijziging. De dame aan de telefoon heeft niets vermeld terwijl ik het toch specifiek heb nagevraagd of het kon. Ik vind het echt onacceptabel dat KPN hiermee weg kan komen.

Wij zeggen in ieder geval het pakket.