LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bintje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2013 13:51

[Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door bintje »

Hallo,

Ik heb een abbonoment met het toetsel Sony Xperia S (Hi Toestellease F)
Mijn toestel was 03-01-2013 opgehaald door Smart Care vanwege een defect in de software, waardoor het toestel niet op wou starten. (bootloop)

De reparatie zou ongeveer een week duren, als leentoestel kreeg ik de veel goedkopere samsung GT-S5570 (behoord niet tot de klasse waarvoor ik betaal) , nou zou ik dit voor een week geen probleem vinden. Na 3 weken nog niks van Hi of Smart care te hebben vernomen, er zelf maar achter aan gemaild, Het toestel bleek wel gereed voor verzending, ik moest zelf de klantenservice opbellen. Dit heb ik dus gedaan, daar bleek dat het toestel niet meer gemaakt kon worden, ik kon of een ander vervangend toestel krijgen , of mijn eigen defecte Sony Xperia S (met vochtschade ?) Deze constanstatering van vochschade is grote oplichterij, om onder reparatie of garantie uit te komen, het toestel heeft nooit vochtschade gehad en is ook nooit in aanraking gekomen met vocht,onlangs heb ik op tv bij Kassa gezien dat dit verhaal over onterechte vochtschade vaker voorkomt.

Uiteindelijk bleek Sony wel garantie te geven ditbeloofde de monteur mij er werd gebeld voor een afspraak mij werd gezegd dat ik het leentoestel dat ik had in moest leveren en hier kreeg ik dan een vergelijkbaar ander toestel voor, hier was ik het dus niet mee eens aangezien ik betaal voor een Sony Xperia S , en er werd mij ook beloofd dat ik van Sony garantie kreeg, Smart Care vertelde mij dat zij hier niet over gingen en ook niet weten wat voor abonnement ik heb , dit moest ik bij Hi regelen werd mij verteld.

Uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt op 05-03-2013 , omdat ik toch wel een keer van het goedkope leentoestel af wou . Maar er kwam die dag niemand op dagen en heb ook niks van Hi of Smart Care vernomen dat de afspraak afgezegd was of iets dergelijke.

11-03-2013 maar weer gebeld na de klantenservice van Hi hoe dit zat, het bleek om 17:00 erg druk te zijn bij Smart Care , ik zou in de wacht rij komen en binnen een uur terug gebeld worden, en had ook gevraagd hoe het zat met het vervangende toestel wat ik zou krijgen. Hier antwoordde de persoon van Hi klantenservice op dat dit ligt aan Smart Care. Inmiddels 20:00 nog steeds niks van Smart care gehoord, of een mail gekregen voor een afspraak of iets dergelijks.

Ik zit nu dus al vanaf 03-01-2013 t/m nu 1903-2013 met een goedkoop vervangend leen toestel die niet behoord in de prijsklasse waar ik wel voor betaald heb (Januari,Februari en Maart) . Ik weet dat ik niet aanvullend verzekerd ben en dus tijdens de reparatie zo'n goedkoop vervangend toestel zou kunnen verwachten( die minimaal de functies van een android smartphone heeft niks meer niks minder),

Maar in middels is de reparatie dus niet gelukt en zijn we al 3 maanden verder, vandaar zou ik wel weer graag een keer een werkende Sony Xperia S of toestel met vergelijkbare waarde terugwillen, waar ik overigens ook recht op heb volgens mij, aangezien ik hier wel voor betaal. En wanneer ik met Hi of Smart care een afspraak maak, dat deze ook worden na gekomen.

Toevallig gisteren weer gebeld door smartcare, ze zouden het leentoestel vandaag op komen halen, in ruil voor een vervangend toestel, zou wel weer zo'n goedkoop afgedankt ding zijn. Terwijl ik netjes elke maand betaal voor een Sony Xperia S van ruim 3x zoveel waarde. Die onterecht is afgekeurd op vochtschade waardoor Hi en of Smartcare onder de garantie denkt uit te kunnen komen.

bintje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2013 13:51

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door bintje »

Vandaag mijn eigen toestel terug gekregen, defect.
Hier heb ik dus niks aan, nu betaal ik dus voor een defect toestel terwijl in het contract garantie beloofd werd , hier proberen ze dus met een zogenaamde vochtschade onder uit te komen, wat absoluut onjuist is. en ben ik helemaal niet meer bereikbaar etc.
Ik heb vorige week het probleem ook aan Sony zelf uitgelegd, maar hier nog geen reactie op gehad.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Kan de vochtschade ook aangetoond worden met foto's? Want dat zijn ze verplicht te leveren als je daar om vraagt.

MVG,

Henk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mijn volgende telefoon is waarschijnlijk een Sony Experia Z. Deze is vocht, water en stofdicht. Zijn die k*tsmoesjes ook gelijk voorbij

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door Rim69 »

Stel ze schriftelijk in gebreken, zie voor voorbeelden consuwijzer.nl. Lossen ze het niet op beëindig je je abonnement.

Verstuur bovenstaande liefst per fax zodat je bewijs hebt van verzending.

bintje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2013 13:51

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door bintje »

Deze fotos kon ik inderdaad online bekijken, maar hier is niet duidelijk iets te zien, als de vochtindicatoren inderdaad verkleurd zijn, denk ik dat ze er misbruik van hebben gemaakt, om onder de garantie uit te komen of dat ze bijvoorbeeld verkleurd zijn door bijvoorbeeld al zweet of iets dergelijks, deze indicatoren schijnen nogal gevoelig te zijn.
Ik heb het toestel altijd normaal gebruikt, nooit sprake van vochtschade geweest of in aanraking met vocht. Als de constatatering van vochtschade inderdaad juist is, is mij een onredelijk toestel geleverd wat al binnen 6 maanden defect is gegaan.

Dat toestel ( Sony xperia Z ) lijkt mij inderdaad een goed oplossing om van de oplichterij van "vochtschade" af te komen, maar in ieder geval niet meer bij Hi (KPN)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door olaf79 »

bintje schreef:Deze fotos kon ik inderdaad online bekijken, maar hier is niet duidelijk iets te zien, als de vochtindicatoren inderdaad verkleurd zijn, denk ik dat ze er misbruik van hebben gemaakt, om onder de garantie uit te komen of dat ze bijvoorbeeld verkleurd zijn door bijvoorbeeld al zweet of iets dergelijks, deze indicatoren schijnen nogal gevoelig te zijn.
Ik heb het toestel altijd normaal gebruikt, nooit sprake van vochtschade geweest of in aanraking met vocht. Als de constatatering van vochtschade inderdaad juist is, is mij een onredelijk toestel geleverd wat al binnen 6 maanden defect is gegaan.
Los van de vochtschade zelf is het veel relevanter of dit onder normaal gebruik valt of niet. Dat je met een telefoon niet moet douchen (behalve dus de xperia z) lijkt me logisch. Maar dat een telefoon van normaal gebruik, zoals zweet, overgang koud warm, etc, schade kan oplopen is dan duidelijk een ontwerpfout. Een telefoon is namelijk bedoelt om aan je oor te houden.
Dat toestel ( Sony xperia Z ) lijkt mij inderdaad een goed oplossing om van de oplichterij van "vochtschade" af te komen, maar in ieder geval niet meer bij Hi (KPN)
Gelukkig komen steeds meer toestellen op de markt die waterdicht zijn. Er zijn ook ontwikkelingen op het gebied van coatings die andere toestellen waterdicht kunnen maken.

bintje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2013 13:51

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door bintje »

Na een paar keer contact op te hebben genomen met Sony,Hi en SmartCare
via telefoon en e-mail en ze er op te hebben gewezen dat zomaar vochtschade constateren terwijl dit helemaal niet waar was, en zo wel dat het toestel ondegelijk was. Uiteindelijk toch garantie gekregen :D mocht mijn oude toestel inleveren en heb een nieuwe Sony Xperia S gekregen

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: [Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Bintje,

Wat vervelend om te zien dat je toestel kapot is. Als je daarna te horen krijgt dat het toestel niet meer te repareren is, is dit natuurlijk helemaal vervelend.

Het is goed om te zien dat deze fout is hersteld en dat je toestel alsnog gemaakt zal worden. Mocht je in de tussentijd toch nog vragen hebben kun je deze altijd aan ons stellen!

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten