LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WilbertVin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:29

Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door WilbertVin »

Wij zijn al heel lang klant bij Tele2, evenals mijn ouders en mijn zus. Het voordeel hiervan is dat de onderlinge telefoongesprekken helemaal gratis zijn. Tele2 noemt dit Onnet gesprekken.
Toen mijn dochter uit huis ging, heeft zij ook bewust voor Tele2 gekozen. De onderlinge gesprekken zijn tot 28 februari jl. dan ook gratis geweest. Vanaf deze 28 februari worden de telefoongesprekken met mijn dochter evenwel als regionaal aangemerkt en worden er kosten in rekening gebracht. Omgekeerd, als onze dochter ons belt, worden er geen kosten in rekening gebracht.
Wij hebben uiteraard veelvuldig contact opgenomen met de klantenservice van Tele2:
- zij weten niet waardoor dit komt en zullen het doorgeven aan het hoofdkantoor. De eerste keer kregen wij een SMS met de mededeling dat het opgelost is. Maar dat is nog steeds niet zo.
- een andere keer werd ons meegedeeld, dat er op de volgende facturen een correctie zou plaatsvinden. Is nog steeds niet gebeurd.
- de laatste keer hebben wij gevraagd of er nu echt iets gaat gebeuren en hebben wij verzocht ons terug te laten bellen. Uiteraard nog steeds niets.
Wij weten dat onze dochter ook Tele2 klant is en dat onze gesprekken gratis moeten zijn. Maar hoeveel Tele2 klanten weten niet dat de ontvangende partij eveneens Tele2 klant is en worden dus op deze manier gesneden?

Tele2 verdient m.i. een koude douche!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste WilbertVin,

Ik vind het heel vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je facturen en over gesprekskosten die berekend worden. Ik zie dat je op meerdere fora een bericht hierover hebt geplaatst.

Voor een overzichtelijke afhandeling en communicatie helpen we je via het Tele2 forum graag verder. Mijn collega Romy heeft daar inmiddels gereageerd op je bericht:

https://forum.tele2.nl/facturen-186/onn ... erd-19048/

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

WilbertVin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:29

Re: Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door WilbertVin »

Vrijdag 14 juni ben ik gebeld door een medewerkster van de afdeling calamiteiten(?) van Tele2. Deze deed mij de toezegging dat ik binnen 5 werkdagen een adequate reactie zou krijgen. Maar jullie raden het al: ik heb niets gehoord.
Op het forum van Tele2 ben ik een identiek geval tegengekomen. Ook hier is er nog steeds geen oplossing.

Zodra er verder informatie is, zal ik dat hier posten.

Wilbert

PS Dit komt dus veel vaker voor: 'gratis' gesprekken die gewoon in rekening worden gebracht. En zelfs bij reclamaties wordt er niets terug vergoed!

WilbertVin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:29

Re: Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door WilbertVin »

Het was een verademing om eens te kunnen overleggen met iemand van Tele2, die wel over de benodigde kennis en ervaring beschikt. We zijn nu achter verschillende dingen gekomen:
1. De codering van het telefoonnummer van mijn dochter was verkeerd, waardoor haar nummer bij andere Tele2 klanten niet herkend werd als een Tele2-nummer. Deze codering is inmiddels gecorrigeerd, zodat de gesprekken met haar vanaf 2 augustus jl. niet meer belast worden. ?
2. Bij de optelling van de verschillende gesprekssoorten zijn er kleine verschillen. Er van uitgaande dat Tele2 de gesprekskosten op 2 getallen achter de komma afbreekt en niet afrondt, zou dit kunnen. Het zijn echter kleine afrondingsverschillen.
3. De verschillen tussen de verbruikersspecificatie en de facturen worden veroorzaakt door een technisch verhaal. Er zijn gesprekken die in de verbruikersspecificatie NIET gekoppeld worden aan de facturen, maar wel meegenomen worden in de factuurberekening. Als je dus van een bepaalde periode kijkt naar de factuur en naar de verbruikersspecificatie, dan zitten er verschillen in. Als je vervolgens naar dezelfde periode kijkt, maar geen factuur selecteert, worden de 'vergeten' specificaties weer zichtbaar. Tel beiden bij elkaar op en het klopt!
4. De zogenaamde coulance-uitkering is inmiddels verrekend met de eerstvolgende factuur.

Het klopt dus nu wel, maar verdient niet de schoonheidsprijs.

Blijft er nog één punt over: het te veel in rekening gebrachte. Ik ga er van uit, dat dit terugbetaald wordt, maar de toezegging heb ik niet ontvangen. Deze bevoegdheid had de betreffende medewerker niet, dus moet ik maar afwachten. Ben zeer benieuwd!

Groetjes, Wilbert

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

U eindigt toch met punt 4 coulance wordt volgende fact berekent,neem aan dat ,dan ook de teveel betaalde kosten erbij zitten,heeft u het daar wel over gehad? Of u dochter ?
Nee,dan zou ik nog maar even bellen of even fact afwachten einde vd mnd?

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Tele2 Webcare is er ook maar mee opgehouden.

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Tele2 laat voor gratis gesprekken betalen

Ongelezen bericht door prendervergast »

Nee hoor, die behandelen het (zoals op 17 juni jl. al is aangegeven) op het eigen forum.
HTCHenk007 schreef:Tele2 Webcare is er ook maar mee opgehouden.

Gesloten