LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lokkertjes bij verlenging/nieuw abbonement HI.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tim_b

Lokkertjes bij verlenging/nieuw abbonement HI.nl

Ongelezen bericht door tim_b »

Na jaren tevreden klant bij HI te zijn, zit ik nu in een conflict met ze. 22 februari telefonisch contact met ze gehad over een actie die ze hadden met een Sony Xperia Z, de actie hield in dat je een gratis headset ter waarde van 249 euro cadeau zou krijgen (op=op). Ik was in de veronderstelling dat ik pas de 23 kon verlengen en belde enkel en alleen om te informeren naar de actie en wat ‘op=op’ inhield.

Er werd mij verzekerd dat iedereen die binnen die actie periode bestelde hier recht op (ze heeft het zelfs nagevraagd) zou hebben. Hierna kwam ze tot mijn verbazing met de mededeling dat je telefonisch nog een week eerder kon verlengen, en dat ik dus al bij haar kon verlengen. Perfect dacht ik, er duidelijk bij vermeld dat zonder die headset ik geen interesse had in het toestel.

Toestel een paar dagen later binnen, geen headset of voucher. Meerdere keren gebeld weer op verschillende dagen, en elke keer werd mij weer verzekerd dat dit goed kwam, mijn naam zou worden doorgemaild aan de persoon die hier over ging, en die zou mij terug bellen.
Een week daarna nog maar eens gebeld omdat ze nog steeds geen contact met me hadden gezocht, dit vond ze zeer kwalijk, en ging meteen navraag doen. Ze kwam bij me terug al op een andere toon, dat die headset mij nooit toegezegd had mogen worden en dat ik er geen recht op had, de actie liep volgens haar maar tot de 20ste. De actie erbij gezocht waar toch echt tot 23 februari stond, maar ook dat interesseerde haar niet meer. Ik had er geen recht op, ook al is dat mij beloofd, pech gehad. Geen headset, geen compensatie, geen korting niets! Annuleren dat mocht, maar dan viel ik terug in mijn oude abonnement die tot 22 juni zou lopen. Dat ik mijn oude toestel al verkocht had interesseerde ze ook totaal niets.

Dus ik wil de boel annuleren zoals meerdere keren vermeld aan hun, prima, op eigen kosten terug sturen, en dan elke dag contact met hun kunnen opnemen om te vragen of het toestel binnen is zodat de annulering compleet is. En op dat moment kan ik pas mijn oude abonnement opzeggen waar ik dus tot juni aan vast zit zonder toestel.

Al met al zeer slechte service, totaal niet klantgericht, hun afspraken nakomen dat doen ze niet, en ze kunnen er ook nog mee weg komen. 20 verschillende medewerkers ondertussen aan de lijn gehad, en iedereen erkent dat ze fouten hebben gemaakt, maar deze netjes oplossen dat doen ze niet. De vrouw die mijn contract heeft verlengd, die werkt er zogenaamd niet meer, ze hebben zogenaamd nooit notities gemaakt waarom ik telkens belde, en dus stond er nergens zwart op wit bevestigd dat ik er recht op had. Vervolgens wil ik een klachtbrief indienen, mailen naar die afdeling bestaat niet, kan alleen via de post, wat ik ook gedaan heb, maar het toch geen zin zal hebben.

Tevens heb ik ook contact opgenomen met Sony zelf, om te vragen wat zij er van vonden dat HI mensen lokt met Sony producten, om ze vervolgens niet te leveren. Gelukkig namen zij dit wel serieus en ze zouden het onderzoeken. Op de forums van HI is ook te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Voor mij nooit meer van me leven een KPN/HI product!

Hi-Webcare

Re: Lokkertjes bij verlenging/nieuw abbonement HI.nl

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Tim,

Het is goed te begrijpen dat je teleurgesteld bent dat je de headphone bij de Sony Xperia Z niet hebt gekregen. Graag wil ik voor je kijken of ik hierin iets voor je kan betekenen.

Wil je mij een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Headphone Sony? Kun je in deze mail je 06 nummer, klant- of bankrekeningnummer en het ordernummer van de bestelling vermelden?

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Heb je nog een voorbeeld of een printscreen van die actie? Daar sta je nog iets sterker mee.

tim_b

Heb ik, al zoek je op google>afbeeldingen >hi.nl xperia z actie. Dan staat die daar ook nog tussen, maar ee staat bij op = op, waar zij zich achter verschuilen ook al hebben zij dit wel toegezegd

tim_b

Reactie van HI:
Jammer genoeg is jou dit telefonisch niet duidelijk gemaakt. Sterker nog, jou is verteld dat dit nog wel mogelijk was. Dat was voor jou de reden om het abonnement te verlengen met de Sony Xperia Z, met als voorwaarde de koptelefoon van Sony erbij te krijgen. Het is uiteraard erg vervelend dat dit naar jou is gecommuniceerd en wil dan ook mijn oprechte excuses aanbieden voor de verwarrende informatie. Helaas is het echt niet meer mogelijk om een headset bij dit toestel aan te vragen.
Kortom, ze doen niets. Wat ik me wel afvraag, als je in de winkel je contract verleng hebben ze je handtekening nodig ter bevestiging. Maar als je telefonisch een contract afsluit wat is dan hun bevestiging?
Ik vermoed dat ze het hele gesprek dan opslaan ergens waarin ik zeg dat ik akkoord ga. Niet dat ik dit gesprek van ze zou krijgen, maar dan kunnen ze zelf duidelijk horen wat ze beloven.
Maarja was er toch al over uit, ik wil niets meer met de oplichters te maken hebben.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

tim_b schreef:ik wil niets meer met de oplichters te maken hebben.
Jammer van deze laatste zin. Hiermee maak je jezelf compleet belachelijk.

Iets dat op is kun je niet meer leveren. Dat je in jouw ogen dan een oplichter bent is jouw probleem. Ik ben een beetje klaar met al die ****** die alles en iedereen maar oplichters noemen. En als ze een keer echt worden opgelicht gelooft niemand het meer.

Gesloten