LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN: service ? een vervolgverhaal

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mavarro
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 16:03

KPN: service ? een vervolgverhaal

Ongelezen bericht door mavarro »

L.S.,

Regelmatig leest men slechte berichten in de media over de serviceverlening van KPN, men kijkt naar programma’s op de televisie als Kassa, Radar e.d. met klachten van klanten over de gebrekkige serviceverlening van KPN en het onbegrip wat er kennelijk is bij de directie van het concern.
Dan denkt men: het zal toch wel meevallen ik ben al jaren klant bij KPN met zowel vaste telefonie op diverse adressen als mobile telefonie en bij mij valt het wel mee.
Tot men zelf te maken krijgt met een wijziging van de situatie, dan blijkt het gebrek van service en misschien nog wel belangrijker het volledige gebrek aan communicatie van KPN
Uitgangspunt was het overzetten van ons zakelijke nummer 0294-413829 naar ons privéadres met daaraan een gewijzigd abonnement.

- Februari: Primafoon voorinfo kon via Primafoon
- Februari: Primafoon: kon dus toch niet want zakelijk nummer, verwezen naar Business Center
- Eind februari Business Centre Amsterdam: best oplossing is verhuizing van het nummer, alleen wat verhuiskosten verder geen probleem
- 6 maart per mail bevestiging KPN men verwelkomde mij als nieuwe klant ? met vermelding van het correcte nummer 0294-413829, vervelend dat het opeens leek dat ik mijn al jaren gebruikte planet internetadres dreigde kwijt te raken
- 11 maart bezoek aan Business Centre Amsterdam aangezien ik toch niet helemaal gerust was op de correcte verhuizing van mijn nummer op de aangegeven datum, want belangrijk want het nummer is bekend bij mijn klanten, nogmaals bevestiging dat alles op 28 maart zou gaan lukken
- 28/3 privénummer (0294-237595)wordt afgesloten op privaatles correcte nummer niet aangesloten
- 29/3’s morgens ruim een uur met KPN aan de telefoon, resultaat: 237595 blijft afgesloten en andere nummer 413829 is niet bekend
- 29/3 ’s avonds wederom lang contact geen resultaat werd toen doorgezet naar klantensupport geen resultaat
- 30/3 sms melding of ik contact wilde opnemen met KPN na 20 minuten geen resultaat, diezelfde dag ging mijn bedrijf verhuizen dus vanaf dat moment helemaal geen vaste verbinding meer
- 1-4 Hoera thuis was er weer vaste verbinding weliswaar het oude nummer maar we konden in ieder geval weer (vast) bellen
- 2-4 De aardige meneer van klantensupport liet mij weten dat er op 5 april verbinding zou zijn met het te verhuizen nummer (413829)
- 8-4 liet dezelfde aardige meneer mij weten dat het op 5 april niet was gelukt want het nummer moest worden verhuisd (dat klopt daarom was ik deze hele Aktie begonnen)
- 11-4 nog steeds geen aansluiting en niets vernomen, een aangetekende brief naar KPN Den Haag verzonden met daarin de vraag hoe men mij wilde gaan compenseren voor de gelden schade en de vraag wanneer ik kon beschikken over mijn nummer, geen antwoord ontvangen
- 11-4 De bovengenoemde aangetekende klacht ook via on line klachtenservice verzonden automatische bevestiging ontvangen geen antwoord
- 15-4 413829 is eindelijk bereikbaar op ons privaatles
- 24-4 aangetekend schrijven naar KPN Den Haag met de vraag wanneer ik antwoord zou ontvangen, wederom geen antwoord
- 26-4 schrijven naar KPN Utrecht (men moet wat)met de klacht dat ik inmiddels aangetekende brieven had verzonden naar Den Haag en via mail een klacht had verzonden nogmaals verzocht om antwoord (kopie van de brieven bijgesloten)
- 26-4 zelfde klacht via mail proberen te versturen dat lukte niet want de mailbox was vol !?
- 9-5 ontvingen wij opeens een factuur met een torenhoog boetebedrag (2.035 minus 1.110) wegens opzegging zakelijk ISDN 2 abonnement, bij Business Centre is daar niet over gesproken want dan hadden we wellicht een andere oplossing gekozen
- 10-5 via mail vraag gesteld over deze factuur (automatische bevestiging ontvangen) en U raad het al: geen antwoord

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als KPN mij zou kunnen antwoorden op mijn aangetekende brieven van 11-4-2013 en 24-4-2013 en dan ook nog graag op mijn mail van 10 mei 2013.
De behandeling en dienstverlening van KPN in deze is beneden alle peil en dan ontvang ik van U op 9 mei als klap op de vuurpijl nog eens een torenhoge rekening, bij mijn bezoeken aan het businesscentrum Amsterdam werd nooit gesproken over evt. boete bij verhuizing van het nummer.

Ik verwacht van U een voorstel hoe een en ander op te lossen binnen 21 dagen na dagtekening van dit schrijven anders zal ik tot mijn spijt genoodzaakt zijn andere stappen te ondernemen.
Onder voorbehoud van al onze rechten in deze.

tondal
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2013 10:46

Re: KPN: service ? een vervolgverhaal

Ongelezen bericht door tondal »

Heb nu ook een groot probleem met KPN zakelijk.
5 weken geleden heb ik een medewerker van KPN zakelijk met de mededeling dat ik in de laatste week van Juni ga verhuizen en wil dus mijn telefoon pakket : ondernemers pakket , dan verhuist krijgen naar mijn nieuwe adres.
Dat zou dus voor elkaar komen volgens hem en zou dan binnenkort bericht krijgen wanneer het gaat gebeuren.
Na 4 weken maar weer eens gebelt hoe het staat met mijn verhuizing en die dame vertelde mij dat er niets van mijn verhuizing bekent is.
Dus heeft zij een melding aangemaakt voor de afdeling solution om mij terug te bellen voor de verhuizing.
Na een paar dagen nog niets van vernomen en maar weer gebelt met die dame en vertelde ze mij dat het moeilijk was omdat in mijn wijk ( nieuwe wijk ) glasvezel is en er het ondernemers pakket nog niet voor geschikt was en zij dus een uitgekleed pakket zullen maken zodat ik tenminste telefoon en internet zal hebben totdat het ondernemers pakket wel hier geschikt is en beloofde ze mij dat ik die dag terug gebelt zal worden door het team solution.
die dag geen belletje gekregen en de volgende dag maar weer bellen met zakelijk support , en werd mij weer belooft dat ik die dag terug gebelt zal worden.
dit gaat nu al dagen vanaf vorige week woensdag en mij werd dus verteld dat die afdeling binnen 10 werkdagen mij zal contacten vanaf de melding dat zij heeft gemaakt.
Nu de 10e dag weer gebelt en werd mij wederom verteld dat ze mij zullen bellen , maar vertelde hun dat dit de 10e werkdag is en na deze dag andere maatregelen zal treffen wat voor KPN niet leuk zal uitpakken.
inmiddels is mijn oude huis opgeleverd en de apparatuur staat er nog en de telefoonlijn is doorgeschakeld naar mijn mobiel terwijl ze wisten dat ik 30 juni mijn oude woning moest verlaten.
je komt bij de kpn niet verder dan 0800 0403 en voor de rest laten ze je als klant in het ongewisse met andere woorden wij doen pas wat als wij tijd of zin hebben lijkt mij , en ik als taxibedrijfje afhankelijk ben van de telefoon en weten dat ook.
Ja meneer zeggen ze steeds we hebben aan het team solution doorgegeven en zij zullen contact opnemen met u binnen 10 werkdagen.
Service is dus daar ver te zoeken terwijl ik al 5 weken heb aangegeven dat ik zou gaan verhuizen en die medewerker er niet mee heeft gedaan en dat niet in word meegenomen
WAT NU ?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: KPN: service ? een vervolgverhaal

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Nou, dan zullen jullie wel blij zijn dat het zo slecht gaat met KPN en dat dat bedrijf geen lang (zelfstandig) leven meer is beschoren. Nog effe volhouden en dan wordt de boel wel door een buitenlands bedrijf overgenomen. Zal ze leren daar in Den Haag.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: KPN: service ? een vervolgverhaal

Ongelezen bericht door devious »

KPN wordt nooit helemaal overgenomen. En zal ze leren? Als grootaandeelhouder strijken ze aardig wat op bij verkoop...

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: KPN: service ? een vervolgverhaal

Ongelezen bericht door Renske99 »

Prive een probleem met kpn, dit loopt al vanaf 30 januari.

Ze beloven zoveel, maken weinig tot niks waar, maar het ergste is nog, als ik moet betalen dan moet het nu en wel heel snel.
Als zij mij nog een bedrag van 130 euro moeten betalen, dan kan ik wel wachten en wachten en nog meer wachten.
Na herhaaldelijke telefoontjes en mails, is er vorige week dan eindelijk de fout van hun kant erkend en de betaling? dat wordt direct geregeld.

Dat was vorige week maandag, helaas het is nu woensdag en nog een cent ontvangen.

Hoezo slecht??

wimvriens
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2015 10:27

Re: KPN: service ? een vervolgverhaal

Ongelezen bericht door wimvriens »

Wij als zakelijke klant hebben een zeer slechte ervaring met de KPN mobiele afdeling voor het afsluiten van nieuwe zakelijke abonnementen! onderstaand klacht welke wij hebben ingediend bij KPN en dan het vervolg hierop!!

Onze klacht!!!

Bevestiging van uw melding

Geachte heer Vriens,
Hierbij een bevestiging van uw melding via www.kpn.com.
Wij hebben de volgende gegevens van u ontvangen:
Soort klacht
Soort klacht Een bestelling of een advies
Mobiel bellen Mobiele telefoon
Uw klacht
Uw klacht Beste Dames en Heren KPNners, Naar aanleiding van ordernr.'s: 9787421-1 9787288-1 9742236-2 9748836 9775352-1 Het stelt ons zeer teleur hoe KPN met nieuwe klanten denkt te kunnen omgaan. Relaas: Naar aanleiding van het telefonisch onderhoud met KPN werd besloten 2 abonnementen af te sluiten voor ons bedrijf. Bij de levering van de simkaarten en de toestellen bleek dat ik een paspoort had gemaild van mijn baas welke oud was. Aangezien mijn baas het nieuwe paspoort liet zien aan de bezorger mocht deze de abonnementen en toestellen niet achterlaten aangezien dit niet correspondeerde met zijn opdrachtbon. Oke kan gebeuren en een nieuwe afspraak werd gemaakt met uw heer Dagelet en het juiste paspoort werd nogmaals gemaild. Hierna ontvingen wij een order van dhr Dagelet met totaal andere prijzen als we in 1e instantie hadden afgesproken. Wederom met jullie gebeld maar dhr. Dagelet was niet te bereiken waarna de verbinding diverse malen werd verbroken. We ontvingen nu per mail wederom een annulering van de bestelling van uw heer dagelet. Wederom gebeld met KPN zakelijjk, na 4 orders te hebben laten invoeren en afwijzen, deze mevrouw melde dat ze met jullie afdeling risicobeheer ging bellen daar we in een keer een risicogeval waren. Na haar gesprek met die afdeling bleek dat we geen risicogeval zijn en de order wou ze wederom opnieuw invoeren. Hierop heb ik gemeld dat ik dit eerst met mijn baas zou gaan overleggen daar deze werkwijze mij tegen de borst stootte! Al met al heeft deze ongein mij en mijn baas diverse uren gekoste welke mij eigenlijk zouden moeten factureren aan de KPN maar dat zal wel een eindeloos verhaal worden. AL MET AL ZIE IK JULLIE AFDELING ZAKELIJKE MARKT ALS EEN BALLENTENT welke absoluut niet functioneert. Als wij zo zouden omgaan met onze klanten kunnen we de voordeur sluiten!! Wij zullen dan ook geen gebruik meer maken van jullie "diensten" en onze abonnementen ergens anders afsluiten!! Ook onze vaste aansluiting zullen wij overwegen die ergens anders onder te brengen, maar dat hoort u nog van mij. Hopende u voldoende te hebben ingelicht teken ik, waarvan ik denk dat ik hier nooit een reactie op zal krijgen, Wim Vriens MC Bouw BV

Binnen enkele dagen ontvangt u per e-mail een reactie op uw melding.
Met vriendelijke groet,
KPN
www.kpn.com

Nou als eerste hebben wij nooit een reactie gehad van deze klacht hebben zij als KPN zeker niet nodig om te reageren op de serieuze klachten van ondernemers.
Maar helaas is het verhaal nog niet klaar. Tot onze verbazing ontvingen wij een factuur voor mobiele telefonie van KPN. Hiervoor wederom naar klantenservice gebeld, het hele relaas wederom uitgelegd, de medewerkster melde mij dat de factuur niet automatisch zou worden geïncasseerd en zij mij hiervan een bevestigingsmail zou zenden. Klaar dacht ik. Maar ja aangezien KPN blijkbaar geld nodig heeft incasseren ze zonder pardon toch van onze rekening. Heb deze moeten storneren. Diefstal noem ik dit en heb besloten daarom van dit verhaal aangifte te gaan doen bij de juiste instanties.

Al met al zullen wij als bedrijf nooit meer zaken doen met een dergelijke oplichtersbende!!

Gesloten