LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi - Bundel dubbel in rekening (bij bundelwissel)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rob86

Hi - Bundel dubbel in rekening (bij bundelwissel)

Ongelezen bericht door Rob86 » 16 mar 2013 10:57

Beste mede mobiele gebruikers bij Hi (en mogelijk andere providers),

Mij is afgelopen tijd tweemaal voorgekomen dat een bundel twee keer is afgeschreven. Hier kwam ik vandaag achter toen ik al mijn rekeningen van Hi eens aan het bestuderen was.

Toen ik hier vandaag achter kwam heb ik direct gebeld met het Hi servicenummer, hier werd mij het volgende verteld:

Bundels worden per maand verrekend en moeten dus opgezegd worden op de laatste dag van de maand en opgezegd worden op de eerste dag van de maand. Je moet dus precies op dat moment je aanpassingen doen anders worden zaken dubbel gerekend.

Geval 1: Spotify bundel
Hi Spotify Premium 28.06 - 30.06 8,40 euro
Hi Spotify Premium 01.07 - 31.07 8,40 euro
Hier betaal ik dus omdat ik niet op 01-07 maar op 28-06 Spotify heb aangezet voor 2 dagen Spotify 8,40 euro.

Geval 2: Bel en sms bundel
Hi 150 min/sms-bundel c 08.02 - 28.02 8,40euro
Hi 150 min/sms-bundel c 01.03 - 31.03 8,40 euro
Hi 1000 min/sms-bundel c 01.02 - 28.02 37,82 euro
Hier betaal ik dus voor twee bundels 37,82 + 8,40 euro omdat ik niet op 28-02 maar 08-02 ben overgestapt naar een langere bel bundel.

Ik vind het erg vreemd dat als bundels per maand zijn je ongeacht de nog lopende tijd van de maand toch voor een volle maand moet betalen. Zeker in het geval van Spotify waar echt maar betaald wordt voor 2 dagen. Als je dus niet zelf nadenkt hoe ze mogelijk deze bundels gaan verrekenen dan betaal je dus al snel dubbel tijdens een overgang. Nergens staat vermeld dat bundels opgezegd moeten worden op precies de laatste dag van de maand en moeten worden aangevraagd op precies de eerste dag van de maand.

Toen ik tegen de Hi medewerker uitlegde dat ik dit geen nette manier van werken vond zei hij ook dat hij er weinig aan kon veranderen. Hij vroeg of ik verder nog vragen had om het gesprek te kunnen afronden. Ik vroeg toen of er een plaats is waar ik dit kan melden, toen ging het gesprek in eens een andere kant op en was de Hi medewerker ineens bevoegd om de bel bundel van 150min/sms niet meer in rekening te brengen waardoor ik dus niet meer dubbel zou betalen. Maar de Spotify bundel was te lang geleden.

Kortom:
LET HEEL GOED OP WANNEER JE EEN BUNDEL AANPAST! Dit moet je op de laatste dag van de maand opzeggen en op de eerste dag van de maand activeren.

GEEF NOOIT OP AAN DE TELEFOON! Uiteindelijk blijkt de Hi medewerker wel bevoegdheden te hebben die hij eerst niet had.

Vraag aan Hi: (Weet dat webcare hier ook meeleest)
Jullie weten wat er op internet allemaal mogelijk is. Jullie zijn een technologie bedrijf. Jullie weten dat het technisch mogelijk is om klanten te laten aangeven wanneer zij willen overstappen en dit pas op een afgesproken datum in te laten gaan. Pas de website zo aan dat mensen meer duidelijkheid hebben bij het overstappen van bundels en weten waar ze aan toe zijn, wanneer ze moeten overstappen en wat de gevolgen zijn. Ik vond de stappen erg onduidelijk, heb alles 10 keer bekeken maar nergens is een belletje gaan rinkelen.

Omdat ik vast hou aan mijn standpunt en waarschijnlijk net de goede medewerker te pakken heb gekregen die een goed humeur had is dit probleem voor mij deels opgelost. Maar let dus goed op wanneer je overstap van bundel en CONTROLEER ALTIJD JE REKENINGEN VAN HI!

Fijn weekend!

Hi-Webcare

Re: Hi - Bundel dubbel in rekening (bij bundelwissel)

Ongelezen bericht door Hi-Webcare » 03 apr 2013 13:45

Hi Rob,

Wat vervelend om te zien dat er verwarring is over je Hi Telefoonrekening. Ik wil graag met je meekijken hoe dit precies in elkaar zit.

Wil je mij een e-mail sturen met je 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer? De mail kun je sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/rekening.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten