LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn zakelijke telefonie opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
reneenria
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2011 21:07

kpn zakelijke telefonie opzeggen

Ongelezen bericht door reneenria »

Wie weet raad?
Wij hebben onze winkel na 9 jaar moeten sluiten vanwege gezondheid en minder klandizie.
Wij hebben 9 jaar terug een vaste aansluiting genomen van kpn.
Nooit op aanbiedingen of dergelijke ingegaan,omdat wij tevreden waren.
Nu na ruim 9 jaar,helaas met onze winkel moeten stoppen.
Dit netjes aan kpn doorgegeven.Krijg ik van de week een rekening .Naar hun omschrijving hebben wij een abonement die per jaar automatisch word verlengd.
Oftewel moeten wij tot december de abonnement kosten betalen.
We hebben hier telefonisch kontakt met 1 van de helpdesk medewerkers opgenomen.
Volgens hun komen we hier niet onderuit.
Ik weet voor de consument per maand opzegbaar,maar hoe zit dit zakelijk
Wie helpt ons.
Alsof je voor je plezier je droom beeindigt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kpn zakelijke telefonie opzeggen

Ongelezen bericht door sjohie »

reneenria schreef:Wie weet raad?
Wij hebben onze winkel na 9 jaar moeten sluiten vanwege gezondheid en minder klandizie.
Wij hebben 9 jaar terug een vaste aansluiting genomen van kpn.
Nooit op aanbiedingen of dergelijke ingegaan,omdat wij tevreden waren.
Nu na ruim 9 jaar,helaas met onze winkel moeten stoppen.
Dit netjes aan kpn doorgegeven.Krijg ik van de week een rekening .Naar hun omschrijving hebben wij een abonement die per jaar automatisch word verlengd.
Oftewel moeten wij tot december de abonnement kosten betalen.
We hebben hier telefonisch kontakt met 1 van de helpdesk medewerkers opgenomen.
Volgens hun komen we hier niet onderuit.
Ik weet voor de consument per maand opzegbaar,maar hoe zit dit zakelijk
Wie helpt ons.
Alsof je voor je plezier je droom beeindigt.
Dat is jammer/sneu/niet leuk, een zaak moeten sluiten n 9 jaar, maar strikt genomen niet het probleem van KPN, die kijkt naar de gezamenlijk overeengekomen voorwaarden in het contract, en als daar een jaar in staat, dan is en blijft het wat hun betreft een jaar. Met liefdadigheid houdt je geen bedrijf overeind.

En consumentenregels/beschermingen gelden doorgaans niet voor bedrijven, de overheid gaat er van uit dat ondernemers hun eigen boontjes doppen. Ook wel logisch ergens, het zelfstandig ondernemerschap geeft ook een aantal voordelen en kansen die een particulier niet heeft.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: kpn zakelijke telefonie opzeggen

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Met liefdadigheid houdt je een bedrijf inderdaad niet overeind. Maar met kortzichtig gedrag help je een bedrijf ook snel om zeep. Alle zakelijke KPN aansluitingen zijn een paar jaar geleden op slinkse, op het randje van het legale, omgezet op een jaarcontract. Dat is zeker niet "samen" in goed overleg overeen gekomen. Maar ja, een stervende kat maak nu eenmaal rare sprongen.

Bij het gedwongen opheffen van een bedrijf krijg je in de regel van veel bedrijven waar je contracten of andere verbintenissen mee hebt een goede medewerking. Commitment heet dat. KPN doet daar niet aan mee en probeert er zelfs nog extra geld uit te trekken.

Advies:
- zeg het contract telefonisch op per volgende termijn. Het is nu eenmaal niet anders.
Neem dat gesprek op. (is legaal) Probeer het niet af te kopen. Dan wordt je naast de resterende abonnementskosten ook getrakteerd op een afkoopboete.
- Neem ook privé afscheid van KPN. Wie het onderste uit de kan wil hebben....
de diensten van een kabelaar of Tele2 doen zeker niet onder voor KPN.
-Deel je bevindingen met andere ondernemers.

Gesloten