LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simlock-vrij KPN.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maria41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:46

Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door Maria41 »

Na meerdere jaren bij de telefoonaanbieder KPN ben ik overgestapt naat Tele2.

Afgelopen weekend kwam er een sms binnen, dat vandaag de simkaart zou zijn geactiveerd.
Het ding doet het dus niet.
Tele2 gebeld, en die komt tot de conclusie dat de telefoon niet simlock-vrij is. ( die hadden me wel mogen waarschuwen want nu kan ik m'n telefoon niet meer is.)

Ik probeer contact te krijgen met de KPN, maar wat ik ook probeer; ze vragen overal naar klantgegevens, en die heb ik dus inmiddels niet meer.

Kan ze niet bellen en niet mailen.

Probeer het maar eens, om gek van te worden.

Wie kan me helpen a) met mij in contact te brengen met de KPN, of b) mijn telefoon simlock-vrij te krijgen?

Maria41

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet niet waar je woont maar iedere stad (en inmiddels ook dorp) heeft wel een "unlockshop" , dat lijkt me de gemakkelijkste weg. Anders oude facturen er bij zoeken, dan heb je minstens een klantennnummer.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door henk51 »

Kan ze niet bellen en niet mailen.

Probeer het maar eens, om gek van te worden
Op Google zoekfunctie KPN unlock al gebrobeerd? Vind je site KPN waarop imei nummer ingevuld moet worden en volgen er verdere instructies.

Lukt dat niet dan voor klein bedrag onderstaande tips

In iedere grotere plaats bevinden zich wel telefoonwinkels die hem voor een klein bedrag unlocken.
Woont u in de buurt van Beverwijk op de Bazar verschillende kraampjes. Ook op de grotere markten is het veelal mogelijk.
Wederom even Google gebruiken voor een in uw buurt.
Google is vaak uw beste/snelste informatie bron.

Gr Henk

Maria41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:46

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door Maria41 »

Erg bedankt voor de reacties.

Ik woon tussen Apeldoorn en Deventer ( ben bejaard )

KPN Unlock heb ik gevonden.
Alles volgens de regels uitgevoerd en kreeg gelijk de volgende reactie;

Kopie hieronder.



Privé
Klantenservice
Mobiel
Simlock verwijderen

Simlock verwijderen

Aanvraag kan niet automatisch verwerkt worden

Helaas is de code voor uw type toestel momenteel niet voorradig. De code wordt voor u aangevraagd bij de fabrikant.
Zodra de code beschikbaar is, wordt deze u per mail toegestuurd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Kopie hierboven.

Weet iemand hoe lang het kan duren? En of het Uberhaupt wel goedkomt?

Met vriendelijke groet;

M.B-K

Maria41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:46

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door Maria41 »

Wat jammer dat niemand het weet.

M.B-K

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Maria41 schreef:Wat jammer dat niemand het weet.

M.B-K
Ik zou rustig afwachten, U krijgt toch een bericht met de code daarin? Niet meteen al negatief denken, geef ze in ieder geval de kans het op te lossen, zou ik zeggen.

Maria41
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2013 20:46

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door Maria41 »

Dank je voor je reactie Fleurtjuh;

Vandaag heb ik na tientallen telefoontjes naar de KPN iemand te spreken gekregen.

Daarvoor kreeg ik een antwoordapparaat met keuzemenu's.
Na het intoetsen van he nummer kreeg ik standaard te horen; Dit telefoonnummer is bij ons niet bekend, wij proberen het nog een keer.

Na een ander nummer geprobeerd te hebben kreeg ik iemand aan de telefoon die me vertelde dat ik 06 1200 1200 eens zou moeten proberen.
Ik moest hem wel eerst zeggen dat ze wettelijk verplicht zijn om mijn telefoon van slot af te halen.
Nu houden ze mijn telefoon in gijzeling.

Daar werd me verteld dat het 15 dagen zou gaan duren.

Als er een proleem ontstaat, van welke orde dan ook, dan wil ik gewoon een medewerker kunnen bellen die samen met mij het probleem oplost.
Daar kan ik goed mee leven.

Maar al die moeite die ik moet doen om iemand aan de lijn te krijgen? Dat wekt ergernis op.

Maria41

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: Simlock-vrij KPN.

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste Maria41,

Vervelend dat je na je overstap tegen dit soort probleempjes aanloopt. Gelukkig hebben de forum leden hier je al gewezen op het standaard formulier. Helaas is de doorlooptijd van een unlockcode aanvraag afhankelijk van hoe lang een fabrikant erover doet ons deze code aan te leveren. Dat verschilt per fabrikant. Hoe lang geleden heb je deze aanvraag gedaan?

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare

Gesloten